Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gemuilkorfde hond zijn gang laten gaan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Re: Gemuilkorfde hond zijn gang laten gaan?

Ongelezen bericht door daywalker »

Strega schreef:
frank-bobby schreef:
Strega schreef:Wat ik grappig vind, is dat je het raar vindt als een andere hondeneigenaar 'de boel ff gaat regelen' zoals een alpha hoort te doen. Jouw hond doet dat ook en dat zou ze inderdaad niet moeten doen omdat jíj dat zou moeten doen. Maar dat je dan verontwaardigd bent over het feit dat een andere hondeneigenaar wél de alpha in diens roedel is en dus ingrijpt als er een hond van buitenaf zijn roedel bedreigt, vind je dan een vrijbrief voor je hond om in de aanval te gaan? Het is niet gek dat zij dat doet, want zij ontmoet een andere alpha en die twee hebben dus iets met elkaar uit te zoeken. Als de verhoudingen zouden liggen zoals ze zouden moeten liggen, hadden jíj en die andere eigenaar hooguit samen iets uit te zoeken en blijven de honden (de ranglageren) daar verder helemaal buiten. Die hebben namelijk een leider die dat soort zaakjes voor ze opknapt. Over het feit dat jij dat met Bitch niet duidelijk hebt, ga ik verder niets zeggen want daar ben je mee aan het werk, maar ik begrijp echt niet dat je die andere eigenaar iets kwalijk neemt (of in ieder geval meent dat jouw hond die eigenaar daarom mag pakken).

En in geschreven taal gebruiken we leestekens. Zou je ook eens kunnen proberen, want ik werd er af en toe echt geen wijs uit en moet je zinnen soms drie keer lezen om ze te kunnen ontwarren :scratch: .
volgens mij heb jij het verkeerd begrepen
ik corrigeerde haar maar die eigenaar vondt het nodig om dat ook nog ff te doen
maar als ik nou tegen die eigenaar te keer had gegaan ipv Bitch dan had dat ook problemen opgeleverd
en dan gaat de hele roedel zich er mee bemoeien wat ook logies is want als je aan mij komt zijn ze allemaal nog veller dan als ik niks doe
maar als hij tegen mokkeltje of pientje was begonnen dan was hij indd nog lang niet klaar met mij dat zijn 2 honden die snel onder de indruk zijn en burberry die kan nog net zn middel vinger niet opsteken maar die luistert net aan naar mij heeft me ook 2 jaar gekokst om een goeieband met hem te krijgen maar naar mij luisterd hij nu maar naar een vreemde nog niet
in een roedel komen ze altijd voor elkaar op
Volgens mij begrijp ik het prima, maar lees jij niet wat ik schrijf. Ik schrijf dat ik het gek vind dat jij vindt dat die man - als Alpha van zijn roedel - niet voor zijn honden had op mogen komen. Daar heeft alles wat je nu schrijft niets mee te maken.

En again:

Dit is een punt: .
Dit is een komma: ,
Dit is een dubbele punt: :
Dit is een puntkomma: ;
DIT ZIJN HOOFDLETTERS.

Zo dat lijkt me voorlopig wel volstaan.
:oohja:denigrerende opmerking is het, klaar!
Laatst gewijzigd door daywalker op 30 mar 2011 12:58, 2 keer totaal gewijzigd.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Denigrerend is het :wink:

En ik persoonlijk vind het prettig als mensen in hun posts de nettiquette aanhouden. Dat houdt o.a. het gebruik van leestekens in, dat leest veel prettiger.
Lange stukken zonder leestekens en/of hoofdletters, of stukken waarin MSN- en/of straattaal wordt gebruikt, sla ik gewoon over.
Er zijn veel mensen die dat doen. Dan doe je als poster jezelf dus tekort, er zijn veel minder mensen die überhaupt de moeite nemen je post te lezen. Dus krijg je minder input.
Want waarom zou ik mijn tijd en aandacht besteden aan iemand die het zelf teveel moeite vindt om leesbaar te schrijven? Dat is toch raar? Dat doe ik dan ook niet :19:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
daywalker
Zeer actief

Tara schreef:
daywalker schreef: :oohja:degenererende opmerking is het, klaar!
Nee, dat is het niet.
Je zou het als denigrerend kunnen bestempelen, maar daar is ook geen sprake van.
zet zulke dingen dan op zijn minst in een PB zodat we met z,n allen bij het onderwerp kunnen blijven. Nu is het alleen een storende factor. :wink:
en excuseer me voor de fout. :ok: Ik heb de schrijfwijze gecorrigeerd en terecht want dit woord had een totaal andere betekenis :D
Laatst gewijzigd door daywalker op 30 mar 2011 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik vind leestekens ook een betere manier om je punt over te brengen. Je kunt de nadruk leggen op een woord of met aanhalingstekens verzachten.
En het leest ook nog een stuk prettiger.
Afbeelding
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Nou, ik denk dat iedereen erbij gebaat is als mensen in ieder geval de minste moeite nemen om begrijpelijk te schrijven. Over spelfouten en kromme zinnen zul je me verder niet horen, maar ik heb in dit topic regelmatig gehad dat ik een zin begon, niet meer begreep wat er staat en zelf moest gaan uitzoeken dat er ergens een punt of een komma bedoeld werd.

Ik kan ook wel zeggen cdfrfthjji9iuytyffceswv ggv ty7trede4, is ook veel makkelijker om gewoon maar wat op mijn toetsenbord te rammen en je zoekt het maar uit, maar zo werkt het niet.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik ben zelf enorm slecht in nederlands en ik zet mijn tekens altijd verkeerd, maar ik ben ze tegenwoordig maar aan het zetten waar ik denk dat ze moeten. Sinds ik ze dus ergens zet heb ik er geen commentaar meer op gekregen :wink: het kost me wel erg veel moeite maar ik probeer het gewoon :19:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Roompie
Zeer actief

Inderdaad :ok:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

monky555 schreef:ik ben zelf enorm slecht in nederlands en ik zet mijn tekens altijd verkeerd, maar ik ben ze tegenwoordig maar aan het zetten waar ik denk dat ze moeten. Sinds ik ze dus ergens zet heb ik er geen commentaar meer op gekregen :wink: het kost me wel erg veel moeite maar ik probeer het gewoon :19:
:ok: Ze staan ook prima, dus zo slecht is je Nederlands niet.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Miranda schreef:
monky555 schreef:ik ben zelf enorm slecht in nederlands en ik zet mijn tekens altijd verkeerd, maar ik ben ze tegenwoordig maar aan het zetten waar ik denk dat ze moeten. Sinds ik ze dus ergens zet heb ik er geen commentaar meer op gekregen :wink: het kost me wel erg veel moeite maar ik probeer het gewoon :19:
:ok: Ze staan ook prima, dus zo slecht is je Nederlands niet.
Inderdaad. Gewoon overal waar je in je spreken een korte (adem)pauze zou nemen een punt of een komma er tussen dauwen, scheelt al een hoop ;). Nu vraag ik me ineens af hoe je weet waar een zin eindigt. Ik kan eigenlijk niet eens bedenken hoe dat werkt, maar volgens mij kun je er niet veel verkeerd aan doen als je het op gevoel doet.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik praat mee met mijn zinnen :mrgreen: dus ik lees eerst en waar ik dan denk waar een teken tussen moet om mijn zin duidelijk te maken, zet ik dan iets neer of ik begin een nieuwe zin. Het duurt dus soms een tijdje voordat ik iets neerzet, ook heb ik problemen met spellen en zeg ik dus iets hardop voordat ik het neerzet. maar dat gaat dus geregeld fout hoor :F:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
daywalker
Zeer actief

we dwalen wel een beetje af nietwaar? Dit heeft nog weinig met het onderwerp "gemuilkorfde hond zijn gang laten gaan" :hmmm:
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

daywalker schreef:we dwalen wel een beetje af nietwaar? Dit heeft nog weinig met het onderwerp "gemuilkorfde hond zijn gang laten gaan" :hmmm:
Als je er niet tegen kunt dat mensen offtopic gaan dan wens ik je veel sterkte op dit forum. :mrgreen:
Strega
Zeer actief

daywalker schreef:we dwalen wel een beetje af nietwaar? Dit heeft nog weinig met het onderwerp "gemuilkorfde hond zijn gang laten gaan" :hmmm:
Maar daar kunnen we net zo gemakkelijk naar terug dus de discussie is niet verloren. Dusse... ga je gang, wat wilde je er nog over zeggen?
Strega
Zeer actief

monky555 schreef:ik praat mee met mijn zinnen :mrgreen: dus ik lees eerst en waar ik dan denk waar een teken tussen moet om mijn zin duidelijk te maken, zet ik dan iets neer of ik begin een nieuwe zin. Het duurt dus soms een tijdje voordat ik iets neerzet, ook heb ik problemen met spellen en zeg ik dus iets hardop voordat ik het neerzet. maar dat gaat dus geregeld fout hoor :F:
Dat maakt helemaal niet uit als het verkeerd gaat. En over spelfouten zeg ik niets, zolang ik kan begrijpen wat er staat zonder dat ik drie keer terug hoef te lezen, is er niets aan de hand. En ik denk dat je het heel snel automatisch gaat doen hoor :).
Roompie
Zeer actief

Weet je dat als je een woord typt en de letters door elkaar husselt (behalve de eerste en de laatste letter) je brein alsnog weet wat er moet staan?

Bv: barndeewr of anarchetskatje :mrgreen:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Onyx schreef:Weet je dat als je een woord typt en de letters door elkaar husselt (behalve de eerste en de laatste letter) je brein alsnog weet wat er moet staan?

al sla je me dood maar wat dat laatste woord moet zijn zie ik niet :denken:
mijn brein werkt niet :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Aanrechtskastje, maar daar moest ik wel moeite voor doen :tongue:

Maar meestal is dat inderdaad zo, erg grappig.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

daywalker schreef:Een hond die gemuilkorfd loopt, heeft die korf niet voor niks om en zou ten alle tijde aangelijnd moeten zijn. Ik hoef geen last te ondervinden van andermans honden alleen om het feit, dat ze hun hond niet onder controle hebben.
Ik heb het één keer meegemaakt tijdens een boswandeling dat mijn Dog werd geramd door een gemuilkorfde loslopende hond en mijn Duitse dog heeft dat dier net niet ter plaatse afgemaakt.
De eigenaar had dan ook nog een grote muil en vond dat IK een assosiale hond had. Dat hij van mij de wind van voren kreeg, lijkt me duidelijk.
Het gevolg van dit akkefietje echter, is dat mijn hond nu wantrouwend is tegenover andere reuen en ik nu zelf verplicht ben om hem aan te lijnen voordat hij ze aanvliegt.
De vrijheid die mijn dier had om lekker ongeremd te kunnen ravotten in zijn geliefd bos met soortgenoten, is nu door derden verknald en ik ben daar best pissed over mag iedereen weten.
Het is niet leuk voor iemand om zijn hond te moeten muilkorven en aan te lijnen, maar het is soms simpelweg gewoon noodzaak en een verplichting tegenover anderen om zo ellende te voorkomen.
met het vetgedrukte ben ik het niet altijd eens
er zijn ook honden die met muilkorf lopen die perfect sociaal zijn, maar die met die korf lopen omdat ze anders alles van de grond af eten
ik vind dan niet dat die constant aangelijnd moeten zijn
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

renee-uk schreef:
Onyx schreef:Weet je dat als je een woord typt en de letters door elkaar husselt (behalve de eerste en de laatste letter) je brein alsnog weet wat er moet staan?

Inderdaad aanrechtkastje :smile: :wink:
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

frank-bobby schreef: wat een verhaal :tongue:
het is net of je met guapa bitch in huis hebt zitten zoals je haar beschrijft
mar vandaag met uitlaten heeft ze aan de lijn gelopen en anderen honden negeert omdat ze weet als ze dat doet een koekje krijgt dus dat ging helemaal prima
hou mn hart alleen volgende week vast als mn kat moet bevallen maar als ik haar daar laat ruiken kat bevalt op mijn slaapkamer dat ik het wel ff met dat snuitje doe ben veelste bang dat ze die kittens wat aan doet
Guapa is niet de gemakkelijkste voor vreemde, maar wel een schat van een beest voor ons en voor mensen die zij "aanvaard", zo kan mijn schoonmoeder hier bv op het erf komen, zonder dat wij thuis zijn, Guapa zal wel blaffen maar eens ze door heeft dat zij het is, is ze dol gelukkig, mijn stiefschoonvader kan dat dus niet, want dan heeft hij gaten :oeps: en wij een probleem, hij weet dat en wij weten dat en beide houden wij er rekening mee, Guapa gaat standaard terug in haar ren als hij komt, ook als wij er bij zijn, gewoon omdat ik geen ogen overal heb en er ook nog 3 andere honden bij lopen, het is inderdaad wel een pak gemakkelijker met Guapa omdat zij enorm op mij gericht is en vrij goed stuurbaar is

als je er geen vertrouwen in hebt, in je kat en Bitch, zou ik hen niet samen laten
Shadow is niet te vertrouwen met honden, ook geen pups, toen ons nest hier in september was, heeft hij ze niet "gezien" wel achter de bak en achter het traphekje wat tussen de keuken en living staat maar niet echt ontmoet, omdat hij niet te vertrouwen is
van Zena wisten wij ook niet wat ze zou doen naar de pups, maar Zena is prima sociaalvaardig waardoor wij het wel aandurfde en haar wel aan de pups laten wennen maar heel traag, eerst 1 pup in onze handen (met hun kont naar haar zodat ze kon ruiken), later op schoot en dan op de grond, en elke keer een pupje er bij, het enige dat zij niet leuk vond aan de pups toen ze een week of 5 waren, was dat ze bij haar wilde drinken, toen heeft 1 pup ook gigantisch op haar kop gekregen van haar en dan hebben wij een stapje terug gedaan, vanaf een week 6 of vond ze ze buiten geweldig maar niet alle 11 te samen dat was te druk, nu is ze 8 poten op 1 buik met Jänta (pup van dat nest)
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Om maar even op de titel terug te komen, nee een gemuilkorfde hond kan je niet zijn of haar goddelijke gang laten gaan.
Al is het maar omdat de gemuilkorfde hond niets kan, mocht die aangevallen worden kunnen er hele lelijke dingen gebeuren :N:
Strega
Zeer actief

renee-uk schreef:

Jawel hoor, voorwaarde is namelijk wel dat de eerste en laatste letter een medeklinker zijn ;). Dan kun je het wel lezen.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

aanrechtkastje ?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”