Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

staffstigma

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Re: staffstigma

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik heb gewoon een zwak voor mum, hahaha. Ik weet namelijk dat ze best lief is en dat Buddha geen rotstafford is. Ik probeerde de negatieve energie wat meer de goeie kant op te sturen ofzo, haha. Ik word ook wel eens kriegel als ik mensen bang zie kijken naar Bruno, of zelfs wegrennen, is een keer gebeurd. Dus ik snap het ook wel weer.

Maar volgens mij moet je toch echt de 8 pagina's doorspitten hoor, mum, want er zijn veel mensen hier die het gevoel wat je beschrijft wel begrijpen. Je brengt het alleen op zo'n manier dat mensen allemaal op je dak springen. Maar goed, misschien wil je dat ook wel. Dan zou ik zeggen, enjoy.
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Tja, als je een bepaalde hond neemt dan weet je toch waar je aan begint. Dan krijg je soms inderdaad blikken of mensen die liever een blokje voor je omlopen. Als je daar niet mee om kan of wil gaan neem je maar een teckel.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Tjonge met elkaar van alles toe wensen en fam bij betrekken is niet stoer hoor.
Wanneer komt hier een slotje op? Vrouwen moeten jullie een beurt hebben ofzo? aardig wat te kort zo te lezen... sex te kort geeft aardig wat frustratie blijk hahahaha LOL
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Punzel schreef:Tja, als je een bepaalde hond neemt dan weet je toch waar je aan begint. Dan krijg je soms inderdaad blikken of mensen die liever een blokje voor je omlopen. Als je daar niet mee om kan of wil gaan neem je maar een teckel.
Dat is ook weer zo natuurlijk. Misschien dacht mum wel dat er heden ten dage geen mensen meer zijn die denken dat staffords en staffordachtigen enge honden zijn die bijten, natuurlijk denken de meeste mensen dat. Als er al iets verandert in hoe mensen denken over een bepaald soort hond, gaan daar tientallen jaren overheen. Zo niet een halve eeuw. En de stigma is natuurlijk ook niet helemaal onwaar, dus ja. Het blijft toch altijd zo dat het leuke honden kunnen zijn, als je er goed mee omgaat. Anders, zouden het mijn soort honden ook niet zijn.
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

Mijn hemel...
Afbeelding

Groetjes Annemieke
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Annemiek schreef:Mijn hemel...
:neenee: jouw stigma. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

Budkes schreef:
Annemiek schreef:Mijn hemel...
:neenee: jouw stigma. :F:
:boos:
Afbeelding

Groetjes Annemieke
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

renee-uk schreef:denk dat mum uit brabant komt, daar wordt het woord joekel nogal eens gebruikt voor hond ;)
Hier ook hoor, maar ik loop met joekeltjes. Zelf zie ik het anders. Ze zien het verkeerd omdat ik zo klein ben lijken mijn honden joekels.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Mum, je hebt al eens eerder zo'n soort topic gehad, met een hoop gescheld, getier en soms totaal onsamenhangende zaken, dat ging toen over iets anders. Daarna heb je even afstand genomen, misschien is dat nu ook een goed idee ?
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Miranda schreef:
mum schreef:en ik ben blij dat mijn moeder niet de jouwe is
Ik ook. Ik ben namelijk erg blij met mijn eigen moeder.

Maar zeg eens. Ben je al uitgeraasd? Kunnen we al normaal over dingen praten? Of moet je nog even verder schelden en om je heen trappen?

Komt door het weer, denk ik :U:
En de groeten van de mannen :zwaai
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat een humor allemaal, Mum is een beetje kierewiet.
:zweep:
foxalert
Zeer actief
Mijn ras(sen): 75% Puli 25% Pumi

Ongelezen bericht door foxalert »

mum schreef: sommige mensen hie doen er goed aan om zichzelf eens onder de loep te nemen.
Dit is zeker een punt waar niets aan gelogen is.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Even hoor, waarom hou je je hond niet gewoon weg bij andere honden? Hoef je 'm ook niet te schoppen.
Mojuan
Zeer actief

Machie schreef:Even hoor, waarom hou je je hond niet gewoon weg bij andere honden? Hoef je 'm ook niet te schoppen.
Omdat het veel leuker is als vooroordelend-bevestigend-typje over straat te gaan en lekker tekeer te gaan tegen alles en iedereen, en je joekel te schoppen.
Komt zo lekker tokkie-achtig over.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Mojuan schreef:
Machie schreef:Even hoor, waarom hou je je hond niet gewoon weg bij andere honden? Hoef je 'm ook niet te schoppen.
Omdat het veel leuker is als vooroordelend-bevestigend-typje over straat te gaan en lekker tekeer te gaan tegen alles en iedereen, en je joekel te schoppen.
Komt zo lekker tokkie-achtig over.

Daarnaast bevordert het schoppen van je hond de band die het dier met de baas heeft. Hoe meer je schopt, hoe meer de hond van de baas houdt. :ok:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

lieke schreef:

Daarnaast bevordert het schoppen van je hond de band die het dier met de baas heeft. Hoe meer je schopt, hoe meer de hond van de baas houdt. :ok:

Kijk, jij begrijpt het :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mum schreef:
Skittles schreef:
mum schreef:want hij vecht tenslotte niet....

dit forum bestaat vooral uit niet staffordeigenaren en kontenkruipers

wat doe je hier dan nog als je het allemaal zo vreselijk vindt? :cool2:
anderen doordringen van het feit dat ik ook een hond heb, en geen killer
nou gefeliciteerd, voor je beeldvorming, het teefje waar Xavi altijd mee speelt is ook een staf(X?). En nu?
Toch ga ik wel een straatje om voor de gemiddelde staf, pit en alles wat daar op lijkt... mag ik dat zelf weten alsjeblieft?
Ik hou mijn honden liever heel want 9 van de 10 mensen weten amper waar de staart van hun hond zit laat staan dat ze hun hond kunnen lezen. En dan maken Staffies en aanverwanten toch veel meer schade dan een GR of JR.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mum schreef:tot ik geband word
Je kunt ook gewoon even niet lezen en schrijven, ik denk dat dat voor jou heel verstandig is gezien je onsamenhangende bijdragen in dit topic.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
mum schreef:
frank-bobby schreef:
mum schreef:Nee hoor, ben niet overspannen hoor, en dank U fizgig!
Waar ik mij gewoon mateloos aan stoor is dat verdomde stigma, mijn joekel heeft nooit een andere hond tot bloedens toe verwond, doet niet lelijk tegen mijn jongkies, accepteerd zelfs van mijn kitten alles......... Maar toch durf ik hier niks meer te vragen over gewenst of ongewenst gedrag van mn joekeltje, want ik ben toch altijd fout en hij blijkbaar ook
maar dat gaat wel komen zeker als je je hond schopt omdat hij snuffelt aan een anderen hond
NEE hoor, mijn joekel krijgt enkel een trap onder diens hol als ANDEREN het niet leuk vinden dat hij aan hun hond snuffelt, ik vind eigenlijk alles goed
Heh?
Dat is mal :80:
Mal :hmmm:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:
ranetje schreef:
mum schreef:
frank-bobby schreef: maar dat gaat wel komen zeker als je je hond schopt omdat hij snuffelt aan een anderen hond
NEE hoor, mijn joekel krijgt enkel een trap onder diens hol als ANDEREN het niet leuk vinden dat hij aan hun hond snuffelt, ik vind eigenlijk alles goed
Heh?
Dat is mal :80:
Mal :hmmm:
:LOL: :LOL: :LOL:
Niet jij :mann:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Verwarrend. Zoals ik het nu begrijp heeft de hond van mum, 1 schop gehad van eigenaresse van de teckel en van mum zelf?
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

mum schreef:
Muk schreef:
mum schreef:wie weet ben ik ook wel een tokkie maar wel een met HBOniveau, en wat jullie vinden...... who cares
Al was je universitair geschoold en was je professor in de weet ik veel wat -kunde, dan nog maken je reacties niet dat je hier als een kalme, verstandige hondenbezitter overkomt. Sorry, maar dat heb je aan jezelf te danken.
En wat wil je daarmee zeggen
Dat je hoe dan ook dom reageert :19: HBO zegt niet zoveel, hoor. De grootste dombo's hebben op het HBO gezeten. Ze komen in alle lagen van de bevolking voor. Hoe je je onder de mensen gedraagt zegt veel meer.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

mum schreef:
frank-bobby schreef:
mum schreef:Nee hoor, ben niet overspannen hoor, en dank U fizgig!
Waar ik mij gewoon mateloos aan stoor is dat verdomde stigma, mijn joekel heeft nooit een andere hond tot bloedens toe verwond, doet niet lelijk tegen mijn jongkies, accepteerd zelfs van mijn kitten alles......... Maar toch durf ik hier niks meer te vragen over gewenst of ongewenst gedrag van mn joekeltje, want ik ben toch altijd fout en hij blijkbaar ook
maar dat gaat wel komen zeker als je je hond schopt omdat hij snuffelt aan een anderen hond
ja maar dan kan je m als nog beter normaal weg halen dan gaan schoppen
sorry maaar ik snap je echt niet :U:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

mum schreef:tot ik geband word
:goeie: Maar verder gaat alles goed? Ik denk echt dat je hulp nodig hebt. Als ik jou was zou ik mijn psycholoog deze week nog even raadplegen. Wat gesprekjes en je bent zo weer boven Jan! :ok:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lieke schreef:Nou ja, tot zover dus mijn poging om ts tot matigheid en redelijkheid te overtuigen. Verspilde moeite dus.
Ik raad je aan professionele hulp te zoeken want het gaat volgens mij niet helemaal jofel bij je. Plus het dringende advies of óm valium te nemen óf niet meer op het HF te lezen. :wink:

ik sluit mij volgens mij maar hierbij aan.. mum, relax en ga op je handen zitten
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Zit ik dan hier met een groot touw wat ik nergens aan vast kan knopen
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

@Mum, weet je zeker dat je geen last hebt van een winterdepressie? Echt, de manier waarop je op dit moment om je heen aan het slaan bent hier op het forum gaat helemaal nergens over. Ja, er zijn best mensen hier met een uitgesproken mening over dit soort honden, maar mijns inziens is dat vooral gericht tegen de baasjes die hun verantwoording niet nemen. Als Buddha zo lief is, dan is er toch niks aan de hand? Waarom schop je hem dan als hij bij die Teckel gaat buurten? Dat de eigenaar van die Teckel misschien wat vreemd reageerde komt misschien wel doordat ze een vervelende ervaring heeft gehad met dat type hond. dat is niet leuk, maar dat doen mensen nu eenmaal. Ik heb in al die jaren 2 echt vervelende incidenten meegemaakt. 1 keer is Chester goed te grazen genomen door 2 Duitse Herders en 1 keer door een Bullmastiff. En eerlijk is eerlijk, sindsdien ben ik dus meer op mijn hoede met dat type hond en zal ik wellicht sneller de neiging hebben het baasje te verzoeken zijn hond bij zich te houden. Het is toch niet raar dat de mening van iemand gekleurd wordt door wat hij heeft meegemaakt?
Fizgig schreef:Ik word ook wel eens kriegel als ik mensen bang zie kijken naar Bruno, of zelfs wegrennen, is een keer gebeurd. Dus ik snap het ook wel weer
Lieve schat, het gebeurde mij zelfs laatst met Penny. Ik loop alleen met haar in het bos, er komen 2 mensen aan, die heel raar gaan doen, mijn toen nog 5 maanden oude pupje zag dat helaas iets teveel lol van in en zet op een gegeven moment een pootje tegen die mevrouw haar been aan. Die zet het op een krijsen, zo hard dat het eerder leek dat ik haar met een mes te lijf ging. Ze bleek bang voor honden. Even voor de beeldvorming, Penny is een kleine, blonde Cairn met een vreselijk hoge aaibaarheidsfactor. Dus het gebeurt denk ik iedereen met honden weleens dat mensen er bang voor zijn, misschien als je zo'n grote hond hebt iets vaker, so what :19: (voor alle volledigheid, uiteraard heb ik uitgebreid excuses gemaakt en geprobeerd uit te leggen aan die mevrouw dat ze voortaan beter stil kan staan en de hond moet negeren, in plaats van deze vertoning. Penny vertoonde namelijk geen interesse, totdat die mensen zo gek gingen doen. Ik baalde behoorlijk dat Penny op dat moment even niet meer bereikbaar was voor mij en ze overlast veroorzaakte, schaamde me echt een beetje, ookal was het maar 1 pootje tegen die mevrouw, dat mag ze echt niet natuurlijk.)
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik hoor ook zovaak dat mijn hond eng is en dat de honden van anderen bang zijn voor grote, zwarte honden. Tsja, kan ik niks aan doen (ik heb een goedsul), maar ik laat die mensen maar. Daar word ik niet boos om, je kan er toch niks aan veranderen.
twinkeltje
moderator

Kruimel53 schreef:
twinkeltje schreef:Zit ik dan hier met een groot touw wat ik nergens aan vast kan knopen
Trapgat. Vraag Frank om advies :8):
Ja maar ik heb geen trap
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Kruimel53 schreef:
twinkeltje schreef:
Kruimel53 schreef:
twinkeltje schreef:Zit ik dan hier met een groot touw wat ik nergens aan vast kan knopen
Trapgat. Vraag Frank om advies :8):
Ja maar ik heb geen trap
Shit :roll:
Nou zeg wil je van me af of zo :jank:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”