Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Inge schreef:Ik heb nog nooit ook maar 1 vlo op de honden gevonden
Hebben alle mensen hier waarvan de honden vlooien hebben ook katten?
Ik heb geen katten.
Tot Blik hier kwam heb ik nooit een vlo gevonden bij Noa.
Blik heeft een vlooienallergie en het lijkt ook of hij erg aantrekkelijk is voor die bloedzuigertjes.
Ik gebruik Advantage en dat werkt tot op heden erg goed.
ik heb er dit jaar ook last van pinpetjes en weet ik het al geprobeerd
op het laatst bolfo vlooien poeder gehaald
alle katten en honden gewassen daarna gepoederd en na drie dagen herhaald het poederen nu ben ik er eindelijk vanaf
alleen de vachten voelen nu eng en zijn dof
Van de zomer een enkele vlo, maar verder niks...
Yla krijgt na de avondwandeling ook altijd een knoflookpilletje, misschien dat het toch helpt...( ook erg weinig last van teken gehad)
Nog nooit vlooien gehad bij Nanni en Tuana. In het begin deed ik ze wel behandelen, maar laatste tijd eigenlijk ook nooit meer :N: Geen buurtkatten of eigen katten, misschien dat dat scheelt
Mijn honden hadden altijd vlooien toen we nog bij mijn schoonmoeder inwoonden, en die had 2 katten, maar nu we op ons zelf wonen, zonder katten heb ik nog geen 1 vlo gezien Denk wel dat het met de buitenkatten te maken heeft, maar ook of je hond met anderre honden speelt denk ik. Hier wil niemand(waar ik nu woon) zijn hond met die van mij laten spelen En hij heeft alleen een grote mond,maar das al voldoende schijnbaar
eefje_ates schreef:Mijn honden hadden altijd vlooien toen we nog bij mijn schoonmoeder inwoonden, en die had 2 katten, maar nu we op ons zelf wonen, zonder katten heb ik nog geen 1 vlo gezien Denk wel dat het met de buitenkatten te maken heeft, maar ook of je hond met anderre honden speelt denk ik. Hier wil niemand(waar ik nu woon) zijn hond met die van mij laten spelen En hij heeft alleen een grote mond,maar das al voldoende schijnbaar
Mijn honden spelen ook niet met vreemde honden, nooit. Ze mogen niet eens snuffelen.
Op mijn werk, in de dierenkliniek, heb ik inderdaad dit jaar gemerkt dat er erg veel vlooien zijn. Ook erg veel mensen gehad die klaagden over de resistentie van de frontline overigens!
Inge schreef:Ik heb nog nooit ook maar 1 vlo op de honden gevonden
Hebben alle mensen hier waarvan de honden vlooien hebben ook katten?
Ik heb ook katten maar niemand hier heeft vlooien, ik heb dit jaar voor het eerst niet behandeld maar ze krijgen wel om de dag karnemelk en een keer in de maand knoflook
Carma schreef:Op mijn werk, in de dierenkliniek, heb ik inderdaad dit jaar gemerkt dat er erg veel vlooien zijn. Ook erg veel mensen gehad die klaagden over de resistentie van de frontline overigens!
bij onze DA hadden ze dus nu een ander nieuw merk liggen vanwege de resistentie van de frontline.
Nou goed, alles is voorlopig weer vlo-vrij....hoop ik.
Addy schreef: Ik heb ook katten maar niemand hier heeft vlooien, ik heb dit jaar voor het eerst niet behandeld maar ze krijgen wel om de dag karnemelk en een keer in de maand knoflook
Karnemelk? Daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Is dat ook vlo werend?
Addy schreef: Ik heb ook katten maar niemand hier heeft vlooien, ik heb dit jaar voor het eerst niet behandeld maar ze krijgen wel om de dag karnemelk en een keer in de maand knoflook
ik heb ooit ergens gelezen van wel maar of het waar is weet ik niet, mijn honden vinden karnemelk heerlijk en ze hebben geen vlooien
ik heb ooit ergens gelezen van wel maar of het waar is weet ik niet, mijn honden vinden karnemelk heerlijk en ze hebben geen vlooien
Ik geef Yla altijd beetje karnemelk na het eten van poep...
Carma schreef:Op mijn werk, in de dierenkliniek, heb ik inderdaad dit jaar gemerkt dat er erg veel vlooien zijn. Ook erg veel mensen gehad die klaagden over de resistentie van de frontline overigens!
bij onze DA hadden ze dus nu een ander nieuw merk liggen vanwege de resistentie van de frontline.
Nou goed, alles is voorlopig weer vlo-vrij....hoop ik.
Ik hoop het voor je. Heb je de katten u ook behandeld, want anders blijf je vlooien houden zolang de temperatuur niet gaat zakken. Wij gaan dit jaar ook weer wat langer door met Frontline/Advantage. We zijn wel gestopt met Program bijgeven (uit pinnigheid) en voorlopig is het hier weer echt vlovrij. Onze kat is een echte vlooienbaal als ze niet op tijd behandeld wordt, dus we moeten echt goed opletten hier.
En hoe reageren jullie daar dan op? Verkopen jullie gewoon iets anders? Per slot van rekening is Frontline nu vrij in de dsz verkrijgbaar en niet meer exclusief voor de DA.
Of geef je ze toch nog eens het advies om zich aan de gebruiksaanwijzing te houden en dus vóldoende te gebruiken?
Hmmm misschien verklaart dat Jamey's jeuk, al heb ik nog geen vlo gezien (en wel erop gelet)... Morgen even naar de da om vlooienmiddel te halen, frontline en excil zijn blijkbaar niet effectief genoeg?