Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
de neus, een raar fenomeen
Moderator: moderatorteam
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
- gizmo
- Zeer actief
Je hond gaat voetenvegen om zijn eigen geur na het plassen te verspreidenPak-de-bal schreef:Bauke heeft het juist met bekende geuren , :Canecorsosultan schreef:De neus van Sultan is steevast naar de grond gericht. Al die luchten vind ie geweldigVooral een nieuw gebied is mega intressant. Als ie een extra lekkere geur ruikt, ademt ie diep in en daarna zo hard uit dan zijn hangwangen er van flapperen
![]()
Irina is een gelegenheids-snuiver, die houdt liever haar hoofd omhoog tijdens het wandelen, om te zien wat er evt. aan komt in de verte. Snuffelen bewaart ze voor speciale plekjes als we bv in de wei lopen of in het bos.
" oh , die en die zijn al hier geweest"![]()
en dan plassen er op met de ene keer voetenvegen en de andere keer niet
Ik denk met teefjes wel voetenvegen en met onbelangrijkere geuren niet?![]()
Ik zou willen dat ik zo'n hond had die gewoon naar voren zou kijken,
ik ben altijd jaloers op die mensen , die zo'n hond hebben
dat staat zoveel mooier , een hond die naar voren kijkt ipv altijd op de grond

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
leuk is dat om dat zo op te merken, ik snap het soms ook niet helemaalgotcha schreef:Zelfs in onze eigen tuin doet ze dat soms,er komt ook altijd wat kattenvolk langs s'nachts(vijver).
Soms niet,dan zullen ze niet geweest zijn
ik had altijd het idee met een bekende of jùist met een onbekende hond bv

-
- Zeer actief
Zelfs op de hondenwei(en) scheelt het enorm.Op straat doet ze het niet,omdat ze telkens naar dezelfde plekjes haar plasje gaat doen.Op verschillende wandelroutes heeft ze zo haar plasdomein.
Doen we een grote (onbekende) wandeling zal ze het wel doen.
Wat ze wel doet is regelmatig aan ander plasjes ruiken,dan gaat ze gewoon door naar het volgende.Algoed dat ze haar poot niet opheft dan
Doen we een grote (onbekende) wandeling zal ze het wel doen.
Wat ze wel doet is regelmatig aan ander plasjes ruiken,dan gaat ze gewoon door naar het volgende.Algoed dat ze haar poot niet opheft dan
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Oh ja snuffelen de hele dag, en uitgebreid wanneer er een teefje loops is
Kwijlen er zelfs bij en de plas die daarna volgt doen ze extra hun best voor
Met speuren in de tuin gebruiken ze hem ook. Als ik "zoek" dan is de neus gelijk op de grond.

Met speuren in de tuin gebruiken ze hem ook. Als ik "zoek" dan is de neus gelijk op de grond.

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
Zie je dit gedrag dan ook bij een teef,want Gotcha is wel degelijk een meid :N:Rataplan schreef:Oh ja snuffelen de hele dag, en uitgebreid wanneer er een teefje loops isKwijlen er zelfs bij en de plas die daarna volgt doen ze extra hun best voor
![]()
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hier 2 honden die veel met hun neus op de grond zijn tijdens de uitlaat rondes. Al doet mijn keeshond het meer dan mijn Jack Husseltje. Mijn Jack Husseltje is gecastreerd, en hij vindt zijn bal intressanter dan de geurtjes.
En ook hier af en toe voeten vegen. Bij de ene keer plassen wel, en de andere keer weer niet
En ook hier af en toe voeten vegen. Bij de ene keer plassen wel, en de andere keer weer niet

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Als Obelix voorbij komt kijken alle teefjes omgotcha schreef:Zie je dit gedrag dan ook bij een teef,want Gotcha is wel degelijk een meid :N:Rataplan schreef:Oh ja snuffelen de hele dag, en uitgebreid wanneer er een teefje loops isKwijlen er zelfs bij en de plas die daarna volgt doen ze extra hun best voor
![]()

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque