Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
staffstigma
Moderator: moderatorteam
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: staffstigma
Ik heb gewoon een zwak voor mum, hahaha. Ik weet namelijk dat ze best lief is en dat Buddha geen rotstafford is. Ik probeerde de negatieve energie wat meer de goeie kant op te sturen ofzo, haha. Ik word ook wel eens kriegel als ik mensen bang zie kijken naar Bruno, of zelfs wegrennen, is een keer gebeurd. Dus ik snap het ook wel weer.
Maar volgens mij moet je toch echt de 8 pagina's doorspitten hoor, mum, want er zijn veel mensen hier die het gevoel wat je beschrijft wel begrijpen. Je brengt het alleen op zo'n manier dat mensen allemaal op je dak springen. Maar goed, misschien wil je dat ook wel. Dan zou ik zeggen, enjoy.
Maar volgens mij moet je toch echt de 8 pagina's doorspitten hoor, mum, want er zijn veel mensen hier die het gevoel wat je beschrijft wel begrijpen. Je brengt het alleen op zo'n manier dat mensen allemaal op je dak springen. Maar goed, misschien wil je dat ook wel. Dan zou ik zeggen, enjoy.
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tja, als je een bepaalde hond neemt dan weet je toch waar je aan begint. Dan krijg je soms inderdaad blikken of mensen die liever een blokje voor je omlopen. Als je daar niet mee om kan of wil gaan neem je maar een teckel.
-
Devel
Tjonge met elkaar van alles toe wensen en fam bij betrekken is niet stoer hoor.
Wanneer komt hier een slotje op? Vrouwen moeten jullie een beurt hebben ofzo? aardig wat te kort zo te lezen... sex te kort geeft aardig wat frustratie blijk hahahaha LOL
Wanneer komt hier een slotje op? Vrouwen moeten jullie een beurt hebben ofzo? aardig wat te kort zo te lezen... sex te kort geeft aardig wat frustratie blijk hahahaha LOL
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Dat is ook weer zo natuurlijk. Misschien dacht mum wel dat er heden ten dage geen mensen meer zijn die denken dat staffords en staffordachtigen enge honden zijn die bijten, natuurlijk denken de meeste mensen dat. Als er al iets verandert in hoe mensen denken over een bepaald soort hond, gaan daar tientallen jaren overheen. Zo niet een halve eeuw. En de stigma is natuurlijk ook niet helemaal onwaar, dus ja. Het blijft toch altijd zo dat het leuke honden kunnen zijn, als je er goed mee omgaat. Anders, zouden het mijn soort honden ook niet zijn.Punzel schreef:Tja, als je een bepaalde hond neemt dan weet je toch waar je aan begint. Dan krijg je soms inderdaad blikken of mensen die liever een blokje voor je omlopen. Als je daar niet mee om kan of wil gaan neem je maar een teckel.
- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Contacteer:
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Contacteer:
-
blondie
- Zeer actief
Hier ook hoor, maar ik loop met joekeltjes. Zelf zie ik het anders. Ze zien het verkeerd omdat ik zo klein ben lijken mijn honden joekels.renee-uk schreef:denk dat mum uit brabant komt, daar wordt het woord joekel nogal eens gebruikt voor hond
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mum, je hebt al eens eerder zo'n soort topic gehad, met een hoop gescheld, getier en soms totaal onsamenhangende zaken, dat ging toen over iets anders. Daarna heb je even afstand genomen, misschien is dat nu ook een goed idee ?

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Miranda schreef:Ik ook. Ik ben namelijk erg blij met mijn eigen moeder.mum schreef:en ik ben blij dat mijn moeder niet de jouwe is
Maar zeg eens. Ben je al uitgeraasd? Kunnen we al normaal over dingen praten? Of moet je nog even verder schelden en om je heen trappen?
Komt door het weer, denk ik
En de groeten van de mannen 

-
Mojuan
- Zeer actief
- foxalert
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 75% Puli 25% Pumi
Dit is zeker een punt waar niets aan gelogen is.mum schreef: sommige mensen hie doen er goed aan om zichzelf eens onder de loep te nemen.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Even hoor, waarom hou je je hond niet gewoon weg bij andere honden? Hoef je 'm ook niet te schoppen.
-
Mojuan
- Zeer actief
Omdat het veel leuker is als vooroordelend-bevestigend-typje over straat te gaan en lekker tekeer te gaan tegen alles en iedereen, en je joekel te schoppen.Machie schreef:Even hoor, waarom hou je je hond niet gewoon weg bij andere honden? Hoef je 'm ook niet te schoppen.
Komt zo lekker tokkie-achtig over.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Mojuan schreef:Omdat het veel leuker is als vooroordelend-bevestigend-typje over straat te gaan en lekker tekeer te gaan tegen alles en iedereen, en je joekel te schoppen.Machie schreef:Even hoor, waarom hou je je hond niet gewoon weg bij andere honden? Hoef je 'm ook niet te schoppen.
Komt zo lekker tokkie-achtig over.
Daarnaast bevordert het schoppen van je hond de band die het dier met de baas heeft. Hoe meer je schopt, hoe meer de hond van de baas houdt.

-
Mojuan
- Zeer actief
lieke schreef:
Daarnaast bevordert het schoppen van je hond de band die het dier met de baas heeft. Hoe meer je schopt, hoe meer de hond van de baas houdt.
Kijk, jij begrijpt het

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nou gefeliciteerd, voor je beeldvorming, het teefje waar Xavi altijd mee speelt is ook een staf(X?). En nu?mum schreef:anderen doordringen van het feit dat ik ook een hond heb, en geen killerSkittles schreef:mum schreef:want hij vecht tenslotte niet....
dit forum bestaat vooral uit niet staffordeigenaren en kontenkruipers
wat doe je hier dan nog als je het allemaal zo vreselijk vindt?
Toch ga ik wel een straatje om voor de gemiddelde staf, pit en alles wat daar op lijkt... mag ik dat zelf weten alsjeblieft?
Ik hou mijn honden liever heel want 9 van de 10 mensen weten amper waar de staart van hun hond zit laat staan dat ze hun hond kunnen lezen. En dan maken Staffies en aanverwanten toch veel meer schade dan een GR of JR.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt ook gewoon even niet lezen en schrijven, ik denk dat dat voor jou heel verstandig is gezien je onsamenhangende bijdragen in dit topic.mum schreef:tot ik geband word

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Malranetje schreef:Heh?mum schreef:NEE hoor, mijn joekel krijgt enkel een trap onder diens hol als ANDEREN het niet leuk vinden dat hij aan hun hond snuffelt, ik vind eigenlijk alles goedfrank-bobby schreef:maar dat gaat wel komen zeker als je je hond schopt omdat hij snuffelt aan een anderen hondmum schreef:Nee hoor, ben niet overspannen hoor, en dank U fizgig!
Waar ik mij gewoon mateloos aan stoor is dat verdomde stigma, mijn joekel heeft nooit een andere hond tot bloedens toe verwond, doet niet lelijk tegen mijn jongkies, accepteerd zelfs van mijn kitten alles......... Maar toch durf ik hier niks meer te vragen over gewenst of ongewenst gedrag van mn joekeltje, want ik ben toch altijd fout en hij blijkbaar ook
Dat is mal

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
malinois schreef:Malranetje schreef:Heh?mum schreef:NEE hoor, mijn joekel krijgt enkel een trap onder diens hol als ANDEREN het niet leuk vinden dat hij aan hun hond snuffelt, ik vind eigenlijk alles goedfrank-bobby schreef: maar dat gaat wel komen zeker als je je hond schopt omdat hij snuffelt aan een anderen hond
Dat is mal
Niet jij
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Verwarrend. Zoals ik het nu begrijp heeft de hond van mum, 1 schop gehad van eigenaresse van de teckel en van mum zelf?
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Dat je hoe dan ook dom reageertmum schreef:En wat wil je daarmee zeggenMuk schreef:Al was je universitair geschoold en was je professor in de weet ik veel wat -kunde, dan nog maken je reacties niet dat je hier als een kalme, verstandige hondenbezitter overkomt. Sorry, maar dat heb je aan jezelf te danken.mum schreef:wie weet ben ik ook wel een tokkie maar wel een met HBOniveau, en wat jullie vinden...... who cares
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja maar dan kan je m als nog beter normaal weg halen dan gaan schoppenmum schreef:NEE hoor, mijn joekel krijgt enkel een trap onder diens hol als ANDEREN het niet leuk vinden dat hij aan hun hond snuffelt, ik vind eigenlijk alles goedfrank-bobby schreef:maar dat gaat wel komen zeker als je je hond schopt omdat hij snuffelt aan een anderen hondmum schreef:Nee hoor, ben niet overspannen hoor, en dank U fizgig!
Waar ik mij gewoon mateloos aan stoor is dat verdomde stigma, mijn joekel heeft nooit een andere hond tot bloedens toe verwond, doet niet lelijk tegen mijn jongkies, accepteerd zelfs van mijn kitten alles......... Maar toch durf ik hier niks meer te vragen over gewenst of ongewenst gedrag van mn joekeltje, want ik ben toch altijd fout en hij blijkbaar ook
sorry maaar ik snap je echt niet

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
mum schreef:tot ik geband word
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
lieke schreef:Nou ja, tot zover dus mijn poging om ts tot matigheid en redelijkheid te overtuigen. Verspilde moeite dus.
Ik raad je aan professionele hulp te zoeken want het gaat volgens mij niet helemaal jofel bij je. Plus het dringende advies of óm valium te nemen óf niet meer op het HF te lezen.
ik sluit mij volgens mij maar hierbij aan.. mum, relax en ga op je handen zitten

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
@Mum, weet je zeker dat je geen last hebt van een winterdepressie? Echt, de manier waarop je op dit moment om je heen aan het slaan bent hier op het forum gaat helemaal nergens over. Ja, er zijn best mensen hier met een uitgesproken mening over dit soort honden, maar mijns inziens is dat vooral gericht tegen de baasjes die hun verantwoording niet nemen. Als Buddha zo lief is, dan is er toch niks aan de hand? Waarom schop je hem dan als hij bij die Teckel gaat buurten? Dat de eigenaar van die Teckel misschien wat vreemd reageerde komt misschien wel doordat ze een vervelende ervaring heeft gehad met dat type hond. dat is niet leuk, maar dat doen mensen nu eenmaal. Ik heb in al die jaren 2 echt vervelende incidenten meegemaakt. 1 keer is Chester goed te grazen genomen door 2 Duitse Herders en 1 keer door een Bullmastiff. En eerlijk is eerlijk, sindsdien ben ik dus meer op mijn hoede met dat type hond en zal ik wellicht sneller de neiging hebben het baasje te verzoeken zijn hond bij zich te houden. Het is toch niet raar dat de mening van iemand gekleurd wordt door wat hij heeft meegemaakt?
(voor alle volledigheid, uiteraard heb ik uitgebreid excuses gemaakt en geprobeerd uit te leggen aan die mevrouw dat ze voortaan beter stil kan staan en de hond moet negeren, in plaats van deze vertoning. Penny vertoonde namelijk geen interesse, totdat die mensen zo gek gingen doen. Ik baalde behoorlijk dat Penny op dat moment even niet meer bereikbaar was voor mij en ze overlast veroorzaakte, schaamde me echt een beetje, ookal was het maar 1 pootje tegen die mevrouw, dat mag ze echt niet natuurlijk.)
Lieve schat, het gebeurde mij zelfs laatst met Penny. Ik loop alleen met haar in het bos, er komen 2 mensen aan, die heel raar gaan doen, mijn toen nog 5 maanden oude pupje zag dat helaas iets teveel lol van in en zet op een gegeven moment een pootje tegen die mevrouw haar been aan. Die zet het op een krijsen, zo hard dat het eerder leek dat ik haar met een mes te lijf ging. Ze bleek bang voor honden. Even voor de beeldvorming, Penny is een kleine, blonde Cairn met een vreselijk hoge aaibaarheidsfactor. Dus het gebeurt denk ik iedereen met honden weleens dat mensen er bang voor zijn, misschien als je zo'n grote hond hebt iets vaker, so whatFizgig schreef:Ik word ook wel eens kriegel als ik mensen bang zie kijken naar Bruno, of zelfs wegrennen, is een keer gebeurd. Dus ik snap het ook wel weer
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
Muk
Ik hoor ook zovaak dat mijn hond eng is en dat de honden van anderen bang zijn voor grote, zwarte honden. Tsja, kan ik niks aan doen (ik heb een goedsul), maar ik laat die mensen maar. Daar word ik niet boos om, je kan er toch niks aan veranderen.
- twinkeltje
- moderator
Ja maar ik heb geen trapKruimel53 schreef:Trapgat. Vraag Frank om adviestwinkeltje schreef:Zit ik dan hier met een groot touw wat ik nergens aan vast kan knopen
- twinkeltje
- moderator
Nou zeg wil je van me af of zoKruimel53 schreef:Shittwinkeltje schreef:Ja maar ik heb geen trapKruimel53 schreef:Trapgat. Vraag Frank om adviestwinkeltje schreef:Zit ik dan hier met een groot touw wat ik nergens aan vast kan knopen