Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cesar Millan

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Emma schreef:alleen is het zo dat als iemand zijn hond op straat in de nek pakt en op de grond legt,( meeste honden gaan zelf dan op de grond liggen). dan krijgt die heel nederland over zich heen, maar doet cesar dat dan prijst iedereen hem de hemel in? ( staan ook filmpjes van op youtube o.a bij bulldog) :denken:
want dan zou die persoon niet weten wat die doet, en cesar wel? terwijl die persoon misschien wel heel goed weet wat ie doet, en dat vind ik altijd weer krom van de (nederlandse) mentaliteit.
:neenee:
nee hoor... het ligt eraan of je weet wat je doet en of de hond ook snapt wat de bedoeling is... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

malinois schreef:
Emma schreef:alleen is het zo dat als iemand zijn hond op straat in de nek pakt en op de grond legt,( meeste honden gaan zelf dan op de grond liggen). dan krijgt die heel nederland over zich heen, maar doet cesar dat dan prijst iedereen hem de hemel in? ( staan ook filmpjes van op youtube o.a bij bulldog) :denken:
want dan zou die persoon niet weten wat die doet, en cesar wel? terwijl die persoon misschien wel heel goed weet wat ie doet, en dat vind ik altijd weer krom van de (nederlandse) mentaliteit.
nee hoor... het ligt eraan of je weet wat je doet en of de hond ook snapt wat de bedoeling is... :wink:
weet jij dat dan van een vreemde op straat?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Emma schreef:
malinois schreef:
weet jij dat dan van een vreemde op straat?
ik oordeel ook niet zo snel over een vreemde... ik kijk het dan meestal eerst even aan... Ik straf mijn honden ook indien nodig op straat en daar heeft dan ook niemand wat mee te maken... :neenee:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
razzgul
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door razzgul »

Ik ben ook groot fan van mijn zijn methode, heb inmiddels alle seizoenen en erg veel van opgestoken, geeft veel vertrouwen voor als ik er (hopelijk) binnenkort een bezit :ok: Het lijkt allemaal heel simpel en logisch hoe hij bv agressief gedrag bij grote molossers corrigeert, zolang je zelf maar 'calm and assertive' blijft kun je elke hond aan is zijn credo, maar is dat wel zo ? dus eigenaren met een hond-agressieve hond aan de lijn zijn nerveuze mensen die niet weten hoe dit gedrag te corrigeren ? (dit is een oprecht nieuwsgierige vraag :mrgreen: )
Deesje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Deesje »

heeft iemand er al eens over nagedacht WAAROM dit uitgezonden wordt? er is maar 1 iemands portemonnee die gespekt wordt..

daarnaast is zo'n probleem niet in 10 minuutjes opgelost want het is net als een film OPGENOMEN... dus ze hebben uuuren de tijd.. en laten mooie stukjes zien ja..

ik ben niet weg van zijn methode.. hij heeft soms goede punten.. maar er wordt 1 ding vergeten.. iedere trainer kan dat doen met een hond die hem niet kent, er is dan geen relatie.. das hetzelfde als een hond ergens intern laten heropvoeden.. dat gaat goed.. maar als de hond in zijn eigen situatie terug komt....
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

razzgul schreef:Ik ben ook groot fan van mijn zijn methode, heb inmiddels alle seizoenen en erg veel van opgestoken, geeft veel vertrouwen voor als ik er (hopelijk) binnenkort een bezit :ok: Het lijkt allemaal heel simpel en logisch hoe hij bv agressief gedrag bij grote molossers corrigeert, zolang je zelf maar 'calm and assertive' blijft kun je elke hond aan is zijn credo, maar is dat wel zo ? dus eigenaren met een hond-agressieve hond aan de lijn zijn nerveuze mensen die niet weten hoe dit gedrag te corrigeren ? (dit is een oprecht nieuwsgierige vraag :mrgreen: )
Corrigeren, boos worden, schreeuwen zijn allemaal signalen die aangeven dat je als "baasje" een probleem hebt. Niks meer dan dat.
En dat geeft een hond niet echt veel vertrouwen in z'n baas. Sterker nog, een beetje hond maakt zich daar zorgen over en probeert voortaan liever om z'n baas te passeren die daarop nog gefrustreerder raakt.
"Calm and assertive" zou je eigenlijk moeten vertalen als soeverein. Een hond heeft respect voor een soevereine leider die niet op elke slak zout legt, duidelijk is in wat hij verwacht, vrolijk is en geen panieksignalen uitzendt. Achter zo'n baas loopt een hond graag aan want die neemt hem alle zorgen uit handen. "Als ik daar bij blijf komt het allemaal wel goed met mij" denkt de hond dan.
Dat stukje verstandhouding laat zich niet afdwingen maar onstaat door 24 uur per dag communiceren, niet alleen als je ergens voor oefent of als er bezoek komt maar altijd en doorlopend.
Dán krijg je een hond die jou als eerste door de deur laat zodat je jezelf niet voor gek hoeft te zetten door voor te dringen :wink:
En alleen op die manier krijg je een hond die liever heeft dat jij het even regelt met die andere hond.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Deesje schreef:heeft iemand er al eens over nagedacht WAAROM dit uitgezonden wordt? er is maar 1 iemands portemonnee die gespekt wordt..

daarnaast is zo'n probleem niet in 10 minuutjes opgelost want het is net als een film OPGENOMEN... dus ze hebben uuuren de tijd.. en laten mooie stukjes zien ja..

ik ben niet weg van zijn methode.. hij heeft soms goede punten.. maar er wordt 1 ding vergeten.. iedere trainer kan dat doen met een hond die hem niet kent, er is dan geen relatie.. das hetzelfde als een hond ergens intern laten heropvoeden.. dat gaat goed.. maar als de hond in zijn eigen situatie terug komt....
Het gaat om het principe, niet dat het in 10 minuten geregeld is. Mensen die dat denken als ze het programma zien, daar is zo wie zo een probleem mee. Het principe werkt perfect.
Neeltje

Jaap* schreef:
razzgul schreef:Ik ben ook groot fan van mijn zijn methode, heb inmiddels alle seizoenen en erg veel van opgestoken, geeft veel vertrouwen voor als ik er (hopelijk) binnenkort een bezit :ok: Het lijkt allemaal heel simpel en logisch hoe hij bv agressief gedrag bij grote molossers corrigeert, zolang je zelf maar 'calm and assertive' blijft kun je elke hond aan is zijn credo, maar is dat wel zo ? dus eigenaren met een hond-agressieve hond aan de lijn zijn nerveuze mensen die niet weten hoe dit gedrag te corrigeren ? (dit is een oprecht nieuwsgierige vraag :mrgreen: )
Corrigeren, boos worden, schreeuwen zijn allemaal signalen die aangeven dat je als "baasje" een probleem hebt. Niks meer dan dat.
En dat geeft een hond niet echt veel vertrouwen in z'n baas. Sterker nog, een beetje hond maakt zich daar zorgen over en probeert voortaan liever om z'n baas te passeren die daarop nog gefrustreerder raakt.
"Calm and assertive" zou je eigenlijk moeten vertalen als soeverein. Een hond heeft respect voor een soevereine leider die niet op elke slak zout legt, duidelijk is in wat hij verwacht, vrolijk is en geen panieksignalen uitzendt. Achter zo'n baas loopt een hond graag aan want die neemt hem alle zorgen uit handen. "Als ik daar bij blijf komt het allemaal wel goed met mij" denkt de hond dan.
Dat stukje verstandhouding laat zich niet afdwingen maar onstaat door 24 uur per dag communiceren, niet alleen als je ergens voor oefent of als er bezoek komt maar altijd en doorlopend.
Dán krijg je een hond die jou als eerste door de deur laat zodat je jezelf niet voor gek hoeft te zetten door voor te dringen :wink:
En alleen op die manier krijg je een hond die liever heeft dat jij het even regelt met die andere hond.
Daar kan ik helemaal niets meer aan toevoegen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Afbeelding
Gabber
Actief
Mijn ras(sen): mechelaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Gabber »

xxxxx
Laatst gewijzigd door Gabber op 09 jun 2008 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Neeltje

Gabber schreef:Ik vind dat hij kan toveren met een hondje. Zijn methode staat mij persoonlijk wel aan maar volgens mij kan een hele goede trainer die tovertruc met bijna elke methode van clicker tot KNPV. Wij stervelingen kunnen alleen maar blijven trainen en hopen dat we eens zover komen.
Dat is helemaal waar.
Jaap*
Zeer actief

Martijn schreef:
Gabber schreef:Wij stervelingen kunnen alleen maar blijven trainen en hopen dat we eens zover komen.
Spreek voor jezelf.
:smile:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Kijk, een leuk voorbeeldje. Let vooral op wat hij onderdanig noemt en wat ik meer wurging noem. :wink: In mijn ogen ligt de hond dus aan het einde van dit filmpje in een soort black out omdat ze te weinig zuurstof heeft gehad. Hij doet het wurgriempje wat losser en je ziet de hond een hele diepe ademteug nemen.

Ik vind dit dus persoonlijk niks met honden trainen te maken hebben :19:

Als je een pitbull koopt doe je hem maar lekker een muilkorfje om als hij honden pakt. Dit helpt er in ieder geval geen zier aan en als ik de kopbewegingen halverwege zie waar ook duidelijk meteen in het filmpje geknipt wordt dan zie je al dat de hond al bijna van de wereld gaat op dat moment. :roll:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

MARC_S schreef:Kijk, een leuk voorbeeldje. Let vooral op wat hij onderdanig noemt en wat ik meer wurging noem. :wink: In mijn ogen ligt de hond dus aan het einde van dit filmpje in een soort black out omdat ze te weinig zuurstof heeft gehad. Hij doet het wurgriempje wat losser en je ziet de hond een hele diepe ademteug nemen.

Ik vind dit dus persoonlijk niks met honden trainen te maken hebben :19:
Als hem dat ook lukt met een tuigje ipv met dat touwtje vind ik het prima, maar ik denk niet dat hem dat lukt. En die hond maakt overigens ook alleen maar meer en meer adrenaline aan vanwege zuurstofgebrek op deze "ophangmanier"
Jaap*
Zeer actief

Martijn schreef:Honden die aan het flauwvallen zijn leren ook zo lekker veel. :wink:

Klein, vies klootzakje, die Cesar. Zeker veel gepest vroeger.
Proost hé :smile:
Jaap*
Zeer actief

Martijn schreef:Honden die aan het flauwvallen zijn leren ook zo lekker veel. :wink:
Maar dat is dus ook een beetje het probleem wat ik met dit soort van aanpak heb. Ik ben bang dat het meestal geen blijvende veranderingen zijn. Een soort goede truuk zegmaar.
Als je bij rasti rostelli de deur uitloopt ben je ook zomaar weer jezelf en vind je een citroen weer vies terwijl je er een half uurtje geleden nog zo lekker in om zat te vreten :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief

Martijn schreef:Ah, kom es op schoot. :smile:
Je weet niet half wat je vraagt :mrgreen:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Martijn schreef:
Jaap* schreef:
Martijn schreef:Ah, kom es op schoot. :smile:
Je weet niet half wat je vraagt :mrgreen:
Wel! Daarom juist! :mrgreen:
he, guttegut, wat is het opeens gezellig. ik blijf nog even hangen, kijken of hier wat anekdotes geboren worden.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Martijn schreef:Ha! Ik moet pitten.
Jammer voor jou.
haha! slaap lekker, lieve schat.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Martijn schreef:
Jaap* schreef:

Klein, vies klootzakje, die Cesar. Zeker veel gepest vroeger.
Proost hé :smile:
Chin chin, lieve Jaap!
Ah, kom es op schoot. :smile:
Pas maar op Jaap, dat heeft hij een paar jaar geleden ook een keer aan mij gevraagd :N: :smile:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

linlin schreef:
Martijn schreef:Ha! Ik moet pitten.
Jammer voor jou.
haha! slaap lekker, lieve schat.
Mag ik mij daar bij aansluiten :wink:
Jaap*
Zeer actief

MARC_S schreef:Pas maar op Jaap, dat heeft hij een paar jaar geleden ook een keer aan mij gevraagd :N: :smile:
Nou, ik kan me bijna voorstellen dat je er in getrapt bent, een dominate donder is het :mrgreen: :wink:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

liljebo schreef: Hij maakt gewoon iets duidelijk: Kip= afblijven.
ben ik nou zo ouderwets, of.?

.. waarom denk ik altijd bij zoiets. .. dat kan je toch zelf ook wel bedenken. :denken: :roll:
...en kan je je eigen hond dit toch ook wel leren?...

men had vroeger niet eens een tv, ...laat staan een video om het af te leren.. :smile:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

MARC_S schreef: Pas maar op Jaap, dat heeft hij een paar jaar geleden ook een keer aan mij gevraagd :N: :smile:
is het dan niet eerder zo dat jij moet gaan oppassen Marc :mrgreen:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb al aardig wat gezien van hem en ik ben het met een aantal dingen wel eens maar het voorbeeld wat Marc gaf staat me inderdaad ook heel erg tegen.... als jezelf een beetje IQ heb dan doe je met dat soort beelden niets, maar als je iets minder IQ heb denk je dat je dat zelf ook kan met je hond...en daar gaat het dus mis.

Ik heb best veel gelezen en gezien op honden " opvoed" gebied en ik neem van iedereen wat mee wat bij mijn manier van het omgaan met honden past.. de rest doe ik niets mee.
Dat deed ik al toen ik nog veel met de paarden bezig was. want daar heb je ook zoveel verschillende trainingsmethode's ...als het bij me past ga ik ermee aan de slag en de rest doe ik niets mee.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”