Ohana is met ongeveer een jaar oud zo geschrokken van een kind dat ze dus ook niet meer met kinderen kan.
Ik heb het met mn baby dan ook rustig aan op moeten bouwen, en dat gaat gelukkig al erg goed
Kinderen moeten ook leren dat ze niet altijd elke hond kunnen aaien, en dat er ook honden zijn die niet willen of minder vriendelijk zijn.
Aailes vind ik wel erg goed. Niet dat ze daardoor leren hoe je liefdevol met een hond om moet gaan, maar wel om een hond rustig te benaderen en dat ze er niet bovenop moeten duiken. Dat scheelt al een hoop ongelukken.
Mijn moeder was me vroeger altijd kwijt, en dan hoefde ze dus alleen maar een hond te zoeken en daar was ik dan ook

Ik was al weg voor ze dr kont kon keren hahaha. En ja die tik heb k nog steeds. Als ik een hond zie, moet en zal ik kroelen. Wel laat ik altijd de hond op me afkomen en zie ik dat ie niet wil, dan houd ikook afstand. Vandaag ook weer een amerikaanse bulldog gezien. Een kalf niet normaal. Ik maar dan al een geluidje en dan zie ik al aan de ogen en de staart hoe hij in elkaar steekt. Pas dan beslis ik ook of ik op de hurken gan en de hond aanhaal en laat ik de hond zelf komen. (uiteindelijk werd ie zo enthousiast dat ik dus van de stoeprand af op mn kont belandde hahaha)
Maar mijn meiske wordt de hondentik met de paplepel ingegoten hahaha, maar ik wil er wel voor zorgen dat ze niet op elke hond afloopt zoals ik vroeger deed, en haar met meerbeleid met honden om laat gaan.
En als Bauke het neit wil dan wil ze het niet. Dus gewoon rustig blijven niet in paniek raken, maar zeggen dat je het leiver niet hebt omdat ze kinderen nietleuk vind of eng. Dat meot een kind maar leren vind ik. En probeer inderdaad Bauke goed te lezen. Hoe ze reageert, haar ogen haar houding. Dan komt het echt wel goed en kan het ook zonder paniek
Groetjes Marieta