Maar dat zeg ik ook niet hoor, maar als ik moet kiezen, kies ik voor zijn aanpak en niet die van MG, daar geloof ik niet in dus zal toch niet werken...Jaap* schreef:Ik ben (en blijfmalinois schreef:maar de honden die hij krijgt zijn wel iets anders dan de golden die MG bij zich had... dat zijn over het algemeen honden die jaren zijn gegroeid, jaren hun gang hebben kunnen gaan en ja daar is zoiets heel duidelijk voor.
Tenminste dat is mijn mening dan....![]()
Ik heb hem ook een pitbull zien belonen met kaasjes, niks rangorde... dus hij gebruikt wel degelijk de methodes die bij een hond past.![]()
) er van overtuigt dat veel van die honden, op een manier die niet zo zwaar zou leunen op onderwerping, hetzelfde resultaat kunnen behalen met minder stress.
Ik snap wel dat het zijn handelsmerk is om in vijf minuten een probleem op te lossen, maar daar denk ik hetzelfde van als van 'uw hond gehoorzaam in 13 weken'.
Wat heeft die hond daar aan, en waar is het goed voor om jezelf die beperking op te leggen.
Ik ben beslist niet anti millan hoor. Maar, net zoals bij iedereen waar wonderen aan worden toegeschreven, het kan ook tegenvallen. En kun je er ook kritiek op hebben.
Niemand heeft het 100% alleenrecht op het 'bij het rechte eind hebben'![]()
Maar nogmaals, ik bewonder hem net zo vaak als dat ik er de wenkbrauwen bij frons.
Maar ik gebruik ook zeker niet alles wat hij laat zien hoor, ik gebruik er dingen uit die ik kan toepassen, maar ook dingen van mn trainer, van BB en zeer zeker van mezelf... het is een combinatie van... je moet hem ook niet imiteren, dat lukt je nl. nooit, je hebt niet dezelfde timing en niet dezelfde uitstraling.
De snelheid, tja ik pak liever ook maar meteen door... dat is in mijn ogen duidelijk, snel en dus beter voor de hond.. maar dat is misschien persoonlijk.