Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Als ik geen kennelbelasting zou betalen was ik 550 voor drie honden kwijt geweest en nu 'maar' 435 euro.
Ik heb nog een hondje op afstand bij mijn ouders in een andere gemeente en die woont daar een soort van legaal op mijn naam. Mijn ouders hebben haar aangemeld en gezegd ze van mij is en dat ik er al belasting over betaal in een andere gemeente en de gemeenteambtenaar vond het geen probleem.
apeldoorn
vandaar dat ik mijn buren ook 'enorm dankbaar' ben voor die aktie....
goud schreef:
Als je een kennelnaam hebt kun je toch kennelbelasting aan vragen. Vanaf 4 honden scheelt dat. Zeker als je 1000 euro moet betalen.
Maggie
die is net zo duur... daar betaal je het bedrag van 5 honden voor
Je wil toch niet zeggen dat je 1000 Euro aan kennelbelasting betaald? Heb je daar wel naar geinformeert? Ik betaal 74E. per hond, maar de kennelbelasting is 294 E. Voor ons rendabel. Zou nog maar eens goed informeren bij je gemeente.
Maggie.
ja dus....
De hoogte van de hondenbelasting bedraagt:
Aantal honden
totaalbedrag
één
€ 72,61
twee
€ 181,77
drie
€ 345,12
vier
€ 599,12
vijf
€ 932,64
zes
€ 1360,74
Extra bedrag per hondvoor iedere hond boven het aantal van zes
€ 562,70
Kenneltarief (alleen voor leden van de raad van beheer op kynologisch gebied in Nederland)
€ 932,40
Kenneltarief is voor iedereen die een kennelnaam heeft goedgekeurd door de Raad van Beheer. Daarvoor hoef je geen lid te zijn hoor, ben ik ook niet. Dus ook jij kunt die aanvragen als je een officiele kennelnaam hebt. Dat heeft dan niets te maken met het aantal honden wat je hebt. Ik vind het bedrag wat jij dan zou moeten betalen wel erg hoog.
Maggie
goud schreef:Kenneltarief is voor iedereen die een kennelnaam heeft goedgekeurd door de Raad van Beheer. Daarvoor hoef je geen lid te zijn hoor, ben ik ook niet. Dus ook jij kunt die aanvragen als je een officiele kennelnaam hebt. Dat heeft dan niets te maken met het aantal honden wat je hebt. Ik vind het bedrag wat jij dan zou moeten betalen wel erg hoog.
Maggie
ik heb het letterlijk gekopieerd van de site van de gemeente Ik weet het maar schiet er dus niets mee op... het wordt er niet goedkoper op en kost me dus alleen maar extra geld
Kayka schreef:Dus dan moet je wel vooruit betalen voor dit jaar? En dus moet ik binnen een aantal dagen na de aangifte al betalen, bedoel je dat?
Ja, je moet vanaf het moment dat je de pup/hond in huis hebt betalen en je betaalt dan ook van 'nu' tot 31 december. Je krijgt natuurlijk niet meteen de dag daarop de rekening en je mag die soms tot 1 maand later betalen, maar in beginsel klopt wat jij zegt.
Wij hadden mazzel.. Merlijn kwam begin okt. en wij hebben dat naturlijk braaf gemeld en kregen een brief met de strekking 'fijn voor u, gefeliciteerd met de hond, u moet vanaf 1 jan. aanstaande gaan betalen'.
Wij kregen dus de eerst maanden 'kado' maar ja.. dat was in oktober!
Ik denk dat als je 'nu' een pup/hond in huis krijgt, je gewoon mag gaan betalen tot het einde van het jaar
(En, dus betaal je voortaan elke keer in/rond januari voor het jaar erop)
Zo wat duidelijker?
Suzanne
Ja, helemaal duidelijk, thanx!
Ik heb ze toch maar even gebeld en het is hier net zoals jij al zei. Stel ik krijg de hond 1 maart, dan moet je hem binnen 14 dagen aangeven en vanaf de maand erop moet je gaan betalen (dat zou dan dus april zijn). Van april tot en met december krijg je dan een extra aanslag een vervolgens gaat het elk jaar automatisch bij de andere gemeentelijke belastingen mee.