Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleinere honden aggresiever?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Re: Kleinere honden aggresiever?

Ongelezen bericht door welshwitch »

Kirra schreef:
welshwitch schreef:Vanavond tijdens het uitlaten de eigenaar van een loslopende labrador wat stof tot nadenken gegeven.
Ik had al gezien toen wij die kant op liepen dat hij zijn hond aan de overkant van de straat op het gras even liet plassen en poepen en op het moment dat wij langs liepen wilde de hond wel even kontje ruiken.
Daar had ik geen zin in dus liepen we door. Tommy keek wel om om te zien wat er gaande was, maar gaf geen kik.
Zegt die man, "hij doet niets hoor", waarop ik zei, "nee, maar hij misschien wel" doelende op Tommy die geen vlieg kwaad doet, maar dat weet hij niet.
Hij stamelde iets van "ja ja", pakte de hond bij zich en ging naar huis.
Misschien snap ik het niet helemaal.
Waar wil/ga je over nadenken?
Ik niet, maar de eigenaar van de andere hond.
Afbeelding
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kirra »

welshwitch schreef:
Kirra schreef:
welshwitch schreef:Vanavond tijdens het uitlaten de eigenaar van een loslopende labrador wat stof tot nadenken gegeven.
Ik had al gezien toen wij die kant op liepen dat hij zijn hond aan de overkant van de straat op het gras even liet plassen en poepen en op het moment dat wij langs liepen wilde de hond wel even kontje ruiken.
Daar had ik geen zin in dus liepen we door. Tommy keek wel om om te zien wat er gaande was, maar gaf geen kik.
Zegt die man, "hij doet niets hoor", waarop ik zei, "nee, maar hij misschien wel" doelende op Tommy die geen vlieg kwaad doet, maar dat weet hij niet.
Denk je dat?
Ik vind het mooi gedacht hoor, maar ik denk echt niet dat de eigenaar van de labrador anders gaat reageren.
Of dat hij er ook maar even over nagedacht heeft.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Nerazi schreef:
Anja schreef:
Ik hoop voor je dat je hondje niet het hondje wordt waar je zo'n hekel aan hebt :ok:
Maar alles wat je aanhaalt in je post is wel waar het mee begint. Ze worden een paar keer ondersteboven gelopen, grote ( en alles is groot voor een chihuahuapup ) honden komen ongevraagd die grote kop even onder hun staart duwen.
Ik kan me ook wel voorstellen dat ze op een gegeven moment al in de verdediging schieten als ze maar een andere hond zien.
En het zijn natuurlijk ook wel van nature keffertjes hé, maar dat wist je denk ik wel van tevoren.
Ik bedoel dit verder niet als een verwijt oid en snap ook dat je bepaalde situaties niet helemaal kan voorkomen. Maar toch vraag ik me af of je daar dan niet zelf een aandeel in hebt, ik bedoel in het omver lopen/andere honden die (opdringerig) komen snuffelen etc.
Je staat er toch bij? Als jij ziet dat er een hond aankomt, dan til je je pup toch op en loop je weg? Of je roept dat je niet wilt dat die hond contact maakt met je pup. Ik heb mijn pup nu iets langer dan een week en woon aan een best druk bezocht park qua honden maar er heeft nog geen een hond ongewenst kennis gemaakt met mijn pup. Ik let op en als ik iemand zie dan til ik haar op en loop ik weg. En echt, ik snap best dat je Chi klein en kwetsbaar is, al gauw omver gelopen kan worden etc, maar ik heb toch het idee dat je dat zelf ook een hele hoop kan voorkomen.

Edit: Ik had Sidhe ook moeten quoten, bedoel het niet persoonlijk naar jou toe.
Ik voel me niet aangevallen hoor, want je hebt helemaal gelijk. Maar soms komt het zo ineens dat ik de kans niet heb om ze op te tillen of de hond te blokken. En ik til ze snel op hoor ook al zijn dan de opmerkingen niet altijd al te vriendelijk van de grotere honden eigenaren. Dan zet ik mijn minihondjes boven hun bullebak :blah: :blah:
Soms komt een hond een hoekje om wat ik niet verwacht, schiet een deur uit of komt ineens terug terwijl ik het niet meer verwacht. Pas nog een mevrouw die haar labrador in een fractie van een seconde van de lijn klikte, omdat dat wat makkelijker is met andere honden. :schrik:
Poink.. daar lag Jop weer ondersteboven, en dan word hij zo ongelooflijk pissig dat hij echt aanvalt. En de volgend 450 honden die we daarna tegenkomen worden vanaf 100 meter afstand alvast gewaarschuwd dat je niet met hem moet sollen.
En dat is me toch vermoeiend :cry:
Laatst gewijzigd door Anja op 31 jul 2014 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Dinos schreef:[, Lees jij eigenlijk wel ,ik zeg toch dat lunaquinty dat tegen mij gezegd heeft staat nota bene in gedeelte wat je over mij quote.:
lees jij eigenlijk wel ? Alleen al in dit topic wordt laeken meer dan eens met Marc aangesproken . En hoewel je eigen partner je er meermaals op gewezen heeft dat laeken een man is , is dat jou niet opgevallen :scratch:
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Kirra schreef:
welshwitch schreef:
Kirra schreef:
Denk je dat?
Ik vind het mooi gedacht hoor, maar ik denk echt niet dat de eigenaar van de labrador anders gaat reageren.
Of dat hij er ook maar even over nagedacht heeft.
Hij kreeg in ieder geval een reactie die hij niet verwacht had, dat was duidelijk te merken.
Of hij er wat mee doet is aan hem, wij kunnen niet in zijn hoofd kijken.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Dinos schreef:.
Ga voor de rest lekker iemand anders beledigen, want ik wordt er niet koud of warm van, en zoals je ziet pas ik mij razendsnel aan aan jouw nivo. :flower:
Ik beledig je niet ik geef aan wat mijn beeld van jou is en dan ook nog eens gewoon zonder schijnheilige ''per ongeluk'' versprekingen of puntjes ipv woorden.
In dat opzicht zit je dus niet op mijn niveau maar op je eigen achterbakse nivo :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Tineke op 31 jul 2014 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sjm schreef:
S@ndr@ schreef:Ik vind ze in ieder geval hardleerser, " die kleintjes" , dommer wil ik niet zeggen ( maar mijn hart zegt van wel :Q: ) ze zijn meer hond met een eigen agenda, de groten zijn altijd meer een maatje en een partner tijdens de wandeling- en dat is mijn persoonlijke ervaring,
Oh ik geloof niet dat ze dommer zijn, tenminste, die van mij niet. Maar eigenwijzer...... Jep! :pffff:
Nou t is een van 2 en denk ik
Ik vraag Van Gil om op de stoep te blijvdn, en dat moet ik 2 keer doen en sinds die tijd doet hij dat gewoon, wat er ook gebeurt.
Ik probeer het Sneeuw nu zo ongeveer 7 maanden aan haar verstand te peuteren, maar ze springt vrolijk van de stoep af voor een aanstormende vrachtauto :oohja:
tja - een klein voorbeeldje van de velen- de bewijzen stapelen zich op :F:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

S@ndr@ schreef:
sjm schreef:
S@ndr@ schreef:Ik vind ze in ieder geval hardleerser, " die kleintjes" , dommer wil ik niet zeggen ( maar mijn hart zegt van wel :Q: ) ze zijn meer hond met een eigen agenda, de groten zijn altijd meer een maatje en een partner tijdens de wandeling- en dat is mijn persoonlijke ervaring,
Oh ik geloof niet dat ze dommer zijn, tenminste, die van mij niet. Maar eigenwijzer...... Jep! :pffff:
Nou t is een van 2 en denk ik
Ik vraag Van Gil om op de stoep te blijvdn, en dat moet ik 2 keer doen en sinds die tijd doet hij dat gewoon, wat er ook gebeurt.
Ik probeer het Sneeuw nu zo ongeveer 7 maanden aan haar verstand te peuteren, maar ze springt vrolijk van de stoep af voor een aanstormende vrachtauto :oohja:
tja - een klein voorbeeldje van de velen- de bewijzen stapelen zich op :F:
Mijn ervaring is net andersom ,de groterds waren in de regel dommer dan de kleintjes.
Keesje ons al overleden dwergkeesje was razend slim itt tot onze bordeauxdog die echt veel dommer was.
Micron is ook veruit de slimste van het stel hier ,met Sien als goede tweede daarna.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb nu 2 keer een kleintje gehad, de eerste 15 jaar, dat was helemaal een oelewapper, de bullen waren heel goed te trainen voor bullen - :LOL: en Gil is gewoon braaf en heel slim geboren, maar ik vind Sneeuw ook heel stoïcijns met leren - t gaat maar heel rustig en mondjes maat. voor een klein herdertje is ze nogal traag van begrip zeg maar
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Of een hond slim of dom is hangt meestal af van of het een kruising of een rashond is. Rashonden zijn normaal gesproken een stuk dommer. Dat is ook logisch want als wij mensen non stop kindjes maken met onze familieleden komt dat de intelligentie ook niet ten goede meestal. Tenzij je professoren onderling kruist zoals met Belgische herderlijnen ed. Dan willen ze soms wel intelligent blijven.

Niet luisteren is vaak niet snappen of niet willen. Iets doms doen is vaak niet kennen. Dus dat een hond niet kan luisteren kun je niet linken aan hoe slim hij is. Misschien is een hond die je commando's constant weet te omzeilen wel uitermate slim? :E:

Bas is sociaal erg slim. Weet zich overal tussen te wringen en komt nooit in de problemen. Ze windt iedereen om haar vinger. Toch luistert ze voor geen meter naar commando's. Als ik zeg KOM! dan gaat ze zitten. Als ik zeg ZIT! dan loopt ze weg of gaat ze liggen en ga zo door. Maar als we buiten lopen en ik zeg "even aan de kant lieverd, komt een auto aan. Wel bij mij blijven he?" dan loopt ze naast me. En als ik zeg, "je moet even aan de riem" dan stopt ze met lopen en laat zich aanlijnen. Ik vind haar dus heel slim ondanks dat ze echt niet luistert als ik zeg, HIER! ZIT! BLIJF! ze zal me aankijken en totaal negeren :oohja: :engel:
Afbeelding
Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Lightsun »

Ik ben zelf altijd ongeloofelijk onder de indruk geweest van een Jack Russell van een tante van mij. Ik weet niet hoe je dom en/of slim moet uit drukken maar als het de capaciteit is om dingen (truckjes?) te leren dan was dit de slimste hond die ik ook tegen gekomen ben.

Stom voorbeeld dat me te binnen schiet: hij had een kist met al zijn speeltjes erin. Daar was hij de hele dag mee bezig maar 's avonds hadden ze hem geleerd 1 speeltje te pakken om mee te nemen zijn bench in. Eerst gingen ze opruimen door alle speeltjes in de kist te leggen en hielp hij mee. Dan gaven ze een commando (geen idee meer wat. Ik was erg klein) en dan rende hij naar zijn kist en pakte 1 speeltje en rende dan naar zijn bench.

Nou weet ik niet hoeveel hiervan gewoon "doen" is en hoeveel ervan "snappen" is. Maar ik vond het gewoon erg schattig om te zien. Mischien dat ik daarom nu ook nog wel een zwak for JR's heb.

Als ik dit aan max zou vragen had hij zijn speeltje gepakt en was hij waarschijnlijk in de kist gaan liggen op alle andere speeltjes.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Nou, ik vind mijn rashond toch stukken slimmer dan de kruisingen die mijn schoonouders altijd gehad hebben. :LOL:
laeken
Zeer actief

TessaThomas schreef:Nou, ik vind mijn rashond toch stukken slimmer dan de kruisingen die mijn schoonouders altijd gehad hebben. :LOL:
Ik zeg ook maar wat joh. Wel sta ik er deels achter. Ik vind veel rashonden echt heel dom helaas. Net of ze niet goed bij hun hoofd zijn. Maar dat is natuurlijk lang niet altijd zo. Wel regelmatig als je het mij vraagt. :engel:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

laeken schreef:
TessaThomas schreef:Nou, ik vind mijn rashond toch stukken slimmer dan de kruisingen die mijn schoonouders altijd gehad hebben. :LOL:
Ik zeg ook maar wat joh. Wel sta ik er deels achter. Ik vind veel rashonden echt heel dom helaas. Net of ze niet goed bij hun hoofd zijn. Maar dat is natuurlijk lang niet altijd zo. Wel regelmatig als je het mij vraagt. :engel:
Wat een vooroordeel :tongue: :lol1:

Was Eva in vergelijking met de andere honden dan ook zo dom?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Kirra
Zeer actief

laeken schreef:
Gister op het terras deed een berner sennen er een half uur over om erachter te komen dat Vita bij het tafeltje naast hem zat.
Vita had rondgelopen, bij mijn vriend op schoot gezeten. Maar pas na een half uur had de berner het door. Vita had 1 seconde nodig. :engel:

Dussss, kruisingen zijn slimmer dan rashonden! :lees:
Nee dat is natuurlijk onzin.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ranetje schreef:
laeken schreef:

nee dat was een belgische herder, dat zijn de uitzonderingen! :P
laeken
Zeer actief

ranetje schreef:
laeken schreef:

Nee, maar de gemiddelde werkhond wordt ook gefokt op samenwerking en slimheid. Als ik de gemiddelde rashond tegen kom dan kan ik me echt niet aan de indruk onttrekken dat die niet al te slim zijn soms. Kijk eens naar een bernersennenhond. Die honden die ik tegenwoordig van dat ras ken kan ik echt geen heldere lichten noemen. Idem voor veel goldens. Die lopen zo de verkeerde baas achterna en hebben regelmatig echt een flinke plank voor hun kop als je het mij vraagt.

Ik vind een hond slim als hij in staat is zichzelf te redden en voor zichzelf op te komen. Dat gevoel geven veel rashonden mij helaas niet.

En verder geef ik zelf toch ook al aan dat het maar wat geklets is maar dat ik er ergens wel achter sta. Ik vind het ook volkomen logisch dat dieren die op uiterlijk gefokt worden en die al zeer lang leven op gratie van een bak voer en water van hun baas minder slim worden. Zeker als het rassen zijn waar veel inteelt in zit. Voor mij echt genoeg om te geloven dat dat ten kosten van de intelligentie gaat. De gemiddelde mopshond of Engelse bulldog vind ik echt hele domme honden. Zo komen ze tenminste op mij over. En voor mensen op hun achterpoten staan, er is niks mis met dom. Dom kan uitermate lief en leuk zijn. Maar zet een Engelse bull op straat en dat beest leeft geen dag :engel:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Veel rashonden komen een beetje dommig over omdat ze zo op 1 ding gefocused zijn. Alrounders lijken al snel slimmer, denk ik.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Op straat overleven is wat anders dat intelligentie .
Vind sommige honden best wel intelligent maar waar al het instinct uitgefokt is.
Kunstjes en bevelen niet opvolgen kan best getuigen van intelligentie in zijn eigen plan trekken en veel te zelfstandig.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Op straat overleven is wat anders dat intelligentie .
Vind sommige honden best wel intelligent maar waar al het instinct uitgefokt is.
Kunstjes en bevelen niet opvolgen kan best getuigen van intelligentie in zijn eigen plan trekken en veel te zelfstandig.
Dat vind ik een goeie Kees die ga ik onthouden :ok: :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:Er zijn zat rassen die je aankijken bij een gebruld commando van "go fuck yourself" :cool2:
Teckels zijn daar erg sterk in :engel:
Maar dat wil niet zeggen dat ze dom zijn, oho, nee.
Ze zijn puur gefokt op het zelfstandig kunnen nemen van beslissingen zonder een meetetterende baas.
Dat ze niet luisteren heeft dus niks te maken met dommigheid.

O, ik begrijp teckels zo goed :engel:
Zo is dat :ok:
Geweldige honden zijn het :I:
Afbeelding
Sidhe
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): chihuahua, berner sennen

Ongelezen bericht door Sidhe »

Kirra schreef:Gister op het terras deed een berner sennen er een half uur over om erachter te komen dat Vita bij het tafeltje naast hem zat.
Vita had rondgelopen, bij mijn vriend op schoot gezeten. Maar pas na een half uur had de berner het door. Vita had 1 seconde nodig. :engel:
Mijn berner is van gemiddelde intelligentie, niet superslim maar ook niet uitgesproken dom, maar..... wel echt aartslui. Eigenlijk te lui om een ooglid op te heffen voor een andere hond op het terras, bij 99 op de 100 commando's gaat ze gewoon liggen omdat ze dat het liefste doet (en ze kan ze allemaal best want ALS ze een keer enthousiast is verbaast ze me steeds enorm met alles wat ik kan vragen). Ik denk dat veel mensen haar inschatten als dom maar dat is ze niet, alles is haar gewoon teveel moeite. :slaap2:
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

lets have fun schreef:Veel rashonden komen een beetje dommig over omdat ze zo op 1 ding gefocused zijn. Alrounders lijken al snel slimmer, denk ik.
dat vind ik wel een leuke opmerking.. Ik merk weleens dat Pom dingen die te maken hebben met apporteren (markeren, zoeken, de manier waarop ze de wind gebruikt bijvoorbeeld) heel slim aanpakt. Maar ik probeer haar al maanden te leren een pootje te geven.. :D
Kirra
Zeer actief

Sidhe schreef:
Kirra schreef:Gister op het terras deed een berner sennen er een half uur over om erachter te komen dat Vita bij het tafeltje naast hem zat.
Mijn berner is van gemiddelde intelligentie, niet superslim maar ook niet uitgesproken dom, maar..... wel echt aartslui. Eigenlijk te lui om een ooglid op te heffen voor een andere hond op het terras, bij 99 op de 100 commando's gaat ze gewoon liggen omdat ze dat het liefste doet (en ze kan ze allemaal best want ALS ze een keer enthousiast is verbaast ze me steeds enorm met alles wat ik kan vragen). Ik denk dat veel mensen haar inschatten als dom maar dat is ze niet, alles is haar gewoon teveel moeite. :slaap2:
Ik ken dat soort honden ook.
Maar deze Berner sprong na een half uur helemaal verontwaardigd overeind en viel uit/blafte naar onze hond.
De reactie was zoals honden kunnen reageren als er een andere hond zou langslopen.
Ik moest er wel om lachen.
lets have fun

sbientje schreef:
lets have fun schreef:Veel rashonden komen een beetje dommig over omdat ze zo op 1 ding gefocused zijn. Alrounders lijken al snel slimmer, denk ik.
dat vind ik wel een leuke opmerking.. Ik merk weleens dat Pom dingen die te maken hebben met apporteren (markeren, zoeken, de manier waarop ze de wind gebruikt bijvoorbeeld) heel slim aanpakt. Maar ik probeer haar al maanden te leren een pootje te geven.. :D
Floor is presiec hetzelfde. Als ik aan het begin van de wandeling een dummy verstop die ze aan het eind van de wandeling mag zoeken weet ze die veiloos te vinden. Een geheugen als een olifant die hond. Maar zodra het om iets anders gaat lijkt ze het niet te kunnen snappen :denken: Net alsof er voor iets anders geen hersencellen meer over zijn ofzo :LOL:
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

lets have fun schreef:
sbientje schreef:
Floor is presiec hetzelfde. Als ik aan het begin van de wandeling een dummy verstop die ze aan het eind van de wandeling mag zoeken weet ze die veiloos te vinden. Een geheugen als een olifant die hond. Maar zodra het om iets anders gaat lijkt ze het niet te kunnen snappen :denken:
wat grappig :)
lets have fun

Wat ik ook wel lollig vind: geef ik mijn honden 's avonds om 8 uur een pensstaafje en ik doe dat 2 avonden achter elkaar, staan ze de derde avond om 8 uur bij de kast in afwachting van hun lekkers. Als ik er dan na een week mee op hou blijft Floor nog heel lang om 8 uur vragen waar haar pensstaaf blijft. Terwijl Rufus het na 2 avonden wel voor gezien houdt. Wie is er dan slimmer, Floor die blijft onthouden dat er 's avonds iets lekkers komt, of Rufus die na 2 keer al door heeft dat het nu afgelopen is en dus zinloos om er om te zeuren?
ranetje
Zeer actief

lets have fun schreef:Wat ik ook wel lollig vind: geef ik mijn honden 's avonds om 8 uur een pensstaafje en ik doe dat 2 avonden achter elkaar, staan ze de derde avond om 8 uur bij de kast in afwachting van hun lekkers. Als ik er dan na een week mee op hou blijft Floor nog heel lang om 8 uur vragen waar haar pensstaaf blijft. Terwijl Rufus het na 2 avonden wel voor gezien houdt. Wie is er dan slimmer, Floor die blijft onthouden dat er 's avonds iets lekkers komt, of Rufus die na 2 keer al door heeft dat het nu afgelopen is en dus zinloos om er om te zeuren?
Allebei even slim :ok:
De een snapt dat het een tijdelijke zaak was en de ander heeft kennelijk ontdekt dat als je maar lang genoeg die hint blijft geven dat pensstaafje vanzelf weer wel om 8 uur wordt geserveerd :engel:
Afbeelding
lets have fun

ranetje schreef:
lets have fun schreef:Wat ik ook wel lollig vind: geef ik mijn honden 's avonds om 8 uur een pensstaafje en ik doe dat 2 avonden achter elkaar, staan ze de derde avond om 8 uur bij de kast in afwachting van hun lekkers. Als ik er dan na een week mee op hou blijft Floor nog heel lang om 8 uur vragen waar haar pensstaaf blijft. Terwijl Rufus het na 2 avonden wel voor gezien houdt. Wie is er dan slimmer, Floor die blijft onthouden dat er 's avonds iets lekkers komt, of Rufus die na 2 keer al door heeft dat het nu afgelopen is en dus zinloos om er om te zeuren?
Allebei even slim :ok:
De een snapt dat het een tijdelijke zaak was en de ander heeft kennelijk ontdekt dat als je maar lang genoeg die hint blijft geven dat pensstaafje vanzelf weer wel om 8 uur wordt geserveerd :engel:
Ja, dat is ook wel waar natuurlijk :mann: Want er komt een moment waarop ik een nieuwe zak pensstaven heb gekocht en dan begint het van voor af aan :engel:

Toch vind ik Rufus over het algemeen intelligenter omdat hij dingen voor zichzelf bedenkt en zichzelf van alles aan leert.
laeken
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Op straat overleven is wat anders dat intelligentie.
Vindt jij. Ik vind een hond slim als hij voor zichzelf kan opkomen. Intelligentie staat voor mij enigszins gelijk aan de mogelijkheden die zo'n dier heeft. En een echt slimme hond zal makkelijker overleven denk ik toch. Fysieke problemen tellen uiteraard niet mee.

Wat je veel ziet is dat bastaardhonden zich weten te redden op straat. Rashonden meestal niet.

@ Nanna, de saluki staat als dom te boek omdat ze dat getest hebben met leren en commando's, totaal onzinnig getoetst dus. Want ik denk dat de gemiddelde saluki aardig slim is :engel: :schrik:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”