Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waar is iedreen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Birsu
Actief

Ongelezen bericht door Birsu »

Nou mijn Hond Zilli die haat ook regen dus daar bof ik mee :cheer:

Dus snelle wandelingen, rondje door de park en hup naar binnen lekker luieren :mrgreen:
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Hier is het aan het begin van de middag pas pokkeweer geworden.
Vanavond was zo'n 15 minuten wandelen in de takkeregen en storm.
Rox is daar niet blij mee. Maar ze heeft niet geleerd snel te poepen en plassen :19:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Meeste van de dag ook binnen gezeten, of een boodschap ofzo.
Daisy doe ik er ook geen plezier mee. Spike geeft er niet om.
Maar tegen 2 dames wint hij het niet :mrgreen:

Kelly heeft vanmorgen een half uur buiten bij me lopen rommelen toen ik de beesten buiten schoonmaakte.
Maar die mag weer héle nachten mee op stap met het baasje. Regen geeft zij ook niet echt om.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik ben gewoon uit gegaan, alleen wat korter, omdat Bowie gewoon niet verder wilt lopen.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Lekker lopen in de regen.........heerlijk :cheer: ...........
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Brigitte schreef:
Pak-de-bal schreef:
Brigitte schreef:Ik ben een mooi weer loper, met dit weer ga ik echt niet naar buiten :pffff:
en je honden dan? :denken:
Die laten zichzelf uit met dit weer, als ze weer naar binnen willen krabben ze aan de deur, meestal lopen ze een blokje met zijn vieren, minuutje of 10 en dan staan ze vaak weer voor de deur :ok:
Laat je ze dan alleen over straat gaan 10 minten lang ???
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Brigitte schreef:
Pak-de-bal schreef:
Brigitte schreef:Ik ben een mooi weer loper, met dit weer ga ik echt niet naar buiten :pffff:
Die laten zichzelf uit met dit weer, als ze weer naar binnen willen krabben ze aan de deur, meestal lopen ze een blokje met zijn vieren, minuutje of 10 en dan staan ze vaak weer voor de deur :ok:
:smile: :smile:

Mijn herdertjes maakt het niet uit wat voor weer het is, dus regenlaarzen en kleding aan en gaan :wink:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

niksnaar het bos, dollen in eigen tuin.
Of liever gezegd mollen, want de mastiffs hebben besloten dat bloemknoppen eraf moeten. :devil:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

omafia schreef:
Brigitte schreef:
Pak-de-bal schreef:
Laat je ze dan alleen over straat gaan 10 minten lang ???
tuurlijk. doe ik ook. er zijn namelijk geen kinderen en katten op straat als het baggerweer is, dus dat kunnen ze best wel alleen.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

gelopen vanochtend, tussen de middag ook droog, normaal blijft hij gewoon thuis gedurende de dag maar vanmiddag even naar huis gesjeest om te lopen en balletje gegooit.. droog overigens... in de namiddag thuis van werk..regende het pijpenstelen..maar ja, gaan met de banaan, regenlaarzen aan en over de verlaten velden waar gebouwd gaat worden naar een watertje, nat en bemodderd waren we toch al, dus hij heeft gezwommen in de modder gegraven en we zijn zo'n 1 1/2 uur zoet geweeest, tot op het bot nat kwam ik weer met een evenzo natte hond thuis, heerlijk gelopen en idd geen hond tegengekomen haha
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik vind het heerlijk om in de regen te wandelen
want dan heb ik het minste last van loslopende honden
alleen mn hondjes vinden het niks :19:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Eerste rondje vanochtend om 5 uur (had ochtenddienst), toen was het droog.

Om half twee naar het bos: plu mee maar het was droog, niemand tegengekomen.

Om vijf uur weer naar het bos: stromende regen, weer niemand tegengekomen.

E'tje maakt het niet uit wat voor weer het is: die rent en rent en rent, dwars door plassen, modderpartijen, over omgewaaide bomen, die vindt alles heerlijk als ze maar lekker kan rennen achter denkbeeldige vogeltjes en muisjes aan :I:
En omdat zij zo geniet maakt het mij ook echt niet uit.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

heb geluk gehad dat het met de lange wandeling zo goed als droog was. Training vanavond was afgelast vanwege het zwembad (normaal heet het een veld). Jamey wil nu graag weer wandelen... Totdat ze erachter komt dat het regent. Dan wil ze niet meer wandelen. Dus plasje doen, poepje doen en snel weer naar binnen. Vind ik ook allang best :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
schumax
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door schumax »

Gewoon lekker met de hondjes uit, weer of geen weer het maakt ze niet uit, balletje mee en een warme handdoek om ze af te drogen (dat wij het niet leuk vinden maakt ze niet uit :mrgreen: )
Groetjes Annette en een paar flinke lebbers van Beau en Schumi

Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hier ook gewoon wandelen hoor, Yla is gek op regen en wind..... :wink:
Daarna thuis, Yla lekker afdrogen, en voor mij een hele douche en droge kleren. Het is juist heerlijk om met dit weer te wandelen.... :ok:
Afbeelding
minimax
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door minimax »

max weigert ook een stap te verzetten met dit weer.
die gaat snel door zn hurken, perst er een plas uit en misschieneen drolletje als die dwars zit en blijft dan stokstijf staan, tot ik zeg: zullen we dan maar naar huis? :pffff:
dan draait meneer zich om en wil erg graag terug ;)
het enige wat ie leuk vind aan de regen, is het feest met de handdoek als we weer terug zijn :ok:

toen het even droog was, wel een lekker stuk gelopen met m. toen wilde hij wel haha
Hart en verstand zijn buren, maar vrienden worden ze nooit.
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Ik stel me die vraag ook met dit weer...Ik ga met mijn hond dr uit of het zonnig is,of dat het stortregent,want ik zal wel moetten :roll: Volgens mij blijven de meeste mensen toch binnen :19:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hier vinden ze het heerlijk die regen en storm, ben net terug met het eerste clubje en ga nu de tweede ronde doen, niemand tegengekomen :ok:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik lees
"de hond zal ik er geen plezeir mee doen" of
"hij/zij wil weer snel naar binnen"

maar het gekke is, ik zie niets aan Bauke , of liever gezegd , ik loop gewoon door,
hij móet toch even de pootjes strekken? :19:
En hij doet er lang over , eer hij gaat zitten poepen, dus sowieso moet ik er echt voor gaan.

Maar ik lees ook ,
"we gaan er gewoon voor "
We zouden een eigen loopbos moeten hebben, dan zien we toch nog weer mensen met honden :wink:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Pak-de-bal schreef:ik lees
"de hond zal ik er geen plezeir mee doen" of
"hij/zij wil weer snel naar binnen"

maar het gekke is, ik zie niets aan Bauke , of liever gezegd , ik loop gewoon door,
hij móet toch even de pootjes strekken? :19:
En hij doet er lang over , eer hij gaat zitten poepen, dus sowieso moet ik er echt voor gaan.

Maar ik lees ook ,
"we gaan er gewoon voor "
We zouden een eigen loopbos moeten hebben, dan zien we toch nog weer mensen met honden :wink:
Ik denk dus dat dat per hond verschilt, als het wat zacht regent vinden ze het alle 3 nog leuk, regent het 'normaal' kan dreigt Scence af te haken. En regent het echt met bakken dan haakt ook Xena af. :19:
Laatst gewijzigd door Ianthe op 21 mar 2008 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Harley gaat door weer en wind dus ik moet wel een eindje gaan lopen met hem,anders word ie vervelend in huis.....
Demi doe ik er ook geen plezier mee,die vind het vreselijk maar ik merk wel dat dat minder word,ze stoort zich steeds minder aan de regen,is van de week zelfs in de zee geweest,terwijl ze normaal echt geen natte tenen wil.
Ik ga er wel voor maar als ik zie dat het echt niet leuk is voor ze of voor mij(gister werden ze gezandstraald) dan gaan we wat eerder naar huis,en hou ik harley in huis nog even bezig.
Ik zie ook nooit geen mens op strand als de zon niet schijnt en we hebben allerhande rassen en dan vooral veel terriers en retrievers en herders maar die mogen allemaal niet vies worden denk ik :19:
Addy

Pak-de-bal schreef: We zouden een eigen loopbos moeten hebben, dan zien we toch nog weer mensen met honden :wink:
Ik hoef geen eigen loopbos met mensen, ben net blij dat ik niemand tegenkomt :roll:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef: We zouden een eigen loopbos moeten hebben, dan zien we toch nog weer mensen met honden :wink:
Ik hoef geen eigen loopbos met mensen, ben net blij dat ik niemand tegenkomt :roll:
nou precies,zeker met dit weer heeft 1 van die van mij ook nog eens bananen in dr oren,dus dan kom ik het liefst helemaal niemand tegen,gisteren ook,kom een stabij tegen,probeer demi te roepen maar die blijft ergens verstijfd staan en de stabij komt een koekje halen.........nou vraag ik je....en dan daarna lekker achter de stabij aan blijven rennen en ik daar weer achteraan :boos: nee hoor,doe mij maar een leeg strand :ok:
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Heerlijk dit weer, ik ben echt een regenloper, kaplaarzen aan en lekker door de plassen stampen, geen hond te bekennen buiten, verstand op nul, heerlijk.

yvonne
Addy

roy schreef:Heerlijk dit weer, ik ben echt een regenloper, kaplaarzen aan en lekker door de plassen stampen, geen hond te bekennen buiten, verstand op nul, heerlijk.

yvonne
Ik ook, helemaal geweldig, ga zo nog een rondje apart met twee van de honden, een extraatje. De rest is allemaal al geweest en heeft heerlijk door de plassen en de modder gebanjerd :ok:
Overigens sneeuwt het nu, natte sneeuw :ok:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Nou Gaia dus niet he? :neenee:

Ik ben afgelopen zondag en die zondag ervoor gewoon netjes wezen trainen op een zondag ochtend, maar de hond liep erbij of ze zwaar mishandeld werd. Af en toe op kijken met een blik van, "heb je gaat je in hoofd? Het regent" :boos:

Als het zachtjes regent dan wil ze nog wel, maar dan ook al niet te graag. Echter als het iets normaal regent dan heb ik wel eens gehad dat iemand gedreigd heeft met de dierenbescherming. Zal volgende keer eens een foto maken.

Gister avond ging ik nog even naar buiten en die hond rende naar het gras deed een plas en bleef voor de deur staan janken. Dus ik alsnog even iets verder gelopen met d'r en toen kwam d'r nog een miniscuul plasje en sjeesde ze weer richting deur.

Vanmorgen idem. Dus Gaia is geen weershondje. Als het droog is en het waait vind ze het fantastisch. Waaiende blaadjes enzo. Komt daar een dripje water bij, dan is het sluus over met de pret.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Pak-de-bal schreef: dan zien we toch nog weer mensen met honden :wink:
Als Bente loops is ben ik altijd maar wát blij met regen,want dan hoef ik buiten niet zo op los lopende honden te letten omdat die er dan inderdaad een stuk minder zijn.
Ik vraag me weleens af of die er dan een knoop in leggen of zo :denken:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Tja, het lijkt mij ook ideaal om in de regen te lopen. Juist omdat je dan weinig mensen tegen komt... Alleen laten de honden mij alleen lopen... ze zetten geen poot buiten de deur als het regent want stel je voor dat je nat wordt :N: Als ons buiten een regenbui overvalt dan gillen ze het uit :roll: Alsof we ze mishandelen op dat moment.
Groetjes,
Wendy
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

maitestar schreef:Tja, het lijkt mij ook ideaal om in de regen te lopen. Juist omdat je dan weinig mensen tegen komt... Alleen laten de honden mij alleen lopen... ze zetten geen poot buiten de deur als het regent want stel je voor dat je nat wordt :N: Als ons buiten een regenbui overvalt dan gillen ze het uit :roll: Alsof we ze mishandelen op dat moment.
komisch, in het begin ging Bauke ook gewoon ònder mijn parapluie staan :roll:
toen dacht ik ook: ja, hallo, ik ben hier voor jòu , hoor :wink:

maar nu heb ik een capuchon en móet hij wel gewoon meelopen.
ik moet zeggen :
hij went er aan. , misschien moet je gewoon doorzetten? :19:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 21 mar 2008 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Pak-de-bal schreef:
maitestar schreef:Tja, het lijkt mij ook ideaal om in de regen te lopen. Juist omdat je dan weinig mensen tegen komt... Alleen laten de honden mij alleen lopen... ze zetten geen poot buiten de deur als het regent want stel je voor dat je nat wordt :N: Als ons buiten een regenbui overvalt dan gillen ze het uit :roll: Alsof we ze mishandelen op dat moment.
komisch, in het begin ging Bauke ook gewoon ònder mijn parapluie staan :roll:

maar nu heb ik een capuchon en móet hij wel gewoon meelopen.
ik moet zeggen :
hij went er aan. , misschien moet je gewoon doorzetten? :19:
Tja dat probeer ik al 5 jaar.... Maar ze weten precies wanneer er een regenbui gaat komen. Voor die tijd willen ze er altijd gauw nog even uit en dan snel weer terug naar huis.. En ze houden het gerust uren op, hebben ze geen problemen mee.
Groetjes,
Wendy
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”