Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie kan mij helpen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

weet niet of het mag maar ik ben verliefd op dit hondje van addy :wink:

http://www.podencoinnood.nl/content/ind ... &Itemid=33
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Jeetje je maakt het me wel heel moeilijk, ik heb namelijk best wel leuke hondjes gezien. Maar welk land zou dan het minste risico hebben?
En even wat vraagjes tussen door. Kan je de medicijnen Glucantime en Alopurinol niet uit voorzorg geven als ze in nederland zijn?

En je moet de hond testen, moet dit dan jaarlijks of twee keer per jaar?
Ik heb namelijk (volgens mij was het de site van Kimba. Twee schatjes gezien. Zape weet niet of dat een teefje is en Yuka.
En niet zo belangrijk, maar vanaf het moment dat je de adoptie papieren invuld hoelang duurt het dan nog, voordat je de hond van Schiphol kan halen of in Nederland?
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zenda schreef:Jeetje je maakt het me wel heel moeilijk, ik heb namelijk best wel leuke hondjes gezien. Maar welk land zou dan het minste risico hebben?
En even wat vraagjes tussen door. Kan je de medicijnen Glucantime en Alopurinol niet uit voorzorg geven als ze in nederland zijn?

Ik heb namelijk (volgens mij was het de site van Kimba. Twee schatjes gezien. Zape weet niet of dat een teefje is en Yuka.
En niet zo belangrijk, maar vanaf het moment dat je de adoptie papieren invuld hoelang duurt het dan nog, voordat je de hond van Schiphol kan halen of in Nederland?
Uit voorzorg medicijnen geven is zinloos en alleen maar belastend voor het lichaam van de hond.
Wat betreft het testen, ik denk dat iedereen daar anders mee omgaat. Ik test alleen als ik "iets" zie aan de hond. Dat houdt in dat Nelson nog nooit getest is hier in Nederland en Kiki 1 keer, omdat ze wat kale plekjes had op haar oor.
Sommige mensen testen jaarlijks, gewoon voor de zekerheid. Het is maar net wat jezelf wil.

Binnen welke termijn een hond naar Nederland kan komen verschilt per stichting. Wij halen sporadisch honden en bij ons kan het soms dus wel even duren. :wink: We gaan zelf 2 keer per jaar en vaak reist er nog wel eens een hondje mee met bv toeristen. Dat wisselt dus erg!
Overigens, de adoptiepapieren teken je gewoon als de hond er is en het klikt ook inderdaad. :wink:
Laatst gewijzigd door Eline* op 01 apr 2008 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Zenda schreef:Jeetje je maakt het me wel heel moeilijk, ik heb namelijk best wel leuke hondjes gezien. Maar welk land zou dan het minste risico hebben?
In alle zuid-europese landen komen buitenlandse hondenziektes voor
Nee en dat zou ook pure onzin zijn, de hond laten testen en liefst vlak voor vertrek geeft het minste risico
Ik laat alleen de hond testen als ik er reden voor heb, anders vind ik het pure onzinIk heb namelijk (volgens mij was het de site van Kimba. Twee schatjes gezien. Zape weet niet of dat een teefje is en Yuka.
Dat is bij iedere organisatie anders, afhankelijk van transport of eventuele vluchten
Zenda
Zeer actief

Ik ga er nog even heel goed over nadenken.
Bedankt voor jullie geduld en antwoorden,top van jullie :ok:
Afbeelding

Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

hondje

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Nog even ter info;

bij www.mirtosanimalproject.eu zijn al een paar honden in Nederland. Voordat ze naar hun nieuwe eigenaar gaan, worden ze eerst een paar dagen tot een week in een opvanggezin geplaatst die ze goed laat nakijken door de plaatselijke dierenarts en ze zelf ook observeren.
De nieuwe eigenaar kan dan bij het opvanggezin eerst de hond bekijken en er mee wandelen of zo en dan pas een beslissing nemen.

Sterkte met nadenken....

groetjes, Ingrid
Zenda
Zeer actief

Re: hondje

Ingrid48 schreef:Nog even ter info;

bij www.mirtosanimalproject.eu zijn al een paar honden in Nederland. Voordat ze naar hun nieuwe eigenaar gaan, worden ze eerst een paar dagen tot een week in een opvanggezin geplaatst die ze goed laat nakijken door de plaatselijke dierenarts en ze zelf ook observeren.
De nieuwe eigenaar kan dan bij het opvanggezin eerst de hond bekijken en er mee wandelen of zo en dan pas een beslissing nemen.

Sterkte met nadenken....

groetjes, Ingrid
Is deze wel betrouwbaar, en zijn deze honden ook geënt voordat ze naar nerdeland komen?
Afbeelding

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Zenda schreef:

Sterkte met nadenken....

groetjes, Ingrid
Is deze wel betrouwbaar, en zijn deze honden ook geënt voordat ze naar nerdeland komen?
zolang op hun website te lezen is dat leishmania te genezen is heb ik er ernstig mijn twijfels bij, dat noem ik nou valse voorlichting geven :wink:
Zenda
Zeer actief

Addy schreef:
Zenda schreef:

Sterkte met nadenken....

groetjes, Ingrid
zolang op hun website te lezen is dat leishmania te genezen is heb ik er ernstig mijn twijfels bij, dat noem ik nou valse voorlichting geven :wink:
Ik heb het gelezen :wink:
Afbeelding

Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Addy schreef:
Zenda schreef:

Sterkte met nadenken....

groetjes, Ingrid
Dat staat er dus niet :neenee: Er is een stukje van iemand geplaatst die hierover een mening heeft :wink: Dat is wat anders...

Zenda; voor meer info kan je het beste Liesbeth Doorneweert bellen. Een heel aardig mens met hart voor dieren en zij kan je het allerbeste over alles bij Mirtos informeren :wink:

groetjes, Ingrid
dutchdebs
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dutchdebs »

Ik heb hele goede ervaring met Sonnenscheinhunde.
Ze testen om te beginnen netjes alle honden.
de FAHRkette is om honden die al in een pleeggezin zitten in Duitsland bijvoorbeeld toch in Nederland oid te krijgen.
Je gaat al een keertje kijken, als je dan nog een keer die kant op moet, is dat best veel.
De begeleiding is erg goed.
Zowel mogelijk in het Nederlands als in het Duits.
Vandaag weer een pleegmannetje naar Haarlem gegaan (snif) en ik heb nog een kleintje hier zitten, echt een schatje met de naam Blinker.
Verder heb ik zelf er ook een fantastische hond aan.
Ze gaan zeker niet over één nacht ijs, en alles is keurig geregeld.
De prijs van 250 tot 280 berust trouwens op een misverstand bij het plaatsen van de advertentie. Ze zijn 250 euro.
Er is ook een uitstekende nazorg, kortom ik ben een GROTE Sonnenscheinhunde voorstander..... :ok: :cheer: :E:
Ik moet wel toegeven dat ik hier ook pleeggezin ben, en dus ook erg nauw betrokken ben hierbij.
Maar ik heb dit gedaan, naar zeer goede ervaringen.
dutchdebs
Vaste gebruiker

O en ze zijn ingeent, en weten dat Leismania niet te genezen is.
De honden hebben een chip en de testresultaten krijg je mee.
:slaap:

Al vertellen ze ook dat het natuurlijk altijd later er nog uit kan komen. (eerlijke informatie)
Zenda
Zeer actief

Bedankt allemaal, we zijn gevallen op Roxy. Roxy komt van Kreta van Mirtos Animal project. We hebben haar inmiddels al ruim een maand. En we zijn vanavond begonnen met de pupycursus. :W:
Afbeelding

dutchdebs
Vaste gebruiker

Geweldig,Ik ben van mening dat het probleem niet opgelost zal worden door honden uit het buitenland halen, maar feit is wel dat je in ieder geval een leven van een dier wel heel veel mooier maakt.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dat is geweldig! Laat je ook foto's zien?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Zenda
Zeer actief

Afbeelding

boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

dutchdebs schreef:Geweldig,Ik ben van mening dat het probleem niet opgelost zal worden door honden uit het buitenland halen, maar feit is wel dat je in ieder geval een leven van een dier wel heel veel mooier maakt.
Off topic: mag ik dan vragen waarom je wel pleeggezin bent geworden voor honden die uit het buitenland komen met de wetenschap dat het weinig helpt en de honden daar gewoon door blijven fokken en de mensen ze zo blijven behandelen? Je red zeker wel levens van de honden en zekers krijgen ze een beter leven (vaak) maar weegt dit op tegen de pups die daar gewoon nog steeds geboren worden en die ellende wel weer over zich heen krijgen?

Overigens heb ik hier ook een spanjaard gehad. Een geweldige hond qua uiterlijk en karakter. Super gewoon!! Maar wij hebben hier besloten om het niet meer te doen wegens de medische problemen waar je een grote kans op hebt (leishmania bijv. dus) en het feit dat hij in het begin veel aanpassings problemen had. Is helemaal goed gekomen en het was heel duidelijk dat hij een rot leven daar gehad had, maar het eerste half jaar hier was voor hem hier ook niet zo leuk ondanks dat wij hem al het goede wensten hij is ook altijd bang gebleven voor alle vreemde mensen.
dutchdebs
Vaste gebruiker

Eh, soms rol je in dingen.
Ik heb altijd rashonden gehad, en toen mijn Border afgemaakt was, ging ik puur uit verveling (maar o zo gevaarlijk) op allerlei sites kijken naar honden die ter herplaatsing waren.
Gewoon, eens kijken.
Ineens zag ik daar na een paar weken een FANTASTISCH leuk uitziende hond, die toevallig uit Cadiz kwam, en in een pleeggezin zat in Limburg.
Toen we zijn wezen kijken waren we verkocht en hebben we hem genomen.

Dan blijf je zo'n vereniging volgen, en op een dag zagen we ineens een plaatje van Blinker ze zochten een pleeggezin, heeeeel fout maar het koppie was precies onze border, en we smolten.
Maar we hadden al twee honden, dus we wilden hem alleen tijdelijk als gasthond.

(dan ben je ineens gastgezin)
Vervolgens zijn er mensen in Haarlem die een hond willen en na veel overleg er eentje gekozen hebben die nog in Spanje zat, vanwege vakanties en beperkt aantal vluchten hebben we er voor gekozen hem tijdelijk een paar dagen bij ons te laten blijven voor hij naar zijn andere pleeggezin ging.

Ik ken het risico op ziekten, maar aan de andere kant, ik woon vlak bij Medemblik bij de beruchte dierenwinkel Entius daar kennen we de PARVO pups van. Ik weet dat er politiek iets veranderen moet om problemen in die landen op te lossen.
Maar nogmaals, soms rol je ergens in, en dan voelt het gewoon goed.
We hebben een superhond, en Blinker de kleine kabouter met Border koppie is ook een geweldig hondje.
Geen aanpassingsproblemen en gek op mensen.

Soms gebeuren die dingen gewoon.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ik snap het helemaal! Was zomaar benieuwd hoe het dan gelopen was. Eigenlijk raar he dat zoiets gewoon zomaar gaat en als je er dan later op terug kijkt dan komt het echt gek over dat het zo liep (zo moest lopen). Vind het overigens wel super werk wat je doet :ok:
dutchdebs
Vaste gebruiker

Ik moet zeggen ik ben geen held of zo, ik heb gewoon een enorm zwak voor dit soort gevallen.
We hebben de ruimte, mijn man vind dit ook helemaal goed, en is net zo gek, we kunnen elkaar niet corrigeren. :19:
Zenda
Zeer actief

En wat betreft de risico's die je loopt....... :19: Ik heb een rashond gehad, Zenda werd maar 6 jaar ze zat onder de tumors en ze was doof. Toen een kruising. Joy is maar 1,5 geworden leukemie. Dus waar loop je risico....overal. Elke rashond heeft wel een ziekte die ze kunnen krijgen de een HD de andere benauwd en weer een ander huidproblemen.
Ik denk dat als je niet van risico's houd je beter geen dieren kan nemen. :wink:
Afbeelding

dutchdebs
Vaste gebruiker

Justin mijn Beardie was een prachthond en is maar 4 geworden.
Terry mijn border had een hotspot waardoor we haar uiteindelijk hebben moeten laten inslapen (was echt vreselijk, een hond die lichamelijk gezond is, maar de verpakking laat het helemaal afweten) 11 jaar.
Het is altijd weer een ellende, en je kunt er alleen maar het beste van hopen. :U:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”