Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oeps,mijn Teef drachtig!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Oeps,mijn Teef drachtig!

Ongelezen bericht door kitty »

malinois schreef:
kitty schreef:
Wat ik er ook nog niet bij had gezegd is dat de reu er 3x op heeft gezeten.
Omdat de 1e dekking ze ook maar 1x is gedekt en gelijk raak was.( en ik helemaal niet wist dat je ze weg kon laten spuiten :S)
Hadden we besloten hem nog 2x erop te laten zodat ze meer pups krijgt en niet zo'n zware bevalling.
Dus ga er toch wel vanuit dat er nu meer pups in zitten.

Ik ga dus met een week een echo laten maken om te kijken hoeveel pups er zitten.
Stel dat er dan maar 2 of 3 in zitten ,is het toch nog op tijd om ze weg te halen.

Ik weet dat niemand op dit antwoord zat te wachtten, maar laat het toch maar even weten.
Gut ...bewust dus toch... ach dat kon je al weten toen t eerste bericht geplaatst werd. Fokken met een ongezonde hond....
Ach als t maar centen oplevert he...
Dat heb ik niet geschreven :80:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gewoon teef laten helpen - zo snel mogelijk -, alles eruit, beter ook voor de toekomst, dit moet je niet willen voor t meisje :19:
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Fizgig schreef:
Dee schreef:Maar even..ik ben echt een leek in fokken hoor. Maar als de teef bij de eerste x zeg..drachtig blijkt van 1 of 2 pups.
Kan een tweede dekking dan zorgen voor meer pups? Als je drachtig bent ben je drachtig toch? Of ligt dat anders bij mens en dier?
Volgens mij is dat wel zo, ja. Bij katten kan het volgens mij wel, kittens in de buik kunnen allemaal een andere vader hebben door meerdere dekkingen (al is het nog steeds zo dat alleen de beschikbare eicellen kunnen worden bevrucht, niet meer dan dat, hoeveel dekkingen je ook doet). Volgens mij kan dat bij honden niet. Dat zou namelijk ook voor allerlei rechtszaken zorgen, neem ik aan. Ga maar bewijzen dan dat dat de enige vader is van alle pups, ofzo. Ik vraag me af hoe dat gaat in de raskattenwereld want met katten kan het dus wel. Volgens mij is de manier van bevruchten van een kat, vergelijkbaar met die van een konijn, daarom zijn ze ook zo succesvol erin, heb ik ergens gelezen. Maar een konijn kan ook maar één keer worden bevrucht. Katten zijn gewoon enorme sletten maar dat wisten we allang, hahaha.

O trouwens corrigeer me gerust als het niet klopt, ik doe het weer eens uit mijn hoofd. Ik heb net al zitten googlen, ben even google-moe.

Crutz, jullie lieten die terriër drie keer dekken, is dat om de kans op een succesvolle dekking te vergroten? Dat leek mij de meest aannemelijke reden namelijk.

Ts, misschien komt het daardoor ook over alsof jullie die drie dekkingen hebben gedaan om een zwangerschap te garanderen, volgens mij doen fokkers dat wel vaker namelijk. Maar het lijkt erop dat jullie een verkeerde inschatting hebben gemaakt, vind je zelf ook niet? Ik neem aan dat je dat samen met je ouders en dierenarts hebt besloten maar misschien wordt het tijd dat je wat meer voor jezelf gaat denken nu. Ze is tenslotte jouw hond he. Je mag dan wel zelf beslissen maar ik denk dat je sterk wordt beïnvloed door wat je ouders en dierenarts erover zeggen. En soms kan het je duur komen te staan in het leven door mensen te volgen die het mis hebben. Ook al houden ze nog zo van je, ze kunnen er ook naast zitten en dan is jouw hond wel dood. Dat kan gebeuren. Sta je dan nog zo achter wat ze hebben gezegd?
Tijdens de ovulatie komen eitjes vrij die bevrucht kunnen worden. Dit zijn meerdere eitjes en de ovulatie duurt ongeveer een dag. Het sperma van een reu heeft een levensduur van 1 tot 5 dagen. Het moeilijke bij een dekking is altijd het bepalen van het juist dektijdstip. Ben je te vroeg of te laat zie je vaker en klein nest. Door meerdere keren te dekken maak je de kans op zwangerschap groter. Ook bij een hond is het mogelijk dat er pups van verschillende vader geboren worden als de teef door meerdere reuen wordt gedekt.
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

Ik heb lang gewacht met te regeren...wilde het in eerste isntantie zelfs niet doen want ik ben echt niet geplaatst om te reageren...
Een paar maand geleden stonden ook wij voor voldongen feiten...
Tijdens mijn eigen ziekenhuiscontrole waren beide honden uitgebroken en mijn man vond hen gekoppeld in de keuken...
We hebben gekozen om te pups te laten komen omdat...
1. het twee geteste ouders waren van eenzelfde ras met een laag inteetlcoefficient
2. Juno een zeer vlotte eerste bevalling had doorgemaakt en goed herstelt was nadien (6 pups op 3u tijd)
3. de combinatie goede pups had gegeven

Wat sprak in het nadeel van dit nest...
1. nestherhaling
2 geen loopsheid tussen

We hebben met de fokker van onze eigen honden gepraat en met de RV....unaniem werd gezegd om het nest te laten komen en alles is heel goed gegaan, wer een zeer vlotte bevalling, weer zes pups en nu op geen 2u tijd...de pups hadden ook allemaal een baasje en voor ik het wist had ik zelfs een ellenlange wachtlijst dus kon ik goed selecteren, al liep het bij ééntje toch mis...
Tot daar mijn verhaal in de situatie die zich bij ons voordeed...
Ooit heb een asielteefje gehad die op de loop is gegaan en drie weken later thuiskwam drachtig...zij is stande pede gesteriliseerd...toen ze op tafel lag stopte de DA plots en zei me "u hebt de keuze, of ik stop nu en u hebt binnen x weken pups, of ik doe verder"...ik heb voor het laatste gekozen...moeder was rasloos en god weet welke vader was het...op zo'n pups zit niemand te wachten en pups naar een asiel :O: :O: no way...
In de situatie van TS had ik de teef reeds bij de ks laten steriliseren...zeker na zo'n rampbevalling wil je dat je teef niet nog eens laten doormaken...
Ik zou als de dood zijn dat de naad in de baarmoeder zou scheuren onder druk van 1 de grootte van de pups zeker nu paps een rottie blijkt te zijn en 2 onder de immense kracht van de weeën...er is gewoon te weinig herstel tijd...
Verder is het nogal naïef om te stellen dat hoe meer de reu dekt hoe meer pups ze gaat hebben...het kunnen er 3 kleintjes zijn, het kunnen er 3 groten zijn maar het kunnen er ook 6 of meer groten zijn...dàt weet je niet, kan je niet voorspellen en het risico is miz gewoon veel te groot...je zet het leven van je teefje onnodig op het spel...
Als ik het verhaal goed lees ben je miz zelfs van plan om nog een derde nest met haar te doen, ik zie niet in waarom je haar anders niet laat helpen...
Nu kan je nog wat ondernemen maar dat is je hier al x keer gezegd en dat wil je jammer genoeg niet inzien...
Ik vind het erg, héél erg...dit kan resulteren in geen teef en geen pups meer...
en wat met de pups...wat doe je met diegenen die geen baas hebben?
Weet je, je hebt slapeloze nachten alvorens ze een baasje hebben (althans ik toch en met mij nog flink wat anderen ook hier denk ik)...en als het dan alsnog mis gaat heb je die slapeloze nachten wéér...wat als je uberhaupt géén baasjes hebt voor ze?
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

flamme schreef:
Ik zie dat ik de laatste 2 bladzijden beter helemaal had kunnen lezen.

Op zich begrijp ik dat ze meer vertrouwen in de DA heeft dan in ons. Aan de andere kant begrijp ik dan niet zo goed waarom ze de vraag hier stelt.

Een hond laten bevallen omdat dat kan omdat ze keihard is vind ik geen reden. Snel naar de praktijk gaan in de hoop dat het dan wel goed gaat vind ik op zich niet verkeerd omdat zo de moederhond ondersteunt kan worden. Dat zou echt niet nodig zijn als de hond gewoon geen pups zou krijgen.

Ik vind het een risicokruising. De reu is van flink formaat. Een teef die eerder een lastige bevalling heeft gehad heeft ook best kans die nog een keer te krijgen met alle risico's van dien natuurlijk. Juiste baasjes vinden gaat een hele uitdaging worden.

Nou ja, mijn mening is wel duidelijk denk ik :wink:

Wegspuiten is op dit moment het minst risicovolle wat je kunt doen voor de teef naar mijn mening. Ken wel teefjes die het hebben "ondergaan" en die werden netjes volgens schema weer loops. De pups geboren laten worden is de slechtste keuze.
Ik ben het met jou eens, hoor. Ik kan me alleen wel voorstellen dat dat niet de adviezen zijn waar ts op hoopt en als er dan zo hard overheen gegaan wordt, dat ze dan helemaal de kont tegen de krib gooit.
Jammer wel, want ik denk ook niet dat het laten komen van deze pups de beste beslissing is, niet voor de teef en niet voor de pups.
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door crienepien »

stephanie94 schreef:
En ik gelijk als de bevalling begint kom (vorige x heb ik te lang gewacht) ze het goed kan hebben. Het is een keiharde hond.
Ja, dat praat alles goed. Het is een keiharde hond, dus dan houden we geen rekening met haar gevoel. BAH!!!!
Meer woorden maak ik er niet aan vuil.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

crienepien schreef:
stephanie94 schreef:
En ik gelijk als de bevalling begint kom (vorige x heb ik te lang gewacht) ze het goed kan hebben. Het is een keiharde hond.
Ja, dat praat alles goed. Het is een keiharde hond, dus dan houden we geen rekening met haar gevoel. BAH!!!!

nu moet ik wel zeggen dat de pijngrens van staffords inderdaad hoger ligt door het fok-programma

maar dan hoef je haar niet inwendig zo te laten lijden , om haar " hard " te maken , dat is erg hard van de TS .. !.. :neenee:

wat een topic , je wordt er alleen maar kwader door !

zouden haar ouders dit ook lezen ?.. Hoop van wel !
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Pakdebal schreef:
crienepien schreef:
stephanie94 schreef:

nu moet ik wel zeggen dat de pijngrens van staffords inderdaad hoger ligt door het fok-programma

maar dan hoef je haar niet inwendig zo te laten lijden , om haar " hard " te maken , dat is erg hard van de TS .. !.. :neenee:

wat een topic , je wordt er alleen maar kwader door !

zouden haar ouders dit ook lezen ?.. Hoop van wel !
Zucht.................... en misschien oma, buurvrouw, slimme buurman, dierenarts of wie dan ook, nog beter?
Die staan er toch met een neus bovenop en bovendien is ze meerderjarig :roll:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

en maar janken als de moeder het niet overleefd.
ellen
Afbeelding
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

Alsof een "keiharde" hond de pijn dan niet voelt.
Ze laat het misschien slecht zien, maar ze voelt het wel degelijk. :scratch: :roll:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

kitty schreef:
Omdat de 1e dekking ze ook maar 1x is gedekt en gelijk raak was.( en ik helemaal niet wist dat je ze weg kon laten spuiten :S)
Hadden we besloten hem nog 2x erop te laten zodat ze meer pups krijgt en niet zo'n zware bevalling.

Ik ga dus met een week een echo laten maken om te kijken hoeveel pups er zitten.
Stel dat er dan maar 2 of 3 in zitten ,is het toch nog op tijd om ze weg te halen.

Ik weet dat niemand op dit antwoord zat te wachtten, maar laat het toch maar even weten.

Ga normaliter nooit met de "meute" mee. Maar in dit geval maak ik een uitzondering en wil ik toch 1 ding zeggen....

:piew: walgelijk. Een ander woord heb ik niet voor jou :kotz:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ts is jong, denkt natuurlijk al heel volwassen te zijn (dacht ik ook toen ik 19 was), maar heeft geen idee eigenlijk welke ellende ze zich op de hals haalt.
Ik heb cavia's gefokt, daar bleef ik ook wel eens mee zitten, maar ik wist dat, en nam mijn verantwoordelijkheid, ze bleven dan gewoon hier wonen. Met cavia's is dat alleen een stukje gemakkelijker dan met puppy's.

Ik vind de hele situatie, ook wat ts over de reactie van haar ouders zegt getuigen van veel domheid, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

kitty schreef:
malinois schreef:
kitty schreef:

Gut ...bewust dus toch... ach dat kon je al weten toen t eerste bericht geplaatst werd. Fokken met een ongezonde hond....
Ach als t maar centen oplevert he...
Dat heb ik niet geschreven :80:
Inderdaad, er is verkeerd gequote.
Dit bericht is van ts.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Goeie baasjes? Als ze maar betalen, en zeggen goed te zijn voor de hond dan zit het wel goed. Kennis van de rassen? Nergens voor nodig.

Wat vinden je ouders ervan als je straks met 10 pups zit die je niet kwijtraakt?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Bruce-Roxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Ik heb zomaar het idee dat TS niet meer gaat reageren... Over een paar weken zullen we ze wel op MP kunnen vinden!
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Bruce-Roxy schreef:Ik heb zomaar het idee dat TS niet meer gaat reageren... Over een paar weken zullen we ze wel op MP kunnen vinden!
Hopelijk is de teef, ondanks de 3 dekkingen, niet drachtig. Dat zou toch het beste zijn.
Bruce-Roxy
Zeer actief

stefanie schreef:
Bruce-Roxy schreef:Ik heb zomaar het idee dat TS niet meer gaat reageren... Over een paar weken zullen we ze wel op MP kunnen vinden!
Hopelijk is de teef, ondanks de 3 dekkingen, niet drachtig. Dat zou toch het beste zijn.
Daar hoop ik inderdaad van harte op!!!
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Bruce-Roxy schreef:
stefanie schreef:
Daar hoop ik inderdaad van harte op!!!
Ik ook!

TS is wel gisteren nog online geweest.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Bruce-Roxy
Zeer actief

Waarschijnlijk om te kijken waar dat kleine rode uitroeptekentje voor is...
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Eerlijk gezegd, ik vind het sneu voor haar. Echt, ik bedoel, ze is 19 en dan sta je natuurlijk nog niet zo sterk in je schoenen en ze moet wel beslissen over het leven van haar hond. Als ik haar was, was ik nu flink in de war, wat ik zou moeten doen. Luisteren naar je ouders of de waarschuwingen hier toch ter harte nemen. De ouders zeggen dan wel dat ze zelf mag beslissen maar die steunen de dierenarts zijn mening. Dus druk van allerlei kanten en eigenlijk nog geen manier om erachter te komen wie er gelijk heeft. Ga dan maar eens op je strepen staan, die heb je gewoon nog niet. Dat leer je vaak pas als je wat ouder bent, dan weet je ook beter wie je bent en wat je wil en vindt van allerlei zaken. En heb je op school, of op de werkplek, allerlei basiskennis geleerd.

Ik was op mijn 19e wel zelfstandig in mijn dagelijkse beslommeringen maar wist ik veel hoe ik dacht over de wereld, ja, een heel klein beetje. Ik at bijvoorbeeld vegetarisch omdat mijn ouders me zo hebben opgevoed. Jaren later kwam ik erachter dat ik dat niet deed vanuit mijn eigen principes maar vanuit een soort fobie ervoor. Vlees=slecht, dat is me bijgebracht en dat klopt gewoon niet. Maar dat wist ik toen nog niet. Ik kookte wel vlees voor mijn vriend maar dat kwam omdat ik gewoon verliefd was. Hij vond dat ik goed kon koken, nou, doei met de anti-vlees principes. Nu ik wel weet dat ik geen vlees eet omdat ik er min of meer bang voor ben, kan ik mezelf nog steeds niet ertoe bewegen om vlees te gaan eten. Het gedragspatroon is te diep ingesleten. Maar mij zul je nooit horen mopperen op vleeseters, ik praat zelfs nog tegen Cleva van dit forum en die eet zijn eigen konijntjes, haha. Het was wel handig geweest als ik dit eerder van mezelf had geweten, dan was het vast niet zo moeilijk voor me nu om vlees te proberen. En ik weet dat ik heel wat mis.

Maar goed, Ts leest dus nog wel wat, dat vind ik al geweldig. Verder moet ze er toch echt zelf uitkomen. Het helpt natuurlijk ook niet erg om haar onvriendelijk te bejegenen, als u begrijpt wat ik bedoel, want dan komt ze zeker niet meer terug en denkt ze misschien, die stomme heksen van dat forum, die kunnen nooit gelijk hebben. Dat kan dus wel maar als ze niet terug komt, komt ze daar natuurlijk ook nooit achter.
Fizgig
Zeer actief

O vergeten, ik vind jullie geen stomme heksen. Dat daar geen misverstand over is.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Fizgig schreef:O vergeten, ik vind jullie geen stomme heksen. Dat daar geen misverstand over is.
Je slijmt je er aardig in bij die heksen. :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fizgig
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Fizgig schreef:O vergeten, ik vind jullie geen stomme heksen. Dat daar geen misverstand over is.
Je slijmt je er aardig in bij die heksen. :hmmm:
Ik dacht ineens, zo staat het er een beetje raar. Ik vond zo'n beetje alle vrouwen stomme heksen toen ik 19 was, volgens mij, hahaha, inclusief mijn eigen moeder.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Vicks schreef:Ik denk dat we allemaal wachten op een antwoord![/color]
Waarom? Ze heeft de antwoorden gelezen en haar eigen keuze gemaakt, dat is haar goed recht!
Fizgig
Zeer actief

Cindy52 schreef:
Waarom? Ze heeft de antwoorden gelezen en haar eigen keuze gemaakt, dat is haar goed recht!
En dat is ook helemaal waar, mensen kunnen je advies volgen of weigeren. Dat is nu eenmaal zo. Ik geef soms advies, gratis en voor niks, en nog helemaal vrijblijvend ook. Nou, betere service kan niet, lijkt me. Dat iemand dan niet dankbaar is of het onzinadvies vindt, dat mag dus ook nog gewoon. Sterker nog, je mag me zelfs een stomme heks noemen als mijn advies je niet aanstaat, hahaha. Deed ik he, heeft Ts niet gedaan hoor.

Maar zo ist nu eenmaal hier. Kan soms best frustrerend zijn. Maar we wachten gewoon netjes geduldig af. Je kunt iemand ook niet dwingen, ik zou trouwens niet eens willen. Maar het voelt soms wel wat slaafs aan, moet ik toegeven. Gelukkig ligt het niet in mijn aard om dat heel erg te vinden. De mensch hoort te dienen, in mijn ogen dan. We zijn op de wereld om mekaar, om mekaar.....
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Je bent gewoon een verschrikkelijke dierenbeul. De kans op weer een keizersnee is verschrikkelijk groot en dat moet je bewust niet willen voor je teef.

Walgelijk.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Fizgig schreef:
Cindy52 schreef:
En dat is ook helemaal waar, mensen kunnen je advies volgen of weigeren. Dat is nu eenmaal zo. Ik geef soms advies, gratis en voor niks, en nog helemaal vrijblijvend ook. Nou, betere service kan niet, lijkt me. Dat iemand dan niet dankbaar is of het onzinadvies vindt, dat mag dus ook nog gewoon. Sterker nog, je mag me zelfs een stomme heks noemen als mijn advies je niet aanstaat, hahaha. Deed ik he, heeft Ts niet gedaan hoor.

Maar zo ist nu eenmaal hier. Kan soms best frustrerend zijn. Maar we wachten gewoon netjes geduldig af. Je kunt iemand ook niet dwingen, ik zou trouwens niet eens willen. Maar het voelt soms wel wat slaafs aan, moet ik toegeven. Gelukkig ligt het niet in mijn aard om dat heel erg te vinden. De mensch hoort te dienen, in mijn ogen dan. We zijn op de wereld om mekaar, om mekaar.....
En daar komt nog bij dat ze 50% kans heeft dat het bij haar wel goed gaat, en gaat het dan dus ook goed? Tja, ons advies is in dat moment niets meer waard, en zijn wij in haar ogen in één klap totaal ongeloofwaardig geworden.
Het kan bij haar toevallig goed gaan, die bekende "uitzondering bevestigd de regel" kans.
NP2
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door NP2 »

Nou, afgelopen avond was het zover.
Ze begon te persen maar niets te zien.
Zijn naar de DA geweest, heeft even gevoeld enzo.
Maar was helaas toch echt een keizersnede nodig.

Ze is bevallen van 2 leuke reutjes.
Met pups en mams gaat allemaal goed.
,,,
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

stephanie94 schreef:Nou, afgelopen avond was het zover.
Ze begon te persen maar niets te zien.
Zijn naar de DA geweest, heeft even gevoeld enzo.
Maar was helaas toch echt een keizersnede nodig.

Ze is bevallen van 2 leuke reutjes.
Met pups en mams gaat allemaal goed.
fijn dat je toch nog een update geeft,
helaas blijkt maar weer dat de teef verantwoordelijk is voor de nestgrootte en het dus niet uitmaakt "hoevaak je de reu er op zet"
ook erg jammer voor je teefje dat er weer een keizersnede nodig was, mag wel hopen dat je inmiddels uitgefokt bent nu?
NP2
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door NP2 »

Ja inderdaad.
Ja dit was haar laatste nestje.
Word over een poosje geholpen.
,,,
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”