Ik heb lang gewacht met te regeren...wilde het in eerste isntantie zelfs niet doen want ik ben echt niet geplaatst om te reageren...
Een paar maand geleden stonden ook wij voor voldongen feiten...
Tijdens mijn eigen ziekenhuiscontrole waren beide honden uitgebroken en mijn man vond hen gekoppeld in de keuken...
We hebben gekozen om te pups te laten komen omdat...
1. het twee geteste ouders waren van eenzelfde ras met een laag inteetlcoefficient
2. Juno een zeer vlotte eerste bevalling had doorgemaakt en goed herstelt was nadien (6 pups op 3u tijd)
3. de combinatie goede pups had gegeven
Wat sprak in het nadeel van dit nest...
1. nestherhaling
2 geen loopsheid tussen
We hebben met de fokker van onze eigen honden gepraat en met de RV....unaniem werd gezegd om het nest te laten komen en alles is heel goed gegaan, wer een zeer vlotte bevalling, weer zes pups en nu op geen 2u tijd...de pups hadden ook allemaal een baasje en voor ik het wist had ik zelfs een ellenlange wachtlijst dus kon ik goed selecteren, al liep het bij ééntje toch mis...
Tot daar mijn verhaal in de situatie die zich bij ons voordeed...
Ooit heb een asielteefje gehad die op de loop is gegaan en drie weken later thuiskwam drachtig...zij is stande pede gesteriliseerd...toen ze op tafel lag stopte de DA plots en zei me "u hebt de keuze, of ik stop nu en u hebt binnen x weken pups, of ik doe verder"...ik heb voor het laatste gekozen...moeder was rasloos en god weet welke vader was het...op zo'n pups zit niemand te wachten en pups naar een asiel

no way...
In de situatie van TS had ik de teef reeds bij de ks laten steriliseren...zeker na zo'n rampbevalling wil je dat je teef niet nog eens laten doormaken...
Ik zou als de dood zijn dat de naad in de baarmoeder zou scheuren onder druk van 1 de grootte van de pups zeker nu paps een rottie blijkt te zijn en 2 onder de immense kracht van de weeën...er is gewoon te weinig herstel tijd...
Verder is het nogal naïef om te stellen dat hoe meer de reu dekt hoe meer pups ze gaat hebben...het kunnen er 3 kleintjes zijn, het kunnen er 3 groten zijn maar het kunnen er ook 6 of meer groten zijn...dàt weet je niet, kan je niet voorspellen en het risico is miz gewoon veel te groot...je zet het leven van je teefje onnodig op het spel...
Als ik het verhaal goed lees ben je miz zelfs van plan om nog een derde nest met haar te doen, ik zie niet in waarom je haar anders niet laat helpen...
Nu kan je nog wat ondernemen maar dat is je hier al x keer gezegd en dat wil je jammer genoeg niet inzien...
Ik vind het erg, héél erg...dit kan resulteren in geen teef en geen pups meer...
en wat met de pups...wat doe je met diegenen die geen baas hebben?
Weet je, je hebt slapeloze nachten alvorens ze een baasje hebben (althans ik toch en met mij nog flink wat anderen ook hier denk ik)...en als het dan alsnog mis gaat heb je die slapeloze nachten wéér...wat als je uberhaupt géén baasjes hebt voor ze?