http://www.podencoinnood.nl/content/ind ... &Itemid=33
Moderator: moderatorteam
Uit voorzorg medicijnen geven is zinloos en alleen maar belastend voor het lichaam van de hond.Zenda schreef:Jeetje je maakt het me wel heel moeilijk, ik heb namelijk best wel leuke hondjes gezien. Maar welk land zou dan het minste risico hebben?
En even wat vraagjes tussen door. Kan je de medicijnen Glucantime en Alopurinol niet uit voorzorg geven als ze in nederland zijn?
En je moet de hond testen, moet dit dan jaarlijks of twee keer per jaar?
Ik heb namelijk (volgens mij was het de site van Kimba. Twee schatjes gezien. Zape weet niet of dat een teefje is en Yuka.
En niet zo belangrijk, maar vanaf het moment dat je de adoptie papieren invuld hoelang duurt het dan nog, voordat je de hond van Schiphol kan halen of in Nederland?
Dat is bij iedere organisatie anders, afhankelijk van transport of eventuele vluchtenZenda schreef:Jeetje je maakt het me wel heel moeilijk, ik heb namelijk best wel leuke hondjes gezien. Maar welk land zou dan het minste risico hebben?
In alle zuid-europese landen komen buitenlandse hondenziektes voor
En even wat vraagjes tussen door. Kan je de medicijnen Glucantime en Alopurinol niet uit voorzorg geven als ze in nederland zijn?
Nee en dat zou ook pure onzin zijn, de hond laten testen en liefst vlak voor vertrek geeft het minste risico
En je moet de hond testen, moet dit dan jaarlijks of twee keer per jaar?
Ik laat alleen de hond testen als ik er reden voor heb, anders vind ik het pure onzinIk heb namelijk (volgens mij was het de site van Kimba. Twee schatjes gezien. Zape weet niet of dat een teefje is en Yuka.
En niet zo belangrijk, maar vanaf het moment dat je de adoptie papieren invuld hoelang duurt het dan nog, voordat je de hond van Schiphol kan halen of in Nederland?
Is deze wel betrouwbaar, en zijn deze honden ook geënt voordat ze naar nerdeland komen?Ingrid48 schreef:Nog even ter info;
bij www.mirtosanimalproject.eu zijn al een paar honden in Nederland. Voordat ze naar hun nieuwe eigenaar gaan, worden ze eerst een paar dagen tot een week in een opvanggezin geplaatst die ze goed laat nakijken door de plaatselijke dierenarts en ze zelf ook observeren.
De nieuwe eigenaar kan dan bij het opvanggezin eerst de hond bekijken en er mee wandelen of zo en dan pas een beslissing nemen.
Sterkte met nadenken....
groetjes, Ingrid
zolang op hun website te lezen is dat leishmania te genezen is heb ik er ernstig mijn twijfels bij, dat noem ik nou valse voorlichting gevenZenda schreef:Is deze wel betrouwbaar, en zijn deze honden ook geënt voordat ze naar nerdeland komen?Ingrid48 schreef:Nog even ter info;
bij www.mirtosanimalproject.eu zijn al een paar honden in Nederland. Voordat ze naar hun nieuwe eigenaar gaan, worden ze eerst een paar dagen tot een week in een opvanggezin geplaatst die ze goed laat nakijken door de plaatselijke dierenarts en ze zelf ook observeren.
De nieuwe eigenaar kan dan bij het opvanggezin eerst de hond bekijken en er mee wandelen of zo en dan pas een beslissing nemen.
Sterkte met nadenken....
groetjes, Ingrid
Ik heb het gelezenAddy schreef:zolang op hun website te lezen is dat leishmania te genezen is heb ik er ernstig mijn twijfels bij, dat noem ik nou valse voorlichting gevenZenda schreef:Is deze wel betrouwbaar, en zijn deze honden ook geënt voordat ze naar nerdeland komen?Ingrid48 schreef:Nog even ter info;
Sterkte met nadenken....
groetjes, Ingrid
Dat staat er dus nietAddy schreef:zolang op hun website te lezen is dat leishmania te genezen is heb ik er ernstig mijn twijfels bij, dat noem ik nou valse voorlichting gevenZenda schreef:Is deze wel betrouwbaar, en zijn deze honden ook geënt voordat ze naar nerdeland komen?Ingrid48 schreef:Nog even ter info;
Sterkte met nadenken....
groetjes, Ingrid
Off topic: mag ik dan vragen waarom je wel pleeggezin bent geworden voor honden die uit het buitenland komen met de wetenschap dat het weinig helpt en de honden daar gewoon door blijven fokken en de mensen ze zo blijven behandelen? Je red zeker wel levens van de honden en zekers krijgen ze een beter leven (vaak) maar weegt dit op tegen de pups die daar gewoon nog steeds geboren worden en die ellende wel weer over zich heen krijgen?dutchdebs schreef:Geweldig,Ik ben van mening dat het probleem niet opgelost zal worden door honden uit het buitenland halen, maar feit is wel dat je in ieder geval een leven van een dier wel heel veel mooier maakt.