Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom doe ik zo?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

alm@ schreef:
Pak-de-bal schreef:
soms komen kinderen gewoon op je af :wink:
En die stuur ik dan vriendelijk maar beslist weg. Liever een teleurgesteld kind dan een geschrokken kind en boze ouders omdat er een herdertje dat enge kind blaffend weg wil jagen :wink:
Voor mij geldt hetzelfde (maar dan herdertje vervangen door kooikertje :mrgreen: ). Ik houd het gewoon af. Kinderen mogen wel aaien, maar alleen als ik het begeleid. Vaak heb ik daar geen zin in, dus dan zeg ik gewoon 'nee' :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

fenneke schreef: even later komt er een volwassen man aan --zo dat is een mooie hond --is dat nu een canadees? en hem vervolgens zo over de kop aait :roll:
Het grappige is dat ik het meeste 'last' heb van volwassen mannen die het ras kennen. Goh, wat leuk een Kooikertje, mooi hondje hoor. En dan hop die hand erheen. Ik vind dat zo apart, iemand die het ras kent, zou toch juist moeten weten dat ze dat niet moeten doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

als je aan Bauke ziet dat ze het niet geslaagd vindt dan gewoon tegen kind zeggen dat Bauke het niet zo fijn vindt.
maar komt er een opgevoed kind aan die rustig is, en je ziet aan Bauke dat ze niet bang is. kun je het kind b.v een honden snoepje laten geven. je laat het kind dan een meter bij Bauke vandaan zitten met koekje. neemt Bauke het aan, prima. doet ie dat niet, dan weet je dat Bauke het dus niet leuk vindt en hoef je het voortaan niet te doen.

mijn vorige hond ( bij mijn ouders) vond kinderen niet zo leuk en we zijden dat dan ook.
mijn hond nu vind het iets te geweldig en opgevoede kinderen mogen hem wel aaien. ik zeg altijd wel over de rug aaien, niet over de kop. en dan probeer ik hem rustig te houden want hij wil uit enthousiasme opspringen als hij aandacht krijgt.
hier in de buurt vragen de meeste kinderen het wel. ze aaien meestal niet uit zichzelf :ok:
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Milo doet precies hetzelfde.
Alleen mijn neefje en nog een jongetje die hij kent kan hij 'hebben', die heb ik direct duidelijk gemaakt dat ze rustig aan moeten zijn bij hem, niet te druk, etc.
Echt vertrouwen met kinderen doe ik hem niet, hij gromt ook, kinderen zijn te druk, te snel, te schreeuwerig, en als hij zelf aangeeft dat hij het niet leuk vindt, zou ik het dus ook niet toelaten dat kinderen op hem afkomen.

In jouwn situatie met een jongetje met een stok. Ik denk dat je aan de hond zijn reactie al wel iets kunt afleiden. Wijkt hij uit, begint hij te grommen, etc. dan zou ik het zeker niet toelaten.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Zoek stok! schreef:
fenneke schreef: even later komt er een volwassen man aan --zo dat is een mooie hond --is dat nu een canadees? en hem vervolgens zo over de kop aait :roll:
Het grappige is dat ik het meeste 'last' heb van volwassen mannen die het ras kennen. Goh, wat leuk een Kooikertje, mooi hondje hoor. En dan hop die hand erheen. Ik vind dat zo apart, iemand die het ras kent, zou toch juist moeten weten dat ze dat niet moeten doen.
ja dat is bij de witte herder ook zo :wink: geen interesse in vreemden

ik bedoel alleen dat amos niet op volwassenen reageert maar tegen kinderen kan uitvallen helaas
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Veel kinderen hebben ook totaal geen respect voor dieren, niet normaal..
Een paar dagen terug hoorde ik van iemand hier in de buurt dat er bij zijn dochter op school pas een 'aaicursus' in de klas was geweest.

Daar leerden de kinderen hoe ze om moeten gaan met honden en hoe ze te benaderen.
Eerst aan eigenaar hond vragen - dan aan ouders- dan bukken en hand voorzichtig uitsteken en laten snuffelen etc.

Best een goed iniatief vind ik, ( 'aaihond' was een golden retriever trouwens ).
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Ik weet niet of je een kind met een aailes kan over te halen,een dier met respect te behandellen. :19: Ik denk dat je daar veel tijd,geduld en liefde in moet steken,wil een kind snappen hoe je goed en liefdevol om moet gaan met een dier. :wink:
Afbeelding
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Ja dat is ook zo, maar alle beetjes helpen hé :wink:
Wat ik ook vaak zie in het park, is dat ouders hun kinderen snel wegtrekken als er een hond langs loopt, dan gaan die kinderen toch automatisch denken dat honden niet lief zijn? :roll:
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief

Daar erger ik me ook aan, dat bangmakerij gebeuren. :roll: . Dan zeg gewoon tegen je kind dat ie geen vreemde honden mag aaien. :19:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb er bij mijn kinderen van kleins af aan op gehamerd nooit aan een vreemde hond te komen zonder het eerst aan het baasje te vragen. Niet zo moeilijk hoor :wink:
Juist als je zelf honden hebt is de verleiding voor je kinderen groot om gemakkelijker op vreemde honden af te stappen.
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief

alm@ schreef:Ik heb er bij mijn kinderen van kleins af aan op gehamerd nooit aan een vreemde hond te komen zonder het eerst aan het baasje te vragen. Niet zo moeilijk hoor :wink:
Juist als je zelf honden hebt is de verleiding voor je kinderen groot om gemakkelijker op vreemde honden af te stappen.
Dat heb ik met die 2 kinderren van mij dus ook, en ze aaien gelukkig geen vreemde honden. Als is de verleiding af en toe erg groot. :smile: . Ik zeg dan maar; Als jullie groot zijn kopen jullie er ook maar zo 1, die kun je dan aaien zoveel je wil... :smile:
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Precies dat doe ik ook..het wordt ook veteld op een puppy cursus. plus mijn hond moet eerst zitten voordat er toestemming gegeven wordt om geaaid te worden door vreemden..
Ik vraag zelf ook eerst toestemming als ik een nieuwe hond zie..je weet niet hoe of wat de eigenaar er van vindt..zelfde met snoepjes geven..eerst vragen dan geven of niet geven..
Kinderen worden hier ook geleerd om respect te hebben voor alles wat leeft..maar of ze er iets mee doen is soms vers 2..Het begint bij de ouders.. :cheer:
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

eefje_ates schreef:
alm@ schreef:Ik heb er bij mijn kinderen van kleins af aan op gehamerd nooit aan een vreemde hond te komen zonder het eerst aan het baasje te vragen. Niet zo moeilijk hoor :wink:
Dat heb ik met die 2 kinderren van mij dus ook, en ze aaien gelukkig geen vreemde honden. Als is de verleiding af en toe erg groot. :smile: . Ik zeg dan maar; Als jullie groot zijn kopen jullie er ook maar zo 1, die kun je dan aaien zoveel je wil... :smile:
Ik zag eerder handjes zonder vingertjes voor me :N: :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gewoon niet erbij laten :wink: alleen kinderen die je goed kent, de ervaring hebben met honden erbij laten eventueel als je het wil laten wennen... hier komen er geen kinderen bij mijn honden alleen die weten wat een hond kan doen doordat ze er zelf veel ervaring mee hebben van pa en ma :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Dazzle kan niet met kinderen (behalve eigen) maar ik denk dat hij best lief een snoepje zou aanpakken van een vreemd kind. Echter vind ik het onnodig om risico te lopen , voor hetzelfde geldt steekt zo'n kind toch even dat handje uit om te aaien, ze zijn soms zo snel.
Ik doe dat dus niet, kinderen blijven gewoon uit de buurt van Dazzle en andersom.
Misschien ben ik te voorzichtig ermee, maar beter te, dan dat er toch iets mis gaat.
Ik roep dus ook best kwaad naar een kind om niet te aaien als ze op Dazzle afkomen, en word dan ook best vuil aangekeken door de ouders. Jammer dan.
Craig
Actief
Mijn ras(sen): Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Craig »

Remina schreef:Ja dat is ook zo, maar alle beetjes helpen hé :wink:
Wat ik ook vaak zie in het park, is dat ouders hun kinderen snel wegtrekken als er een hond langs loopt, dan gaan die kinderen toch automatisch denken dat honden niet lief zijn? :roll:
Toen Haggis ongeveer een jaar oud was (een jaar geleden dus :wink: ) waren we op de Farm en Country Fair in Aalten. Haggis vind kinderen erg leuk, maar is te lomp, dus als er geaaid wordt moet dat wel onder begeleiding van mij. Kind wat langsloopt vraagt keurig netjes of ze Haggis mag aaien :ok: , ik zeg dat het goed is en kind aait hond. Moeders liep voor het kind uit, draait zich om en ziet dat :N: Mens krijst keihard: NIET DOEN !!!!!!! Afijn, kind zal nu wel een trauma hebben voor enge hedders, dank zij die moeder :jank:

Ik hoef kinderen niet leuk te vinden, kinderen hoeven honden niet leuk te vinden en mijn hond hoeft kinderen niet leuk te vinden. Dat doet hij wel, is op zich wel makkelijk, hoef me nooit echt zorgen te maken (maar ben wel altijd voorzichtig). Zou met Bauke inderdaad als jij daar behoefte aan hebt gaan oefenen met rustige, wat oudere kinderen, maar van Bauke hoeft het waarschijnlijk niet :wink:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

baukje kan niet met kinderen tot ongeveer een jaar of 7
er is iets gebeurd maar ik weet niet wat

ik houd kinderen bij haar uit de buurt
en als ze komen zeg ik eerlijk dat ze baukje met rust moeten laten tot ze zelf komt
'dat ze de andere 2 wel mogen aaien want dat zijn echt kindervrienden
en meestal als de andere twee aandacht krijgen
gaat baukje ook heel voorzichtig kijken
en komt ze er zo wel steeds een stapje verder overheen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Als je Bauke goed kent moet je aan zijn houding al kunnen zien hoe hij gaat reageren..als zijn houding goed is en het kind wat benadert ook rustig is moet je het gewoon laten gaan..zelf niet paniekerig ervoor springen want zo creeer je zelf een onveilig of spannend moment voor Bauke.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik zou er ook mee op passen. En dat schild blijven handhaven.
Als het mis gaat vergeef je jezelf nooit meer.

Het is vervelend, dat zal ik niet ontkennen, maar het is ook niet anders.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Ohana is met ongeveer een jaar oud zo geschrokken van een kind dat ze dus ook niet meer met kinderen kan.
Ik heb het met mn baby dan ook rustig aan op moeten bouwen, en dat gaat gelukkig al erg goed :wink:

Kinderen moeten ook leren dat ze niet altijd elke hond kunnen aaien, en dat er ook honden zijn die niet willen of minder vriendelijk zijn.

Aailes vind ik wel erg goed. Niet dat ze daardoor leren hoe je liefdevol met een hond om moet gaan, maar wel om een hond rustig te benaderen en dat ze er niet bovenop moeten duiken. Dat scheelt al een hoop ongelukken.

Mijn moeder was me vroeger altijd kwijt, en dan hoefde ze dus alleen maar een hond te zoeken en daar was ik dan ook :mrgreen: Ik was al weg voor ze dr kont kon keren hahaha. En ja die tik heb k nog steeds. Als ik een hond zie, moet en zal ik kroelen. Wel laat ik altijd de hond op me afkomen en zie ik dat ie niet wil, dan houd ikook afstand. Vandaag ook weer een amerikaanse bulldog gezien. Een kalf niet normaal. Ik maar dan al een geluidje en dan zie ik al aan de ogen en de staart hoe hij in elkaar steekt. Pas dan beslis ik ook of ik op de hurken gan en de hond aanhaal en laat ik de hond zelf komen. (uiteindelijk werd ie zo enthousiast dat ik dus van de stoeprand af op mn kont belandde hahaha)

Maar mijn meiske wordt de hondentik met de paplepel ingegoten hahaha, maar ik wil er wel voor zorgen dat ze niet op elke hond afloopt zoals ik vroeger deed, en haar met meerbeleid met honden om laat gaan.

En als Bauke het neit wil dan wil ze het niet. Dus gewoon rustig blijven niet in paniek raken, maar zeggen dat je het leiver niet hebt omdat ze kinderen nietleuk vind of eng. Dat meot een kind maar leren vind ik. En probeer inderdaad Bauke goed te lezen. Hoe ze reageert, haar ogen haar houding. Dan komt het echt wel goed en kan het ook zonder paniek :wink:

Groetjes Marieta
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ragyo was ook erg bang van kinderen en begon ook te borstelen en blaffen als ze gingen rennen (grommen of uitvallen heeft hij nooit gedaan). Is nu stukken minder. Ik heb een oppas-peuter aan huis gehad en daar was hij eerst ook bang voor, ik heb toen inderdaad mezelf steeds fysiek tussen hond en kind in gehouden, Ragyo verstopte zich ook steeds achter mij. Langzaamaan is hij gewend geraakt en nu hij dit ene kind aankon, is hij voor kinderen in het algemeen veel minder bang, zijn het rustige kinderen dan vindt hij ze leuk zelfs.
Dus misschien als je een rustig kind kent, dat die wil meewerken zodat Bauke eerst aan 1 kind kan wennen en daarna misschien meer openstaat voor andere kids?

Als ik op straat onbekende kinderen tegenkom die willen aaien zeg ik soms dat ze het mogen proberen, maar dat ze dan zelf heel stil moeten zitten en de hond roepen en kijken of ie uit zichzelf komt. Als ie zelf komt, mogen ze hem onder zijn kin/op zijn borst kriebelen. Komt ie niet dan hebben ze pech. Wat helpt is ook dat als Ragyo zich achter mij of tussen mijn benen verstopt (wat ie meestal doet) dat ik zelf buk of hurk en mijn hand vanaf zijn neus naar het kind beweeg, vaak volgt ie dan mijn hand en durft ie wel te snuffelen of een snoepje aan te pakken, en na een paar keer zichzelf te laten aaien. Wat oudere kinderen kunnen vaak prima aanwijzingen opvolgen als: je hand stilhouden en niet naar de hond toe bewegen, niet over de kop maar op de borst aaien etc.

Kinderen die ik te druk inschat, of te jong om te doen wat ik zeg, zeg ik ook: doe maar niet want de hond is bang van kinderen.
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Wij hebben zelf geen kinderen en twee uitersten lopen qua kinderen leuk vinden :wink: Sultan vind kinderen super!! Gezellig spelen en knuffelen :ok: Irina is absoluut niet gecharmeerd van kinderen. Ze zal ze nooit iets doen, maar word er helemaal iebelig van en kan van drukke kinderen danig van slag raken. Dus, ik laat geen kinderen zomaar in de buurt van de honden. Ik leg wel uit waarom niet. Irina snapt niet dat jullie haar aardig vinden en is bang voor kinderen, Sultan is zo groot dat hij soms kinderen omver kan lopen uit puur enthousiasme. De meeste kinderen uit de buurt snappen mijn verhaal. Willen ze dan alsnog even knuffelen, prima, maar dan laat ik beiden eerst zitten. Irina uit de buurt van de kinderhanden, Sultan klaar voor de knuffels :wink:
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

bedankt voor jullie reacties en eigen ervaringen, leuk om dit door te lezen, hoe iedren dit oplost
ik zal eens kijken of ik Bauke wat rustiger kan maken bij het blaffen naar hollende kinderen,
dat wordt al een hele overwinnig

het valt mij op dat veel honden kinderen ook niet echt leuk vinden..
... terwijl er alrijd wordt beweerd , dat honden kindervrienden zijn :denken:
( in de media dan)
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Marieta schreef:Ohana is met ongeveer een jaar oud zo geschrokken van een kind dat ze dus ook niet meer met kinderen kan.
Ik heb het met mn baby dan ook rustig aan op moeten bouwen, en dat gaat gelukkig al erg goed :wink:

Kinderen moeten ook leren dat ze niet altijd elke hond kunnen aaien, en dat er ook honden zijn die niet willen of minder vriendelijk zijn.

Aailes vind ik wel erg goed. Niet dat ze daardoor leren hoe je liefdevol met een hond om moet gaan, maar wel om een hond rustig te benaderen en dat ze er niet bovenop moeten duiken. Dat scheelt al een hoop ongelukken.

Mijn moeder was me vroeger altijd kwijt, en dan hoefde ze dus alleen maar een hond te zoeken en daar was ik dan ook :mrgreen: Ik was al weg voor ze dr kont kon keren hahaha. En ja die tik heb k nog steeds. Als ik een hond zie, moet en zal ik kroelen. Wel laat ik altijd de hond op me afkomen en zie ik dat ie niet wil, dan houd ikook afstand. Vandaag ook weer een amerikaanse bulldog gezien. Een kalf niet normaal. Ik maar dan al een geluidje en dan zie ik al aan de ogen en de staart hoe hij in elkaar steekt. Pas dan beslis ik ook of ik op de hurken gan en de hond aanhaal en laat ik de hond zelf komen. (uiteindelijk werd ie zo enthousiast dat ik dus van de stoeprand af op mn kont belandde hahaha)

Maar mijn meiske wordt de hondentik met de paplepel ingegoten hahaha, maar ik wil er wel voor zorgen dat ze niet op elke hond afloopt zoals ik vroeger deed, en haar met meerbeleid met honden om laat gaan.

En als Bauke het neit wil dan wil ze het niet. Dus gewoon rustig blijven niet in paniek raken, maar zeggen dat je het leiver niet hebt omdat ze kinderen nietleuk vind of eng. Dat meot een kind maar leren vind ik. En probeer inderdaad Bauke goed te lezen. Hoe ze reageert, haar ogen haar houding. Dan komt het echt wel goed en kan het ook zonder paniek :wink:

Groetjes Marieta
sta je er wel eens bij stil dat dit voor veel hondeneigenaren heeel irritant kan zijn, vooral als de hond jong is of nog maar net bij die eigenaar. we hebben een jonge miniatuur bulldog op cursus en die krijgt op straat veel aandacht waardoor de hond het ook iedere keer opeist/verwacht. hierdoor is het veel moeilijker met hem te trainen omdat zijn aandacht op andere mensen gevestigd is. toen mijn hond nog een pup was kreeg die ook veel aandacht door zijn blauwe ogen. ik ben dan aan het trainen en dan komt er weer zo iemand allemaal geluidjes maken. weg aandacht.
ik snap dat dan niet. waarom wil je dat zo graag? en kan je dan niet eerst vragen aan de eigenaar of het goed is dat je aait, ipv meteen op de hond af te gaan? ik ben nu echt blij dat hij groter is en wat meer ontzeg/respect krijgt door zijn grote.
begrijp dat ik je niet hierop wil bekritiseren, alleen bekijk het eens vanuit de honden eigenaar zijn kant.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier zijn ze totaal niet op gegroeid met kinderen. Spike vind het wel leuk, als het maar herrie maakt en beweegt vind hij alles oké. Hij loopt ook weg als hij niet leuk meer vind.

Daisy wil overzicht houden, en dat lukt haar niet als het té druk is met kinderen.
Ze heeft wel een paar keer gegromd naar een kind. Wij laten dan wel merken dat we dat niet echt leuk vinden van haar:wink:

Als hier kinderen komen mogen ze best even komen kijken, doos hondenkoekjes op tafel, leuk!
Even kennis maken, even aandacht, maar dan moeten ze hun mandje in. Dan is het leuk geweest.

Kelly zit 'veilig' buiten in haar kennel. Ze houdt helemaal niet zo van kinderen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Onze POlleke had een hekel aan kinderen. Dat komt omdat sommige zich zo achterlijk kunnen gedragen. Vooral kinderen die totaal niet aan dieren gewend zijn hebben iets hysterisch over zich. Doordat kinderen zulke onvoorspelbare bewegingen kunnen maken, waren ze in de ogen van Polleke gewoon ongeleide projectielen die je op afstand moest houden. Dit maakte POlleke op haar beurt ook weer onbetrouwbaar naar kinderen toe. Ze zou er nooit toe zijn gegaan om ze te bijten, maar als ze zich aan haar opdrongen deed ze het uiteindelijk wel.

De 3 honden die ik nu heb kunnen kinderen goed verdragen, ook omdat ze er al vrij jong mee in aanraking zijn gekomen. MAar vooral met Bobbes moet je ze in de gaten houden. Bobbes vindt ze nameljik ook een beetje raar. Je kunt maar beter te voorzichtig zijn, liever dat dan een kind dat gebeten wordt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

Onze zijn ook niet opgegroeid met kinderen behalve zo nu en dan een bezoek van mijn broer met dochter en zoon. Santha hebben wij vanaf 4 jaar oud dus weet niet wat daar eerder is gebeurd (of niet) maar die is dus niet dol op kinderen. Nu is zij sowieso niet dol op drukke, gillende, wilde dingen dus die klik met kinderen heeft ze ook niet. Prima, hoeft van mij ook niet maar zal haar daarom op straat nooit laten aanhalen. Bezoek met kinderen thuis gaat goed hoewel ik altijd op mijn hoede blijf bij haar.
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beike kan heel goed met kinderen, hij is er niet direct mee opgegroeit, want ik heb zelf geen kinderen.
Kinderen kunnen hem gerust aanhalen, ze mogen zelfs zijn stok af pakken, koekje afpakken, hij zal nooit wat doen.
Ik heb hem van pup af aan met kinderen laten spelen en kinderen hem een koekje laten geven enz.
Kinderen hebben hem uitgelaten ( ik was er wel bij).
En mee genomen naar plekken waar veel kinderen zijn enz.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Gewoon vermijden lijkt me.
Afbeelding
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Martijn schreef:
Bauke is niet echt een kindervriend: vindt kinderen onvoorspelbaar en niet te vertrouwen.
Ik ben het met Bauke eens.

Ik zou hem afleiden en stevig belonen als hij niet reageert.
Schiet hij toch uit zijn appèl en valt hij uit dan zou ik corrigeren maar de nadruk op afleiden en belonen.
Precies zoals ik ook zou doen.
Leren dat hij kinderen ten alle tijden moet negeren.

Mocht je iemand kennen met een tuin met een hekje, dan kan je kinderen eerst door het hekje wat lekkers laten gooien. En gaat dat goed, dan uitbouwen in kleine stapjes. Bauke altijd aan de lijn (lijn niet strak zetten) en laten liggen.

Maar negeren lijkt me het allerbeste, doe ik met Biko ook. Ziet hij kinderen, dan weet hij dat er bij mij wat lekkers te halen valt. Kinderen gaat betekenen: naar de baas voor wat lekkkkerss!
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”