Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie laat de hond uit?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Mijn dochters van 12 en 14 lopen wel eens met Fellow, maar dat is een sheltie :wink: met duidelijke instructies (zoals de hond niet los laten, klein stukje wandelen). Maar over het algemeen loop ik met Fellow.
Als ik kinderen zie lopen met honden en ik ken ze niet of weet dat ze hun hond niet aankunnen dan loop ik een andere kant op.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik moet wel zeggen dat ik hier nog liever kinderen met een hond zie lopen die volop in de weer zijn met hon hondje dan zo thee muts die alleen maar aandacht voor haar mobiel heeft en ondertussen haar hond op de mijne laat duiken of dood laat rijden wat hier geregeld gebeurd
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Mijn zoon(bijna 16) mag Lola gerust uitlaten( zij luistert goed, valt niet iod :wink: ).
Jakko mag hij níet uitlaten, hij wil weleens uitvallen naar andere reuen toe, en dan *houd* mijn zoon hem simpelweg niet. :19:
Ik neem dat risico niet dus daarom laat ik of mijn partner hem uit. :ok: :wink:
En zo hoort het ook m.i.

Typo.. :roll:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Podenji schreef:
kitty2 schreef:ik vind het onverantwoord om kinderen met een hond te laten lopen, mijn meiden (11 en 14) mogen de twee groterts niet uitlaten, die zijn ten eerste veel te sterk en ze kunnen situaties nog niet overzien, zo af en toe mogen ze een rondje met Lilo lopen en die gedraagd zich dan wonderbaarlijk genoeg perfect
jij moet je honden gewoon beter opvoeden, waarom willen ( lees: kunnen ) ze anders wél smitthy vasthouden en Danne niet? :smile2:

ik heb ze trouwens met Danne én Smitthy voor de trekpleister laten staan toen jij er nog steeds niet was :mrgreen: en toen ik terug kwam waren beide meiden en jouw kids ( :wink: ) nog helemaal heeelll en er waren ook geen boze omstanders, dus violá gaat prima :mrgreen:

das geen uitlaten :pffff:
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik kwam net nog een jochie van een jaar of 8 / 9 met een labrador tegen, springerig en kon hem ook eigenlijk niet houden, ik ben er rustig voorbij gelopen, de hond had geen kwaad in zin.

Maar ik hou er absoluut niet van dat jonge kinderen met honden lopen.
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Toen ik een jaar of 10 was 'mocht' ik zo een grote witte berghond(kom niet op het ras) uitlaten.
Ik weet nog heel goed dat ik de lijn om een paal of boom moest binden,om die hond te kunnen houden,als hij een anderre hond zag.
Nou,12 jaar later,als ik er op terug kijk,zijn mijn ouders,en de baasjes van de hond,erg onverantwoordelijk met de situatie omgegaan.
Ik kan me in mijn handjes klappen dat er nooit iets gebeurd is.
Een kind is gewoon niet geschikt voor zo een taak.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

kitty2 schreef:
Danne valt zoizo niet normaal uit te laten geloof ik :smile:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Podenji schreef:
kitty2 schreef:
Danne valt zoizo niet normaal uit te laten geloof ik :smile:
:mrgreen: :mrgreen:
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Sinds we weer in Krommenie wonen, in een nieuwbouwwijk, valt het me ook op dat hier veel kinderen met hondjes lopen. Ze laten ook de buurthonden uit en een paar weken terug zag ik 5 kindjes met 3 honden lopen. Gaat opzich goed hoor, maar handig is anders als ik met Belle passeer :roll:

Ze hebben hier ook meerdere keren aangebeld of ze Belle mochten uitlaten maar ik heb ze uitgelegd waarom het van mij niet mag. En dat begrepen, dus nu blijft het bij keurig netjes vragen of ze Belle mogen aaien. :ok:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

dat is precies de reden dat ik Baudi hier dus vaak op de dag met een snuitje uitlaat,
buurt kinderen van onder de 10 jaar die wel met een volwassen lab oid de straat op gestuurd worden....hond niet kunnen houden, et voila, gaatjes van Baudi als ik niet oplet....

helaas is het nodig, had het liever niet, maar schijnbaar vind men dat het maar moet kunnen, honden zo met kinderen naar buiten sturen...vorige week rende er hier nog 1 bijna onder een auto....want ja, naar de kindjes (een jaar of 6) luisterde hij niet en mams was niet thuis.....
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Bij ons komen regelmatig kinderen aan de deur om Gizmo uit te laten
Maar die zijn rond de 14 jaar
Deze kinderen lopen ook altijd met hun eigen hond maar is al 13 jaar
Dat is een Duitse herder
Dit gaat al heel lang zo en Gizmo wordt in december 5
Heel vaak gaan de kinderen mee dan neem ik ze mee naar een losloop gebied zodat ze met stokken kunnen gooien en Gizmo lekker kan zwemmen en rennen
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Mijn nichtje van bijna 13 laat wel Nanni soms uit en ook Noah. Maar dat is rondje sloot en ik kan vanuit raam dat in de gaten houden. :wink: Nanni heeft bijna geen spierkracht meer natuurlijk en Noah al helemaal niet :smile: Nichtje van bijna 15 mag ook de honden doen, Nanni en Noah
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Ik ga in principe altijd mee naar het bos en in laat ze ook wel hier in de wijk uit. Ik zou mijn honden eerlijk gezegt (liever) niet meegeven aan iemand anders, behalve mijn ouders natuurlijk. :wink:
Afbeelding
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

ik mocht toen ik een ja of 10 was onze rottweiler haar voor-het-slapen- plasje laten doen, hij keek nooit naar andere honden maar mijn moeder stond altijd in de deur openning, het uitlaat veldje was 20meter voor ons huis. (ik vond het niet stoer als mama mee liep)

de buurkinderen mogen tosca alleen vast houden als ik er naast loop, pakt haar direct over als er ander honden aan komen, omdat ik andere honden niet vertouw en tosca alle honden leuk vind.
en max, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt ook al hebben we beiden een riem als max trekt ligt dat kind op haar bek.

hier ook vaak kinderen met grote honden ik loop altijd een blokje om ook al is het een chiwawa.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Kinderen ontwijk ik ook, het liefst zo snel mogelijk, omdat ik weet dat ze hun hond(je) niet goed begrijpen en niet goed kunnen houden, en daar zit ik met Ben niet op te wachtten. Alhoewel er ook echt wel kinderen bijzitten die wel wat snappen van hun hond etc. ik kom regelmatig een jongen van een jaar of 12 tegen met een rottweiler teef, en dat ziet er echt super uit, gewoon een hond die onder controle staat. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”