massam schreef:dat is geen vooroordeel!!
dat is de realiteit die je onder ogen krijgt als je teveel eikels met "stoere" honden tegenkomt!!!
gelukkig zijn er ook heel veel mensen die heel goed weten dat hun schatjes eikels kunnen zijn tegen andere honden en daar rekening mee houden!
Om eerlijk te zijn ken ik niemand (!) met een staff, die niet stoer doet met zijn/haar hond. Jammer is dat he. Zeker als ik de verhalen hier hoor. Ik ken alleen maar staff's uit mijn wijk. Dat is ook jammer.
Het zijn zulke scheetjes. Net nog, liep ik met Biltz een stukkie. Ik kom twee meisjes tegen (pubermeisjes) met een prachtig witte staffpuppie, met precies zo'n zwarte vlek over zijn oog als die hond uit die tekenfilmserie de boefjes! (zo heet die serie geloof ik)
Prachtig lief dingetje vond ik! Ik een gesprekje aangegaan met de twee meisjes, leuke pup... hoe oud etc. Ik op mijn knieen en dat hondje wilde naar me toe komen, ik aaien zeggen dat het een scheetje is (ben snel geraakt door pups....)
Dat was toch mooi niet de bedoeling. Ik moest maar niet denken dat zij me nog steeds zo lief zou vinden als ze wat ouder is. Dat die rothond van mij wel eens zou leren dat hij niet naar hun toe mag komen!
Serieus. Gewoon een leuk gesprek met de twee dames over hun nieuwe puppie. Tot het moment dat ik op mijn knieeen ga om dat hondje te begroeten. Toen draaide het knopje om bij hun. Ik mocht vooral niet denken dat het een lief hondje was!
En dan over mijn hond zo praten. Nee, niet niet niet niet niet leuk.
Ook niet leuk is het om steeds de hondjes maar te zien tot ze een jaar of wat zijn, dan verdwijnen ze ineens spoorloos.
Serieus zou ik wel eens iemand willen ontmoeten die leuk met zijn staff omgaat. niet allemaal spikes om die nek gooit en de hele dag buiten loopt te hangen.
Wij zeggen hier zelfs dat de staffs van die jongens/meiden zijn die geen geld hebben om een dure auto te kopen, zodat ze toch nog iets van een status symbool bij zich hebben om de andere sexe te kunnen imponeren.
Jammer, maar ik zit erover te denken om met die aanlijnwandeling mee te gaan in januari. Heb gelezen dat er een hoop staff's etc. meegaan. Lijkt me een hele gebeurtenis en kan ik de andere kant van het verhaal ook eens meemaken.
Vraag me alleen af of ik mijn Blitz mee kan nemen daarheen. Hij is aan het generaliseren he... Op dit moment wil hij geen staff meer om zich heen hebben na een aantal incidenten (niet 1, maar een aantal ja)
Aan de andere kant misschien juist wel weer goed, zodat hij kan zien dat niet alle staff.s hetzelfde zijn.