Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat heeft de naam van de hond er nou mee te maken, als de hond een penning draagt met z'n naam erop en je wilt de hond stelen en je krijgt hem niet te pakken. Dan weet je toch ook niet of er een naam op die penning staat en welke dat dan is of snap ik het niet helemaal
Overigens loopt Xena altijd zonder halsband maar heeft wel penningen en Scence loopt nu nog met halsband en 1 penning, op allebei staat wel hun naam erop.
ik heb het ook niet over mijn hond, die heeft geen penning en nog geen chip want hij heeft het niet nodig je krijgt hem niet te pakken maar ik heb het over de honden die wel naar iedereen gewoon toe gaan.
als het er niets mee te maken zou hebben he waarom adviseren mensen dit dan zo vaak om geen naam erop te zetten, kennelijk adviseren ze het ook al op het internet dat is toch ook niet voor niets of wel dan?
Luka heeft ook een penning om met de mobiele nummers van zowel mij als van mijn vriend. Je weet maar nooit waar het goed voor kan zijn. Ik heb die van mij trouwens bij http://www.happypets.nl besteld.
[quote="faya"]ik heb het ook niet over mijn hond, die heeft geen penning en nog geen chip want hij heeft het niet nodig je krijgt hem niet te pakken quote]
Stel hij loopt onder een auto nadat hij is weggelopen? En er dusdanig aan toe dat hij niet meer weg kan lopen en dringend behandeling nodig heeft.
In dat geval is er waarschijnlijk een Mens wat de hem naar de dierenarts brengt of per dierenambulance. Daar ligt jouw hond dan in ellendige toestand.
Ik ik zo'n geval vind het dan wel zeer prettig dat ik bereikbaar ben en zo snel als mogelijk naar mijn hond kan gaan. Of het nu chip is of penning of beide.
Maddox is gechipt.
Aangezien hij een herplaatser is heb ik wel gecontroleerd of mijn gegevens wel bij zijn nummer geregistreerd stonden. Dat was bij een 'terug vind' website niet zo, mailtje gestuurd en opgelost.
Hij heeft ook een penning met zijn naam en 2 mobiele nummers erop.
Hier ben ik al twee keer door gebeld! Al had de buurvrouw het moeilijk om het nummer te lezen want Maddox kwam alleen dichtbij om de vleeswaren uit haar handen te grissen! Ze kon per plakje ham 2 nummers lezen! hahaa!
maria1968 schreef:
Stel hij loopt onder een auto nadat hij is weggelopen? En er dusdanig aan toe dat hij niet meer weg kan lopen en dringend behandeling nodig heeft.
In dat geval is er waarschijnlijk een Mens wat de hem naar de dierenarts brengt of per dierenambulance. Daar ligt jouw hond dan in ellendige toestand.
Ik ik zo'n geval vind het dan wel zeer prettig dat ik bereikbaar ben en zo snel als mogelijk naar mijn hond kan gaan. Of het nu chip is of penning of beide.
daar ben ik het mee eens maar mijn hond loopt niet zomaar weg en ik woon in een helle drukke straat met auto's dus ik laat hem echt pas los op een stuk waar geen auto's komen of iig niet zo veel.
maar ik ga hem zeker laten chippen voor dat soort gevallen.
wat gebeurd er eigelijk met een hond die dringende hulp nodig heeft maar het baasje kan niet gevonden worden?
behandelen ze hem dan toch of geven ze hem dan een spuitje?
Je hond kan ook in een rustig gebied zich kapot schrikken en er als een haas vandoor gaan.
Of stel het is een reu een loopse teef in de neus hebben. Of wat dan ook.
Het blijven dieren en je kunt dus nooit met zekerheid zeggen dat een hond niet weg zal lopen.
Je hond wordt echt wel nagekeken en behandeld, maar als de behandeling de klauwen uitloopt weet ik niet wat ze zullen doen. Er is immers geen baasje die accoord gaat met een peperdure behandeling.
Hoe dan ook ik heb mijn honden gechipt en ik ben bereikbaar en voor mij is dat echt een hele geruststelling.
sjonnie is gechipt, dat heb ik al heel snel gedaan, toen hij 3 maanden was geloof ik. vind het een veilig gevoel dat mijn beestje geregistreerd staat.
maar na het lezen van alle reacties op dit topic denk ik dat hij toch maar ook een penning krijgt. is misschien wel een fijn idee, nu hij aan het puberen is en de loopse dames interessant begint te vinden... :N:
Mijn honden zijn gechipt en hebben elk een penning met naam en telefoonnummer erop. Die chip werkt wel en ook altijd natuurlijk, maar als ze dichtbij zijn weggelopen en ze worden gevconden door een goedbedoelend iemand zijn ze aan de hand van de penning met een telefoontje weer thuis. Dat scheelt een hoop gedoe, tijd en stress voor de hond.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Allebei een penning met hun naam, mijn tel.nummer en mijn moeders tel.nummer.
Ik denk dat bij Saar de naam erop wel heel handig is omdat ze ongetwijfeld bang zou zijn als ze mij en Moos kwijt is, en ze denk ik met haar naam makkelijker te benaderen wordt (als je haar de eerste keer bij je hebt kunnen krijgen met koekies ofzo).
Ik ben beide honden nog nooit kwijt geweest, maar toch loop ik minder prettig als ik ze aan de jachtlijntjes heb (die ik normaal alleen gebruik voor snelle korte rondjes), en besluit ze toch even in de duinen los te laten.
maria1968 schreef:
daar ben ik het mee eens maar mijn hond loopt niet zomaar weg en ik woon in een helle drukke straat met auto's dus ik laat hem echt pas los op een stuk waar geen auto's komen of iig niet zo veel.
maar ik ga hem zeker laten chippen voor dat soort gevallen.
wat gebeurd er eigelijk met een hond die dringende hulp nodig heeft maar het baasje kan niet gevonden worden?
behandelen ze hem dan toch of geven ze hem dan een spuitje?
Chippen stelt niets voor, de hond geeft en gilletje en heeft er misschien een paar dagen last van maar de rest van zijn leven staat hij wel geregistreerd, ook in het buitenland.
en ja dan behandelen ze hem, maar daarna krijgt die een enkeltje dierenasiel waar ze wachten totdat jij hem op komt halen, maar ze hebben geen idee van wie die hond is, en jij weet ook niet wáár je hond is.
Het topic was al een tijdje oud en ik heb dus al een hele tijd geleden een penning besteld. http://www.adrespenning.com/product.php ... _bot_small Het is deze geworden, aan de ene kant twee mobiele telefoonnummers, en aan de andere kant Yèti en de tekst "ik ben gechipt!".
De penning is iig nu na een aantal maanden nog leesbaar. Het is er alleen niet diep ingegraveerd, je moet de penning onder een goede hoek houden om hem te lezen.
georgette heeft een penning met mijn mobiele nummer en op de achterkant staat Diesel, de naam van mijn andere hond.
Zij luistert opeens heel slecht los, dus die keren dat ze los is heeft zij de halfcheck met penning om.
ik moet eens een serie neuwe bestellen.
mon doesie schreef:ik heb rodi-penningen met alleen telefoonnummer voor al mijn honden en een paar reserve...
het zijn ronde penningen met aan de ene kant rodi,en aan de andere kant,
mijn mobiele telefoonnummer.
ik kon ze bestellen bij rodi tegen inlevering van wat streepjescodes...
ze werden netjes thuis gestuurd...
die heb ik ook met als tekst:
Ik woon,
adres
telefoonnummer.
werd ik 'n keer gebeld of ik ook een hond had die Rodi heette , want die liep bij hun in het dorp (3 km verder)
de hondenpenning van de gemeente betekend meteen dat hij/zij is aangegeven bij de hondenbelasting..
Hier in kampen gaan om het half jaar Stadswachten alle huizen langs om te controleren of je ook een hond hebt en zo ja of die dus in aangegeven bij de belasting en dat kun je dus bewijzen door je hondenpenning..
Cratos heeft er wel 1 (ik kom er niet onderuit mijn oom werkt bij de belasting)
verder een naam plaatje heeft hij nog niet chip krijgt hij binnenkort
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Mijn honden hebben een penning eraan met de naam van mijn werk (= een asiel/pension/dierenambulance) dus wel zo makkelijk dan kunnen zij ze gelijk ophalen