Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jack russel zn teentjes dr af!!! schokkend nieuws!!!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

sirene schreef:Dat zeiden mensen met Dobermanns toch ook over de hangoren en de lange staarten ? De staarten sloegen ze kapot en de oren gaven allemaal oorontstekingen.
met dat laatste ben ik het nog steeds eens... allebei hebben ze hier last van hun hangoren dit itt de staande oren van de mechelaars hier. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef:
sirene schreef:Dat zeiden mensen met Dobermanns toch ook over de hangoren en de lange staarten ? De staarten sloegen ze kapot en de oren gaven allemaal oorontstekingen.
met dat laatste ben ik het nog steeds eens... allebei hebben ze hier last van hun hangoren dit itt de staande oren van de mechelaars hier. :wink:
Grotere onzin heb ik nog nooit gehoord. Ja, van die zware neerhangende Cockeroren, dáár kan ik me wat bij voorstellen. Maar dat een hond met luchtig flapperende oortjes vaker oorontsteking zou hebben dan een hond met staande oren is gewoon een hele grote berg flauwekul ;-)
toch hebben ze hier allebei last van hun oren... de oudste nog het meest....
:19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

malinois schreef:
Nanna schreef:
malinois schreef:
Grotere onzin heb ik nog nooit gehoord. Ja, van die zware neerhangende Cockeroren, dáár kan ik me wat bij voorstellen. Maar dat een hond met luchtig flapperende oortjes vaker oorontsteking zou hebben dan een hond met staande oren is gewoon een hele grote berg flauwekul ;-)
Misschien is dat wel iets wat gewoon in het ras zit of in bepaalde lijnen. Ik zie en hoor ook regelmatig van Dobers met huidproblemen en allergieën van Mechelaars hoor ik dat niet of nauwelijks. Ik denk niet dat het met de flappers te maken heeft.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef:
malinois schreef: met dat laatste ben ik het nog steeds eens... allebei hebben ze hier last van hun hangoren dit itt de staande oren van de mechelaars hier. :wink:
Misschien is dat wel iets wat gewoon in het ras zit of in bepaalde lijnen. Ik zie en hoor ook regelmatig van Dobers met huidproblemen en allergieën van Mechelaars hoor ik dat niet of nauwelijks. Ik denk niet dat het met de flappers te maken heeft.
heb het helemaal proberen uit te zoeken en tot op heden ben ik niets tegengekomen in de lijn... die van de oudste zijn ook gewoon enorm warm en soppig... moet ze om de dag echt schoonmaken en dan komt er een zwart/bruine zooi uit dat wil je niet weten...
De jongste is wel stukken minder maar toch ook wel wat last zo af en toe...
Mechelaar hoef ik nooit schoon te maken... hebben er nooit last van ook...
DA zei overigens dat het meer voorkwam bij honden met hangoren dan met staande oren :19: tenminste die bij hem in de praktijk kwamen.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

malinois schreef:
sirene schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef: Grotere onzin heb ik nog nooit gehoord. Ja, van die zware neerhangende Cockeroren, dáár kan ik me wat bij voorstellen. Maar dat een hond met luchtig flapperende oortjes vaker oorontsteking zou hebben dan een hond met staande oren is gewoon een hele grote berg flauwekul ;-)
heb het helemaal proberen uit te zoeken en tot op heden ben ik niets tegengekomen in de lijn... die van de oudste zijn ook gewoon enorm warm en soppig... moet ze om de dag echt schoonmaken en dan komt er een zwart/bruine zooi uit dat wil je niet weten...
DA zei overigens dat het meer voorkwam bij honden met hangoren dan met staande oren :19: tenminste die bij hem in de praktijk kwamen.
Misschien een leuk onderwerp voor een ander topic.
Volgens zijn veel rassen die gevoelig zijn voor allergiën en zowieso honden met allergie gevoeliger voor oorontstekingen. Onafhankelijk van de oordracht.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: moet ze om de dag echt schoonmaken en dan komt er een zwart/bruine zooi uit dat wil je niet weten...
Is het niet gewoon oormijt? Vroegâh had je daar een wondermiddel voor: Surolan.
Weet niet of dat nog in de handel is.
heb ik ook bijna een jaar gebruikt maar ook dat hielp niet... nee het is geen mijt volgens de DA.
Heb nu van van die hele kleine flesjes van de DA, moet er 1 in elk oor... dat werkt wel beter ... ben ff de naam kwijt heb ze ook op dus kan ff niet kijken...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
malinois schreef:
sirene schreef:
malinois schreef: toch hebben ze hier allebei last van hun oren... de oudste nog het meest....
Misschien een leuk onderwerp voor een ander topic.
Volgens zijn veel rassen die gevoelig zijn voor allergiën en zowieso honden met allergie gevoeliger voor oorontstekingen. Onafhankelijk van de oordracht.
dat zou best kunnen hoor, maar het viel mij gewoon op bij mn eigen honden :wink:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik zou bijna een opmerking plaatsen, maar ik doe het toch maar niet , denk ik.

Straks komen er nog meer anonieme PB tjes :mrgreen:
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

doe toch gewoon :mrgreen: nu maak je ons alleen maar nieuwsgierig.En zo anoniem zijn de pbtjes niet hoor,vraag maar aan de webmaster. :smile:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

doggy schreef:Ik zou bijna een opmerking plaatsen, maar ik doe het toch maar niet , denk ik.

Anonieme pb'tjes? Die bestaan niet maf. :mrgreen:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

doggy schreef:Ik zou bijna een opmerking plaatsen, maar ik doe het toch maar niet , denk ik.

anonieme pb-tjes :denken:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

malinois schreef:
Nanna schreef:
malinois schreef: moet ze om de dag echt schoonmaken en dan komt er een zwart/bruine zooi uit dat wil je niet weten...
heb ik ook bijna een jaar gebruikt maar ook dat hielp niet... nee het is geen mijt volgens de DA.
Heb nu van van die hele kleine flesjes van de DA, moet er 1 in elk oor... dat werkt wel beter ... ben ff de naam kwijt heb ze ook op dus kan ff niet kijken...
Otoclean?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nathalietjuh schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef:
Otoclean?
yep :ok: dat is het
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Addy schreef:

anonieme pb-tjes :denken:
Zie topic : Sensitiviteit, in de coffeecorner.
gotcha schreef:doe toch gewoon :mrgreen: nu maak je ons alleen maar nieuwsgierig.En zo anoniem zijn de pbtjes niet hoor,vraag maar aan de webmaster. :smile:
MARC_S schreef:

Anonieme pb'tjes? Die bestaan niet maf. :mrgreen:

Wolfsklauwen eraf halen, vind je schokkend??
Wat had je dan willen doen , als je pups dat zouden hebben??

Oh ja...er zou geen nestje komen....nu maar hopen dat dat ook zo is.
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Heb gaan kijken,en vind het flauwekul :mrgreen:
Anonieme pbtjes maak je gewoon openbaar :ok:

En opmerkingen mogen niet persoonlijk worden(aanvallend),voila. :neenee:

voor de rest mag je,je mening toch kwijt zeker,en niet iedereen heeft daar een boodschap aan wat je soms verkondigd.Das toch goe :ok:
workingdog
Actief

Re: jack russel zn teentjes dr af!!! schokkend nieuws!!!

Ongelezen bericht door workingdog »

martha-bella schreef:ik weet niet of fokkers dit normaal vinden hoor, maar laatst keek ik een progamma over dierenartsen in belgie.
daar kwam een vent aanzetten met een nestje super leuke jack pupjes,
ja, de teentje motte dr af!!!

en die dierenarts doet het ook nog!!! ze knipten met een schaar het bij-teentje er af, dat hondje natuurlijk SCHREEUWEN van de pijn!
en waarom?? :denken: omdat het mooier is voor op de shows :evil:
dit kan gebeuren voor de bouwjacht
daarbij kunnen ze hun duimen uitscheuren aan de boomwortels
((deeden ze ook de staarten.. zo nee dan is het doeloos))
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

MARC_S schreef:
S@ndr@ schreef:
Bullenmama schreef:Hier echt een lekenvraag : Bij heel jonge pups kan het dus zonder verdoving, dan doet het geen pijn ?
Hoe zit dat ?
Ja dat doet wel pijn, maar een verdovingsprik of twee doet net zoveel pijn en is ook niet helemaal onschadelijk :19: heb ik begrepen van een DA
Dat geloof ik niet helemaal zelf :wink: Een prikje is denk ik vooral iets te duur in zesvoud en omdat het zo makkelijk en zonder problemen kan wordt het zo gedaan. Biggetjes kregen tot voor kort zelfs geen verdoving als de balletjes eraf gingen. Daar doen dezelfde dierenartsen aan dus ik kan me niet voorstellen dat een piepklein plaatselijk verdovinkje niet net even wat humaner is. Niet dat ik wil beweren dat het knippen van die klauwtjes een drama is hoor, helemaal niet. :wink:
Biggen worden nog steeds zonder verdoving gecastreerd. In Nederland mag het ook nog. Enkel biggen die bestemd zijn voor de Nederlandse martk moeten verdoofd worden.
Nu ja, weet ook niet wat ik daarvan moet denken. Doe mij maar zonder verdoving :19:

achterklauwtjes zou ik door DA laten verwijderen, mag zonder verdoving van me, maar zou me er zelf niet aan wagen.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

MARC_S schreef:
S@ndr@ schreef:
Bullenmama schreef:Hier echt een lekenvraag : Bij heel jonge pups kan het dus zonder verdoving, dan doet het geen pijn ?
Hoe zit dat ?
Ja dat doet wel pijn, maar een verdovingsprik of twee doet net zoveel pijn en is ook niet helemaal onschadelijk :19: heb ik begrepen van een DA
Dat geloof ik niet helemaal zelf :wink: Een prikje is denk ik vooral iets te duur in zesvoud en omdat het zo makkelijk en zonder problemen kan wordt het zo gedaan. Biggetjes kregen tot voor kort zelfs geen verdoving als de balletjes eraf gingen. Daar doen dezelfde dierenartsen aan dus ik kan me niet voorstellen dat een piepklein plaatselijk verdovinkje niet net even wat humaner is. Niet dat ik wil beweren dat het knippen van die klauwtjes een drama is hoor, helemaal niet. :wink:
Het is ongeveer hetzelfde als wanneer je bij een baby een vingertopje eraf knipt, denk ik. Doet effe pijn. :roll:

Jack heeft 1 wolfsklauw, en mijn DA wilde hem destijds niet weghalen omdat het zonder dringende medische noodzaak onder het coupeerverbod valt. Jack heeft er verder ook helemaal geen last van, en ik denk dat de meeste honden er geen problemen mee hebben als je maar zorgt dat de nagel goed kort is, dan kunnen ze nergens blijven hangen.

Ik meen trouwens wel ergens gelezen te hebben dat bij sommige rassen ook de 'duimpjes' aan de voorpoten wel geamputeerd werden omdat ze dan voor het zicht mooiere rechte pootjes hadden?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ik kan het niet anders vinden dan barbaars om stukken van een dier af te knippen zonder verdoving.
Of, zoals bij biggen, het onverdoofd castreren. De buurman van mijn ouders was biggenfokker. Als de dierenarts kwam om de ballen eruit te wippen dan was ik die dag niet thuis. Het gegil ging door merg en been.
Maar ja, biggen gillen al snel , dus niks aan de hand. Ze gaan er heus niet dood aan.
Nee, gingen ze er maar dood aan, dan veranderde er eens wat.
Mijn ouders zijn liefhebbers van boxers, en tot een paar jaar terug kwam de dierenarts gewoon aan huis om de oren bij te knippen en de staart af te snijden en te hechten.
Zonder verdoving natuurlijk, het is zo klaar immers.
Nu denken mijn ouders er heel anders over maar toen vonden ze het normaal.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een dierenarts het kan.
Zijn die zo murw geworden ?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Nanna schreef:
Hanneke2 schreef:
Ik meen trouwens wel ergens gelezen te hebben dat bij sommige rassen ook de 'duimpjes' aan de voorpoten wel geamputeerd werden omdat ze dan voor het zicht mooiere rechte pootjes hadden?
In de USA is dat heel gewoon. Ik heb een amerikaanse Puli gehad zonder duimpjes aan de voorpoten.
in australie werd het ook veel gedaan, mijn Ollie heeft ook geen duimpjes :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Bullenmama schreef:Ik kan het niet anders vinden dan barbaars om stukken van een dier af te knippen zonder verdoving.
Of, zoals bij biggen, het onverdoofd castreren. De buurman van mijn ouders was biggenfokker. Als de dierenarts kwam om de ballen eruit te wippen dan was ik die dag niet thuis. Het gegil ging door merg en been.
Maar ja, biggen gillen al snel , dus niks aan de hand. Ze gaan er heus niet dood aan.
Nee, gingen ze er maar dood aan, dan veranderde er eens wat.
Mijn ouders zijn liefhebbers van boxers, en tot een paar jaar terug kwam de dierenarts gewoon aan huis om de oren bij te knippen en de staart af te snijden en te hechten.
Zonder verdoving natuurlijk, het is zo klaar immers.
Nu denken mijn ouders er heel anders over maar toen vonden ze het normaal.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een dierenarts het kan.
Zijn die zo murw geworden ?
ik ben echt niet voor couperen hoor, oren heb ik bijzonder weinig ervaring mee, dus daar hab ik het dan ook niet over, maar wolfsklauwtjes en staarten? ik heb er echt bij gestaan, en meer dan een mieppppppp ( wat ook bij een enting er uit kan komen) is het niet, ik heb 1 pup gefokt met wolfsklauwtjes, die zijn er zonder verdoving vanaf gehaald, pupje gaf zelfs geen piep, 2 dagen later was er ook niks meer te zien, tja.......... dat heb ik dan liever dan 1 of ander verdovings middel erin stoppen.
ik wil hier niet mee zeggen, dat men maar zo kan knippen in honden, maar soms denk ik wel eens, pffff men kan het ook overdrijven ivm mishandeling en o zo slecht, ik herken het iig niet zo. :19:
Bullenmama

Maar een plaatselijke verdoving die heel kort werkt, dat kan toch wel ?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Bullenmama schreef:Maar een plaatselijke verdoving die heel kort werkt, dat kan toch wel ?
troep erin blijft troep erin, daarbij en dat is echt mijn ervaring en mening en geen feit, heb ik meer reactie op het chippen of enten ( of uberhaupt stevig vasthouden van een jonge pup) gezien, dan reactie op het couperen van....

een tijdje terug moest ik iets laten hechten bij een hond van mij, niet enorm, 3 steekjes oid, en ook de Da zei toen, tja verdoven kan ik doen, maar die twee prikken voelt ze ws net zoveel als het hechten zelf, dus zonder verdoving gehecht, hond gaf geen kick, bleef rustig liggen, ik zelf ben ook eens zonder en met verdoving gehecht, ik heb meer last gehad van degene met, nou snap ik wel dat dat ook te maken heeft met het feit dat er dan al een wond(je) zit , maar toch...

ik geloof ook direct dat mensen mindere ervaringen hebben met couperen, ik heb ze alleen niet :wink:
Bullenmama

Jij hebt er veel meer ervaring mee dan ik, en toch kan ik niet geloven dat het vrijwel pijnloos is en dat een verdoving pijnlijker is.
Mensen en dieren kan je niet goed vergelijken maar toch :
Een tandarts kan een verdovingsprik in je verhemelte geven die je totaal niet voelt omdat eerst het tandvlees met verdovingsmiddel ingewreven wordt. En 5 minuten nadat de kies eruit is is de verdoving al helemaal uitgewerkt.
Moet bij een dier toch ook kunnen , de verdovingsprik pijnloos laten zijn, en precies afgestemd op de duur van de behandeling ?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Bullenmama schreef:Jij hebt er veel meer ervaring mee dan ik, en toch kan ik niet geloven dat het vrijwel pijnloos is en dat een verdoving pijnlijker is.
Mensen en dieren kan je niet goed vergelijken maar toch :
Een tandarts kan een verdovingsprik in je verhemelte geven die je totaal niet voelt omdat eerst het tandvlees met verdovingsmiddel ingewreven wordt. En 5 minuten nadat de kies eruit is is de verdoving al helemaal uitgewerkt.
Moet bij een dier toch ook kunnen , de verdovingsprik pijnloos laten zijn, en precies afgestemd op de duur van de behandeling ?
nee dat kan niet, een dier kan niet praten en op reactie alleen, kun je niet afgaan of iets pijnlijk, eng of wat dan ook is.

ik zeg ook niet dat het altijd compleet pijnloos is, ik merk alleen wel, dat vele verhalen en anti verhalen, vanaf mensen komen die het nog nooit gezien hebben, en dat er vanaf de mensen die dat wel hebben, veel minder nare verhalen zijn...
Bullenmama

Nou, een piep van auw is toch wel te herkennen als een piep van auw.
Hoe een angstpiep klinkt weet ik niet.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Bullenmama schreef:Nou, een piep van auw is toch wel te herkennen als een piep van auw.
Hoe een angstpiep klinkt weet ik niet.
de piep van auw of van angst ken ik ook wel, maar ik heb de piep van auw en angst nog nooit gehoord bij couperen, wel bij het chippen ( slechte chipper hoor, want dat hoort ook niet)

maar goed, is een he kut auw! nou echt zo dramatisch dan? als er dus een piep van auw zou zijn?
Bullenmama

Ik ben een watje en toen de pups gechipt werden vond ik het vreselijk, die piep van auw en dat in elkaar duiken van pijn. Bah, stond met tranen in mn ogen te kijken.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Bullenmama schreef:Ik ben een watje en toen de pups gechipt werden vond ik het vreselijk, die piep van auw en dat in elkaar duiken van pijn. Bah, stond met tranen in mn ogen te kijken.
ook en goede chipper gehad dan :ok:

dat hoort ook helemaal niet en van al mijn puppen , heb ik maar bij 2 pups een nare reactie gezien, maar die chipper was ook een lompe trut, Zo krijg je dus "verhalen" in de wereld, nu is dus chippen van honden ook not done zonder narcose :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Bullenmama schreef:Ik ben een watje en toen de pups gechipt werden vond ik het vreselijk, die piep van auw en dat in elkaar duiken van pijn. Bah, stond met tranen in mn ogen te kijken.
in mijn nestje heeft geen enkele pup een kik gegeven... :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”