Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

heel veel verdriet om CeeJay.. + UPDATE

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Tja zo gaat dat meestal he je staat er niet bij stil en dan ineens. Ik laat mijn honden altijd enten ondanks dat ze nooit zwemmen, dat is niet omdat ik zoveel slimmer ben of zo maar gewoon een gewoonte van mij. Jij gaat het ook vast en zeker nooit meer overslaan.Ik hoop dat Ceejay er weer boven op komt en zal ook zeker voor je ventje duimen. Sterkte voor de komende tijd.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
maula
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maula »

heb net de dierenarts gesproken, er is niks veranderd in zijn situatie, dus ook niet slechter geworden...

Ben naar de Gemeente geweest en het word zeer serieus genomen, zeker ook omdat er rond om de bewuste sloten 3 basis scholen zitten met in totaal zo'n 2000 kindjes die rond om de sloten spelen...
De GGD word ook ingelicht,en wat hun gaan doen hoor ik nog.
Voor de mens is er geen vaccinatie tegen de ziekte van Weill, wat het protocol voor mezelf nu is, is nog niet duidelijk..
De kans dat ik besmet ben ik niet zo heel erg groot, desondanks zal ik waarschijnlijk vanmiddag naar het ziekenhuis moeten voor een uitgebreid onderzoek..

er is dus lichte paniek binnen Zevenaar vanwege de besmettings gevaar voor de volks gezondheid.. :treur :treur :treur :treur
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

maula schreef:heb net de dierenarts gesproken, er is niks veranderd in zijn situatie, dus ook niet slechter geworden...

Ben naar de Gemeente geweest en het word zeer serieus genomen, zeker ook omdat er rond om de bewuste sloten 3 basis scholen zitten met in totaal zo'n 2000 kindjes die rond om de sloten spelen...
De GGD word ook ingelicht,en wat hun gaan doen hoor ik nog.
Voor de mens is er geen vaccinatie tegen de ziekte van Weill, wat het protocol voor mezelf nu is, is nog niet duidelijk..
De kans dat ik besmet ben ik niet zo heel erg groot, desondanks zal ik waarschijnlijk vanmiddag naar het ziekenhuis moeten voor een uitgebreid onderzoek..

er is dus lichte paniek binnen Zevenaar vanwege de besmettings gevaar voor de volks gezondheid.. :treur :treur :treur :treur
Sterkte Maula met afwachten..
Ik duim voor een goede afloop!
:ok: :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Heel veel sterkte, ik duim me rot......
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Wat een triest verhaal.

Ik ben op zich ook tegen enten, maar Weil is zo verrot moeilijk te herkennen omdat het in eerste instantie als een soort van buikgriep begint. Ondertussen vindt er dan wel al nier- en leverschade plaats.
Juist omdat de symptomen zo vaag zijn laat ik toch ieder jaar Weil enten, de rest niet.
Het is zeker niet zo dat alleen zwemmende honden besmet kunnen worden met Weil. Ratten klimmen ook op de kant en urineren in het gras. Dus ook honden die nooit zwemmen kunnen besmet worden.

Ik heb bewondering voor je dat je jouw verhaal op het forum plaatst als waarschuwing en uiteraard duimen we mee dat Ceejay er weer helemaal bovenop komt.
Heel veel sterkte!
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
maula
Actief
Contacteer:

dank je voor je bewondering, ik mag een uurtje per dag bij me ventje zijn, de andere uren moet ik gedwongen thuis zitten wachten op telefoon...
de ziekte van Weill kwam ook vrijwel niet voor in Nederland, en ik weet dat er met mij een heleboel mensen zijn die zoiets hebben van ach ik ga niet naar het buitenland met ze, ze gaan niet in pension,zijn gezonde sterke honden..en mocht ik weg gaan,dan ent ik ze wel.....
Ik heb in me 29 jaar dat ik honden om me heen heb nog nooit te maken gehad met de ziekte van Weill, kende het van naam,wist dat ze het van ratten konden krijgen, maar zag er voor Nederland nooit geen gevaar in...
Maar waar de DA mij op attendeerde is dat er zeker sinds de laatste 5 jaar steeds meer dieren zijn in Nederland , ook uit het buitenland,ongedierte,opwarming van de aarde, en meer ziektes enz..
En inderdaad "vroeger" leek enten niet belangrijk maar door al deze veranderende factoren in onze samenleving, moeten we misschien onze mening wat betreft enten ook gaan bijstellen... :19:

ik vind het cru om op deze wijze te moeten ervaren hoe belangrijk enten kan zijn....en omdat ik zelf ook niet zo van het enten was en nu dit zelf mee maak, wil ik toch mijn "wacht tijd"gebruiken om mensen te informeren, en ze er op te wijzen dat onze samenleving veranderd en daarmee dus ook de kans op gevaarlijke infectie ziektes...
Afbeelding
frosa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door frosa »

Sterkte Maula :(, ik hoop echt dat je hond er weer bovenop komt
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

van de week maar even met lola op stap dan...

sam is voor 3 weken terug ge-ent ivm pension logeerpartij, maar lola heeft al lang niks meer gehad.
Afbeelding
maula
Actief
Contacteer:

me huisarts vind een bloed onderzoek nog niet nodig, tenzij ik me griepperig ga voelen,dan moet ik direct komen...kinderen zijn wat kwetsbaarder dan volwassenen...het is dus gewoon afwachten,de komende 2 weken of ik klachten krijg...maar dat is niet waarschijnlijk... :ok:
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Heel veel sterkte.

Ik ga van de week ook langs de dierenarts voor een inenting. Het is voor mijn honden al een hele tijd geleden dat ze voor het laatst een enting hebben gehad.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Oh wat een ellende voor Ceejay en jou. Ik duim dat hij gaat opknappen.

Ik wens jullie heel veel sterkte.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Voor degenen die nu toch gaan enten. Als het geruime tijd, meer dan een jaar ofzo, geleden is dat tegen Weil geent is, dan moet je 2x enten, met een tussenpoos van een paar weken (boosteren), anders zet de enting niet goed.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Baiko
Actief

Ongelezen bericht door Baiko »

Heel veel sterkte!
AfbeeldingAfbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Misschien is dat inderdaad wel waarom ik altijd secuur laat enten, ik heb in mijn kleutertijd een buurhondje gekend met ziekte van Weil, die het helaas niet overleefd heeft, en dat hondje (een middenslag witte kees) staat nóg op mijn netvlies.

Dat was zo'n 28 jaar terug.

Laten we hopen dat Ceejee de grote uitzondering wordt die de regel bevestigd! De duimen blijven draaien hier!

Wat moet jij je machteloos voelen nu. Houd je taai.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Liesbeth schreef:Voor degenen die nu toch gaan enten. Als het geruime tijd, meer dan een jaar ofzo, geleden is dat tegen Weil geent is, dan moet je 2x enten, met een tussenpoos van een paar weken (boosteren), anders zet de enting niet goed.
dank je. ik zal het met de DA overleggen
Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

ok van mij heel veel stertke met je ventje hoor! Ik ga hier ook een kaarsje branden voor jou en je hondje.

Ik heb altijd mn hondjes geent. Heb gelijk ff mn ouders gewaarschuwd omdat die ook weer gehoord hadden dat enten niet veel nut had.

Ik hop dat ie erdoor komt.

Groetjes Marieta
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ceejay

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

heel veel sterkte toegewenst!

groetjes, Ingrid
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik duim mee hoor, hopelijk komt hij er weer bovenop.

Dit is eigenlijk ook de reden waarom ik jaarlijks ent. Het kan jaren goed gaan maar je hond hoeft maar met zoiets in contact te komen en hij moet vechten voor z'n leven.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

maula schreef:me huisarts vind een bloed onderzoek nog niet nodig, tenzij ik me griepperig ga voelen,dan moet ik direct komen...kinderen zijn wat kwetsbaarder dan volwassenen...het is dus gewoon afwachten,de komende 2 weken of ik klachten krijg...maar dat is niet waarschijnlijk... :ok:
Maar stel nou dat je hond wél gevaccineerd was tegen die ziekte van Weil, dan had niemand van iets geweten. JIj geen bloedonderzoek, geen waarschuwingen.... De meeste honden zijn denk ik ingeënt. MOgelijk is er wel veel meer sprake van deze ziekte dan gedacht, omdat deze nauwelijks de kans krijgt zich te manifesteren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Dat is voor mij de reden dat ik het ent-moment naar het voorjaar heb gehaald bij Jamey, ze wordt altijd begin april geënt tegen o.a. Weil dus... Vind dat soort dingen veel te eng dat het haar zou kunnen overkomen. En ook Yore krijgt dus jaarlijks die enting. Wel een vreselijke manier om hiermee geconfronteerd te worden. Heel veel sterkte...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Je kan toch ook alleen de Weill prik halen en niet de hele enting???
Doglover
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

Heel veel sterkte Maula!!!
Ik heb een kaarsje aangestoken voor hem. Probeer jezelf niets te verwijten, jij dacht wat jou het beste leek voor hem door niet te laten enten. Wist jij veel dat er in de afgelopen jaren zoveel is veranderd.
Ik denk dat jullie een tweede kans krijgen en hiervan zullen leren (helaas op een harde manier).
Marianne4u
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marianne4u »

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en hopende op een goede afloop.
De vriendelijke groeten van Marianne
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Oh wat erg zeg, er brandt hier vanavond een kaarsje voor je kanjer en voor jou..Marion
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Sterkte! Duimpjes draaien
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

heel veel sterkte.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
maula
Actief
Contacteer:

kom net terug van CeeJay, hij is nog steeds erg zwak, maar zie aan hem dat hij hard vecht...

Ens ( mijn rat) kan ook besmet zijn met de ziekte van Weill, ik wil dan ook geen enkel risico nemen en ga Ens laten inslapen..
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

maula schreef:kom net terug van CeeJay, hij is nog steeds erg zwak, maar zie aan hem dat hij hard vecht...

Ens ( mijn rat) kan ook besmet zijn met de ziekte van Weill, ik wil dan ook geen enkel risico nemen en ga Ens laten inslapen..
Oh nee,...sterkte.

Ik hoop dat Ceejay er bovenop komt.

Ik duim door .

Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Pff, wat een verhaal zeg! Heel veel sterkte verder en hopelijk komt je hond er weer bovenop!
Hier een sloot vol met ratten en regelmatig ratten in de tuin :N: hoop niet dat zoiets ons ook moet overkomen. Sam is nog geent, Boris pas ook weer, alleen Bo niet dus die moet ook maar snel gaan
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

maula schreef:kom net terug van CeeJay, hij is nog steeds erg zwak, maar zie aan hem dat hij hard vecht...

Terwijl hij misschien niet ziek is?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”