Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Izzy de sjaak (met wondfoto's). Upd. p7 & p13

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Izzy de sjaak (met wondfoto's). Upd. p7

Ongelezen bericht door marian* »

Jeannet schreef:Dat je zo snel een fake adres kunt verzinnen :80: . Zou niet eens bij mij op komen op dat moment, ik zou veel te geschrokken zijn van het hele gebeuren.

Sterkte

Ze hebben hun oude adres gebruikt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plakvis
Zeer actief

Ongelezen bericht door Plakvis »

Wat een stelletje ongelooflijke hufters zeg! Gelukkig had je de tegenwoordigheid van geest om hun gegevens te eisen, goed in een crisis situatie!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik vind het heel verleidelijk om gelijk te gaan namen en shamen op Facebook, maar ik heb best wel wat vertrouwen in de capaciteiten van de politie ;) Als zij echt de vorige bewoners van dat huis waren, zullen ze dat binnen een paar dagen wel uitgezocht hebben. Ik heb ze in ieder geval de tip gegeven.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Lemuria schreef:Ik vind het heel verleidelijk om gelijk te gaan namen en shamen op Facebook, maar ik heb best wel wat vertrouwen in de capaciteiten van de politie ;) Als zij echt de vorige bewoners van dat huis waren, zullen ze dat binnen een paar dagen wel uitgezocht hebben. Ik heb ze in ieder geval de tip gegeven.
Poeh, knap dat je het niet doet.
Wel verstandig denk ik.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Netjes Lemuria, dat zou ook niet direct mijn stijl zijn. Eerst maar even op een correcte manier proberen de boel op te lossen.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Lemuria schreef:Ik vind het heel verleidelijk om gelijk te gaan namen en shamen op Facebook, maar ik heb best wel wat vertrouwen in de capaciteiten van de politie ;) Als zij echt de vorige bewoners van dat huis waren, zullen ze dat binnen een paar dagen wel uitgezocht hebben. Ik heb ze in ieder geval de tip gegeven.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk dat je niet al teveel hoop moet vestigen op de politie.
Voor hen is het een zaak "van een hond met een sneetje in de poot." Daarnaast als mensen zich uitschrijven bij de gemeente, hoef je je niet persé in te schrijven. Je mag ook alleen een postadres opgeven.
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

marian* schreef:
Jeannet schreef:Dat je zo snel een fake adres kunt verzinnen :80: . Zou niet eens bij mij op komen op dat moment, ik zou veel te geschrokken zijn van het hele gebeuren.

Sterkte

Ik weet dat het het oude adres was (ik gebruikte de benaming misschien even verkeerd :F: ) maar ook dat zou ik op dat moment niet zo snel verzinnen, ik zou veel te veel onder de indruk zijn op dat moment. Een woedende vrouw tegenover mij en een hond welke hevig bloed, ik zou het niet kunnen in ieder geval.
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Jeannet schreef:
marian* schreef:

Sterkte

Ik weet dat het het oude adres was (ik gebruikte de benaming misschien even verkeerd :F: ) maar ook dat zou ik op dat moment niet zo snel verzinnen, ik zou veel te veel onder de indruk zijn op dat moment. Een woedende vrouw tegenover mij en een hond welke hevig bloed, ik zou het niet kunnen in ieder geval.
Ik ook niet want zoiets moet je netjes afhandelen. Maar niet iedereen is zo. Toen mijn hond in het pré-internettijdperk een hond verwond had en ik het snel en netjes wilde afhandelen door zelf het geld van de da-factuur voor te schieten wilde de gedupeerde me afschepen met een veranderde kopie ervan die zoonlief me mocht overhandigen.Pa was " toevallig" niet thuis op het afgesproken tijdstip.Net zo toevallig kwam hij aanrijden toen ik nog in de deuropening stond om zoonlief duidelijk te maken dat ik sowieso geen genoegen nam met een kopie en al helemaal niet met een kopie waarmee geknoeid was.Pa stoof na mijn uitleg woedend naar binnen en gaf me het origineel waar een lager bedrag op stond.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plakvis
Zeer actief

Ongelezen bericht door Plakvis »

marian* schreef:
Jeannet schreef:
marian* schreef:

Sterkte

Ik ook niet want zoiets moet je netjes afhandelen. Maar niet iedereen is zo. Toen mijn hond in het pré-internettijdperk een hond verwond had en ik het snel en netjes wilde afhandelen door zelf het geld van de da-factuur voor te schieten wilde de gedupeerde me afschepen met een veranderde kopie ervan die zoonlief me mocht overhandigen.Pa was " toevallig" niet thuis op het afgesproken tijdstip.Net zo toevallig kwam hij aanrijden toen ik nog in de deuropening stond om zoonlief duidelijk te maken dat ik sowieso geen genoegen nam met een kopie en al helemaal niet met een kopie waarmee geknoeid was.Pa stoof na mijn uitleg woedend naar binnen en gaf me het origineel waar een lager bedrag op stond.
:O: Dat is ook lef hebben zeg, wat zijn sommige mensen toch ongelooflijk asociaal...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lijkt me best een goede oplossing.
Je zou ook met de politie kunnen overleggen of je het wel of niet op fb zet?
De politie maakt zelf ook gebruik van fb
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

:mep: Wát een debielen! :boos:
Ik ben heel goed in speuren, need help? :engel:
Lemuria

Ik geef de politie tot vrijdag de tijd ;) Als ze dan niets hebben gevonden, ga ik van het weekend flyeren en i.o.m. hen op Facebook leuren :)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik kan me voorstellen als je nog niet zo heel lang geleden verhuisd bent dat je in zo'n stresssituatie per abuis je oude adres opdreunt ipv je nieuwe... Alleen zou ik dan wel reageren op de telefoontjes, voicemails en appjes
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Respect !! :ok:

Beterschap voor je meisje :flower:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Angelique. schreef:
Respect !! :ok:
Ik vind het ook netjes :ok: beterschap voor Izzy en ik hoop dat uiteindelijk de boel geregeld wordt zoals het hoort.
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik vind ook dat je echt heel netjes de zaken afhandelt.
Knap hoor!

Heel veel beterschap voor Izzy, hoop dat het snel geneest zonder verdere problemen.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Sterkte voor Izzy :ok:

En knap dat je de digitale schandpaal nog ff op de lange latten schuift :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Bah, wat een achterlijk gedoe!

Beterschap voor Izzy
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

jeetje, lekker dan :ugh: Arme Izzy en die mensen met de noorderzon vertrokken...zegt wel weer wat over het type mensen zullen we maar zeggen...
Hopelijk spoort de politie ze op en kunnen ze achteraf nog mooi de rekening betalen.

Sterkte met Izzy :roos:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Fotogravinnetje schreef:Ik kan me voorstellen als je nog niet zo heel lang geleden verhuisd bent dat je in zo'n stresssituatie per abuis je oude adres opdreunt ipv je nieuwe... Alleen zou ik dan wel reageren op de telefoontjes, voicemails en appjes
Welnee niks geen stress.. gewoon asociaal tokken gedrag :gvd:
Ze kwamen toch ook op hun dooie akkertje aangelopen toen hun hond op Izzy dook.
Walgelijk zulke mensen.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Lemuria schreef:Ik geef de politie tot vrijdag de tijd ;) Als ze dan niets hebben gevonden, ga ik van het weekend flyeren en i.o.m. hen op Facebook leuren :)
Ik snap de neiging (heus :mrgreen:) maar ik zou me 10 keer bedenken tot welks niveau ik mezelf zou willen verlagen. En dan dondert het niveau van de tegenpartij me naks. Maar da's persoonlijk, ik houd niet zo van volksgerichten.

Belangrijker: Hoe is het met de Izzy? Heelt ze redelijk? :knuffel:
Lemuria

Het is gewoon een principe-kwestie nu ;) Als zij zich niet wensen te melden met hun valse klotejoekel en gelieg, ga ik op zoek naar hen. Maar ik ga wel eerst in overleg met de politie wat de beste aanpak is hoor. Er zijn hier wel een paar hondenbezitters die meesterlijk tam-tam kunnen spelen en bijna iedereen kennen, dus die zal ik sowieso ook eens tussen neus en lippen door polsen.

Izzy heeft er geen centje last van. Ze blijft van de hechtingen af en de poot is niet gezwollen, rood of warm. Dus ik denk dat het wel goed zal komen. Als we gaan wandelen doe ik er een verbandje om zodat er niet teveel zooi bij de wond komt en dat werkt prima.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik begrijp het dan ook echt :mrgreen:. En ik vind dat je het met prijzenswaardige klasse aanpakt allemaal. Als ik me bedenk dat het Izzie met -ie zou zijn geweest draait mijn maag zich om.

Die hard-voor-zichzelve Staffies hebben toch hun voordelen hoor. Wat is ze toch geweldig :I:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Fijn dat het goed gaat met 't pootje van Izzy :ok:
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Wat een nare mensen heb je toch!

Netjes hoe je het aanpakt, hopelijk kan de politie je helpen.
_Esmee
sanne86
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 kruisingen

Ongelezen bericht door sanne86 »

Lemuria schreef:Ik ben er heen gegaan en er deed een allerliefste bejaarde Indonesische vrouw open. Dat was dus niet de eigenaresse van de hond :roll: Na een kort (doch zeer gezellig gesprek) wist ze me te vertellen dat ze er net een half jaartje woonde en dat de vorige eigenaren 'een grote, zwart/witte, boze' hond hadden. Ze zijn verhuisd wegens 'gedoe', maar daar wist ze het fijne verder niet van. Ze had ook geen idee waar ze heen verhuisd waren.
Oftewel, ze hebben waarschijnlijk hun vorige adres opgegeven :19: Het is dus nog maar de vraag of ik ze te pakken ga krijgen.
De aangifte ligt in ieder geval bij de politie, wie weet kunnen die nog wat bereiken.
:oohja: Nee dit meen je niet!! Wát slecht zeg....
ik las in sommige reacties dat ze misschien per ongeluk een verkeerd adres hebben opgegeven... nou daar geloof ik helemaal niets van!
En nog steeds geen reactie op telefoontjes zeker? (kun je eigenlijk bij provider checken bij wie een nummer hoort (of mag dat ook niet?) Of weet je zeker dat dit wel hun juiste telefoonnummer is?

Kan mij voorstellen dat je kookt van binnen en vind het super knap van je dat je het eerst bij de politie laat! (al vrees ik een beetje voor wat zij gaan doen...of beter gezegd wat zij wrs niet gaan doen... :U: )

Hoe is het met Izzy nu??

Edit: je hebt al geschreven hoe het met Izzy gaat zie ik nu :mann:
Afbeelding
Lemuria

Jullie lijken zo verbaasd over hoe ik het oplos, verwachtten jullie dat ik als een kampertokkie om me heen ging slaan? :mrgreen: Ik ben woedend, geloof me. Maar ik geloof niet zo in voor eigen rechter spelen ;)
Maar ik moet ze met hun schijnheilige koppen ook niet in het bos tegenkomen nu.
Lemuria

Izzie_Anneke schreef:
Die hard-voor-zichzelve Staffies hebben toch hun voordelen hoor.
Onderschat de kracht van pijnstilling ook niet :mrgreen:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Lemuria schreef:Jullie lijken zo verbaasd over hoe ik het oplos, verwachtten jullie dat ik als een kampertokkie om me heen ging slaan? :mrgreen: Ik ben woedend, geloof me. Maar ik geloof niet zo in voor eigen rechter spelen ;)
Maar ik moet ze met hun schijnheilige koppen ook niet in het bos tegenkomen nu.
Niet zozeer om jou, maar wel om hoe ik zelf zou reageren ;)
Ik had al briesend en schuimbekkend het Internet afgestruind en her en der wat buurtbewoners gepolst. Jij speelt het via de politie, dat vind ik wel knap hoor :)
sanne86
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 kruisingen

Ongelezen bericht door sanne86 »

Lemuria schreef:Jullie lijken zo verbaasd over hoe ik het oplos, verwachtten jullie dat ik als een kampertokkie om me heen ging slaan? :mrgreen: .
Ja duh!!! :zweep: :engel: :engel:
Nee mijn reactie was niet zozeer bedoelt als dat ik wat anders van jou had verwacht..
maar als ik mij voorstel dat het mijzelf zou overkomen, dan zou ik wel wat moeite hebben om het aan de politie over te laten (helemaal wetende dat de politie niet in alles zo "hoe zeg ik het netjes" actief meehelpt )

Dus daarom :E:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”