Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
heel veel verdriet om CeeJay.. + UPDATE
Moderator: moderatorteam
- Maltezers
- Zeer actief
Tja zo gaat dat meestal he je staat er niet bij stil en dan ineens. Ik laat mijn honden altijd enten ondanks dat ze nooit zwemmen, dat is niet omdat ik zoveel slimmer ben of zo maar gewoon een gewoonte van mij. Jij gaat het ook vast en zeker nooit meer overslaan.Ik hoop dat Ceejay er weer boven op komt en zal ook zeker voor je ventje duimen. Sterkte voor de komende tijd.
-
- Actief
- Contacteer:
heb net de dierenarts gesproken, er is niks veranderd in zijn situatie, dus ook niet slechter geworden...
Ben naar de Gemeente geweest en het word zeer serieus genomen, zeker ook omdat er rond om de bewuste sloten 3 basis scholen zitten met in totaal zo'n 2000 kindjes die rond om de sloten spelen...
De GGD word ook ingelicht,en wat hun gaan doen hoor ik nog.
Voor de mens is er geen vaccinatie tegen de ziekte van Weill, wat het protocol voor mezelf nu is, is nog niet duidelijk..
De kans dat ik besmet ben ik niet zo heel erg groot, desondanks zal ik waarschijnlijk vanmiddag naar het ziekenhuis moeten voor een uitgebreid onderzoek..
er is dus lichte paniek binnen Zevenaar vanwege de besmettings gevaar voor de volks gezondheid.. :treur :treur :treur :treur
Ben naar de Gemeente geweest en het word zeer serieus genomen, zeker ook omdat er rond om de bewuste sloten 3 basis scholen zitten met in totaal zo'n 2000 kindjes die rond om de sloten spelen...
Voor de mens is er geen vaccinatie tegen de ziekte van Weill, wat het protocol voor mezelf nu is, is nog niet duidelijk..
De kans dat ik besmet ben ik niet zo heel erg groot, desondanks zal ik waarschijnlijk vanmiddag naar het ziekenhuis moeten voor een uitgebreid onderzoek..
er is dus lichte paniek binnen Zevenaar vanwege de besmettings gevaar voor de volks gezondheid.. :treur :treur :treur :treur

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Sterkte Maula met afwachten..maula schreef:heb net de dierenarts gesproken, er is niks veranderd in zijn situatie, dus ook niet slechter geworden...
Ik duim voor een goede afloop!

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Wat een triest verhaal.
Ik ben op zich ook tegen enten, maar Weil is zo verrot moeilijk te herkennen omdat het in eerste instantie als een soort van buikgriep begint. Ondertussen vindt er dan wel al nier- en leverschade plaats.
Juist omdat de symptomen zo vaag zijn laat ik toch ieder jaar Weil enten, de rest niet.
Het is zeker niet zo dat alleen zwemmende honden besmet kunnen worden met Weil. Ratten klimmen ook op de kant en urineren in het gras. Dus ook honden die nooit zwemmen kunnen besmet worden.
Ik heb bewondering voor je dat je jouw verhaal op het forum plaatst als waarschuwing en uiteraard duimen we mee dat Ceejay er weer helemaal bovenop komt.
Heel veel sterkte!
Ik ben op zich ook tegen enten, maar Weil is zo verrot moeilijk te herkennen omdat het in eerste instantie als een soort van buikgriep begint. Ondertussen vindt er dan wel al nier- en leverschade plaats.
Juist omdat de symptomen zo vaag zijn laat ik toch ieder jaar Weil enten, de rest niet.
Het is zeker niet zo dat alleen zwemmende honden besmet kunnen worden met Weil. Ratten klimmen ook op de kant en urineren in het gras. Dus ook honden die nooit zwemmen kunnen besmet worden.
Ik heb bewondering voor je dat je jouw verhaal op het forum plaatst als waarschuwing en uiteraard duimen we mee dat Ceejay er weer helemaal bovenop komt.
Heel veel sterkte!
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
- Actief
- Contacteer:
dank je voor je bewondering, ik mag een uurtje per dag bij me ventje zijn, de andere uren moet ik gedwongen thuis zitten wachten op telefoon...
de ziekte van Weill kwam ook vrijwel niet voor in Nederland, en ik weet dat er met mij een heleboel mensen zijn die zoiets hebben van ach ik ga niet naar het buitenland met ze, ze gaan niet in pension,zijn gezonde sterke honden..en mocht ik weg gaan,dan ent ik ze wel.....
Ik heb in me 29 jaar dat ik honden om me heen heb nog nooit te maken gehad met de ziekte van Weill, kende het van naam,wist dat ze het van ratten konden krijgen, maar zag er voor Nederland nooit geen gevaar in...
Maar waar de DA mij op attendeerde is dat er zeker sinds de laatste 5 jaar steeds meer dieren zijn in Nederland , ook uit het buitenland,ongedierte,opwarming van de aarde, en meer ziektes enz..
En inderdaad "vroeger" leek enten niet belangrijk maar door al deze veranderende factoren in onze samenleving, moeten we misschien onze mening wat betreft enten ook gaan bijstellen...
ik vind het cru om op deze wijze te moeten ervaren hoe belangrijk enten kan zijn....en omdat ik zelf ook niet zo van het enten was en nu dit zelf mee maak, wil ik toch mijn "wacht tijd"gebruiken om mensen te informeren, en ze er op te wijzen dat onze samenleving veranderd en daarmee dus ook de kans op gevaarlijke infectie ziektes...
de ziekte van Weill kwam ook vrijwel niet voor in Nederland, en ik weet dat er met mij een heleboel mensen zijn die zoiets hebben van ach ik ga niet naar het buitenland met ze, ze gaan niet in pension,zijn gezonde sterke honden..en mocht ik weg gaan,dan ent ik ze wel.....
Ik heb in me 29 jaar dat ik honden om me heen heb nog nooit te maken gehad met de ziekte van Weill, kende het van naam,wist dat ze het van ratten konden krijgen, maar zag er voor Nederland nooit geen gevaar in...
Maar waar de DA mij op attendeerde is dat er zeker sinds de laatste 5 jaar steeds meer dieren zijn in Nederland , ook uit het buitenland,ongedierte,opwarming van de aarde, en meer ziektes enz..
En inderdaad "vroeger" leek enten niet belangrijk maar door al deze veranderende factoren in onze samenleving, moeten we misschien onze mening wat betreft enten ook gaan bijstellen...

ik vind het cru om op deze wijze te moeten ervaren hoe belangrijk enten kan zijn....en omdat ik zelf ook niet zo van het enten was en nu dit zelf mee maak, wil ik toch mijn "wacht tijd"gebruiken om mensen te informeren, en ze er op te wijzen dat onze samenleving veranderd en daarmee dus ook de kans op gevaarlijke infectie ziektes...

-
- Vaste gebruiker
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Liesbeth
- Zeer actief
- Liesbeth
- Zeer actief
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Misschien is dat inderdaad wel waarom ik altijd secuur laat enten, ik heb in mijn kleutertijd een buurhondje gekend met ziekte van Weil, die het helaas niet overleefd heeft, en dat hondje (een middenslag witte kees) staat nóg op mijn netvlies.
Dat was zo'n 28 jaar terug.
Laten we hopen dat Ceejee de grote uitzondering wordt die de regel bevestigd! De duimen blijven draaien hier!
Wat moet jij je machteloos voelen nu. Houd je taai.
Dat was zo'n 28 jaar terug.
Laten we hopen dat Ceejee de grote uitzondering wordt die de regel bevestigd! De duimen blijven draaien hier!
Wat moet jij je machteloos voelen nu. Houd je taai.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
- iones
- Zeer actief
Maar stel nou dat je hond wél gevaccineerd was tegen die ziekte van Weil, dan had niemand van iets geweten. JIj geen bloedonderzoek, geen waarschuwingen.... De meeste honden zijn denk ik ingeënt. MOgelijk is er wel veel meer sprake van deze ziekte dan gedacht, omdat deze nauwelijks de kans krijgt zich te manifesteren.maula schreef:me huisarts vind een bloed onderzoek nog niet nodig, tenzij ik me griepperig ga voelen,dan moet ik direct komen...kinderen zijn wat kwetsbaarder dan volwassenen...het is dus gewoon afwachten,de komende 2 weken of ik klachten krijg...maar dat is niet waarschijnlijk...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Dat is voor mij de reden dat ik het ent-moment naar het voorjaar heb gehaald bij Jamey, ze wordt altijd begin april geënt tegen o.a. Weil dus... Vind dat soort dingen veel te eng dat het haar zou kunnen overkomen. En ook Yore krijgt dus jaarlijks die enting. Wel een vreselijke manier om hiermee geconfronteerd te worden. Heel veel sterkte...

You'll be in my heart... Always...
- Doglover
- Zeer actief
Heel veel sterkte Maula!!!
Ik heb een kaarsje aangestoken voor hem. Probeer jezelf niets te verwijten, jij dacht wat jou het beste leek voor hem door niet te laten enten. Wist jij veel dat er in de afgelopen jaren zoveel is veranderd.
Ik denk dat jullie een tweede kans krijgen en hiervan zullen leren (helaas op een harde manier).
Ik heb een kaarsje aangestoken voor hem. Probeer jezelf niets te verwijten, jij dacht wat jou het beste leek voor hem door niet te laten enten. Wist jij veel dat er in de afgelopen jaren zoveel is veranderd.
Ik denk dat jullie een tweede kans krijgen en hiervan zullen leren (helaas op een harde manier).
- Marianne4u
- Zeer actief
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
- Actief
- Contacteer:
Oh nee,...sterkte.maula schreef:kom net terug van CeeJay, hij is nog steeds erg zwak, maar zie aan hem dat hij hard vecht...
Ens ( mijn rat) kan ook besmet zijn met de ziekte van Weill, ik wil dan ook geen enkel risico nemen en ga Ens laten inslapen..
Ik hoop dat Ceejay er bovenop komt.
Ik duim door .

- iones
- Zeer actief
Terwijl hij misschien niet ziek is?maula schreef:kom net terug van CeeJay, hij is nog steeds erg zwak, maar zie aan hem dat hij hard vecht...
Ens ( mijn rat) kan ook besmet zijn met de ziekte van Weill, ik wil dan ook geen enkel risico nemen en ga Ens laten inslapen..
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen