Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

doodmoe wordt ik van sommige mensen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: doodmoe wordt ik van sommige mensen

Ongelezen bericht door Budkes »

dagmar88 schreef: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1111 ... heide.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Alsof aan de lijn lopen of een 'verantwoordelijke' baas zo'n garantie is.
Ik liep daar ook meerdere keren per week met een gemuilkorfde hond.
Nee dat is geen garantie, dat is een rijbewijs ook niet, en snelheidsbeperkingen ook niet, en valbeveiliging ook niet, en leeftijdsgrenzen ook niet, en noem het verder nog maar op, dat heeft te maken met het feit dat er ook ongelukken kunnen gebeuren.
Gr. Aniek

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik ken maar één hond persoonlijk die beet. Een aangelijnde mastino met een italiaantje dat er achteraan wapperde.
Meerdere keren heeft hij andere honden verwond en tot 2 keer toe in losloopgebied een klein reutje doodgebeten.

Dat vind ik totaal niet vergelijkbaar met de overlast van een buurtende hond en als dat de straf is voor (een keer) niet onder appél staan vind ik dat je daar niet thuis hoort met je bijtende hond.
dagmar88
Zeer actief

Budkes schreef:
dagmar88 schreef: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1111 ... heide.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nee dat is geen garantie, dat is een rijbewijs ook niet, en snelheidsbeperkingen ook niet, en valbeveiliging ook niet, en leeftijdsgrenzen ook niet, en noem het verder nog maar op, dat heeft te maken met het feit dat er ook ongelukken kunnen gebeuren.
Lopen met een hond waarvan je weet dat die gaatjes maakt bij een buurtende hond (of die nu sociaal is of niet) in losloopgebied zonder muilkorf vind ik rijden in de mist met je lichten uit.
Er om vragen dus.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

dagmar88 schreef:Ik ken maar één hond persoonlijk die beet. Een aangelijnde mastino met een italiaantje dat er achteraan wapperde.
Meerdere keren heeft hij andere honden verwond en tot 2 keer toe in losloopgebied een klein reutje doodgebeten.

Dat vind ik totaal niet vergelijkbaar met de overlast van een buurtende hond en als dat de straf is voor (een keer) niet onder appél staan vind ik dat je daar niet thuis hoort met je bijtende hond.
God jij bent echt meester in het verdraaien van discussies..........

Maar goed als je goed gelezen had dan wist je dat ik en verder iedereen in dit topic dat volledig met je eens is.
Maar dat dat niet wegneemt dat iedereen heus mag proberen zijn hond onder appel te houden. Gewoon omdat je samen in een maatschappij leeft waar nu eenmaal veel andere honden en mensen leven en omdat het, tenminste zo ben ik opgevoed, nog altijd fatsoenlijk is om gewoon rekening te houden met een ander.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Budkes schreef:

Lopen met een hond waarvan je weet dat die gaatjes maakt bij een buurtende hond (of die nu sociaal is of niet) in losloopgebied zonder muilkorf vind ik rijden in de mist met je lichten uit.
Er om vragen dus.
Wat een onzin. Lopen met een hond die gaatjes wil maken in een buurtende hond en die je niet onder controle hebt is, er om vragen. Maar ook een hond die gaatjes wil maken kun je prima onder controle houden. Ik bepaal namelijk zelf wel of ie gaatjes maakt of niet.

Maar dan komt er wel weer even de vraag terug over wat nu daadwerkelijk een losloopgebied is. En idd doe je jezelf er geen plezier mee om met een hondagressieve hond in een hondenlosloopgebied te lopen. Echter het lopen daar waar een hond los mag lopen, buiten de bebouwde kom dus bv, lijkt me alleszins normaal, ook voor een aangelijnde hond die wel gaatjes wil maken, maar het niet mag van de baas. Dat is namelijk geen specifiek losloopgebied, nee honden mogen daar loslopen en dat is in mijn optiek wel degelijk wat anders.
Gr. Aniek

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Strega schreef:
smoekie schreef:
Jee waar was dat vandeweek ook alweer. Een hond die zomaar op een andere afstoof en deze greep, de eigenaar legde de hond (los) af en de hond kreeg nog een 2e kans om een dunnetjes over te doen. "dat doet ie anders nooit hoor" :roll: Neh, laat andere dan maar tegen mij zeggen (ranetje) dat zoals ik het nu doe het eigenlijk niet zo zou hoeven te doen (ontwijken-omlopen etc) gezien het aantal honden die nogal graag willen bijten (zo ook hier in dit topic te lezen) blijf ik mijn verantwoording nemen en blijft mijn hond gewoon aan de (lange) lijn, ontwijk ik andere mensen met sociale honden gewoon en is iedereen "blij" :ok:

Dat dus :ok:
Dat die van jou blijkbaar echt een bijter is, maakt niet dat de honden van de rest van de discussianten dat zijn hè? Ik heb het idee dat jij een andere discussie voert dan wij :F: . Niemand heeft het hier over een hond die op anderen afstuift om ze te grijpen. En niemand heeft het over een hond die dat los doet.

Als ik overduidelijk mijn hond aanlijn in verband met een andere hond, dan vind ik het de verantwoordelijkheid van die baas om zijn hond bij zich te houden. En zo'n hond moet wel behoorlijk blind zijn om niet te zien dat die van mij niet gezellig met hem wil spelen :19: .

En je toon vind ik een beetje ongepast. Je hoeft niet te doen alsof we allemaal achterlijk zijn omdat we een ander standpunt innemen. Sterker nog, dat zou je niet mogen doen want daarmee beschadig je de discussie en dat lijkt me niet de bedoeling.
Smoekie, dat jij andere mensen met honden ontwijkt verwijt ik je toch niet?
Het zou niet moeten hoeven omdat jij oplet en een ander dat ook zou moeten doen.
Dat een hond ergens los mag lopen wil niet zeggen dat het een vrijplaats is waar hij alles maar mag doen naar eigen zin.
Dat is het enige dat ik schrijf :19:

Ik krijg ook de inderuk dat je een andere discussie voert dan de anderen.
In ieder geval een andere dan ik :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dagmar88
Zeer actief

Budkes schreef: Wat een onzin. Lopen met een hond die gaatjes wil maken in een buurtende hond en die je niet onder controle hebt is, er om vragen. Maar ook een hond die gaatjes wil maken kun je prima onder controle houden. Ik bepaal namelijk zelf wel of ie gaatjes maakt of niet.
Natuurlijk; maar de realiteit is dat veel mensen hun hond niet onder controle hebben. Vast niet en los niet. Ik durf zelfs wel te stellen dat niemand zijn hond 100% onder controle heeft en dat was voor mij bij mijn vorige hond, die de wil had om te bijten, reden genoeg om te muilkorven in losloopgebied of gebied waar veel honden los liepen.
Als er dan tóch iets gebeurd is de schade bij zijn type hond niet te overzien en dat wil ik gewoonweg niet op mijn geweten hebben.

In het eerste topic staat dat ze fiks uit kunnen halen met gaten tot gevolg bij neus aan neus staan. Dat zou voor mij reden genoeg zijn om te muilkorven ja.
En niet nadat er zo'n incident is geweest, maar al op het moment dat ik mijn hond daartoe in staat acht.
Wanneer ik in losloopgebied loop met mijn bijtende hond ga ik zeker niets aan andere mensen opleggen of commentaar geven op het gedrag van hun hond of manier van opvoeden.
Dat vind ik helemaal mijn taak niet en het enige wat je er mee bereikt is onwil. Mijn taak is mijn hond beschermen tegen wat hij/zij naar vindt en zorgen dat de andere hond geen schade oploopt.
Ik muilkorf, lijn aan, loop door, zeg vriendelijk gedag en wanneer de hond niet door heeft dat het om een hond gaat die geen contact wil/bijt laat ik mijn hond af gaan en stuur de ander naar de baas :19:
Ik ga toch zeker niet mijn probleem bij een ander neerleggen?

En ik ben in losloopgebied absoluut onwillig Charlie bij me te roepen; die gaat haar eigen gang zonder iets of iemand lastig te vallen en ondanks dat ze niet sociaal is is ze wel gehoorzaam, dus waarom zou ik?
Mensen die al van afstand gaan roepen dat ik mijn hond moet aanlijnen zodat zij er langs kunnen met hun aangelijnde hond in loosloopgebied krijg ik de kriebels van.
Natuurlijk lijn ik aan wanneer ik dat nodig vind; maar er zit een hele hoop tijd in het leren negeren van passanten en daar ga ik zeker niet opnieuw aandacht op vestigen door te roepen of aan te lijnen.
Begrip vragen lijkt mij pas op z'n plaats wanneer je ook begrip hebt. Begrip dat andere mensen andere problemen hebben met hun hond en begrip dat de gemiddelde persoon in losloopgebied niet de gemiddelde HFer is.

Budkes schreef:Maar dan komt er wel weer even de vraag terug over wat nu daadwerkelijk een losloopgebied is. En idd doe je jezelf er geen plezier mee om met een hondagressieve hond in een hondenlosloopgebied te lopen. Echter het lopen daar waar een hond los mag lopen, buiten de bebouwde kom dus bv, lijkt me alleszins normaal, ook voor een aangelijnde hond die wel gaatjes wil maken, maar het niet mag van de baas. Dat is namelijk geen specifiek losloopgebied, nee honden mogen daar loslopen en dat is in mijn optiek wel degelijk wat anders.
:wink: Lijkt mij ideaal om naartoe te gaan met honden die gaatjes maken :ok:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Strega schreef:
smoekie schreef:
Jee waar was dat vandeweek ook alweer. Een hond die zomaar op een andere afstoof en deze greep, de eigenaar legde de hond (los) af en de hond kreeg nog een 2e kans om een dunnetjes over te doen. "dat doet ie anders nooit hoor" :roll: Neh, laat andere dan maar tegen mij zeggen (ranetje) dat zoals ik het nu doe het eigenlijk niet zo zou hoeven te doen (ontwijken-omlopen etc) gezien het aantal honden die nogal graag willen bijten (zo ook hier in dit topic te lezen) blijf ik mijn verantwoording nemen en blijft mijn hond gewoon aan de (lange) lijn, ontwijk ik andere mensen met sociale honden gewoon en is iedereen "blij" :ok:

Dat dus :ok:
Dat die van jou blijkbaar echt een bijter is, maakt niet dat de honden van de rest van de discussianten dat zijn hè? Ik heb het idee dat jij een andere discussie voert dan wij :F: . Niemand heeft het hier over een hond die op anderen afstuift om ze te grijpen. En niemand heeft het over een hond die dat los doet.

Als ik overduidelijk mijn hond aanlijn in verband met een andere hond, dan vind ik het de verantwoordelijkheid van die baas om zijn hond bij zich te houden. En zo'n hond moet wel behoorlijk blind zijn om niet te zien dat die van mij niet gezellig met hem wil spelen :19: .

En je toon vind ik een beetje ongepast. Je hoeft niet te doen alsof we allemaal achterlijk zijn omdat we een ander standpunt innemen. Sterker nog, dat zou je niet mogen doen want daarmee beschadig je de discussie en dat lijkt me niet de bedoeling.
Dat zeg ik toch ook niet. Mensen moeten zich eens niet direct aangesproken voelen als ze toevallig zelf een hond hebben die gaatjes kan maken als er een “sociale’ hond komt buurten :roll:

Mijn hond(je) is een “bijter” aan de lijn (in die zin dat ze uitvalt naar andere honden). Die kan niet los omdat ze dan wegstuift en ik bang ben haar niet terug te vinden of haar terug te vinden met of gaatjes of dmv een berichtje dat ze onder een auto gekomen is. Dus tot zover mijn “bijter”.

Ik heb het als je goed leest ook niet over honden die op andere afstuiven om ze te grijpen. Ik heb het over dezelfde honden als waar jullie het over hebben. Honden die wel “los” kunnen maar bij wie geen hond in de buurt mag komen op straffe van gaatjes.

En daarvan ben en blijf ik gewoon van mening dat je die niet los moet laten en je gewoon niet van andere moet verwachten dat zij om jou te ontzien hun hond gaan aanlijnen. Ik doe dat in ieder geval niet. Ik houd gewoon de hond aan de lijn en klaar. Ik loop om, ik wacht etc etc etc.

Als jij een hond hebt waarvan je weet dat deze uithaalt naar andere als deze komen “buurten” heb je gewoon niets in een losloopgebied te zoeken heel simpel. Niet iedereen is verantwoordelijk, niet iedereen weet/beseft dat jij je hond aanlijnt om te voorkomen dat er een gevecht komt of wat dan ook. En daar moet jij als eigenaar van gewoon vanuit gaan vind ik persoonlijk. Niks meer, niks minder.

Maar nee, alle verantwoording bij de ander blijven leggen hoor :ok: toppie. Want dat is wat jij nu zegt. Als zij hun hond bij je laten komen terwijl jij overduidelijk je hond “aanlijnt” en zij niet “zien” dat jouw hond niet op een “bezoekje” zit te wachten mogen zij ook niet zeuren als dat gaatjes oplevert. Wordt niet in die woorden gezegd, maar dat is wel de uiteindelijke conclusie.

En wat mankeert er aan mijn toon? Niks hoor. Ik zeg nergens dat iemand achterlijk is, ik zeg alleen dat ik mijn hond gewoon bij me houd en van andere niet ga verwachten dat zij zich aan mij (mijn hond) aanpassen :19:

@ranetje, ik snap wat jij bedoelt hoor. Ik bedoel ook niet dat jij mij iets verwijt. En het zou idd niet moeten hoeven zoals jij zegt, maar zo werkt het in de praktijk vaak wel (gezien het aantal bijtincidenten) En nee tis ook niet zo dat als een hond los mag lopen dat een vrijbrief is dat diezelfde hond maar alles moet mogen. Maar ook jij weet net zo goed als ik dat de praktijk vaak anders is.

Dan kunnen we het allemaal wel zeer gesoigneerd vinden en zeggen dan hadden ze de hond maar bij zich moeten houden als er een “onverlaat’ toch bij je hond in de buurt komt waarvan jij (algemeen gesproken) zegt dat je hebt laten merken dat deze daar niet van gediend is, maar ik blijf daarin gewoon heel anders van mening en dat is dat je dan niets in een losloopgebied te zoeken hebt en anders die mensen dusdanig moet ontwijken, wachten dat zij zich niet aan jou (algemeen gesproken) hoeven aan te passen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik vind het een beetje moeilijk. Ik vind ook omdat ik dan toevallig een niet erg sociale reu heb, dat ik mensen niet met mijn probleem lastig moet vallen omdat zij hun hond los hebben.

Maar, ik had het vandaag ook. Wij hebben niet echt gebieden waar de hond los of vast moet. Ze mogen eigenlijk bijna overal wel los.

Ik heb Fodor altijd aangelijnd en we liepen dus waar veel mensen lopen ook met jonden los. Er kwam een vrouw aan met een hele speelse reu, dus ik ging de andere kant op.. Maar ze bleef maar dezelfde kant oplopen, dus heb ik gevraagd of ze bij het passeren even haar hond wilde aanlijnen omdat als haar hond naar de mijnne toe kwam ik zeker wist dat hij lelijk zou doen. Vond ze geen probleem, ze lijnde de hond even aan, we maakte op afstand nog even een praatje. Ze zei 'is dat een kuvasz? Wat een mooi beest zeg, ik zie ze alleen op plaatjes' waarop ik bedankt zei en voor de grap dat ze op plaatjes ook veel leuker zijn ;) nou konden we om lachen en zeiden gedag en gingen weer verder.

Als het zo gaat vind ik het wel heel fijn en zij vond het ook fijn dat we even waarschuwde. Ik denk dat het er ook aan ligt welke honden eigenaar je tegen komt ;) deze mevrouw begreep het ook gewoon.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Het stukje rekening houden met elkaar is gewoon soms erg moeilijk vanwege onbegrip. Het gekke is dat het onbegrip op niets gebaseerd is als je je bedenkt dat elke hond gaatjes kan maken, daar hebben zij namelijk tanden voor :mrgreen: De meeste bijtgevallen (lees schade van tanden) gebeuren nog altijd in losloopgebieden waar alle sociale honden bij elkaar rennen en spelen ?? alleen haalt dat het nieuws niet. Een snauw vanwege een stok, het vast houden tijdens rennen enz enz maar de honden spelen zo verschrikkelijk leuk :piew:
Hoevaak zie je mensen geen ballen gooien in een losloopgebied? Dan komt pietje aanrennen want die wil de bal ook en geeft een snauw, ships hoektandje - gaatje.
Discussie, hou die hond dan bij je als je weet dat hij een bal steelt en dan bijt.
Leukkkkkkkkkkkkk de kip en het ei.

Rekening houden met elkaar is ook naar je eigen rol kijken en niet alleen naar die van een ander. Zie je een aangelijnde hond, hou je hond vast die paar tellen. Zie je een hond aankomen en je bent aan het ballen, wacht even dat die hond voorbij is en zo zijn er veel meer voorbeelden te noemen waar de verantwoording van twee kanten verwacht mag worden
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

citaat
Dagmar schreef:

En ik ben in losloopgebied absoluut onwillig Charlie bij me te roepen; die gaat haar eigen gang zonder iets of iemand lastig te vallen en ondanks dat ze niet sociaal is is ze wel gehoorzaam, dus waarom zou ik?

En dat vind jij normaal gedrag van jezelf. Je bent het niet eens met het feit dat ik mijn honden aanlijn in een semi losloopgebied omdat ik geen enkel risico wil lopen, ik ontwijk zoveel mogelijk mensen met honden, ik passeer altijd netjes andere mensen met honden, hou rekening met hondjes die doodsbang zijn van grote honden en dan kom jij door de bocht met dat antwoord. Das een giller. Charlie is zeker altijd gemuilkorfd omdat ie niet sociaal is.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

smoekie schreef: :blah:
Als je mijn woorden verdraait en je eigen woorden ontkent, wordt het erg moeilijk om een zinnige discussie te voeren. Je hebt het wél over honden die anderen verscheuren (dat heb ik letterlijk van je gequote, dus... ??) en ik heb al tig keer gezegd dat mijn hond NIET bijt.

Ik stop ermee, ik wil best een discussie voeren, maar niet met iemand die de basisregels van een discussie niet kent of niet wil begrijpen. Laat maar.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Dianavdberkt
Zeer actief

precies Strega.

volgens mij heb ik aan het eind van dit topic twee woeste, alles vernietigende, altijd bijtende en verscheurende honden.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Dianavdberkt schreef:precies Strega.

volgens mij heb ik aan het eind van dit topic twee woeste, alles vernietigende, altijd bijtende en verscheurende honden.
En je weigert er iets aan te doen. Slecht hoor. Maar ja, ik heb dat ook, dus ik snap het wel. We hebben toch te veel honden op de wereld dus als er zo nu en dan eentje in de maagjes van de onzen verdwijnt... :U: Hadden die andere mensen maar niet zo'n stomme sociale hond moeten hebben.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

En slaat de titel van je topic niet alleen op de mensen die je tegenkomt op de wandeling, maar ook op enkele forummers. :wink:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

:neenee:
Ze zijn lief en sociaal maar houden er niet van dat honden op hun afgestormd komen en houden er ook niet van neus aan neus te staan met vreemde honden. Dan kunnen ze fiks uithalen, soms met gaten tot gevolg.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

EstherK schreef: :neenee:
Ze zijn lief en sociaal maar houden er niet van dat honden op hun afgestormd komen en houden er ook niet van neus aan neus te staan met vreemde honden. Dan kunnen ze fiks uithalen, soms met gaten tot gevolg.
Kan dat niet dan :O: :mann:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Strega schreef:
smoekie schreef: :blah:
Als je mijn woorden verdraait en je eigen woorden ontkent, wordt het erg moeilijk om een zinnige discussie te voeren. Je hebt het wél over honden die anderen verscheuren (dat heb ik letterlijk van je gequote, dus... ??) en ik heb al tig keer gezegd dat mijn hond NIET bijt.

Ik stop ermee, ik wil best een discussie voeren, maar niet met iemand die de basisregels van een discussie niet kent of niet wil begrijpen. Laat maar.
De hele discussie heb ik het steeds zoals iedereen over eigenaren die met honden lopen waarvan bekend is dat deze bijten als er een hond komt buurten.

Hier bovenin gaf ik een (1tje dus) voorbeeld van een topic wat eerder deze week geopend was naar aanleiding van een hond (als in 1 hond en niet honden) die normaliter nooit wat doet, maar toch ineens bovenop een andere dook, de eigenaar de hond aflegde (niets vastbond of aanlijnde nee aflegde) en de hond voor een 2e x de kans kreeg om dat ouwtje te pakken. Dus nu niet zeggen dat ik het wél over honden (meervoud) heb die andere verscheuren want dan lees jij zeker met een met kiptape dichtgeplakte bril op. :roll: Dus van woorden verdraaien en of ontkennen geen sprake.

Daarbij schrijf ik nergens dat ik het over JOUW hond heb. Als je goed gelezen heb heb ik eerder al geschreven dat ik het in zijn algemeenheid schrijf en wie de schoen past trekke hem aan. Dus prima dat jij de discussie laat voor wat het is, maar ga mij aub niet verwijten de "basisregels" van een discussie niet te kennen of te begrijpen want wat dat betreft mag je die zelf wel even goed op je in laten werken. :ok:

Daarbij als je dan iets quote, dan graag de gehele quote en niet een stukje van een ander weglaten maar mijn antwoord op diegene laten staan. Is ook niet zo netjes als je een discussie aan het voeren bent. Is naar mijn bescheiden mening ietwat verwarrend. :cool2:

dagmar88 schreef:Lopen met een hond waarvan je weet dat die gaatjes maakt bij een buurtende hond (of die nu sociaal is of niet) in losloopgebied zonder muilkorf vind ik rijden in de mist met je lichten uit.
Er om vragen dus.
Dit dus. :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

S@ndr@ schreef:
EstherK schreef: :neenee:
Kan dat niet dan :O: :mann:
Dat kan echt wel. :pffff:
En het topic mag dus ook niet zo eindigen:
Dianavdberkt schreef:precies Strega.

Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Ik heb zelf geen bijter/vechter, maar wel een hond die kan patsen met 1 op de 10 honden (vnml. labjes).
En die zelf ook op andere honden afloopt wanneer hij los loopt, dus door die combi lijn ik aan op drukke stukjes.
Hoe ik dat van de zomer ga doen weet ik nog niet, want dan is het een groot toeristenfeest.
Hier is het trouwens zo dat mensen je sowieso heel vreemd aankijken als je hond is aangelijnd om die reden.
Want in deze losloopgebieden rennen alle honden op elkaar af en de baasjes sjokken rustig door.
Dan kan ik wel boos worden op iedereen die hun plaat-voor-de-kop-labrador op mijn hond laat afkomen.
Maar dan moet ik me 90% van de tijd dat ik wandel gaan frustreren, dus pas ik me gewoon een beetje aan.
Ik lijn dan dus aan en pak hem desnoods bij zijn halsband vast terwijl ik doorloop en Cariño laat rennen.
Ik snap ts' irritatie wel om zo'n onverschillige opmerking, want in theorie heeft iedereen het recht daar te komen.
Maar in de praktijk is het een warboel (hier althans) en kan je niet verwachten dat 30 wandelaars zich aanpassen voor één persoon.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Misschien is het juist omdat ze aan de lijn zitten en de andere honden zijn los ze gefrustreerd zijn en daarom honden aanvallen als ze in hun buurt komen. Heb je wel eens geprobeerd om je honden los te laten?
Dianavdberkt
Zeer actief

het wordt steeds erger dit topic.

Mijn honden bijten niet om zich heen
Mijn honden zijn niet agressief
mijn honden zijn onder appel ook in moeilike situaties
mijn honden hebben 1 x in deze hele 9 jaar een andere hond gebeten omdat die hond niet van ophouden wist. dat is dan ook de reden dat ik ze niet met andere honden in de buurt wil hebben.
mijn honden worden niet gemuilkorfd
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Ik kan Smoek heel goed begrijpen en doorgaans doen we hier hetzelfde. Het zou alleen niet nodig moeten zijn..... en helaas is de praktijk dat de meesten uitgaan van hun eigen ikke waarbij de rest kan stikke.
Rekening houden met elkaar lijkt steeds en steeds minder te worden. Je ziet dat overal in het dagelijks leven: op straat, in de supermarkt of in het losloopgebied.

Heel soms kan je niet anders of je moet met je hond(en) in de sloot of op de weg gaan staan om een ander te kunnen laten passeren. Gelukkig zijn er ook legio mensen die wanneer ze zien dat jij je hond aanlijnt (in het losloopgebied) dit ook doen of in het niet losloopgebied net als jijzelf hun hond bij zich houden :ok: en elkaar de gelegenheid geven te passeren.
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Laat je je honden zo en zo wel eens los?
Dianavdberkt
Zeer actief

We laten ze altijd los lopen behalve als we andere honden in de buurt zien komen die niet willen luisteren naar de eigenaar. Dan worden ze netjes aangelijnd. Als de ander de hond bij zich houd kan ook ik er gewoon zonder lijn langslopen. Geen enkel probleem.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Om een knokpartij per negen jaar, ook nog vanwege een opdringerige andere hond, zou ik me helemaal niet zo druk maken.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Dianavdberkt
Zeer actief

Jaap* schreef:Om een knokpartij per negen jaar, ook nog vanwege een opdringerige andere hond, zou ik me helemaal niet zo druk maken.

Doe ik ook niet Jaap maar omdat het uit te sluiten dat het weer gebeurt pas ik gewoon extra op. Zeker nu de teef een dubbele hernia heeft en de reu last heeft van zijn voorpoten. Ze zijn kribbig aan het worden als ze niet gewoon lekker hun eigen gang kunnen gaan en continu lastig worden gevallen door losgeslagen projectielen.
Dianavdberkt
Zeer actief

onze twee oudjes met de destijds laatste nieuwe aanwinst. Op dat moment 5 maanden oud.

misschien wel leuk om te zien hoe ze met een jonge reu omgaan en hem laten zien wat wel en niet kan.

http://www.youtube.com/watch?v=cSpvm3-DnWU
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

smoekie schreef:@ranetje, ik snap wat jij bedoelt hoor. Ik bedoel ook niet dat jij mij iets verwijt. En het zou idd niet moeten hoeven zoals jij zegt, maar zo werkt het in de praktijk vaak wel (gezien het aantal bijtincidenten) En nee tis ook niet zo dat als een hond los mag lopen dat een vrijbrief is dat diezelfde hond maar alles moet mogen. Maar ook jij weet net zo goed als ik dat de praktijk vaak anders is.

Dan kunnen we het allemaal wel zeer gesoigneerd vinden en zeggen dan hadden ze de hond maar bij zich moeten houden als er een “onverlaat’ toch bij je hond in de buurt komt waarvan jij (algemeen gesproken) zegt dat je hebt laten merken dat deze daar niet van gediend is, maar ik blijf daarin gewoon heel anders van mening en dat is dat je dan niets in een losloopgebied te zoeken hebt en anders die mensen dusdanig moet ontwijken, wachten dat zij zich niet aan jou (algemeen gesproken) hoeven aan te passen.
:ok:
En toch blijf ik het zeggen :wink:
Niet alleen hier, maar ook op de puppycursus en op de jonge honden cursus.

De cursisten krijgen de hondenetiquette van de DB in hun puppyboek mee naar huis.
En ik heb het er ook nog regelmatig over tijdens de lessen.

Misschien is het een hopeloze zaak, maar als je nooit wat zegt is het dat in ieder geval.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dianavdberkt
Zeer actief

Nanna schreef:
Dianavdberkt schreef:onze twee oudjes met de destijds laatste nieuwe aanwinst. Op dat moment 5 maanden oud.
misschien wel leuk om te zien hoe ze met een jonge reu omgaan en hem laten zien wat wel en niet kan.
http://www.youtube.com/watch?v=cSpvm3-DnWU
Leuke video ;-) De ouwetjes vind ik anders nog rad zat :ok:

Ze zijn nu natuurlijk weer wat ouder en grijzer :lol1: . Het ging me er alleen maar om hoe ze altijd zijn geweest. Nu ze wat ouder en sneller geirriteerd zijn vinden ze het niet leuk meer om het spartelende jonge spul om zich heen te hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”