Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondenpenning?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Wat heeft de naam van de hond er nou mee te maken, als de hond een penning draagt met z'n naam erop en je wilt de hond stelen en je krijgt hem niet te pakken. Dan weet je toch ook niet of er een naam op die penning staat en welke dat dan is of snap ik het niet helemaal :denken:

Overigens loopt Xena altijd zonder halsband maar heeft wel penningen en Scence loopt nu nog met halsband en 1 penning, op allebei staat wel hun naam erop. :wink:
Afbeelding
faya
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door faya »

ik heb het ook niet over mijn hond, die heeft geen penning en nog geen chip want hij heeft het niet nodig je krijgt hem niet te pakken maar ik heb het over de honden die wel naar iedereen gewoon toe gaan.
als het er niets mee te maken zou hebben he waarom adviseren mensen dit dan zo vaak om geen naam erop te zetten, kennelijk adviseren ze het ook al op het internet dat is toch ook niet voor niets of wel dan? :shaking:
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Luka heeft ook een penning om met de mobiele nummers van zowel mij als van mijn vriend. Je weet maar nooit waar het goed voor kan zijn. Ik heb die van mij trouwens bij http://www.happypets.nl besteld.
Afbeelding
maria1968
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door maria1968 »

[quote="faya"]ik heb het ook niet over mijn hond, die heeft geen penning en nog geen chip want hij heeft het niet nodig je krijgt hem niet te pakken quote]

Stel hij loopt onder een auto nadat hij is weggelopen? En er dusdanig aan toe dat hij niet meer weg kan lopen en dringend behandeling nodig heeft.
In dat geval is er waarschijnlijk een Mens wat de hem naar de dierenarts brengt of per dierenambulance. Daar ligt jouw hond dan in ellendige toestand.

:roll: Ik ik zo'n geval vind het dan wel zeer prettig dat ik bereikbaar ben en zo snel als mogelijk naar mijn hond kan gaan. Of het nu chip is of penning of beide.
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Maddox is gechipt.
Aangezien hij een herplaatser is heb ik wel gecontroleerd of mijn gegevens wel bij zijn nummer geregistreerd stonden. Dat was bij een 'terug vind' website niet zo, mailtje gestuurd en opgelost.

Hij heeft ook een penning met zijn naam en 2 mobiele nummers erop.
Hier ben ik al twee keer door gebeld! Al had de buurvrouw het moeilijk om het nummer te lezen want Maddox kwam alleen dichtbij om de vleeswaren uit haar handen te grissen! Ze kon per plakje ham 2 nummers lezen! hahaa!
faya
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door faya »

maria1968 schreef: Stel hij loopt onder een auto nadat hij is weggelopen? En er dusdanig aan toe dat hij niet meer weg kan lopen en dringend behandeling nodig heeft.
In dat geval is er waarschijnlijk een Mens wat de hem naar de dierenarts brengt of per dierenambulance. Daar ligt jouw hond dan in ellendige toestand.

:roll: Ik ik zo'n geval vind het dan wel zeer prettig dat ik bereikbaar ben en zo snel als mogelijk naar mijn hond kan gaan. Of het nu chip is of penning of beide.

daar ben ik het mee eens maar mijn hond loopt niet zomaar weg en ik woon in een helle drukke straat met auto's dus ik laat hem echt pas los op een stuk waar geen auto's komen of iig niet zo veel.
maar ik ga hem zeker laten chippen voor dat soort gevallen.

wat gebeurd er eigelijk met een hond die dringende hulp nodig heeft maar het baasje kan niet gevonden worden?
behandelen ze hem dan toch of geven ze hem dan een spuitje?
Afbeelding
maria1968
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door maria1968 »

Je hond kan ook in een rustig gebied zich kapot schrikken en er als een haas vandoor gaan.
Of stel het is een reu een loopse teef in de neus hebben. Of wat dan ook.

Het blijven dieren en je kunt dus nooit met zekerheid zeggen dat een hond niet weg zal lopen.

Je hond wordt echt wel nagekeken en behandeld, maar als de behandeling de klauwen uitloopt weet ik niet wat ze zullen doen. Er is immers geen baasje die accoord gaat met een peperdure behandeling.

Hoe dan ook ik heb mijn honden gechipt en ik ben bereikbaar en voor mij is dat echt een hele geruststelling.
Cissy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cissy »

Bij mij dragen ze ook een penning met mijn mobile nummer erop ondanks dat ze gechipt zijn . Trouwens hun naam staat er ook op omdat ik dat leuk vondt. :roll:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

sjonnie is gechipt, dat heb ik al heel snel gedaan, toen hij 3 maanden was geloof ik. vind het een veilig gevoel dat mijn beestje geregistreerd staat.

maar na het lezen van alle reacties op dit topic denk ik dat hij toch maar ook een penning krijgt. is misschien wel een fijn idee, nu hij aan het puberen is en de loopse dames interessant begint te vinden... :N:
Afbeelding
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

mijn honden dragen een penning,met aan de ene kant rodi
(van het hondenvoer)
en aan de andere kant mijn mobiele nummer...

ik hoefde maar per penning 5 streepjescodes op te sturen,
normaal gooide ik ze altijd weg maar na een nestje met pups had ik zo 50 streepjes codes...

dit is misschien een tip voor andere hondenbezitters??? :wink:
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Mijn honden zijn gechipt en hebben elk een penning met naam en telefoonnummer erop. Die chip werkt wel en ook altijd natuurlijk, maar als ze dichtbij zijn weggelopen en ze worden gevconden door een goedbedoelend iemand zijn ze aan de hand van de penning met een telefoontje weer thuis. Dat scheelt een hoop gedoe, tijd en stress voor de hond.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Ik heb net bij Red Dingo twee pennings voor Robbie erbij besteld, met zijn naam en mijn mob. nummer. Ze hebben hele leuke daar!
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Allebei een penning met hun naam, mijn tel.nummer en mijn moeders tel.nummer.

Ik denk dat bij Saar de naam erop wel heel handig is omdat ze ongetwijfeld bang zou zijn als ze mij en Moos kwijt is, en ze denk ik met haar naam makkelijker te benaderen wordt (als je haar de eerste keer bij je hebt kunnen krijgen met koekies ofzo).
Ik ben beide honden nog nooit kwijt geweest, maar toch loop ik minder prettig als ik ze aan de jachtlijntjes heb (die ik normaal alleen gebruik voor snelle korte rondjes), en besluit ze toch even in de duinen los te laten.
Afbeelding
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Marloes schreef:Ik heb net bij Red Dingo twee pennings voor Robbie erbij besteld, met zijn naam en mijn mob. nummer. Ze hebben hele leuke daar!
Deze komen dan aan de tuigjes waar ook al de penning van de NDG aan zit. Aan de penningen zal het dus niet liggen.
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

faya schreef:
maria1968 schreef: Stel hij loopt onder een auto nadat hij is weggelopen? En er dusdanig aan toe dat hij niet meer weg kan lopen en dringend behandeling nodig heeft.

daar ben ik het mee eens maar mijn hond loopt niet zomaar weg en ik woon in een helle drukke straat met auto's dus ik laat hem echt pas los op een stuk waar geen auto's komen of iig niet zo veel.
maar ik ga hem zeker laten chippen voor dat soort gevallen.

wat gebeurd er eigelijk met een hond die dringende hulp nodig heeft maar het baasje kan niet gevonden worden?
behandelen ze hem dan toch of geven ze hem dan een spuitje?
Chippen stelt niets voor, de hond geeft en gilletje en heeft er misschien een paar dagen last van maar de rest van zijn leven staat hij wel geregistreerd, ook in het buitenland.
en ja dan behandelen ze hem, maar daarna krijgt die een enkeltje dierenasiel waar ze wachten totdat jij hem op komt halen, maar ze hebben geen idee van wie die hond is, en jij weet ook niet wáár je hond is. :19:
Afbeelding
paul
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door paul »

Palmuk schreef:Iemand toevallig ervaring met een site waar je die penningen kunt bestellen?
www.reddingo-shop.nl geeft levenslang garantie op de leesbaarheid van de gravering.

Altijd nog goedkoper dan de chip uitlezen bij het asiel. Daar vragen ze al gauw € 40,- voor.
-------
Paul
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Het topic was al een tijdje oud en ik heb dus al een hele tijd geleden een penning besteld. :mrgreen:
http://www.adrespenning.com/product.php ... _bot_small Het is deze geworden, aan de ene kant twee mobiele telefoonnummers, en aan de andere kant Yèti en de tekst "ik ben gechipt!".
De penning is iig nu na een aantal maanden nog leesbaar. Het is er alleen niet diep ingegraveerd, je moet de penning onder een goede hoek houden om hem te lezen.
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

georgette heeft een penning met mijn mobiele nummer en op de achterkant staat Diesel, de naam van mijn andere hond.
Zij luistert opeens heel slecht los, dus die keren dat ze los is heeft zij de halfcheck met penning om.
ik moet eens een serie neuwe bestellen.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

mon doesie schreef:ik heb rodi-penningen met alleen telefoonnummer voor al mijn honden en een paar reserve...
het zijn ronde penningen met aan de ene kant rodi,en aan de andere kant,
mijn mobiele telefoonnummer.

ik kon ze bestellen bij rodi tegen inlevering van wat streepjescodes...

ze werden netjes thuis gestuurd... :ok:
die heb ik ook met als tekst:
Ik woon,
adres
telefoonnummer.

werd ik 'n keer gebeld of ik ook een hond had die Rodi heette , want die liep bij hun in het dorp (3 km verder) :wink:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Hier ook gechipt en een penning.
Het geeft mij gewoon een veilig idee dat ik vrijwel meteen als iemand haar gevonden heeft diegene mij kan bellen.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

de hondenpenning van de gemeente betekend meteen dat hij/zij is aangegeven bij de hondenbelasting..

Hier in kampen gaan om het half jaar Stadswachten alle huizen langs om te controleren of je ook een hond hebt en zo ja of die dus in aangegeven bij de belasting en dat kun je dus bewijzen door je hondenpenning..

Cratos heeft er wel 1 (ik kom er niet onderuit mijn oom werkt bij de belasting)

verder een naam plaatje heeft hij nog niet chip krijgt hij binnenkort
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik betaal hondenbelasting, maar ik heb nooit zo'n penning gehad.

Kan ik die ergens krijgen / halen??
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

doggy schreef:Ik betaal hondenbelasting, maar ik heb nooit zo'n penning gehad.

Kan ik die ergens krijgen / halen??
wij moetsen daarvoor naar het gemeente huis en daar kun je de hond inschrijven en krijg je een penning en hun geven het door aan de belastingdienst
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
doggy

Mijn hond heb ik ook ingeschreven, maar ik heb nooit zo'n penning gehad.
Mmmm, toch eens vragen.
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Die penning is maar in een paar gemeentes in gebruik volgens mij. Dus het kan best zijn dat je die helemaal niet krijgt. :wink:
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
doggy

Yèti schreef:Die penning is maar in een paar gemeentes in gebruik volgens mij. Dus het kan best zijn dat je die helemaal niet krijgt. :wink:
Oke.
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Silmariën »

Onze honden zijn beide gechipt en hebben ook een penning van de gemeente aan de halsband.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Mijn honden hebben een penning eraan met de naam van mijn werk (= een asiel/pension/dierenambulance) dus wel zo makkelijk dan kunnen zij ze gelijk ophalen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”