Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup na 1 dag terug naar fokker. Geld teruggeven of niet?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

starfleet schreef:
LongFields schreef: Om gelijk de term broodfokker te gebruiken vind ik wat ver gaan.
Het is bekend dat honden van sommige rassen erg duur zijn, of dat reeël is of niet laat ik er even buiten, maar voor sommige rassen zijn bedragen van 1.400 euro "gewoon" de standaard pupprijs.
Ik vind iemand wel een broodfokker als hij die 400 wil houden vanwege de "kosten". Het is ook maar wat je precies onder een term verstaat.
Mijn reactie ging over het feit dat PdB de term broodfokker gebruikte naar aanleiding van de pupprijs, en daar reageerde ik op.
Ik vind (heb ik al eerder geschreven ook) het belachelijk dat de fokker maar liefst 400 euro ingehouden heeft als "onkostenvergoeding". Maar daar ging PdB haar reactie niet over. :wink:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

hele bedrag terug geven
je kan best eens zeggen hoe het met de pup gaat maar ik zou er ook geen dagtaak van maken om de vorige koper te informeren over de pup
diegene had de pup maar 1 dag
mijn prioriteit zou liggen bij het zoeken van een nieuwe goede baas
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

MonaToetje schreef:, en de meeste Bostons moeten middels een keizersnee bevallen.
Je teefje willens en wetens aan een operatie blootstellen, zulke misvormde pups dat een keizersnede standaard is, op voorhand ingecalculeerd. Dan ben je al heel slecht bezig als mens.
Maar zucht, okay dat is een andere discussie.

Anne
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

starfleet schreef:
MonaToetje schreef:, en de meeste Bostons moeten middels een keizersnee bevallen.
Je teefje willens en wetens aan een operatie blootstellen, zulke misvormde pups dat een keizersnede standaard is, op voorhand ingecalculeerd. Dan ben je al heel slecht bezig als mens.
Maar zucht, okay dat is een andere discussie.

Anne
Zover ik begrepen heb, durven veel fokkers het niet aan om hun teefje via de natuurlijke weg te laten bevallen , dus wordt er vooraf een datum geprikt OF er word gewacht tot de teef weeen krijgt en de vruchtblaas zichtbaar is, omdan alsnog de DA te bellen voor een keizernsee. :wink:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

tekkel schreef:Ze hoort het hele bedrag terug te krijgen.

Maar ik vind ook niet dat ze (de ex-eigenaar dus) maar steeds moet bellen om te informeren naar het wel en wee van de pup. Ze heeft hem één dag gehad, laten we niet overdrijven. Hij is veilig terug bij de fokker.
Hier sluit ik mij bij aan. :ok:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Valerie schreef:hele bedrag terug geven
je kan best eens zeggen hoe het met de pup gaat maar ik zou er ook geen dagtaak van maken om de vorige koper te informeren over de pup
Die puip is al lang verkocht aan iemand anders voor 1400 euro :roll: Liefhebbers genoeg.

Anne
Valerie
Zeer actief

en dan was die 400 euro voor..? wel lekker snel geld verdient
starfleet
Erelid

Valerie schreef:en dan was die 400 euro voor..? wel lekker snel geld verdient
Voor de belkosten van de volgende op de wachtlijst.

Anne
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Belachelijk 400 euro onkosten.
Hele bedrag terug, wat een geldwolf zeg :eek: , mens zit al ongevraagd in de problemen.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

netjes het hele bedag terug geven
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
Inge O schreef:
Casey schreef:Ben ik de enige die vindt dat E1400 voor een pup sowieso al van de dolle is?
nee, hier is er alvast nog zo eentje....
Ja, ik vroeg mij ook al af:
is dit een pup van Paris Hilton gekocht ??????

Wat duur , zeg !! :eek:
Voor een broodfokker, want dan merk je toch al dat er iets niet goed zit bij die man?
Gevaarlijke deals , hoor
mijn dober koste ook 1000 euro hoor :19: dat is een normale pupprijs voor het ras. (is zelfs nog redelijk goedkoop, ken ze ook die 1500 euro kosten.) Bij de mechelaars ligt dit een stuk lager bijvoorbeeld wil niet zeggen dat ze beter of slechter zijn of dat de fokkers beter of slechter zijn... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ach, zo heeft men altijd wel wat te klagen.
Zijn de pups te duur: dan moet het wel een broodfokker zijn.
Zijn de pups te goedkoop: dan moet het wel een broodfokker zijn.

Het maakt echt niet uit, broodfokker ben je al snel hier op dit forum.
:zweep:
Valerie
Zeer actief

Paulala schreef:Ach, zo heeft men altijd wel wat te klagen.

dus jij vind het normaal om die 400 euro te houden?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

vraag wel een aanbetaling aan buitenlands pupkopers
maar over het terugbetalen, zou het hele bedrag gewoon terugbetalen

over het broodfokkers deel
je wordt tegenwoordig al snel voor broodfokker uitgemaakt
ook eens zo'n sms gehad toen ik ruim een half jaar na t ene nestje weer een nest fokte (met een andere teef),
dat smsje was van een pupkoper die ik bij dat eerste nest geweigerd had....
kortom, roddels komen snel de wereld in....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:

nee daar waren we het allemaal wel over eens, dat stukje over broodfokker ging over het totale bedrag.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Valerie
Zeer actief

oh dan begreep ik het verkeerd :wink:
Mojuan
Zeer actief

Valerie schreef:

Nee, dat absoluut niet!
Ik doelde op de suggestie dat een fokker die pups verkoopt voor zo'n hoge prijs een broodfokker zou zijn.
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ik vind het van een ongelooflijke onverantwoordelijkheid getuigen om de pup een dag na het ophalen terug te brengen naar de fokker.
Daar mag van mij een prijskaart aan hangen hoor. Ze mogen blij wezen als de fokker de hond terug neemt en het hele bedrag terug betaalt.
Maar normaal vind ik het niet.
Wij hebben het gehad met een gezinnetje wat helemaal verzot was op engelse bullen, en een pupje van ons wilde kopen. Pupje ging mee, en alles was leuk, tot ik een mail ( ! ) kreeg dat pupje bloed plaste en dat dat volgens hun dierenarts een aangeboren nierafwijking was, want pups kunnen geen blaasontsteking hebben.
De pup moest maar terug naar de fokker. Ik heb gebeld : Kom maar met de pup. Had al antibiotica in huis gehaald.
De man kwam met de pup, en hij vertelde dat zijn vrouw het teveel gedoe vond om Francien uit te laten, met twee kinderen in huis..
Dus ze poepte en plaste in huis.
Ik heb de man 800 euro gegeven en heb gezegd dat we haar zouden herplaatsen, en dat ze het bedrag wat we meer zouden krijgen dan 800 euro er bij zouden krijgen.
Ik heb die mensen nog gemaild dat ze geen nierziekte had maar slechts een blaasontsteking. Niks meer van gehoord.
We hebben haar herplaatst bij een ander adres voor 800 euro. Ik heb totaal geen moeite gedaan om er nog een euro meer uit te slepen voor de eerste baasjes.
Op dat adres ging het niet goed, ze sleepte hun kleinkind naar haar mand en beet de vrouw des huizes.
We hebben haar terug gekregen voor de tweede keer. Die mensen wilden geen geld terug.
Nu blijft ze hier en ze gaat nooit meer weg.
Ben ik nou zou slecht dat ik niet de eerste baasjes het hele bedrag ( 1200) terug betaald heb ? Ze wilden de pup kwijt, en gooiden het op een nierafwijking.
Van het verschil 1200-800 heb ik geen euro gehouden.

Als iemand zijn pup wil dumpen bij de fokker na aankoop, dan vind ik het heel normaal daar kosten voor te rekenen.
Het is geen speelgoed wat je even in kan ruilen bij de kassa !
Laatst gewijzigd door Bullenmama op 28 aug 2007 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

bullenmama schreef:Ik vind het van een ongelooflijke onverantwoordelijkheid getuigen om de pup een dag na het ophalen terug te brengen naar de fokker.
.
Daar ben ik het in dit geval niet mee eens. Ik vind het juist van verantwoordelijkheid getuigen dat ze heeft gekeken naar het beste is voor de pup.
Ze had het pupje ook kunnen houden , in de hoop dat ze snel een koper
vind voor de koopwoning die zij met haar vriend heeft , zodat ze naar een andere woning kan verhuizen... maar of dat nu zo`n goed plan is, ik betwijfel het hoor :19: Het pupje is pas 9 weken oud en heeft veel aandacht nodig , iets wat zij het pupje op dit moment niet kan geven.
Ze had er ook voor kunnen kiezen om niks tegen de fokker te zeggen en het pupje
op MP ( of andere verkoopsite ) te zetten :19:
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

bullenmama schreef: Daar mag van mij een prijskaart aan hangen hoor. Ze mogen blij wezen als de fokker de hond terug neemt en het hele bedrag terug betaalt.
Maar normaal vind ik het niet.
.
O, is dat zo?? :roll: Dus , in jouw ogen is het normaal als een fokker een smak geld aan onkosten verrekend voor een pup dat maar 1 dag bij zijn nieuwe eigenaar is geweest?
Het is dus normaal dat zo`n meisje ervoor moet boeten dat haar vriend het uitmaakt heeft en ze hun koopwoning te koop moeten zetten??? :19:
O ja , en als klap op de vuurpijl mag ze blij zijn dat de fokker bereid is het pupje terug te nemen èn haar een deel van het geld terugbetaalt?? :denken: :19:
Nou, da`s dan gemakkelijk geld verdienen he!!!
bullenmama schreef:Ben ik nou zou slecht dat ik niet de eerste baasjes het hele bedrag ( 1200) terug betaald heb ? Ze wilden de pup kwijt, en gooiden het op een nierafwijking.
Van het verschil 1200-800 heb ik geen euro gehouden. .
Ik vind dat je jouw verhaal niet met dit verhaal kunt vergelijken , want dat meisje heeft haar pup niet teruggeven omdat ze er zo graag vanaf wou, integendeel zelfs. Ze stond al een hele tijd op de wachtlijst voor een pup en had zich maanden op de komst van een nieuwe pup verheugd ...
+ zij en haar ex hebben een koophuis , dan ga je er niet van uit dat op een dag je partner niet meer met je verder wilt. :19:
Als iemand zijn pup wil dumpen bij de fokker na aankoop, dan vind ik het heel normaal daar kosten voor te rekenen.
Het is geen speelgoed wat je even in kan ruilen bij de kassa !
Dumpen???? :denken: Ik kan me voorstellen dat je er als fokker niet op zit te wachten dat een pupkopers zijn pup naar jou terugbrengt . Maar ik heb liever dat ze de pup naar mij terugbrengen dan dat ze hem op MP zetten. Ik vind dat het de taak van de fokker is om de pup terug te nemen OF een nieuw tehuis zoekt voor de pup.
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 28 aug 2007 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
(met dank aan Desi)
Bullenmama

Een bullenpup wordt vaak uitgezocht op heel jonge leeftijd.
En dan wordt er grof voor betaald, 2000 euro voor een pup is geen uitzondering.
De contacten worden al gelegd ver voor het nest er is.
Als mensen dan na een dag bellen van : "Nou, we komen hem terug brengen hoor:. Mag daar dan als fokker je broek van afzakken ?
En mag je dan een bedrag inhouden op de aanschafprijs ? Ik vind van wel.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

LongFields schreef: De koopprijs op zich stond daar buiten, dus vandaar dat ik in eerste instantie alleen gereageerd heb op het feit dat niet de hele koopprijs terugbetaald werd, het bedrag wat neergelegd is heb ik er buiten gelaten. :wink:
Het feit dat je het niet noemt wil inderdaad niet zeggen dat je die mening niet kunt hebben ;)

Ik haalde het er bij omdat ik denk dat het één vaak wel met het ander te maken heeft. Hier in dit topic worden drie redenen gesuggereerd voor hoge prijzen:

1). Geldwolf
2). Topfokker met hele hoge kosten
3). Ras wat heel moeilijk te fokken is.

2): Onze oude buren waren idd van die topfokkers. Ieder weekend op pad, zochten altijd de allerbeste reu uit (ook als die in Zwitserland woonde), je weet wel. Die vroegen ook fors veel geld voor hun pups (zo'n 20 jaar geleden Fl.1.200 per settertje). En nee, daar hielden ze uiteindelijk niets aan over :wink: Toch durf ik te wedden dat die het geld wel terug zouden geven. Konden ze weer iemand anders op de wachtlijst blij maken :)
3): Tja dan vraag je er zelf om. Ik heb zelf behoorlijk moeite met dit soort rassen. Zowel met de mensen die ze willens en wetens blijven fokken als met de mensen die persé zo'n bedoeld misbakseltje willen hebben. Dat je dan je geld niet terug krijgt....
Hou je over 1): Maar daar ben je als koper toch ook echt helemaal zelf bij.

Kortom: niet ok dat ze het geld niet terugkrijgen maar hoogswaarschijnlijk wel een beetje 'eigen schuld dikke bult'.

Kees
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

bullenmama schreef:Een bullenpup wordt vaak uitgezocht op heel jonge leeftijd.
En dan wordt er grof voor betaald, 2000 euro voor een pup is geen uitzondering.
De contacten worden al gelegd ver voor het nest er is.
Als mensen dan na een dag bellen van : "Nou, we komen hem terug brengen hoor:. Mag daar dan als fokker je broek van afzakken ?
2000 EURO voor een pup?? :80: Offtopic : waarom kost een Engelse Bull zo veel???

Natuurlijk , mag je er boos om zijn , maar om dan meteen een paar honderd euro aan onkosten te verrekenen , vind ik te ver gaan. Het ligt ook aan de situatie en waarom de koper de pup terugbrengt.
Het lijkt dan net of je de koper wilt straffen dat hij de pup na een dag heeft teruggebracht .
(met dank aan Desi)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bullenmama schreef:Als mensen dan na een dag bellen van : "Nou, we komen hem terug brengen hoor:. Mag daar dan als fokker je broek van afzakken ?
vind ik dus niet.... 1 dag kom op zeg... en ik heb liever dat hij dan bij mij terugkomt dan dat hij ergens in de handel verdwijnt...
Dus gewoon geld terug. Overigens hebben wij bij onze jongste dober een contract moeten tekenen dat hij, wanneer hij om wat voor reden ook weg zou moeten (gezondheid, HD, sportgeschiktheid, veranderende thuissituatie etc.) altijd terug moet naar de fokker en wij altijd het complete aankoopbedrag terugkrijgen... :19: Dom van die fokker dan?
Afbeelding
lindah
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door lindah »

Onze bull mastiff hebben wij bijna 9 jaar geleden gekocht, hij was al uitgezocht door mensen en die hadden de fokker fl 250,00 aanbetaald. Die mensen hebben hem uiteindelijk niet genomen en hebben niet hun geld teruggekregen. De reden daarvan weet ik niet meer, boeit mij ook niet want wij hebben een geweldige hond aan hem gehad. Wij hoefden toen niet de volle mep van fl 2000,00 te betalen aan de fokker. Wij mochten hem toen hebben voor fl. 1750,00.

Ik ben van mening dat de fokker niet het gehele bedrag hoeft terug te betalen maar ik vind 400,00 euro wel erg veel.
Mojuan
Zeer actief

Martijn schreef:Ik geloof trouwens niet in het eind van een relatie binnen een dag.

Daar kan je niet over oordelen als je het zelf nooit hebt meegemaakt.
Dit kan dus wel degelijk gebeuren.
Zelf ben ik ook heel plotseling van de ene op de andere dag bij mijn vriend weg gegaan omdat ik zelf geestelijk in de knoei zat. Hij heeft dit ook niet aan zien komen!
Overigens zijn we inmiddels weer samen en heel erg gelukkig.

Daarnaast komt het ook voor dat mensen vreemd gaan, en als iemand vreemd is gegaan kan deze persoon ook heel plotseling besluiten om er vandoor te gaan, heb ik zelf zien gebeuren in mijn omgeving.
Een meisje dat er met het broertje van haar vriend vandoor ging.
Alleen omdat het haar woning was, heeft ze haar vriend er uit gesmeten.

Ze hadden die pup niet moeten nemen.

Daarnaast kan een relatie in de tien jaar daarna ook overgaan. Als er dan niet voor de hond gezorgd kan worden moet je geen hond nemen.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Valerie schreef:hele bedrag terug geven
Die puip is al lang verkocht aan iemand anders voor 1400 euro :roll: Liefhebbers genoeg.

Anne
juist! :ok:
Heb zojuist ( per toeval ) vernomen dat de pup inmiddels meer dan een week bij zijn nieuwe baasje zit. De pup heeft dus hooguit twee dagen bij de fokker gezeten :19: :19:
(met dank aan Desi)
Bullenmama

Dan zou ik als fokker de vorige baasjes bellen en hen subiet de 400 euro geven.
berosa
nieuw lid

Ongelezen bericht door berosa »

Wow, 400 eurie in 2 dagen dat redt ik bij mn baas niet :roll:

Ik vindt het klasse dat ze de pup terug gebracht heeft, ze had er nl ook voor kunnen kiezen om het beestje te houden als troost. In dit geval heeft ze het belang van de pup voorop gesteld.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

tsja...

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”