Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de zomer is weer goed begonnen !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

:mrgreen: dan durf je dick en dunya ook niet uit de auto te halen, want die blaffen en grommen ook als er een vreemde voor de auto staat.

ik laat ze af en toe even in de auto, als ze net op het strand geweest zijn en ik moet nog even om een boodschap, met de ramen op een kier.

(ik werd overlaatst s'avonds laat aangehouden door de politie, dus ik doe mijn deur open en zeg al gelijk tegen die man: niet schrikken hoor, ze blaffen alleen maar. ooit eens gehad, toen had ik dick alleen nog maar, hij was nog geen jaar. word ik aangehouden en dick begint ineens keihard te blaffen naar die politie, man springt achteruit. het was donker. dus ik moest even lachen, hij keek toch even raar toen ik dick uit de auto haalde :smile: )
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

MARC_S schreef:
Maar even wat anders....hoe doen jullie dat eigenlijk als je in de file staat?
Om die reden wilde ik dus perse een auto met airco, en dat is voor de honden erg fijn.
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:als er honden in zitten staat de auto dus zo open... en er zit een dakventilator op
een dakventilator werkt toch alleen met wind, of als je rijdt?

hoe die je dat als het windstil is en je gaat de auto uit?
Je hebt ook electrische.
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik ben ook dol met mijn airco ik heb trouwens climate controle
Die heb ik op 20 graden staan en het blijft dan ook 20 graden
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:als er honden in zitten staat de auto dus zo open... en er zit een dakventilator op
een dakventilator werkt toch alleen met wind, of als je rijdt?

hoe die je dat als het windstil is en je gaat de auto uit?
hoezo als hij rijdt? Hij kan 8 uur draaien terwijl de auto van het contact staat zonder dat de accu leeg is.... dus als je dat bedoeld, nee dus... kan gewoon doordraaien...
Windstil? Ventilator draait op de accu; hij blaast of hij zuigt dus 2 standen... blazen doe ik alleen onder het rijden... zuigen als je bijv. in de file staat... dan gaat de warme lucht naar buiten. Zou je hem dan op blazen zetten blaas je juist de warme lucht naar binnen nl. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Poppetje schreef:Ik zou mijn honden nooit in de auto laten zitten, ook niet voor even.
Schaduw of een schaduw, je hebt geen volle zon nodig om je auto flink op tempratuur te krijgen!

Mijn vorige vriend is een keer door een agent aangesproken op het feit dat hij Poppetje in de auto had laten zitten. Hij had wel een raampje open, en het was nog geen zonnig weer in die periode. Heb mijn vriend er zelf ook nog een keer op aangesproken dat ik zoiezo niet wil dat ze alleen zit. Na het uitleggen waarom snapte hij het ook.
Vond het goed dat de agent hem erop had aangesproken.
zet hier een portier open en mijn honden zitten erin :wink: (dus ook in vreemde auto's :N: :mrgreen: ). dus ja, ik heb mijn honden vaak bij me. als het erg warm is drop ik ze vaak mij bijn moeder, anders gaan ze mee boodschappen doen. ze liggen soms uren in de auto, ze vinden het heerlijk. beter dan alleen thuis zijn. ik heb airco trouwens, speciaal voor de honden.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Pak-de-bal schreef:
flamme schreef:Ik laat de honden nooit zonder toezicht alleen in de auto. En toezicht bedoel ik mee Wilfred of mijn moeder. Dus waarvan ik weet dat als het wat langer duurt ze de honden uit de auto halen.
ik snap dit even niet; àls ik toezicht zou hebben, zouden ze lekker gaan wandlen ipv allemaal in die auto moeten zitten :wink:
Als ik bv even moet pinnen of zo en ik heb toevallig de honden bij me dan rij/ fiets ik later wel terug. Als Wilfred (mijn man) of mijn moeder erbij zijn dan kunnen zij wel even toezicht houden zodat de honden uit de auto kunnen terwijl ik pin/ pakje boter haal ofzo :wink:
Maar in geval van mijn moeder, die kan best de honden even aan de trekhaak vastleggen, maar met haar artroseknie zou ik het niet aanraden om met 100 kilo hond te gaan lopen :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

flamme schreef:Ik laat de honden nooit zonder toezicht alleen in de auto.
Ik wel.Daarstraks nog:ik kwam terug van het loopje met ze en moest nog een paar boodschappen hebben.
Dan ga ik echt niet eerst naar huis om de honden af te zetten en daarna weer terug naar de winkel.Ze hebben dus al bij al wel een kwartier alleen in de auto gezeten.
Met deze temperatuur kan dat nog heel goed als je 2 ramen open zet(geen airco),maar komende week natuurlijk niet meer.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

flamme schreef:
Pak-de-bal schreef:
flamme schreef:Ik laat de honden nooit zonder toezicht alleen in de auto. En toezicht bedoel ik mee Wilfred of mijn moeder. Dus waarvan ik weet dat als het wat langer duurt ze de honden uit de auto halen.
ik snap dit even niet; àls ik toezicht zou hebben, zouden ze lekker gaan wandlen ipv allemaal in die auto moeten zitten :wink:
Als ik bv even moet pinnen of zo en ik heb toevallig de honden bij me dan rij/ fiets ik later wel terug. Als Wilfred (mijn man) of mijn moeder erbij zijn dan kunnen zij wel even toezicht houden zodat de honden uit de auto kunnen terwijl ik pin/ pakje boter haal ofzo :wink:
Maar in geval van mijn moeder, die kan best de honden even aan de trekhaak vastleggen, maar met haar artroseknie zou ik het niet aanraden om met 100 kilo hond te gaan lopen :wink:
waarom kan je ze niet in de auto achterlaten? :denken:

Ik heb wel eens gehoord, dat ze de hele dashboard kunnen vernielen,
is dat dan bij jou ook gebeurd in het verleden dan? :denken:
Pak-de-bal

marian* schreef:
Ik wel.Daarstraks nog:ik kwam terug van het loopje met ze en moest nog een paar boodschappen hebben.
Dan ga ik echt niet eerst naar huis om de honden af te zetten en daarna weer terug naar de winkel.Ze hebben dus al bij al wel een kwartier alleen in de auto gezeten.
Met deze temperatuur kan dat nog heel goed als je 2 ramen open zet(geen airco),maar komende week natuurlijk niet meer.
Dat doe ik ook gewoon: zelfs drink ik bij de supermarkt in de buurt nog mijn koffie , voordat ik naar binnen ga,
en al die tijd zit Bauke gewoon in de auto , maar dan wel met alle ramen open, die open kunnen.

maar inderdaad niet bij 30 garden èn windstil, want dan kan het niet tochten
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Pak-de-bal schreef:
flamme schreef:
Pak-de-bal schreef:
waarom kan je ze niet in de auto achterlaten? :denken:

Ik heb wel eens gehoord, dat ze de hele dashboard kunnen vernielen,
is dat dan bij jou ook gebeurd in het verleden dan? :denken:
Dus omdat ik mijn honden niet in de auto laat zitten zonder toezicht zouden ze mijn dashboard wel eens vernield kunnen hebben? :wink:
Nee hoor, ze hebben nog nooit iets vernield op volwassen leeftijd. (bedoel je trouwens met wat je hebt gehoord honden in het algemeen of saarlooswolfhonden?)
Maar omdat ik een hond heb die wegens omstandigheden zich echt niet prettig voelt in de auto en ik ook nog een ras heb wat terughoudend is naar vreemde mensen ga ik geen voor mij onbekende situaties opzoeken. Ik wil graag weten wat mijn honden meemaken en als zij in de auto zitten en ik niet dan weet ik dat niet. Dat is met betrouwbaar toezicht een heel ander verhaal natuurlijk. Ik vind dat mijn honden daarin begeleidt moeten worden.
Slopen doe ze hier allemaal niet niet, en ik breng gerust de honden eerst naar huis en fiets of rijdt daarna terug naar de winkel hoor. Honden blij, en ik blij. Niks mis mee in mijn ogen :wink:
Laatst gewijzigd door flamme op 19 jul 2008 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

marian* schreef:
weet ik, dat dat wel kan onder bepaalde omstandigheden maar ik ben er geen voorstander van :wink:
Pak-de-bal

flamme schreef:Maar omdat ik een hond heb die wegens omstandigheden zich echt niet prettig voelt in de auto en ik ook nog een ras heb wat terughoudend is naar vreemde mensen ga ik geen voor mij onbekende situaties opzoeken. Ik wil graag weten wat mijn honden meemaken en als zij in de auto zitten en ik niet dan weet ik dat niet. Dat is met betrouwbaar toezicht een heel ander verhaal natuurlijk.
natuurlijk hou ik daar ook rekening mee altijd,

bv
ik zet mijn auto niet neer naast kinderen die buiten spelen met veel lawaai,
of bij een schoolplein met drukke kinderen ,
of bij een ingeng waar iedreen langs moet lopen.

ik loop liever een eindje verder weg, dan mijn hond achterlatend in een drukke situatie.

( dat dashbouard heb ik van iemand gehoord, omdat dat in de krant stond toen, ik weet niet het ras
en hij wilde niet dat Bauke daardoor even alleen in zijn auto mocht :roll: )
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Pak-de-bal schreef:
flamme schreef:Maar omdat ik een hond heb die wegens omstandigheden zich echt niet prettig voelt in de auto en ik ook nog een ras heb wat terughoudend is naar vreemde mensen ga ik geen voor mij onbekende situaties opzoeken. Ik wil graag weten wat mijn honden meemaken en als zij in de auto zitten en ik niet dan weet ik dat niet. Dat is met betrouwbaar toezicht een heel ander verhaal natuurlijk.
natuurlijk hou ik daar ook rekening mee altijd,

bv
ik zet mijn auto niet neer naast kinderen die buiten spelen met veel lawaai,
of bij een schoolplein met drukke kinderen ,
of bij een ingeng waar iedreen langs moet lopen.

ik loop liever een eindje verder weg, dan mijn hond achterlatend in een drukke situatie.

( dat dashbouard heb ik van iemand gehoord, omdat dat in de krant stond toen, ik weet niet het ras)
dashbord opgegeten door saarloos.... Hmm zou best kunnen hoor. Ik heb geluk maar ik ken een stel die een nieuw wit leren bankstel hadden waar een compleet zitgedeelte uitgevreten is :mrgreen:

Eigen doe jij dus hetzelfde, alleen jij loopt een stukje verderop en ik parkeer mijn auto thuis :wink:
Ik vind namelijk dat je nooit op een parkeerplaats of zo weet wat er gebeurd.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik heb geen airco en de raampjes achter kunnen ook niet open, dus het is er af en toe echt een broeikas. :roll:
Laatst stond ik in de file en dat was de eerste keer dat ik echt bang was dat Shib het niet meer aan kon. :N: :N:
Het zelfde idee als Mark (of was het nou martijn?), bijna thuis dus geen water meer....Ik heb op een gegeven moment geprobeerd om Shib nog op de voorstoel te krijgen, maar hij weet dat dat eigenlijk niet mag dus dat ging ook al niet lukken. Uiteindelijk wou ik nog bijna over de vluchtstrook gaan rijden, toen het gelukkig allemaal weer begon te rijden. Shibje totdat we thuis zijn om de paar seconden met m'n vingers geprikt om zeker te weten dat hij wakker was en thuis gelijk geleidelijk af laten koelen. Ik was ook weer een paar jaar ouder. :N:

Sindsdien heb ik nu ook altijd een paar flessen water en een deken in mn auto liggen. De flessen water blijven ook nog eens redelijk koel onder het dekbed. :ok:

Als Shib in de auto moet blijven, zijn allebei de raampjes altijd open. Als het wat warmer weer is maak ik Shib met zn tuig vast op de meerijdersstoel en doe de raampjes wagenwijd open en de deuren niet op slot. Ook al komt dat dan echt zelden voor, want ik ben zelf zo vreselijk onrustig en opgefokt als ik iets moet doen terwijl Shib zo in de auto zit. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Pak-de-bal

Shibby schreef: Uiteindelijk wou ik nog bijna over de vluchtstrook gaan rijden,
in de file staan, lijkt mij ook een ramp..

je kan eventueel toch even uitstappen op de vluchtstrook, als het erger gaat worden, want daar is meestal toch gras?
even scheit hebben aan de regels: de hond gaat voor dan.

volgens mij heb ik het een keer op de film gezien, gewoon mensen met honden stapten even uit
( maar dat was toen alles urenlang vast zat)
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

als die van mij in de auto moeten blijven, zitten ze 2 aan 2 in 2 grote benchen, met de deuren open in de schaduw, nu hebben wij een routemobielbus dus op de stoep kan hij ook staan of waar dan ook in de schaduw staan ze zeker :ok: (het mag niet maar het wordt gedoogd :wink: zeker als je ook nog honden achter in hebt zitten, soms toch handig om vaak met politie te maken te hebben :mrgreen: )

ik heb 1 keer in de file gestaan met 3 honden :N: toen ben ik dus uitgestapt en ben met ze in een stukje met bomen gaan zitten naast de vangrail, het zal heus niet mogen, maar de file duurde echt lang en het was onwijs heet dan kies ik voor hun en de mensen achter ons die hielde netjes de file tegen zodat wij netjes konden instappen toen het weer begon te rijden :ok: soms kan een file erg gezellig zijn hoor :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

o de vooroordelen reizen de pan weer uit :mrgreen: dus ik zal maar gelijk zeggen mijn "gevaarlijke" staff's en mijn vreselijk lieve peruaan en golden :mrgreen:
kunnen zo uit de auto gehaald worden hoor, maar dat zal niet hoeven want dat HOEFT bij ons NIET :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Ik heb gelukkig airco in de auto, dus in de file ontstaan er geen problemen.

Ik heb in de zomer op lange afstanden ook altijd een kleine jerry-can met water in de auto, lauw-warm water is altijd beter dan niets.

In de winter laat ik de hond wel eens een kwartierje in de auto zitten en met warm weer laat ik gewoon de motor lopen en de deuren op slot, blijft de auto lekker koel en heeft mijn hond nergens last van.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Pak-de-bal schreef:
Shibby schreef: Uiteindelijk wou ik nog bijna over de vluchtstrook gaan rijden,
in de file staan, lijkt mij ook een ramp..

je kan eventueel toch even uitstappen op de vluchtstrook, als het erger gaat worden, want daar is meestal toch gras?
even scheit hebben aan de regels: de hond gaat voor dan.

volgens mij heb ik het een keer op de film gezien, gewoon mensen met honden stapten even uit
( maar dat was toen alles urenlang vast zat)
Dat kan inderdaad, maar als het zo'n file is waarbij je iedere keer een klein beetje opschuift en ik de enige ben die rijdt, wordt het wel lastig. :wink:

Er zijn ook handventilatortjes op batterijen, misschien die ook maar eens een paar in mijn auto leggen. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hier stond het ook in de krant dat de politie aan het bekeuren is geweest op het achterlaten van honden in de auto. Zo troffen ze een hond heel slecht aan in een auto met twee lege bakken (waars. van water) en deze hond is met de dierenambu. weggehaald maar (staat in de krant) gaat het hoogst waarschijnlijk niet meer redden gezien zijn enorme oververhitting. En zo nog meer voorvallen :devil: :devil: :jank:

Hier zit boris gerust weleens in de auto als ik er niet bij ben (in de winter) maar altijd met raam open. Toen we op school trainen hadden met de honden zat hij regelmatig 4 uur in de auto en dan ging ik tussendoor wel even kijken of na 3 uur een uur lopen en daarna door om te gaan trainen. Kan gemakkelijk alleen in de auto blijven en is veel leuker voor hem dan zomaar thuis zitten. Maar ik let dus wel altijd op de wind, zon, temperatuur enz. :ok:

Heb ook al eens in de file gestaan met boris achterin maar in dat geval zit ik zelf ook in de auto. Ik merk snel genoeg of het echt te warm wordt voor hem. Het gemak is wel dat mijn combo aan de zijkanten vanachter geen ramen heeft. Bovendien is hij echt wit dus stoot ook al warmte af. Zodra de auto echt van mij is (nu nog van mijn ouders) komt er ook dakventilatie in. Vind ik een veel rustiger idee.
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

Ik heb Cena daarstraks nog in de auto gelaten toen ik even een boodschap moet halen. Alle ramen een stukkie open. Ik ben zo bang dat ze er uit klimt als ik ze te ver open doe! En zeg niet dat ze het niet doet... haha!
je heb hondenveiligheidsriemen zodat ze er niet uit kunnen. heel makkelijk. ik wil ook met rijden de ramen open maar is die tocht niet gevaarlijk voor bv een longontsteking of is dat niet bij honden???
Laatst gewijzigd door tibetaantje op 27 jul 2008 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
brecht
Actief

Ongelezen bericht door brecht »

met dit weer geen haar op mn hoofd die eraan denkt de hond in de auto te laten zitten om even een boodschap te doen! Vrijdag reden we in de file (het stond niet stil maar we kwamen ook niet echt vooruit) nou dan zit ik echt niet ontspannen in de auto (zonder airco en alleen de 2 voorste ramen kunnen open)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Martijn schreef:
flamme schreef:
Pak-de-bal schreef:
Remina schreef:...die hond is misschien allang blij dat hij uit die hete auto wordt gehaald.
dat is zéker waar, en bij Bauke kunnen ze dat zeker wel doen,
maar bv bij die honden van Malinois moet je dit ècht niet doen, hoor :neenee: ( anders is zo je hand er af :wink: )
dus een herder laat je dan stikken van de warmte?? Sorry hoor maar dat vind ik een hele kromme redenatie!

Ik laat de honden nooit zonder toezicht alleen in de auto. En toezicht bedoel ik mee Wilfred of mijn moeder. Dus waarvan ik weet dat als het wat langer duurt ze de honden uit de auto halen.
Malinois heeft airconditioning in haar speciaal voor honden gekochte en ingerichte auto.

Nu jij weer. :wink:
:ok: vandaag getraint... hondjes hebben helemaal nergens last van gehad... na de training heerlijk afgekoeld in de beek ze lagen de hele terugweg net te snurken... ben steeds wezen kijken en wederom lagen zij veel en veel koeler dan dat wij mensen in de schaduw zaten... :ok: ben wel heel blij met mn autotje hoor... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Nanna schreef:
MARC_S schreef:
Maar even wat anders....hoe doen jullie dat eigenlijk als je in de file staat? In de zon dus.
Dat is ook een angst van mij. De volgende auto heeft dus 100% zeker een airco.
ja de mijne ook, precies om die reden
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Op de show van Open Uden was het ook zo heet en toen werd er omgeroepen dat er verschillende honden in de auto's zaten en of ze die er aub uit wilden halen.

Ik vond dat echt zó erg :jank:
Afbeelding
Pak-de-bal

Hayley84 schreef:Op de show van Open Uden was het ook zo heet en toen werd er omgeroepen dat er verschillende honden in de auto's zaten en of ze die er aub uit wilden halen.

Ik vond dat echt zó erg :jank:
op een show nog wel !!! lekker zeg.. het goede voorbeeld daarro ! :evil:
Annemieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded collie

Ongelezen bericht door Annemieke »

Wij hadden het gister, terug van een show in Duitsland in de file gekomen. We hadden 4 grote honden achterin een bus in de bench.
We hebben toen de bus op de vluchtstrook gezet, alle spullen eruit en de honden voorin waar airco was. Wij hadden het snikheet met 4 langharige honden op schoot maar op zo´n moment ben je heel erg blij met airco!
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

MARC_S schreef: Maar even wat anders....hoe doen jullie dat eigenlijk als je in de file staat? In de zon dus. Ik durf nu haast niet meer te rijden met de honden in de zon omdat ik een keer in een bijna stilstaande file ben gekomen met mijn toen 13 jaar oude zwarte hond in de auto.
Ik ga in principe niet rijden met Buffy als het zo heet is. We hebben een keer met een pup door de hitte moeten rijden, maar hadden toen heel veel water en natte handdoeken in de auto om te koelen. Niet in de file gestaan, maar wel rekening mee gehouden dat we stil kwamne te staan.

Alleen rijden met Buffy in de hitte zou ik nooit doen. Als het per se moet (en waarom eigenlijk) dan met iemand erbij die ervoor kan zorgen dat haar pootjes nat blijven en dat ze kan drinken.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Annemieke schreef:Wij hadden het gister, terug van een show in Duitsland in de file gekomen. We hadden 4 grote honden achterin een bus in de bench.
We hebben toen de bus op de vluchtstrook gezet, alle spullen eruit en de honden voorin waar airco was. Wij hadden het snikheet met 4 langharige honden op schoot maar op zo´n moment ben je heel erg blij met airco!
Ik zou dus niet met honden naar een show gaan op zo'n snikhete dag en anders zorgen dat ik in de vroege ochtend en late avond reed, zeker niet in de hitte.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”