Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vlooien

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Inge schreef:Ik heb nog nooit ook maar 1 vlo op de honden gevonden :denken:
Hebben alle mensen hier waarvan de honden vlooien hebben ook katten?
Ik heb geen katten.

Tot Blik hier kwam heb ik nooit een vlo gevonden bij Noa.
Blik heeft een vlooienallergie en het lijkt ook of hij erg aantrekkelijk is voor die bloedzuigertjes.
Ik gebruik Advantage en dat werkt tot op heden erg goed.
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb er dit jaar ook last van pinpetjes en weet ik het al geprobeerd
op het laatst bolfo vlooien poeder gehaald
alle katten en honden gewassen daarna gepoederd en na drie dagen herhaald het poederen nu ben ik er eindelijk vanaf
alleen de vachten voelen nu eng en zijn dof
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Van de zomer een enkele vlo, maar verder niks...
Yla krijgt na de avondwandeling ook altijd een knoflookpilletje, misschien dat het toch helpt...( ook erg weinig last van teken gehad)
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

dat van die knoflook heb ik hier weleens vaker gelezen.
Misschien toch eens uitproberen.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nog nooit vlooien gehad bij Nanni en Tuana. In het begin deed ik ze wel behandelen, maar laatste tijd eigenlijk ook nooit meer :N: Geen buurtkatten of eigen katten, misschien dat dat scheelt
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Mijn honden hadden altijd vlooien toen we nog bij mijn schoonmoeder inwoonden, en die had 2 katten, maar nu we op ons zelf wonen, zonder katten heb ik nog geen 1 vlo gezien :mrgreen: Denk wel dat het met de buitenkatten te maken heeft, maar ook of je hond met anderre honden speelt denk ik. Hier wil niemand(waar ik nu woon) zijn hond met die van mij laten spelen :boos: En hij heeft alleen een grote mond,maar das al voldoende schijnbaar :19:
Afbeelding
estelle

eefje_ates schreef:Mijn honden hadden altijd vlooien toen we nog bij mijn schoonmoeder inwoonden, en die had 2 katten, maar nu we op ons zelf wonen, zonder katten heb ik nog geen 1 vlo gezien :mrgreen: Denk wel dat het met de buitenkatten te maken heeft, maar ook of je hond met anderre honden speelt denk ik. Hier wil niemand(waar ik nu woon) zijn hond met die van mij laten spelen :boos: En hij heeft alleen een grote mond,maar das al voldoende schijnbaar :19:
Mijn honden spelen ook niet met vreemde honden, nooit. Ze mogen niet eens snuffelen.
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

hier nog geen vlooien dit jaar...............
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Op mijn werk, in de dierenkliniek, heb ik inderdaad dit jaar gemerkt dat er erg veel vlooien zijn. Ook erg veel mensen gehad die klaagden over de resistentie van de frontline overigens!
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Inge schreef:Ik heb nog nooit ook maar 1 vlo op de honden gevonden :denken:
Hebben alle mensen hier waarvan de honden vlooien hebben ook katten?
Ik heb ook katten maar niemand hier heeft vlooien, ik heb dit jaar voor het eerst niet behandeld maar ze krijgen wel om de dag karnemelk en een keer in de maand knoflook :wink:
estelle

Carma schreef:Op mijn werk, in de dierenkliniek, heb ik inderdaad dit jaar gemerkt dat er erg veel vlooien zijn. Ook erg veel mensen gehad die klaagden over de resistentie van de frontline overigens!
bij onze DA hadden ze dus nu een ander nieuw merk liggen vanwege de resistentie van de frontline.

Nou goed, alles is voorlopig weer vlo-vrij....hoop ik.
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Addy schreef: Ik heb ook katten maar niemand hier heeft vlooien, ik heb dit jaar voor het eerst niet behandeld maar ze krijgen wel om de dag karnemelk en een keer in de maand knoflook :wink:
Karnemelk? Daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Is dat ook vlo werend?
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Rossi schreef:
Addy schreef: Ik heb ook katten maar niemand hier heeft vlooien, ik heb dit jaar voor het eerst niet behandeld maar ze krijgen wel om de dag karnemelk en een keer in de maand knoflook :wink:
ik heb ooit ergens gelezen van wel maar of het waar is weet ik niet, mijn honden vinden karnemelk heerlijk en ze hebben geen vlooien :mrgreen:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Addy schreef:
Rossi schreef:
ik heb ooit ergens gelezen van wel maar of het waar is weet ik niet, mijn honden vinden karnemelk heerlijk en ze hebben geen vlooien :mrgreen:
Ik geef Yla altijd beetje karnemelk na het eten van poep... :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

estelle schreef:
Carma schreef:Op mijn werk, in de dierenkliniek, heb ik inderdaad dit jaar gemerkt dat er erg veel vlooien zijn. Ook erg veel mensen gehad die klaagden over de resistentie van de frontline overigens!
bij onze DA hadden ze dus nu een ander nieuw merk liggen vanwege de resistentie van de frontline.

Nou goed, alles is voorlopig weer vlo-vrij....hoop ik.
Ik hoop het voor je. Heb je de katten u ook behandeld, want anders blijf je vlooien houden zolang de temperatuur niet gaat zakken. Wij gaan dit jaar ook weer wat langer door met Frontline/Advantage. We zijn wel gestopt met Program bijgeven (uit pinnigheid) en voorlopig is het hier weer echt vlovrij. Onze kat is een echte vlooienbaal als ze niet op tijd behandeld wordt, dus we moeten echt goed opletten hier.

Anne

Anne
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

En hoe reageren jullie daar dan op? Verkopen jullie gewoon iets anders? Per slot van rekening is Frontline nu vrij in de dsz verkrijgbaar en niet meer exclusief voor de DA.

Of geef je ze toch nog eens het advies om zich aan de gebruiksaanwijzing te houden en dus vóldoende te gebruiken?
doorzettertje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door doorzettertje »

hallo

ik had ergens gehoord of gelezen dat KNOFLOOK helpt tegen vlooien en teken.

het is het proberen waard!

succes.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Knoflook kan helpen om vlooien op een afstand te houden, maar als ze er eenmaal zijn, dan moet je helaas toch echt wat sterkers gebruiken.

Wij zijn gelukkig al jaren vlovrij, nog nooit een vlo gehad. Ik hoop dat dat zo blijft, want het idee dat die vieze beestjes in huis zitten, jakkes :jank:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Hmmm misschien verklaart dat Jamey's jeuk, al heb ik nog geen vlo gezien (en wel erop gelet)... Morgen even naar de da om vlooienmiddel te halen, frontline en excil zijn blijkbaar niet effectief genoeg?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”