Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

graven jullie honden en wat doe je met de kuil?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Het is maar net waar ze graven, maar ik erger mij er eerlijk gezegd ook wel eens aan. Ook omdat ik het hier wel eens zie in boerenland waar geen vee op loopt (waterkeringen e.d). Zo'n boer doet dan niet moeilijk dat mensen er gebruik van maken om hun hond uit te laten maar als "dank" staat die vent de hele tijd gaten dicht te gooien als hij wil maaien.
Laatst was iemand zelfs bezig de mollenklemmen te verwijderen want dat was gevaarlijk voor de hondepootjes :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

maar wat ik niet snap PdB, als zo'n gat dan zo groot is dat er een boomstam in past, ziet iedereen het toch en ga je ook niet op je plaat :19:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nee, onze honden mogen niet graven en ik heb niet de indruk dat ze dat missen :mrgreen:
(al diepen ze heel af en toe wel eens een konijnenhol uit als het konijn naar binnen is gevlucht en ze daar zit uit te lachen :neenee: )
Maar dat gebeurt dan midden in het bos, op wandelpaden is dat uit den boze.Je kunt er een been in breken om over ruiters nog maar te zwijgen.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Mickie schreef:
Pepie schreef:http://s196.photobucket.com/albums/aa15 ... tra010.flv
En we lopen gewoon door :pffff:
Wie filmde er dan? :mrgreen:
Ikke :cheer: Zat mij te vervelen :pffff:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

als het niet op het pad is laat ik de gaten de gaten
zo dat bv in zo gat weer een pit of kastanje kan rollen
er weer aarde over waait en er weer een mooie boom uit kan groeien
zo dat dat weer groeit tot een boom die zijn vruchten weer werpt die in een kuil vallen van een hond waar dan weer aarde over waait en er weer een mooie boom uit kan groeien
zo dat dat weer groeit tot een boom die zijn vruchten weer werpt die in een kuil vallen van een hond waar dan weer aarde over waait en er weer een mooie boom uit kan groeien

en al die bomen bij elkaar maken weer een mooi bos die onze lucht zuiver houd
zo is de cirkel weer rond
je gooit onderweg toch ook geen konijne of vosse holen dicht
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

HIer één gat in de tuin en daar lag Sem altijd in als het veel waaide. Voor de rest nooit gegraven hier.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

mijn hond graaft geen kuilen, maar egaliseert de mollenhopen om daar vervolgens boven op te poepen :mrgreen:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Hier is bibi de graver, en ja meestal maak ik het niet dicht
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Alleen bowie graaft en die mag alleen in zand graven, niet op mooie veldjes :neenee:
En de gaten gooi ik dicht.

Jacqueline
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

in de tuin wel :roll: in het bos of bij het water alleen de molshopen... die proberen ze heel diep uit te graven vooral de 'verse' dus met losse aarde.... :mrgreen: en nee... ik gooi ze niet dicht.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Nee ik gooi ze niet dicht. Zelfs nog nooit in me opgekomen om te doen :N:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Hier graaft Scence soms wel eens als we gaan zitten op het strand, en dan valt Xena meestal bij. Maar dat zijn maar zulke kleine gaatjes. Hier laten we het gewoon zo :19:
Afbeelding
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

Als ik die kuilen moet dempen die mijn dog weleens graaft,dan moet ik een shovel meenemen :smile:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Leane schreef:Nee ik gooi ze niet dicht. Zelfs nog nooit in me opgekomen om te doen :N:
ga je schamen :neenee: :wink:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Als Bowie graaft en ze doet dit op een plek waar iemand er last van kan hebben, gooi ik het dicht. Bijvoorbeeld op een grote zandvlakte. Op grasvelden in parkjes mag ze niet graven.
Pak-de-bal

Nanna schreef:
Pak-de-bal schreef:
Rami schreef:Ze keren nu steeds terug naar die ene kuil (een soort hol is het inmiddels) en laten de rest van de tuin met rust! :ok:
dat doen dus de honden hier in het park waarschijnlijk ook, dus het zijn steeds dezelfde honden , :evil:
wat een aso eigenaar , want je kan er nu al een hele boomstam in leggen, zo diep al.
Als je nou die boomstam er ook daadwerkelijk even inlegt is het hele probleem weer verholpen ;-)
dat doe ik ook , ik stop steeds die kuilen weer dcht met dikke takken om te laten zien, dat anderen dit niet aprecieren.
maar de volgende dag is er gewoon naast gegraven. :roll:
of de takken liggen er weer uit.

het wordt wel eens allemaal dicht genaakt door de gemeente ,
want dan vragen de padvinders er om.
kan je nagaan hoe idereen hier over denkt, dus ook de mensen die geen honden hebben.!
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik zie in lolsoopgebieden wel eens van die gezellige picknickbankjes staan, die zijn meestal helemaal uitgegraven en onbruikbaar geworden.Laten jullie dat dan toe? ( degenen die hun hond laten graven dan :wink: )
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:Laatst stond hier in het wijkblad een stukje van de hand van één of andere doos met twee gruwelijk valse honden. Die moet ze 's nachts uitlaten omdat het overdag niet verantwoord is. Is ze in het donker met haar bakkes in zo'n hondengat geklapt :smile: Dus pissig stukje in het blad.
Ik heb meteen een stukje teruggeschreven over paarden die met hun grove platpoten de wandelpaden omwoelen en die derhalve op ruiterpaden dienen te blijven (zij heeft een paard dat eerst de hele Dwarsstraat volschijt en daarna in het bos de wandelpaden molt).

Ja, als we zó gaan beginnen.
Dus omdat iemand haar verantwoording neemt en op een tijd gaat lopen met haar honden zodat niemand er last van heeft is ze en een domme doos en maakt het niet uit dat ze haar nek breekt :denken: .
Jij kan met jouw hond toch ook niet op alle tijden lopen die je zelf wilt omdat ze dan alle konijnen uitmoorden en past daar toch ook je tijd op aan.
Ook tot de orde van de domme dozen toegetreden dus :smile2:
Oh en over paardenpoep breek je je nek niet hoor ,al is het wel smerig :mrgreen:
Laatst gewijzigd door tineke op 20 mar 2008 07:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Pak-de-bal

tineke schreef:
Nanna schreef:Laatst stond hier in het wijkblad een stukje van de hand van één of andere doos met twee gruwelijk valse honden. Die moet ze 's nachts uitlaten omdat het overdag niet verantwoord is. Is ze in het donker met haar bakkes in zo'n hondengat geklapt :smile: Dus pissig stukje in het blad.
Ik heb meteen een stukje teruggeschreven over paarden die met hun grove platpoten de wandelpaden omwoelen en die derhalve op ruiterpaden dienen te blijven (zij heeft een paard dat eerst de hele Dwarsstraat volschijt en daarna in het bos de wandelpaden molt).

Ja, als we zó gaan beginnen.
Dus omdat iemand haar verantwoording neemt en op een tijd gaat lopen met haar honden zodat niemand er last van heeft is ze en een domme doos en naakt het niet uit dat ze haar nek breekt :denken: .
Jij kan met jouw hond toch ook niet op alle tijden lopen die je zelf wilt omdat ze dan alle konijnen uitmoord en past daar toch ook je tijd op aan.
Ook tot de orde van de domme dozen toegetreden dus :smile2:
Oh en over paardenpoep breek je je nek niet hoor ,al is het wel smerig :mrgreen:
ik vind het ook een heel goed stukje van deze "doos" , :ok:

ze heeft tenminste de ernst van de kuilen die niet dichtgemaakt zijn, aan den lijfe ondervonden.
en ik neem aan, dat haar honden ook niet graven, dus zij ergert zich er ook aan . En nu werd het eens tijd voor dat stukje ...

Het hàd ook òns allemaal kunnen overkomen !! :neenee:

Als je net met iemand loopt en in gesprek bent, let je ook niet altijd op. bv.
mechelaarkyra
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door mechelaarkyra »

dit was mijn tuin zoek de boos doener:P

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mechelaarkyra op 20 mar 2008 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas mag op bepaalde plekken wel graven maar ik gooi het wel weer dicht en stamp het ook nog aan met mijn voet anders heeft het nog weinig zin omdat iemand dan alsnog zijn enkel kan verzwikken.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Pak-de-bal

Reini schreef:Vegas mag op bepaalde plekken wel graven maar ik gooi het wel weer dicht en stamp het ook nog aan met mijn voet anders heeft het nog weinig zin omdat iemand dan alsnog zijn enkel kan verzwikken.
:ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:Als je net met iemand loopt en in gesprek bent, let je ook niet altijd op. bv.
je mot ook niet lullen maar lopen :mrgreen: Vooral in een bos, ik snap niet dat mensen dan niet op de grond letten, als je dat niet doet lig je binnen de korste keren op je snuffert... boomwortels, gaten, stronken etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ragyo graaft niet als we aan de wandel zijn, dan is ie veel te druk met rennen, stuiteren en snuffelen. Op eigen terrein wil hij wel eens proberen maar dat mag niet.
Toen ik nog paardenritten begeleidde ergerde ik me dood aan grote gaten midden op een ruiterpad. Kom je met 8 man in galop aan... een groot gat in het pad. Levensgevaarlijk! Dat men de kuilen naast het pad niet dichtgooit boeit me niet, de mooie natuur kan best tegen een stootje m.i., maar op een pad (zeker ruiterpad) vind ik asociaal.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Luka wil af en toe wel graven en daar waar het kan (bush-bush) mag het van mij ook. Als het ergens is waar het niet echt handig is (paden, speelveldjes, tuin,... :N: ) Dan is een "doe maar niet" genoeg om hem op te laten houden. :wink:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:Even denken :idea:
Pip the Lip graaft van hier tot Tokio
Poppel heeft al bijna een tunnel tot in Engeland gegraven
En verder graaft hier niemand, van mij mogen ze in het bos, in mijn tuin is het moeilijk graven want dat is bestraat :mrgreen:
O ja en liever niet in konijnenholen graven, ben bang dat ze dan stikken
maar je loopt dus zo weg, zonder de kuilen in de natuur weer dicht te maken? :denken:
als iedreen dat zou doen, blijft er niets meer over van die mooie natuur, toch?
Ik hoef niks dicht te gooien want ze graven op plekken waar mensen niet lopen. Pip graaft helemaal aan de onderkant van de slootrand in de hoop een rat te pakken en Poppel tussen de struiken in het bos :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:Als je net met iemand loopt en in gesprek bent, let je ook niet altijd op. bv.
je mot ook niet lullen maar lopen :mrgreen: Vooral in een bos, ik snap niet dat mensen dan niet op de grond letten, als je dat niet doet lig je binnen de korste keren op je snuffert... boomwortels, gaten, stronken etc.
Op het pad valt dat meestal wel mee toch met die stronken en wortels.
Mensen die wat slechter ziend zijn willen misschien ook weleens in het bos wandelen zonder hun nek te breken.
Mijn honden mogen dus geen gaten graven op plekken waar dat kan gebeuren of op velden waar ook balsporten worden gespeeld.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
malinois schreef:
Op het pad valt dat meestal wel mee toch met die stronken en wortels.
Mensen die wat slechter ziend zijn willen misschien ook weleens in het bos wandelen zonder hun nek te breken.
Mijn honden mogen dus geen gaten graven op plekken waar dat kan gebeuren of op velden waar ook balsporten worden gespeeld.
ik kom altijd die stronken en wortels tegen :boos: vandaar dat ik ook altijd naar dubbeltjes aan het zoeken ben :mrgreen: wortels houden niet netjes op bij het pad hier :pffff: :mrgreen: op het pad graven doen ze ook niet, veel te hard... moet zachte grond zijn :pffff:
Afbeelding
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

niet alleen de hond houdt ervan helaas mn paard ook :mrgreen: .
beest is echt zo gek als een deur hij vindt het leuk dus ach eens in de zoveel tijd gooi ik het wer dicht en verdes laat hem gaan.
en diva die graaft eigenlijk vrij weinig maar ik gooi het niet dicht alleen als het midden op een pad is ofzo.

gr gemma
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”