Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lora heeft pups 9 dagen oud, diarree en overgeven....

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dusty&Lora schreef:
Martijn schreef:
Dusty&Lora schreef:
bullenmama schreef:Jammer dat dit topic zo'n nare smaak heeft.
Ga alsjeblieft met het hondje naar de dierenarts, je moet er toch niet aan denken dat ze straks te ziek is om voor de pups te zorgen, -of erger.
Beterschap gewenst voor haar, en ik hoop op een fijne toekomst voor de pups !
Uiteraad hebben we dat gedaan. Heel erg bedankt voor je lieve en leuke reactie !
Ben je nu nog niet weg?

Hahahaha...nee hoor. Je moet niet weggaan maar gewoon blijven.
We snappen allemaal dat je thuis de baas niet bent en het feit dat je naar informatie zoekt vind ik allang prima.

Maar één ding wil ik wel zeggen, fokken is fokken. Ook één nest dat niet gepland was.
Weet je wat het is, er wordt hier zo vaak kritiek op iets gegeven terwijl daar helemaal niet om gevraagd wordt. In de week dat Lora gedekt is was ik niet eens thuis. Anders was ik heus wel zo'n after morning prik gaan halen.
Ik heb vanaf toen continue elke dag van alles opgezocht en doe dat nu nog steeds.
kritiek wordt nooit om gevraagd, je kunt er ook iets mee doen namelijk... je leert er altijd van, of het nu positieve of negatieve kritiek is.
Wat was er nu met moeders en wat heeft de DA eraan gedaan?

(Overigens sta ik nog steeds achter mijn vorige post, aangezien er al genoeg oeps-nestjes rondlopen en ik niet altijd in de zogenaamde oepsjes geloof...maar aangezien het nest er toch al is, is er niks meer aan te doen helaas)

ps. Je onderschrift getuigd nu weer niet erg volwassen als je zo behandeld wil worden.... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dusty&Lora schreef: Nee ze was niet mager. En is het gelijk fokken 1 per ongelijk nestje.

Ik ben 16 dus... Gelijk gezeur ik vraag om raad maarja laat maar
In januari was ze nog wel mager:
Dusty&Lora schreef:Een wat oudere topic maar wil graag reageren, Wij hebben ook 2 cairn Dusty van bijna 6 jaar en Lora van 17 maanden. Beide zijn ze klein voor hun ras, Dusty is te dik en weegt 5,82 kilo, Lora is vrij mager en weegt precies 5 kilo.
Mijn ouders gingen ongeveer 6 jaar geleden op zoek naar een hondje voor mijn 9e verjaardag. Ze kwamen via het internet uiteindelijk bij een fokker terecht die nog 1 cairn terrier pup had zitten met overbeet en niemand die haar wou. Tuuuuuuurlijk hebben wij haar opgehaald, het is echt een droomhond. Lora hebben wij van dezelfde fokker, Dusty en Lora hebben dezelfde moeder.
is ze intussen aangekomen of zit je te liegen?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

boxersien schreef:Hopelijk gaat het al wel beter met Lora, is ze trouwens nu gedekt door Dusty dan?
dusty is een half zus dus dat kan niet :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hutsje schreef:
boxersien schreef:Hopelijk gaat het al wel beter met Lora, is ze trouwens nu gedekt door Dusty dan?
dusty is een half zus dus dat kan niet :wink:
hoe kun je dan nog een ongelukje krijgen :denken: dacht ook dat het dan een reutje zou zijn....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dusty&Lora
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dusty&Lora »

Nanna schreef:Sorry hoor, maar ik geloof zo onderhand van het hele verhaal geen hol.

Ik geloof wèl dat het hondje mager is en aan de dunne is maar ik weiger te geloven dat het "per ongelijk" gedekt is. Toevállig in de week dat jij net even niet thuis was en je ouders natuurlijk te stom zijn om op een loopse teef te letten. Die liepen natuurlijk vrolijk fluitend te wandelen en opeens hing er een reu aan :denken:
Ik geloof dat die teef met opzet gedekt is en dat TS dat maar al te prachtig vindt.
Dat zal gerust heel lelijk van me gedacht zijn, maar het is niet anders.
Het zal me een zorg zijn, bedankt voor degene die tenminste normaal reageren.

Ik ben weg hier en zal niet meer komen, jullie geloven me niet eens terwijl ik het niet eens fatsoenlijk uit heb kunnen leggen.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Dusty&Lora schreef:Fokken ? is 1 perongelijk nestje gelijk fokken ?
Ja, per ongelijk een nestje hebben, is ook fokken. Hoe wil je het anders noemen dan?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Scooby schreef:
Ja, per ongelijk een nestje hebben, is ook fokken. Hoe wil je het anders noemen dan?
karen... er is hier al meerdere keren op gereageerd, waarom reageer jij zo vaak alsnog op iets? of je het nou juist hebt of niet, je pakt zovaak opmerkingen die al geweest zijn en door meerdere beantwoord zijn...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Scooby schreef:
karen... er is hier al meerdere keren op gereageerd, waarom reageer jij zo vaak alsnog op iets? of je het nou juist hebt of niet, je pakt zovaak opmerkingen die al geweest zijn en door meerdere beantwoord zijn...
Sorry, hoor Noor. Ik lees niet altijd eerst een topic helemaal om vervolgens te reageren op het bericht wat op pagina 1 stond en waarvan dan zou blijken dat nog niemand er op gereageerd heeft. Daarbij vind ik het in dit topic wel meevallen hoe vaak dit gezegd is en wat dan nog?! :roll: Als je het niet wil lezen, scroll je iets verder door naar het bericht wat er onder komt.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Scooby schreef:
yamie schreef:
Scooby schreef:
Sorry, hoor Noor. Ik lees niet altijd eerst een topic helemaal om vervolgens te reageren op het bericht wat op pagina 1 stond en waarvan dan zou blijken dat nog niemand er op gereageerd heeft. Daarbij vind ik het in dit topic wel meevallen hoe vaak dit gezegd is en wat dan nog?! :roll: Als je het niet wil lezen, scroll je iets verder door naar het bericht wat er onder komt.
ik denk dat ik dit gewoon mag zeggen, het valt mij op en ja, ik stoor me er wel eens aan, opzich is dat feit niet zo belangrijk, maar dan nog mag ik het zeggen en ik vind het wel belangrijk dat iemand een topic doorleest, het herhalen van iets kan soms erg "dom" of storend zijn, gewoon omdat het dan niks meer bijdraagt.
ik vind het argument, "dan lees je het maar niet" vrij kinderachtig, ik vraag het gewoon aan je, omdat het me erg vaak opvalt bij jou... vertel mij dan eens... wat vind je, of denk je, dat een opmerking van jou ( en nu valt het aantal pagina's wel mee) na een al uitgekauwd iets, nog bijdraagt? even laten weten dat jij ook hetzelfde vind? wat voegt een herhaling van jou na .... pagina's nog bij?"
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Nanna schreef:Sorry hoor, maar ik geloof zo onderhand van het hele verhaal geen hol.

Ik geloof wèl dat het hondje mager is en aan de dunne is maar ik weiger te geloven dat het "per ongelijk" gedekt is. Toevállig in de week dat jij net even niet thuis was en je ouders natuurlijk te stom zijn om op een loopse teef te letten. Die liepen natuurlijk vrolijk fluitend te wandelen en opeens hing er een reu aan :denken:
Ik geloof dat die teef met opzet gedekt is en dat TS dat maar al te prachtig vindt.
Pff, ik weet het ook niet meer hoor. Ik dacht dus ook, een weekje weg en ouders niet goed opgelet in huis. Nu is Dusty dus een halfzus en kan ze niet door haar gedekt zijn en sorry, dan vind ik het toch wel een heel ander verhaal.
En even goed nagedacht: toen ik 16 was zou ik ook alles goed doorzocht hebben (wat zij schijnbaar ook gedaan heeft) maar dan had ik ook naar verschillende DA's gebeld en die hadden echt wel gezegd dat het nog ongedaan gemaakt kan worden
Dusty&Lora
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
En even goed nagedacht: toen ik 16 was zou ik ook alles goed doorzocht hebben (wat zij schijnbaar ook gedaan heeft) maar dan had ik ook naar verschillende DA's gebeld en die hadden echt wel gezegd dat het nog ongedaan gemaakt kan worden
Toen ik 16 was had ik het hebben van een nestje pups práchtig gevonden, geen háár op mijn hoofd die er aan had gedacht om dierenartsen te bellen om het weg te laten spuiten.
Tuurlijk heb ik rondgebeld voor wanneer het kon ect ect maar ik heb ook nog ouders die iets te zeggen hebben.
Als het aan mij had gelegen was Lora al een hele tijd terug gesteralliseerd.
Ik zou het maar eens even uitleggen voor degene die wel willen luisteren ipv zeggen dat ik lieg terwijl ze het hele verhaal niet eens kennen.
Wij hebben een stacaravan op de camping en mijn oom en tante ook. Mijn nicht en haar man en de kinderen ook. Zij hebben een reutje. Wij gaan daar bijna elke dag heen en hun naar ons. Ik zorgde er altijd voor dat de honden niet bij elkaar kwamen (In de tijd voor en na de loopsheid) maar mijn ouders zijn niet zo slim geweest om dat te doen.

Ik had de pups veeeel liever weg willen halen, zie zelf ook wel in dat dit geen ras hondjes zijn en dat ze geen goede tandstand zullen krijgen. Maar mijn ouders dachten daar samen met mijn nicht en haar man toch anders over, die vonden het wel leuk zo'n nestje.

Ik ben na 4 weken met Lora naar de dierenarts gegaan en heb daar een echo laten maken om te kijken of alles OK was.
In de nacht van de bevalling is de dierenarts er ook bij geweest. Ik heb 2 nachten niet geslapen omdat ik bij haar wilde zijn.

Lora was altijd wat mager, ik ben toen Duck uitmuntend erbij gaan voeren en toen werd ze wat voller. Na de bevalling was ze dus broodmager en nu is ze dat nog steeds, al gaat het iets beter.
Ze krijgt nu 3x per dag Duck uitmuntend en ze krijgt Puppybrok. Lora en Dusty komen hier ook niets te kort voordat dat weer gezegd word. Ze gaan 6x per dag uit waaronder s'middags een uurtje lopen (Nou even niet uiteraard) S'avonds ging Lora altijd mee fietsen.
Dusty krijgt nu Hills h/d (Of was het z/d ?) voor haar allergieen. Lora krijgt Royal Canin.
Ik hoop dat jullie nu een beetje normaal kunnen reageren, ik heb het ook nooit zo gewilt en vroeg alleen maar om raad.
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

heeft de dierenarts je kunnen helpen? Hoe is het nu met de moeder?
Enige tip die ik voor je heb is dat zogende moeders heel erg veel voedsel nodig hebben. Mijn teef at met 10 pups de eerste weken zelfs 2,5 tot 3x haar normale hoeveelheid voer.

Ook moet je de moeder telkens mee ontwormen als je de pups ontwormt.
Ontwormen doet een fokker normaal met 2,4,6 en 8 weken. Een goed middel is Drontal pup.
Ik weet niet wanneer je teef voor de dekking voor het laatst ontwormd is maar dat zou ook een rol kunnen spelen bij zo mager zijn. Ik zou wel eerst aan de DA vragen of ontwormen nu op dit moment een goed idee is, ik weet nl. niet hoe erg de moeder er nu aan toe is.

Succes met moeder en pupjes.
Essy

yamie schreef:
Scooby schreef:
yamie schreef:
Scooby schreef: Ja, per ongelijk een nestje hebben, is ook fokken. Hoe wil je het anders noemen dan?
ik denk dat ik dit gewoon mag zeggen, het valt mij op en ja, ik stoor me er wel eens aan, opzich is dat feit niet zo belangrijk, maar dan nog mag ik het zeggen en ik vind het wel belangrijk dat iemand een topic doorleest, het herhalen van iets kan soms erg "dom" of storend zijn, gewoon omdat het dan niks meer bijdraagt.
ik vind het argument, "dan lees je het maar niet" vrij kinderachtig, ik vraag het gewoon aan je, omdat het me erg vaak opvalt bij jou... vertel mij dan eens... wat vind je, of denk je, dat een opmerking van jou ( en nu valt het aantal pagina's wel mee) na een al uitgekauwd iets, nog bijdraagt? even laten weten dat jij ook hetzelfde vind? wat voegt een herhaling van jou na .... pagina's nog bij?"
Gewoon overheen lezen dan. Leven en laten leven. Het zou wat zijn als bepaalde mensen gaan bepalen wat iemand wel en niet mag schrijven.
Gewoon leren je niet overal aan te storen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef: ik denk dat ik dit gewoon mag zeggen, het valt mij op en ja, ik stoor me er wel eens aan, opzich is dat feit niet zo belangrijk, maar dan nog mag ik het zeggen en ik vind het wel belangrijk dat iemand een topic doorleest, het herhalen van iets kan soms erg "dom" of storend zijn, gewoon omdat het dan niks meer bijdraagt.
Noor, van mij mag je alles zeggen. Ik denk alleen dat, wanneer je antwoord wil op deze vragen, dit beter privé kan. Ik vind het nogal zinloos om hiermee dit topic te vervuilen. Daarbij vind ik de vragen die je hierboven stelt nou ook niet bepaald zinvol, eerlijk gezegd.
Mocht je anwoord willen op deze vragen, dan zie ik je PB tegemoed.
Dusty&Lora
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
Maar mijn ouders dachten daar samen met mijn nicht en haar man toch anders over, die vonden het wel leuk zo'n nestje.
Dus zó "per ongelijk" is het nestje niet. :denken:
Waarom zeg je dan eerst dat dat wèl zo is, erg geloofwaardig maak je jezelf daar niet mee.
Het was wel perongelijk en helemaal niet de bedoeling maar toen het was gebeurd vonden ze het wel 'leuk'.

.
Dusty&Lora
Vaste gebruiker

Essy schreef:heeft de dierenarts je kunnen helpen? Hoe is het nu met de moeder?
Enige tip die ik voor je heb is dat zogende moeders heel erg veel voedsel nodig hebben. Mijn teef at met 10 pups de eerste weken zelfs 2,5 tot 3x haar normale hoeveelheid voer.

Ontwormen doet een fokker normaal met 2,4,6 en 8 weken. Een goed middel is Drontal pup.
Ik weet niet wanneer je teef voor de dekking voor het laatst ontwormd is maar dat zou ook een rol kunnen spelen bij zo mager zijn. Ik zou wel eerst aan de DA vragen of ontwormen nu op dit moment een goed idee is, ik weet nl. niet hoe erg de moeder er nu aan toe is.

Bedankt ! Lora heeft een prik met calcium gehad, daar knapte ze direct van op. De dierenarts zei dat het eclampsie was ! Ze hijgde, at niet meer, overgeven,diarree en ze wou niet bij de pups liggen.
Met Lora gaat het nu erg goed, ze eet redelijk...... Ze ligt weer af en toe bij de pups. De pups zijn weer heel rustig en goed gevuld. Hun gewichten gaan heel hard naar boven :cheer:
Lora en Dusty (En de caafs,hamsters,gerbils,konijnen en ratten) worden 4x per jaar ontwormt met Exil. Verder krijgen ze tegen vlooien en teken Stronghold. (Pakt ook 1 worm als het goed is.....) Lora is een week voor de dekking nog ontwormt, uiteraard met alle dieren tegelijk. (De pipetjes tegen vlooien en teken krijgt ze nu uiteraard niet) Ik heb voor de pups vorige week al Exil ontwormen gehaald. (Ik werk zelf ook in een dierenwinkel dus weet er genoeg van af welke ik moet hebben)
Over een dag of 3 ontwormen we dus alle pups tegelijk met de andere hond.
Dan zijn de pups dus 14 dagen oud.
Is drontal geschikter dan Exil ? Wij hebben drontal in onze winkel namelijk niet maar kan het altijd ergens halen.
Dusty&Lora
Vaste gebruiker

Dusty&Lora schreef:
Nanna schreef:
Maar mijn ouders dachten daar samen met mijn nicht en haar man toch anders over, die vonden het wel leuk zo'n nestje.
Dus zó "per ongelijk" is het nestje niet. :denken:
Waarom zeg je dan eerst dat dat wèl zo is, erg geloofwaardig maak je jezelf daar niet mee.
Het was wel perongelijk en helemaal niet de bedoeling maar toen het was gebeurd vonden ze het wel 'leuk'.

.
Even iets toevoegen, het was dus echt NIET de bedoeling. En of ik naar jou toe wel of niet geloofwaardig over kom maakt me echt helemaal niets uit, ik zeg wat er is gebeurd en als je het niet geloofd dan geloof je het maar niet. Maar om me af te lopen kraken en op van alles te wijzen vindt ik overdreven. Ik snap niet waarom je dan reageert.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Dusty&Lora schreef:

Ik ben weg hier en zal niet meer komen, jullie geloven me niet eens terwijl ik het niet eens fatsoenlijk uit heb kunnen leggen.
Gedraag je niet als een puber en geef nou eens normaal antwoord op de vraag wat er mis was met je hondje dat ze diarree had en niet wilde eten :wink:
Hoe gaat het nu met haar ?
Essy

Addy schreef:
Dusty&Lora schreef:

Gedraag je niet als een puber en geef nou eens normaal antwoord op de vraag wat er mis was met je hondje dat ze diarree had en niet wilde eten :wink:
dat heeft ze net geschreven.
Essy

Dusty&Lora schreef:
Essy schreef:heeft de dierenarts je kunnen helpen? Hoe is het nu met de moeder?

Bedankt ! Lora heeft een prik met calcium gehad, daar knapte ze direct van op. De dierenarts zei dat het eclampsie was ! Ze hijgde, at niet meer, overgeven,diarree en ze wou niet bij de pups liggen.
Met Lora gaat het nu erg goed, ze eet redelijk...... Ze ligt weer af en toe bij de pups. De pups zijn weer heel rustig en goed gevuld. Hun gewichten gaan heel hard naar boven :cheer:
Lora en Dusty (En de caafs,hamsters,gerbils,konijnen en ratten) worden 4x per jaar ontwormt met Exil. Verder krijgen ze tegen vlooien en teken Stronghold. (Pakt ook 1 worm als het goed is.....) Lora is een week voor de dekking nog ontwormt, uiteraard met alle dieren tegelijk. (De pipetjes tegen vlooien en teken krijgt ze nu uiteraard niet) Ik heb voor de pups vorige week al Exil ontwormen gehaald. (Ik werk zelf ook in een dierenwinkel dus weet er genoeg van af welke ik moet hebben)
Over een dag of 3 ontwormen we dus alle pups tegelijk met de andere hond.
Dan zijn de pups dus 14 dagen oud.
Is drontal geschikter dan Exil ? Wij hebben drontal in onze winkel namelijk niet maar kan het altijd ergens halen.
Ik ben blij dat je schrijft wat het was. Ik neem het mezelf een beetje kwalijk dat ik daar niet aan gedacht had. Gelukkig dat je naar de DA bent gegaan anders was je moeders kwijt geweest want dat gaat heel snel bij eclampsie.

Overigens zal Drontal wel echt beter zijn dan Exil. Misschien dat je daar ook een keer mee kunt ontwormen. Staat er wel in de Exil bijsluiter dat het veiligis voor pups?
Dusty&Lora
Vaste gebruiker

Essy schreef:
Addy schreef:
Dusty&Lora schreef:

dat heeft ze net geschreven.
Ik wou net zeggen,

Ja, de exil is speciaal voor pups en honden jonger dan 1jaar.
Dusty&Lora
Vaste gebruiker

Ik haal morgen trouwens gelijk drontal !
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Goed te lezen dat moeders zo opgeknapt is !
Groetjes, Ellen
Hutsje
Zeer actief

hebben de pups al nieuwe baasjes?
Afbeelding
Dusty&Lora
Vaste gebruiker

3 reutjes al wel, 1 teefje en 1 reutje nog niet. Maar ze kunnen zo lang blijven als nodig. (Ik wil dat ze goed terecht komen, ik ken nog 2 mensen die een pupke zouden willen maar die voeren Bonzo & Pedigree aan hun andere hond en die willen niets anders gaan voeren. Daar gaat dus gewoon geen hondje heen.)
Hutsje
Zeer actief

Dusty&Lora schreef:3 reutjes al wel, 1 teefje en 1 reutje nog niet. Maar ze kunnen zo lang blijven als nodig. (Ik wil dat ze goed terecht komen, ik ken nog 2 mensen die een pupke zouden willen maar die voeren Bonzo & Pedigree aan hun andere hond en die willen niets anders gaan voeren. Daar gaat dus gewoon geen hondje heen.)
:ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Dusty&Lora
Vaste gebruiker

Hutsje schreef:
Dusty&Lora schreef:3 reutjes al wel, 1 teefje en 1 reutje nog niet. Maar ze kunnen zo lang blijven als nodig. (Ik wil dat ze goed terecht komen, ik ken nog 2 mensen die een pupke zouden willen maar die voeren Bonzo & Pedigree aan hun andere hond en die willen niets anders gaan voeren. Daar gaat dus gewoon geen hondje heen.)
Overigens zullen ze NOOIT maar dan ook echt NOOIT zomaar op marktplaats oid belanden.
Hutsje
Zeer actief

Dusty&Lora schreef:
Hutsje schreef:
Overigens zullen ze NOOIT maar dan ook echt NOOIT zomaar op marktplaats oid belanden.
nog een keer een welgemeende :ok:
Afbeelding
Dusty&Lora
Vaste gebruiker

Hutsje schreef:
Dusty&Lora schreef:
Hutsje schreef:
nog een keer een welgemeende :ok:
:D Mijn 'eisen' zijn gewoon heel simpel, de pups moeten goed bij worden gehouden met ontworming. Mogen geen Bonzo/Pedigree/Beneful/Supermarktmerkvoer ect ect. Ze moeten minstens 3/4 x per dag worden uitgelaten waarvan een keer een halfuurtje tot een uurtje.
Het is allemaal heel simpel, maar van groot belang.
christiane
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collies
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door christiane »

gelukkig gaat het nu beter met je teefje
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”