Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cane Corso en Presa Canario,Waarin verschillen deze honden

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Roelfien schreef:Ja, heb je gelijk in, dus dan neem je die verantwoordelijkheid ook, zoals in mijn geval, want ik had ook (zoals velen doen) keihard kunnen gaan roepen: tja, ging stuk he? Daar kan ik ook niks aan doen. Dan biedt je gewoon aan om de rekening voor de hechting te betalen. :wink:
Precies. :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Je was dus eigenlijk te laat, en moest zodoende de verantwoording nemen voor iets wat je had kunnen voorkomen. :wink:
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Wil de hond schreef:Iemand die een hond heeft die in staat is om andere honden dood te bijten moet gewoon kunnen zorgen dat hij kan voorkomen dat zijn hond zover komt.

Is hij niet in staat of niet voorbereidt dan moet hij niet op straat kunnen komen met zijn hond.

Hopelijk gaat dit wettelijk geregeld worden.

Bewijs van kapabel-zijn, breakstick, muilkorf... En anders gewoon oprotten met zulke honden uit de samenleving.

Kijk, een incident kan voorkomen, maar dit zou zonder noodlottige gevolgen als overlijden moeten aflopen, kan dit niet dan hoort zo´n baas met zo´n hond niet thuis in de samenleving.

"Ik wist het niet...". Wat is dat nou voor gelul? Is net zo dom als iemand die jouw met zijn auto voor je flikker rijdt, uitstapt en tegen je zegt dat hij niet wist waar de rem zit.
gelul ik kan tegen jou aan rijden en dat kan gewoon gebeuren ik kan ook boven op je klappen en je dood rijden dat kan ook gebeuren.

mol :8):
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Het is niet hetzelfde Mol,

Als jij alles hebt gedaan om te voorkomen dat je mij aanrijdt kan ik je niet hetzelfde verwijten als wanneer jij in een auto stapt, mij aanrijdt, en er daarna pas achter komt dat zo´n auto remmen heeft.

Of een hond die een breakstick nodig heeft om brokken te voorkomen. Achteraf gelul schiet niet op, dat is iets wat oetlullen doen, zeker als het om potente honden gaat.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Wat zijn in jullie ogen gevaarlijke honden ?
Bepaalde rassen of schuilt er in elke hond een kleine beetje gevaarlijk ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Wil de hond schreef:Je was dus eigenlijk te laat, en moest zodoende de verantwoording nemen voor iets wat je had kunnen voorkomen. :wink:
Zo mag je het ook noemen. Maar ongelukjes gebeuren nu eenmaal, hoe en waarom maakt uiteindelijk niet eens zoveel uit. Ik kom hier in de buurt regelmatig (voornamelijk jonge) honden tegen die of uitgebroken zijn uit huis, uit hun lijntje geglipt zijn of gewoon onder appèl van hun baasje zijn gekomen en die dan spontaan op je af komen rennen. Dat gebeurt nu eenmaal in een omgeving waar zo ongeveer net zoveel honden als mensen wonen (Almere staat synoniem voor koophuis/hondje/kindje :mrgreen: ) En dan even ongeacht of dat wel of niet goed is: je hebt er maar rekening mee te houden, ookal is het niet altijd leuk als er een jonge reu op je honden, die braaf aan de lijn lopen, komt rennen. Dus schelden mag, maar als er op de een of andere manier toch verwondingen van komen, die ernstiger zijn dan gewoon wat gaatjes, dan heb je je verantwoordelijkheid te nemen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Mol
Zeer actief

Wil de hond schreef:Het is niet hetzelfde Mol,

Als jij alles hebt gedaan om te voorkomen dat je mij aanrijdt kan ik je niet hetzelfde verwijten als wanneer jij in een auto stapt, mij aanrijdt, en er daarna pas achter komt dat zo´n auto remmen heeft.

Of een hond die een breakstick nodig heeft om brokken te voorkomen. Achteraf gelul schiet niet op, dat is iets wat oetlullen doen, zeker als het om potente honden gaat.
tuurlijk wel man, als ik recht door rijd en jij komt in eens de hoek om dan hoef ik jou nooit gezien te hebben en als ik je zie is het te laat en dat is ook zo met honden die niet luisteren, als ze een andere hond zien is het te laat.

laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Mol schreef:je heb zelf ook volgen je eigen beweringen een hond en mens onvriendelijke hond die inmiddels te oud is om wat dan ook klaar te kunnen maken. deze hond in haar jonge jaren had ook een hond dood kunnen bijten net zo goed als ieder andere hond dit kan.
Gelul want ze erkend onderwerping, heeft tientallen keren gevochten en nog nooit een hond zwaar verwond. Er is nog nooit een hond naar de DA gebeten door mijn hond dus wat je zegt is niet van toepassing op mij :mrgreen:

dus ga nou niet zo dom lopen praten over dingen waar je geen benul van heb hoe ze werken alles wat jij weet over de rassen komt uit boekjes
wil je echt weten hoe ze zijn moet je in je auto stappen en hier heen komen en dan er een stukje mee gaan lopen en dan je oordeel veilen niet eerder want man je lult soms verschrikkelijk uit je nek.

Ook gelul, geef mij een pitje en ik ben er blij mee. Geef mij een bullmastif en ik ben gek op dat beest. Is hij echter gek en bijt hij honden dood dan muilkorf ik hem.
Ik heb het helemaal niet over jou want jouw honden bijten geen honden dood toch?

Ik heb trouwens jaren op het bulldogsyndicaat gestaan, honden uitgebracht op powerdogshows in Belgie, in het fokkerswereldje rondgesnuffeld, met een afgerichte dogo gestaan, een mechel/DD gehad etc. Ik ken en weet meer van die honden dan jij misschien vermoed :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik heb verder niks tegen rassen, elke individuele hond die honden afslacht die loslopen mag wat mij betreft naar een kundige baas of moet gemuilkorft. Als mijn hond maltezers dood zou maken werd ze ook gemuilkorft. Ik ga echt niet het eigen schuld dikke buld principe aanhouden als het om verscheuren van onschuldige gezinshonden gaat :roll:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
Mol schreef:je heb zelf ook volgen je eigen beweringen een hond en mens onvriendelijke hond die inmiddels te oud is om wat dan ook klaar te kunnen maken. deze hond in haar jonge jaren had ook een hond dood kunnen bijten net zo goed als ieder andere hond dit kan.
Gelul want ze erkend onderwerping, heeft tientallen keren gevochten en nog nooit een hond zwaar verwond. Er is nog nooit een hond naar de DA gebeten door mijn hond dus wat je zegt is niet van toepassing op mij :mrgreen:

dus ga nou niet zo dom lopen praten over dingen waar je geen benul van heb hoe ze werken alles wat jij weet over de rassen komt uit boekjes
wil je echt weten hoe ze zijn moet je in je auto stappen en hier heen komen en dan er een stukje mee gaan lopen en dan je oordeel veilen niet eerder want man je lult soms verschrikkelijk uit je nek.

Ook gelul, geef mij een pitje en ik ben er blij mee. Geef mij een bullmastif en ik ben gek op dat beest. Is hij echter gek en bijt hij honden dood dan muilkorf ik hem.
Ik heb het helemaal niet over jou want jouw honden bijten geen honden dood toch?

Ik heb trouwens jaren op het bulldogsyndicaat gestaan, honden uitgebracht op powerdogshows in Belgie, in het fokkerswereldje rondgesnuffeld, met een afgerichte dogo gestaan, een mechel/DD gehad etc. Ik ken en weet meer van die honden dan jij misschien vermoed :wink:
nee mijn honden bijten geen honden dood.
rose zou het echter wel doen als ik haar daar de kans toe zou geven eerlijk is eerlijk.
hoe lief ze is voor mensen hoe gemeen ze is voor vreemde honden in haar buurt, ze acsepteerd alleen de honden hier in huis

wat ik bedoel te zeggen dat het altijd kan gebeuren in een gevecht dat 1 van de honden verkeerd grijpt en de ander dood bijt, zo raar is dat niet teminste dat vind ik wolven bijten vreemde wolven ook dood als ze de kans krijgen.

Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik heb verder niks tegen rassen, elke individuele hond die honden afslacht die loslopen mag wat mij betreft naar een kundige baas of moet gemuilkorft. Als mijn hond maltezers dood zou maken werd ze ook gemuilkorft. Ik ga echt niet het eigen schuld dikke buld principe aanhouden als het om verscheuren van onschuldige gezinshonden gaat :roll:
kijk dat het niet over de kam geschoren moet worden van tja poep gebeurt ben ik met je eens maar het KAN nu eenmaal gebeuren leuk is het niet zeker niet en ik persoonlijk zou veschrikkelijk balen maar het kan wel.

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Mol schreef:
MARC_S schreef:Ik heb verder niks tegen rassen, elke individuele hond die honden afslacht die loslopen mag wat mij betreft naar een kundige baas of moet gemuilkorft. Als mijn hond maltezers dood zou maken werd ze ook gemuilkorft. Ik ga echt niet het eigen schuld dikke buld principe aanhouden als het om verscheuren van onschuldige gezinshonden gaat :roll:
kijk dat het niet over de kam geschoren moet worden van tja poep gebeurt ben ik met je eens maar het KAN nu eenmaal gebeuren leuk is het niet zeker niet en ik persoonlijk zou veschrikkelijk balen maar het kan wel.

ja het kan gebeuren, net zo goed dat het kan dat een jack een teckel doodbijt (vb dus he) het gaat er alleen om hoe je er mee om gaat, ik vind zelf een verhaal van tja heb mijn hond 15 meter mee gesleurd, maar helaas pindakaas, eigen schuld dikke bult niet de instelling.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

moeilijk dit hoor!!

ik heb zo'n rotreu :19:

wist ik van tevoren, klopt! maar ik heb hem (staffordshire bullterrier) gekozen omdat de rest van de eigenschappen voor mij alle negatieve dingen laten verbleken.

ik loop niet met een muilkorf.

sam heeft nog nooit gevochten, maar ka wel een muil lostrekken tegen andere honden. als ik hem dan zijn gang zou laten gaan weet ik ook niet hoe het afloopt.

ik laat hem dus ook niet zijn gang gaan... sam loopt nooit los en ik loop ook nooit op geliefde losloopplekken.

ik ben misschien bevoorrecht dat ik in buitengebied woon, dus er is altijd wel een stuk waar je niemand tegenkomt.

als ik bij mij in het dorp loop dan loopt hij aan een korte lijn. zie ik in de verte dat mensen hun hond los hebben draai ik om.

ik vind het mijn verantwoordelijkheid omdat ik degene ben met de rothond (wat andere honden betreft)

zou, is nog nooit gebeurt, het mij gebeuren dat wij in het dorp lopen en ik heb niet in de gaten dat een hond naar ons toekomt dan denk ik dat sam óf gaat spelen, óf gaat vechten, daar zit niks tussen bij hem.

waar ik loop moeten ze aangelijnt zijn. tuurlijk zal ik alles doen om te voorkomen dat er gewonden vallen, maar de aanlijnplicht is er niet voor niks!!!

buiten de veiligheid voor het verkeer en de mensen zie ik het ook een beetje als een manier om rustig met sam te lopen zonder continue op scherp te staan...

mij zul je dus ook niet gezellig in een park zien.
Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Mijn hond loopt los, dit kan gelukkig omdat hij goed luisterd. Een andere hond aan de lijn is voor mij: hond bij me roepen hem aanlijnen en er voorbij.

Zekers als de hond een staff betreft. Sommige mensen noemden mij nogal een doos wat dat betreft, maar ik zie niet aan een staff of het een lieve leuke is en ook de baasjes ken ik niet.

Ik woon in Rotterdam zuid. En ookal ben je nog zo'n staff liefhebber, je wordt hier helemaal doodgegooid met staffs. Het zuiderpark is ook alleen maar leuk in de herfst/winter/regen etc. Want dan kom je geen kip tegen. Ja, wat mensen met herders...

Jammer is het, maar ik heb ook een vooroordeel.

Wat wel vreselijk irritant is dat sommige van mijn buurthondjes (staffs) op een gegeven ogenblik geen pups meer zijn en de tuigjes losbreken als ik met mijn hond losloop. Dan is het gewoon hopen hopen hopen dat het hondje niet bovenop die van mij springt.

Mijn hond is okee hoor, zal geen gevecht beginnen, maar het is moeilijk als hij vastzit en er komt een andere hond op hem af die uit woede zijn tuig heeft losgerukt.

Bovendien helemaal k*t als de staff baasjes gaan lopen lachen. Bah!
M@scha
Zeer actief

dat is geen vooroordeel!!

dat is de realiteit die je onder ogen krijgt als je teveel eikels met "stoere" honden tegenkomt!!!

gelukkig zijn er ook heel veel mensen die heel goed weten dat hun schatjes eikels kunnen zijn tegen andere honden en daar rekening mee houden!
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

even een technisch vraagje tussendoor : welke hond wordt bedoeld met staff of staffie , de staffordshire bull terrier , de amstaff , of vallen beide daaronder ?
Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

massam schreef:dat is geen vooroordeel!!

dat is de realiteit die je onder ogen krijgt als je teveel eikels met "stoere" honden tegenkomt!!!

gelukkig zijn er ook heel veel mensen die heel goed weten dat hun schatjes eikels kunnen zijn tegen andere honden en daar rekening mee houden!
Om eerlijk te zijn ken ik niemand (!) met een staff, die niet stoer doet met zijn/haar hond. Jammer is dat he. Zeker als ik de verhalen hier hoor. Ik ken alleen maar staff's uit mijn wijk. Dat is ook jammer.

Het zijn zulke scheetjes. Net nog, liep ik met Biltz een stukkie. Ik kom twee meisjes tegen (pubermeisjes) met een prachtig witte staffpuppie, met precies zo'n zwarte vlek over zijn oog als die hond uit die tekenfilmserie de boefjes! (zo heet die serie geloof ik)

Prachtig lief dingetje vond ik! Ik een gesprekje aangegaan met de twee meisjes, leuke pup... hoe oud etc. Ik op mijn knieen en dat hondje wilde naar me toe komen, ik aaien zeggen dat het een scheetje is (ben snel geraakt door pups....)

Dat was toch mooi niet de bedoeling. Ik moest maar niet denken dat zij me nog steeds zo lief zou vinden als ze wat ouder is. Dat die rothond van mij wel eens zou leren dat hij niet naar hun toe mag komen!

Serieus. Gewoon een leuk gesprek met de twee dames over hun nieuwe puppie. Tot het moment dat ik op mijn knieeen ga om dat hondje te begroeten. Toen draaide het knopje om bij hun. Ik mocht vooral niet denken dat het een lief hondje was!

En dan over mijn hond zo praten. Nee, niet niet niet niet niet leuk.

Ook niet leuk is het om steeds de hondjes maar te zien tot ze een jaar of wat zijn, dan verdwijnen ze ineens spoorloos.

Serieus zou ik wel eens iemand willen ontmoeten die leuk met zijn staff omgaat. niet allemaal spikes om die nek gooit en de hele dag buiten loopt te hangen.

Wij zeggen hier zelfs dat de staffs van die jongens/meiden zijn die geen geld hebben om een dure auto te kopen, zodat ze toch nog iets van een status symbool bij zich hebben om de andere sexe te kunnen imponeren.

Jammer, maar ik zit erover te denken om met die aanlijnwandeling mee te gaan in januari. Heb gelezen dat er een hoop staff's etc. meegaan. Lijkt me een hele gebeurtenis en kan ik de andere kant van het verhaal ook eens meemaken.

Vraag me alleen af of ik mijn Blitz mee kan nemen daarheen. Hij is aan het generaliseren he... Op dit moment wil hij geen staff meer om zich heen hebben na een aantal incidenten (niet 1, maar een aantal ja)

Aan de andere kant misschien juist wel weer goed, zodat hij kan zien dat niet alle staff.s hetzelfde zijn.
M@scha
Zeer actief

ga lekker mee! geloof me dat alle mensen die meegaan hun verantwoordelijkheid kennen en zorgen dat er niks gebeurt!!!

jammer dat je zo'n rotervaringen hebt! wat een rare meisjes trouwens!!

kom maar een keer bij mij langs, of bij iemand anders van het forum met deze honden, dan merk je vanzelf dat er ook mensen zijn die juist willen dat hun hondjes het goed hebben en niet dat wij het goed hebben door een hond.

daarbij snappen de meisjes het niet helemaal... staffords kunnen hondagressief zijn, maar ze weten 1 belangrijk ding niet: staffords zijn dan wel ooit hondagressief gefokt, ze zijn ook menslievend gefokt, want als 2 vechtende honden uit elkaar gehaald moesten worden dan mochten de staffords de bazen niet bijten!!!!

het zijn gewoon superlieve, trouwe, gezellige, maffe stuiterballen die niet graag met andere honden spelen.... dat is alles! :19:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Zoie schreef:even een technisch vraagje tussendoor : welke hond wordt bedoeld met staff of staffie , de staffordshire bull terrier , de amstaff , of vallen beide daaronder ?
ik heb het over de staffordshire bullterrier (engelse staff)

maar ik denk dat allebei de rassen wat betreft mensvriendelijkheid en hondagressieviteit best bij elkaar in de buurt komen.

amstaffies staan wat afstandelijker bekend en de engelse staf wat meer als komiek, stuiterbal en allemansvriend
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:
Wil de hond schreef:Het is niet hetzelfde Mol,

tuurlijk wel man, als ik recht door rijd en jij komt in eens de hoek om dan hoef ik jou nooit gezien te hebben en als ik je zie is het te laat en dat is ook zo met honden die niet luisteren, als ze een andere hond zien is het te laat.

Weet je wat het is, als ik met mijn hond over straat loop en ik kom precies op een hoekie iemand tegen met een bull-achtige met de neiging om andere honden te slopen, en ik héb dan de pech dat mijn hond in zijn bek terechtkomt, dan mag ik alleen nog maar hopen dat de eigenaar van de bull-achtige in staat is om zijn hond van de mijne af te krijgen voordat deze wijlen of zwaargewond is.

Is het een verantwoordelijke eigenaar dan is de kans dat mijn hond het er levend vanaf brengt redelijk, zeker als mijn hond niet ál te mini is.

Is het echter een gemiddelde bullachtige-bezitter die geen kaas heeft gegeten van het hóe een in de kaken van zijn Fikkie terechtgekomen hondachtige te bevrijden uit zijn wel zeer netelige positie, dan maak ik dus iets zeer traumatisch mee. Ik zie dan bvb. hoe mijn hond al gillend 15 meter meegesleurd wordt door een zwaar over zijn stuur zijnde onkundige malloot, die áls de hele slachpartij uiteindelijk achter de rug is slechts weet te melden dat hem geen blaam treft, hij had zijn Fikkie per slot van rekening aan de lijn.

Dat moet niet kunnen.

Ook al doe je nog zo je best om andere honden te ontlopen, omdat je weet dat je bullachtige naar doet tegen andere honden, dan nog hooor je minimaal een breakstick bij je te hebben, én te weten hoe zo´n stokje doeltreffend te hanteren, met koelbloedigheid.

Heb je dit niet bij je dan ben je een potentiëel gevaar voor een deel van de samenleving. Je kunt je dan echt niet meer verstoppen achter het gezemel van: "Ik heb hem toch aan de lijn?". Dat schiet tekort, op een bepaald ongunstig moment, ten koste van heel veel leed.

Als je echt verantwoord bezig wilt zijn met je Bullachtige dan heb je gewoon altijd minimaal één breakstick bij je, welke je in het gunstigste geval nóóit nodig zult hebben gedurende het leven van je Fikkie. Maar gebeurt er een keertje ppoep, dan ben je daar in elk geval op voorbereid. Wil je hier niet aan, dan kun je naar mijn mening slechts met goed fatsoen de deur uit met een hond met muilkrof. En anders maar zonder hond.

Je moet gewoon niet naïef zijn en denken dat je verantwoording voor jouw verschrikkelijk lieve en leuke hond ophoudt bij het einde van de riem. Vindt je dat deze daar wel ophoudt dan ben je je hond niet waard, en draag je in potentie bij aan uitbreiding van het uitsterfbeleid mbt. de Pitbull naar andere rassen.
laeken
Zeer actief

Maar Mol, dan hebben we helemaal geen discussie. Tuurlijk kan ook mijn hond per ongeluk een tekkel doodbijten als die haar aanvliegt. Dat is het risico van honden. Maar je hebt honden die normaal vechten en honden die rood voor de ogen worden. Ik ken er genoeg die doorflippen en dat zijn vaak prima honden thuis, niks mis mee, maar neem de verantwoordelijkheid.

Ik ben het geloof in de meeste eigenaren verloren. Wuilus is gebeten door een Amstaff die lief was en nee nee, ze doet echt niks, RANG! zonder kennismaking hing ze in mijn hond van 13 :eek:

Diezelfde hond heeft twee herders van kenissen een lip afgescheurd en bij de andere meer dan 30 hechtingen in de kop gebeten. Beide keren zegt dat wijf, nee nee :neenee: , ze hoeft niet vast, ze doet echt niks :boos: :19: Tijdens het vechten stond ze te gillen en de eigenaars van de herders mochten hun eigen hond lostrekken en die staff weghouden. Dat kan zo toch niet?

En nogmaals, voor ik verkeerd begrepen word, als Wuil er niet was had ik nu een prachtig staffie gehad. Ik ben helemaal verliefd op dat ras en dat staat totaal los van slechte ervaringen.

Met bullmastifs heb ik helemaal geen slechte ervaringen en op de shows toonden die het makst en hondvriendelijk. Ambullen idem. Staffies mogen van mij grommen in de ring, dat hoort erbij :ok:
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Quote :Staffies mogen van mij grommen in de ring, dat hoort erbij

En waarom dan wel ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
yamie
Zeer actief
Contacteer:

die zin vind ik ook niet helemaal kloppen marc, dat er gegromd kan worden ja dat kan, als ik dicht naast een andere jack reu sta met mijn mannetje groeit ie ook een cm ... maar het hoort erbij? nee hoor dat hoeft niet ook niet bij de staffs, zowel am-staff als engels...
er zijn mensen die leuk gaan "sparren"met reuen, maakt ze een tikkie "mooier"in de show ring, ik zeg ook niet dat dat niet mag hoor, maar wel als je weet waar je mee bezig bent, maar dat doe je als eigenaar dus zelf, ik heb genoeg staffs gezien die geen oog hebben voor de andere reuen of teven in de ring, die gewoon oog voor de baas hebben en that;s it
laeken
Zeer actief

yamie schreef:die zin vind ik ook niet helemaal kloppen marc, dat er gegromd kan worden ja dat kan, als ik dicht naast een andere jack reu sta met mijn mannetje groeit ie ook een cm ... maar het hoort erbij? nee hoor dat hoeft niet ook niet bij de staffs, zowel am-staff als engels...
er zijn mensen die leuk gaan "sparren"met reuen, maakt ze een tikkie "mooier"in de show ring, ik zeg ook niet dat dat niet mag hoor, maar wel als je weet waar je mee bezig bent, maar dat doe je als eigenaar dus zelf, ik heb genoeg staffs gezien die geen oog hebben voor de andere reuen of teven in de ring, die gewoon oog voor de baas hebben en that;s it
Ik vind dat het bij het ras hoort. Dat mag je nooit wegfokken en al helemaal niet weg willen hebben. Ik zeg niet dat er draaiende honden aan de riem moeten hangen maar dat de staffies kop aan kont in de ring staan en dan niet eens naar elkaar kijken betekend dat het ras kapotgefokt is.

Als een bordercollie niet meer geintresseerd is in schapen maar alleen in obidience met de eigenaar mag je dat ras ook schrappen van mij. Dan is er showtype en verder niks, het ras is weg en vervormd tot een standaard zonder karakter.

Neem je het ras in huis dan weet je dat en kies je daarvoor. Anders moeten ze stoppen met fokken. :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
yamie schreef:die zin vind ik ook niet helemaal kloppen marc, dat er gegromd kan worden ja dat kan, als ik dicht naast een andere jack reu sta met mijn mannetje groeit ie ook een cm ... maar het hoort erbij? nee hoor dat hoeft niet ook niet bij de staffs, zowel am-staff als engels...
Ik vind dat het bij het ras hoort. Dat mag je nooit wegfokken en al helemaal niet weg willen hebben. Ik zeg niet dat er draaiende honden aan de riem moeten hangen maar dat de staffies kop aan kont in de ring staan en dan niet eens naar elkaar kijken betekend dat het ras kapotgefokt is.

Als een bordercollie niet meer geintresseerd is in schapen maar alleen in obidience met de eigenaar mag je dat ras ook schrappen van mij. Dan is er showtype en verder niks, het ras is weg en vervormd tot een standaard zonder karakter.

Neem je het ras in huis dan weet je dat en kies je daarvoor. Anders moeten ze stoppen met fokken. :wink:
ik ben het niet helemaal met je eens, je kunt een hond, ongeacht waar het op gefokt is, in een showring zodanig conditoneren dat bepaald gedrag niet tot uiting hoeft toe komen, we hebben een tijd een am staff teef in huis gehad, om te showen, dat was een draakje, daar moest je zeer bewust van zijn als je daar mee ging lopen, liep ook alleen op de uitlaat wei, maar op de show? nee hoor geen probleem, daar was het staan als een huis en op de "baas"letten.... ik ken mensen met border collies, die lopen langs een kinderboerderij, daar kijken ze idd niet eens naar schapen, maar in trainig of op een wedstrijd zijn ze top met de schapen...

het is bij een staff de interactie tussen de honden, het laten snuffelen aan elkaar, dat gaat niet , want het is ook echt niet zo dat je met een staff niet normaal over straat kan als daar andere honden lopen,( ff over 1 kam nu he) dat hoef en moet je op een show niet doen...
laeken
Zeer actief

Ik had het niet over getrainde showhonden :wink: Ik bedoel gewoon de gemiddelde hond op een show die daar geen strakke ringtraining in heeft gehad, een hond dus die zich gedraagt zoals hij is. Tuurlijk ben ik het met je eens dat een goed getrainde hond een prima showtje kan lopen terwijl de hond in de praktijk een kreng is en bv niemand binnen laat, puur trainen :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

dat wilde ik net zeggen!! :mrgreen:

tuurlijk moet je voor show geen eigenschappen uit rassen fokken, maar net als dat je je hond zit leert leer je hem ook de showregels.

in de ring vind ik dat de honden rustig moeten zijn, daarbuiten mogen ze van mij zichzelf zijn.

het is gewoon een kunstje dat showen, net als zitten, naastlopen en blijven...
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:dat wilde ik net zeggen!! :mrgreen:

tuurlijk moet je voor show geen eigenschappen uit rassen fokken, maar net als dat je je hond zit leert leer je hem ook de showregels.

in de ring vind ik dat de honden rustig moeten zijn, daarbuiten mogen ze van mij zichzelf zijn.

het is gewoon een kunstje dat showen, net als zitten, naastlopen en blijven...
ja dat klopt ...soort van haha, en idd in de ring is het 'werk"geen gezeur, gewoon luisteren en staan en lopen, maar ik loop ook wel buiten de show ring met mijn honden door de hal, enkom toch echt wel staffs tegen, ook op de uitlaat plaatsen, ik zie daar geen "vervelende' gedragingen, ik zie dat eigenlijk meer bij goldens hahhaa, sorry weet dat hier veel golden lovers zitten, maar valt me toch vaak weer op op een show.... wat ik bedoel te zeggen is dat ook op een show een staff zich prima kan gedragen, nee je moet gaan staan snuffen enz met een andere hond, maar dat kan en moet met zoveel honden en rassen niet...
M@scha
Zeer actief

ik ben nu 14-11-2004 voor het eerst zelf met lola op show geweest en mij viel het ook op dat veel honden zich goed gedroegen.

tuurlijk wel een keer een grom hier en daar, maar ik denk dat ze weten dat als ze daar zijn dat het niet mag ofzo, want buiten ging het wel een keer bijna mis.

lola is pas 7 maanden dus die vind iedereen nog leuk, maar met sam zou ik niet graag naar een show gaan want dat wordt een grote stressdag...
Afbeelding
Elsa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elsa »

massam schreef:moeilijk dit hoor!!

ik heb zo'n rotreu :19:

wist ik van tevoren, klopt! maar ik heb hem (staffordshire bullterrier) gekozen omdat de rest van de eigenschappen voor mij alle negatieve dingen laten verbleken.

ik loop niet met een muilkorf.

sam heeft nog nooit gevochten, maar ka wel een muil lostrekken tegen andere honden. als ik hem dan zijn gang zou laten gaan weet ik ook niet hoe het afloopt.

ik laat hem dus ook niet zijn gang gaan... sam loopt nooit los en ik loop ook nooit op geliefde losloopplekken.

ik ben misschien bevoorrecht dat ik in buitengebied woon, dus er is altijd wel een stuk waar je niemand tegenkomt.

als ik bij mij in het dorp loop dan loopt hij aan een korte lijn. zie ik in de verte dat mensen hun hond los hebben draai ik om.

ik vind het mijn verantwoordelijkheid omdat ik degene ben met de rothond (wat andere honden betreft)

zou, is nog nooit gebeurt, het mij gebeuren dat wij in het dorp lopen en ik heb niet in de gaten dat een hond naar ons toekomt dan denk ik dat sam óf gaat spelen, óf gaat vechten, daar zit niks tussen bij hem.

waar ik loop moeten ze aangelijnt zijn. tuurlijk zal ik alles doen om te voorkomen dat er gewonden vallen, maar de aanlijnplicht is er niet voor niks!!!

buiten de veiligheid voor het verkeer en de mensen zie ik het ook een beetje als een manier om rustig met sam te lopen zonder continue op scherp te staan...

mij zul je dus ook niet gezellig in een park zien.
Hier ben ik het helemaal mee eens, hier precies hetzelfde verhaal met mijn drie.
Groetjes, Elsa, Steffy, Kane en Ruby
Dogs With Spirit!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”