Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plotseling naar buitenland maar geen enting
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ohhhh, jullie maken het me nog moeilijker om een keus te maken
Diegenen die zeggen 'niet meenemen' kan ik begrijpen en diegenen die zeggen 'wel meenemen' ben ik het ook wel mee eens. Wat voor mij nu eigenlijk nog speelt is hoe lang duurt het voordat de enting optimaal werkt en hoe groot is de kans dat ze een rabiesbesmetting oploopt????
Maar als ik heel goed naar mijn gevoel luister denk ik dat ik Wieke thuis moet laten...

Maar als ik heel goed naar mijn gevoel luister denk ik dat ik Wieke thuis moet laten...
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

tsja ik ben echt een enorme schijterd wat dat soort dingen betreft hoor.
Ik zou mn hond dus niet meenemen. Ik ben namelijk altijd zo'n enorme pechvogel die uiteraard op zo'n moment gecontroleerd wordt.
En idd, het idee je hond daar achter te moeten laten of met een wild vreemde mee te moetne geven, nee dank je.
Ik zou mn hond dus niet meenemen. Ik ben namelijk altijd zo'n enorme pechvogel die uiteraard op zo'n moment gecontroleerd wordt.
En idd, het idee je hond daar achter te moeten laten of met een wild vreemde mee te moetne geven, nee dank je.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Mijn ouders reden bijna wekelijks heen en weer tussen hun huizen in Nederland en Frankrijk.Nanna schreef:Ach, wat een onzin, je hoeft je hond écht niet af te geven hoor. Wat móeten ze met dat beest? Je kijkt hogelijk verbaasd, zegt dat de entboekjes nog op de keukentafel liggen, draait om en neemt een andere grensovergang.vinkje schreef:Sorry hoor, maar ik zou voor geen geld van de wereld gaan riskeren dat ik mijn hond in Frankrijk achter zou moeten laten. Je zult je hond daar maar af moeten geven, moet er echt niet aan denken.![]()
Bovendien hoef IK ook niet ingeënt te worden tegen rabiës, terwijl ik net zo goed in mijn nek gebeten kan worden door een dolle vleermuis.
Hier wordt dus helemaal naks geënt en ik zoef vrolijk fluitend alle grensovergangen over.
Ze hebben aan de grens nooit controle gehad, wel regelmatig in hun tweede woning. Dan stond in eens een politieagent aan de deur die de papieren kwam controleren. Daarbij waren ze eigenlijk maar in één ding echt geïnteresseerd: het entingsboekje en de gezondheidsverklaring van Milo. Er woonden in de streek vrij veel Nederlanders en die kenden elkaar ook weer allemaal (al is het maar omdat er zeker 8 broers/zussen van mijn stiefmoeder een huisje in de streek hadden). En alle honden eigenaren werden op deze wijze gecontroleerd. Eén van de eigenaren had de papieren niet in orde en de hond werd stante pede meegenomen en in quarantaine gezet. Het heeft heel veel geld en een dure advocaat gekost om de hond weer terug te krijgen. Het die was een "gevaar voor de samenleving" en mocht dus niet meer teruggeven worden (het was een x cavaliertje)
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Onlangs zijn zowel in Belgie als in Frankrijk met rabies geinfecteerde honden geuthenaseerd, zoals op de site van de KNMvD te lezen staat.Martijn schreef:Echt wel.Suzanne123 schreef: Die regels zijn er niet voor niets
In zowel nederland, belgië en frankrijk komt geen rabies voor.
Dus waar ent je dan voor?

-
- Zeer actief
Mijn ouders woonden in Noord Frankrijk.Nanna schreef:Wij gingen op vakantie in de Corrèze, een arme boerenstreek. Het jánkte daar van de schurftige boerderijhonden, denk jij dat die allemaal braaf ingeënt werden? Vergeet het maar.Ennath schreef:
Mijn ouders reden bijna wekelijks heen en weer tussen hun huizen in Nederland en Frankrijk.
Ze hebben aan de grens nooit controle gehad, wel regelmatig in hun tweede woning. Dan stond in eens een politieagent aan de deur die de papieren kwam controleren. Daarbij waren ze eigenlijk maar in één ding echt geïnteresseerd: het entingsboekje en de gezondheidsverklaring van Milo. Er woonden in de streek vrij veel Nederlanders en die kenden elkaar ook weer allemaal (al is het maar omdat er zeker 8 broers/zussen van mijn stiefmoeder een huisje in de streek hadden). En alle honden eigenaren werden op deze wijze gecontroleerd. Eén van de eigenaren had de papieren niet in orde en de hond werd stante pede meegenomen en in quarantaine gezet. Het heeft heel veel geld en een dure advocaat gekost om de hond weer terug te krijgen. Het die was een "gevaar voor de samenleving" en mocht dus niet meer teruggeven worden (het was een x cavaliertje)![]()
Een agent heb ik sowieso al helemáál nooit gezienEn ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat het ze ook geen ruk interesseerde ook
Misschien als je in toeristischer gedeeltes komt of op campings/huisjes, dat dan de kans op contrôle groter is.
En natuurlijk interesseert de armandad zich niet voor de (ook daar veelvuldig aanwezige) boerderijhonden schare.
Dat zijn namelijk franse honden en geen buitenlandse

-
- Zeer actief
Zowel in Franrijk als in België ging het om buitenlandse geïmporteerde honden.Carma schreef:Onlangs zijn zowel in Belgie als in Frankrijk met rabies geinfecteerde honden geuthenaseerd, zoals op de site van de KNMvD te lezen staat.Martijn schreef:Echt wel.Suzanne123 schreef: Die regels zijn er niet voor niets
Honden die meegenomen werden uit Noord Afrika vandaan.
Dus niet om honden die in het land zelf een besmetting opgelopen hebben.
Maar het geeft wel aan waarom mijn ouders en hun vrienden/kennissen zo fanatiek gecontroleerd werden. Zij waren buitenlanders en hadden dus gevaarlijke -mogelijk besmette- buitenlandse honden.
-
- Zeer actief
Nanna schreef:O sorry, ik wist niet dat de autochtoon franse honden geen rabiës konden krijgenEnnath schreef:
Mijn ouders woonden in Noord Frankrijk.
En natuurlijk interesseert de armandad zich niet voor de (ook daar veelvuldig aanwezige) boerderijhonden schare.
Je hebt natuurlijk volkomen gelijk...
Maar zo denkt de lokale franse diender niet..
Een franse hond die binnen de grenzen blijft hoeft net zo min voor Rabiës geënt te worden als een Nederlandse hond die niet naar het buitenland gaat.
Mijn ouders hadden natuurlijk een buitenlandse hond, Milo kwam immers uit Nederland.
-
- Zeer actief
Yup.Martijn schreef:Het gaat er niet om of er zieke honden zijn maar of er nog stoute mensen zijn die niet doen wat ze gezegd wordt.Nanna schreef:O sorry, ik wist niet dat de autochtoon franse honden geen rabiës konden krijgenEnnath schreef:
Mijn ouders woonden in Noord Frankrijk.
Daar zit het grote geld namelijk.
En verder zijn die Nederlanders er natuurlijk altijd op uit om de god gegeven franse staat te ondermijnen.
Met hun drugs en sex en hun huwelijk voor gelijk geslachtelijke :N:
Die mensen moet je zoveel mogelijk controleren.
Dus kom je aan de deur voor de autopapieren en het entingsbewijs van de hond.
Veel meer valt er niet te controleren bij brave 65+ middenklassers uit Nederland.

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Neh,..dat lijkt me niet nodigMartijn schreef:Eén hond uit marokko en een hond die door die hond gebeten is.Carma schreef:Onlangs zijn zowel in Belgie als in Frankrijk met rabies geinfecteerde honden geuthenaseerd, zoals op de site van de KNMvD te lezen staat.Martijn schreef:Echt wel.Suzanne123 schreef: Die regels zijn er niet voor niets
Laten we vooral onmiddelijk evacuëren!

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik zou het niet durven, maar ben in dit soort dingen een enorme schijtert. Het zal mij weer overkomen dat ik een chagrijnige agent tegenkom met ruzie thuis die zo mijn Bram in z'n auto stopt om ermee weg te rijden. Het zal wel niet kunnen, dat geloof ik direct. Maar ik zou er de zenuwen van krijgen 

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Laten we even uit elkaar houden:
1. Loopt de hond veel gevaar
Neu,.... dat zal wel los lopen. Ik denk dat je even veel kans maakt op een rabiës besmetting in Frankrijk als in Nederland. Verwaarloosbaar klein.
2. Loop je kans op veel gezeik.
Tja, na alles wat ik al gehoord heb denk ik dat je een reële kans op gezeur loopt.
Vooral als je met je hond je in de toeristische gebieden begeeft.
Ik zou dat risico zeker niet willen lopen.
Maar dat staat dus los van het geringe gevaar op een besmetting.
Neu,.... dat zal wel los lopen. Ik denk dat je even veel kans maakt op een rabiës besmetting in Frankrijk als in Nederland. Verwaarloosbaar klein.
Tja, na alles wat ik al gehoord heb denk ik dat je een reële kans op gezeur loopt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
- Aantal honden: 1
Nou, ik vraag me af of er veel gecontroleerd wordt. Wij zijn de afgelopen jaren een keer of 5 in Frankrijk geweest voor vakantie. In behoorlijk toeristische gebieden zoals de Franse Alpen en het meer van Annecy. Controle hebben we nog nooit gehad. Vrienden met honden heb ik ook nog nooit gehoord over controles in Frankrijk.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Nee, wij zijn in al die jaren dat ik in Frankrijk en België kom (alle gebieden, in zowel huisjes als op kampeerterreintjes) ook nooit gecontroleerd. Terwijl ik zelfs met een van de honden naar een Franse da moest (i.v.m. een opgehaalde poot) en die vroeg ook nergens naar.Astrid en Indra schreef:Nou, ik vraag me af of er veel gecontroleerd wordt. Wij zijn de afgelopen jaren een keer of 5 in Frankrijk geweest voor vakantie. In behoorlijk toeristische gebieden zoals de Franse Alpen en het meer van Annecy. Controle hebben we nog nooit gehad. Vrienden met honden heb ik ook nog nooit gehoord over controles in Frankrijk.
Ik kan me trouwens voorstellen dat je eerder gecontroleerd wordt als je er als buitenlander gevestigd bent (zoals Ennath vertelde) dan dat je als toerist het land bezoekt. Puur omdat je in het eerste geval makkelijk te vinden bent.

-
- Zeer actief
Ik heb liever het gezeur uit mond van mijn DA, die is heel wat meer voor rede vatbaar.Martijn schreef:3. wens je het gezeik uit de mond van een franse agent of van je dierenarts.Ennath schreef:Laten we even uit elkaar houden:
We kunnen stellen dat de kans op rabies minder afneemt dan de kans op een auto-immuunaandoening stijgt.