Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitlaatservice starten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Uitlaatservice starten

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heavy schreef:Je hebt zeker geen kinderen?
Daar word je heel bijzonder van he.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

dagmar88 schreef:
Nah ja je wilt in ieder geval geen geboortefotograaf :mrgreen:
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:
Gollum schreef:
dagmar88 schreef:
Hangt van de geboorte af ;-) Soms ben ik er reuze trots op hoor :tongue:
Oh ik bedoelde het andersom eigenlijk, dat als je geen kinderen hebt/ wilt je ook geen geboortefotograaf hebt/ wilt.
Maar goed, ik kwam niet over :LOL:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Heremetijd, toen ik voor het laatst naar dit topic keek, ging het over hussen :80:
dagmar88
Zeer actief

Gollum schreef:
dagmar88 schreef:
Als je al kinderen hebt ook niet :mrgreen:

Nou ja, zeker weten dat mensen die foto's over twintig jaar na gaan spelen :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:Heremetijd, toen ik voor het laatst naar dit topic keek, ging het over hussen :80:
En je dacht goh, wat loopt het aantal pagina's snel op, dit kan niet over hussen gaan. Maar eens snel kijken!
Gollum
Zeer actief

Afbeelding
:mrgreen:
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Wat doettttt het er toe? Nee, ik heb geen kinderen en als ik ze had gekregen had ik daar ook niemand bij gewild. Ik vind er al wat van als iemand haar mammie bij de bevalling wil hebben. Maar dat moet toch iedereen zelf weten? Werkelijk waar, hoe moeilijk is het?
80564M

En als dit gezeik in haar topic kwam toen ze om stemmen vroeg om haar foto's, kan ik het helemaal begrijpen. Maar hier in dit topic???
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:
Marion. schreef:En als dit gezeik in haar topic kwam toen ze om stemmen vroeg om haar foto's, kan ik het helemaal begrijpen. Maar hier in dit topic???
Wie begon er hier eigenlijk over? Precies ;-)
Wat wil je dan?
Dat iemand een voorbeeld gaat geven uit een branche waar ze niet in thuis is? Dat zou nog eens lollig worden, dat ze een voorbeeld geeft uit um, laat ik zeggen het onderwijs.
Dan krijg je geheid iedereen over je heen die docent is, om te beginnen met gebrul dat ze er niets van weet omdat ze geen docent is.
Of nee, laten we een voorbeeld geven uit de zorg. Dan kan je helemaal je borst natmaken, wat weet ze dáár nou van??

Uiteraard geef je een voorbeeld uit je eigen branche. Dan weet je tenminste waar het over gaat.
En het was een prima voorbeeld, want het gaat over klanten die geen flauwe notie hebben wat ergens bij komt kijken. Dat geldt in mijn werk exact zo, en in de HUS-wereld ook.
Als het goedkoop is zijn het mensen die geen idee hebben wat ze doen, als het duur is gaat iedereen zeiken maar het zijn wel professionals.
Dát is waar het om ging, en dat onderbouw je met een voorbeeld. Uit je eigen niche, en dat is op dit forum puur lijfsbehoud.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Marjoleine schreef: Uit je eigen niche, en dat is op dit forum puur lijfsbehoud.
:LOL:
Alleen is dat eigenlijk helemaal niet grappig.

Afbeelding

63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Heavy schreef:
Marion. schreef:
Wat doettttt het er toe? Nee, ik heb geen kinderen en als ik ze had gekregen had ik daar ook niemand bij gewild. Ik vind er al wat van als iemand haar mammie bij de bevalling wil hebben. Maar dat moet toch iedereen zelf weten? Werkelijk waar, hoe moeilijk is het?
Precies :LOL: dat doet er he le maal niks toe
Maar dat wordt Cleva wel voor de voeten gegooid
Dat wilde ik maar duidelijk maken :wink:
Welee, dat wordt Cleva helemaal niet voor de voeten gegooid.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jackira schreef:
Heavy schreef:
mijke schreef:
Cleva schreef:
Mens, overdrijf niet zo.
Het is onschuldig geplaag omdat het overduidelijk is dat je hier alleen maar bent om reclame voor jezelf te maken.

Het was niet grof, het was niet minder respectvol dan wat je zelf allemaal zegt, er is je domweg niets aangedaan.
Het staat je vrij om te doen alsof dat wel zo is maar daarom is het nog niet zo. :wink:
Heremijntijd, eerst iemand compleet afzeiken en dan, als die persoon daar logischerwijs op ingaat, roepen dat het onschuldig geplaag is en doen alsof zij overdrijft. Ik zie die kinderachtige "het ligt niet aan mij!"-techniek wel vaker voorbij komen. Als je serieus denkt dat dat onschuldig geplaag is wordt het hoog tijd om even te kalibreren met de rest van de wereld. Je zit er nogal naast namelijk.

Ach kom op nou. Jody draait hier al heel lang mee langer dan jij. Ze kent Cleva al langer en weet hoe hij zich kan uitdrukken. Als ze daar niet tegen kan dan moet ze dat gewoon negeren. Als hij dan door blijft gaan spreek je van pesten

Dat nu iedereen aan komt lopen kakken :mrgreen: dat het pesten is kan je ook wel als pesten en achtervolgen zien :19: en weet je wat ik flauw vind . Als Cleva dit soort opmerkingen over zichzelf maakt dan kan er wél hartelijk om gelachen worden

Dat snap ik dan weer niet. Je vind het leuk of je vind het niet leuk
Nou inderdaad, ze heeft zich hier onder andere forumnamen jaren geleden ook wel gemanifesteerd als iemand die niet vies was van een relletje. En dan nu ineens aangeleerd correct antwoorden. Wat een 180 graden draai zeg.

Al haar reacties gaan uiteindelijk ook over haar fotografie na jaren niet op het forum geweest te zijn. Geeft niet maar de opzet is wel duidelijk. Ik heb nog niet veel gehoord over hoe het nu met haar honden gaat.
Nou dit. Ze komt alleen nog voor dr fotogebeuren reclame maken de honden hoor je amper wat over.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
80564M

Heavy schreef:
Marion. schreef:
Precies :LOL: dat doet er he le maal niks toe
Maar dat wordt Cleva wel voor de voeten gegooid
Dat wilde ik maar duidelijk maken :wink:
Dat wordt Cleva helemaal niet voor de voeten gegooid, ik zou zeggen lees eens terug :ugh:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Marjoleine schreef:
Nanna schreef:
Marjoleine schreef: Uit je eigen niche, en dat is op dit forum puur lijfsbehoud.
:LOL:
Alleen is dat eigenlijk helemaal niet grappig.
Nee, dat is ook helemaal niet grappig.

Maar een onderwerp is hier blijkbaar niet compleet als er niet iemand de grond in getrapt kan worden.
80564M

Nanna schreef:
jvanringen schreef: Maar een onderwerp is hier blijkbaar niet compleet als er niet iemand de grond in getrapt kan worden.
Stel je toch niet zo aan zeg :roll: . En verder vind ik het wel weer prima. Dus :zwaai
Dus het ging puur om de lol, ten koste van iemands broodwinning. Schijtlollig inderdaad :19:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
jvanringen schreef:Maar een onderwerp is hier blijkbaar niet compleet als er niet iemand de grond in getrapt kan worden.
Stel je toch niet zo aan zeg :roll: . En verder vind ik het wel weer prima. Dus :zwaai
Dat is wel voorspelbaar, Nanna.
Het is domweg niet grappig.
En inderdaad, mensen hoeven hier niet te komen, voor we die erin gaan gooien. Maar mensen hoeven zich ook niet altijd zo op te stellen.
Het is bizar dat een paar mensen de lol kunnen vergallen op deze manier en dat ook keer op keer doen.

Afbeelding

80564M

Jackira schreef:Nou inderdaad, ze heeft zich hier onder andere forumnamen jaren geleden ook wel gemanifesteerd als iemand die niet vies was van een relletje. En dan nu ineens aangeleerd correct antwoorden. Wat een 180 graden draai zeg.

Al haar reacties gaan uiteindelijk ook over haar fotografie na jaren niet op het forum geweest te zijn. Geeft niet maar de opzet is wel duidelijk. Ik heb nog niet veel gehoord over hoe het nu met haar honden gaat.
En iemand kan in die jaren niet groeien? Jaren geleden niet vies van een relletje, dus ze moet nu maar hetzelfde zijn? Een kind en een wereldreis veranderen niets aan je levenswijsheid?
malinois schreef:Nou dit. Ze komt alleen nog voor dr fotogebeuren reclame maken de honden hoor je amper wat over.
We zitten notabene in een Hus-topic!!! Daar reageerde ze op met (constructieve) ideeën. Niks reclame voor haar fotogebeuren :ugh:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:Daarom ben ik meer van de mannen ;-) Vrouwen zéiken altijd meteen zo en zijn duizend keer eerder gekwátst. :roll:
Zijn er grove grappen gemaakt? Ja. Maar er is niets gemeens gezegd, ik kan het tenminste nergens terugvinden.
Proest, mens je kan zelf niets hebben, bij een beetje tegengas of spijkers die op de kop worden geslagen sta je met de deur in je hand te klepperen.
Altijd voor korte duur uiteraard waar je gelijk in hebt maar je bent zelf nu niet echt een voorbeeld van iemand met een redelijke dosis incasseringsvermogen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Heavy schreef::LOL: jézus
Ssst, laat ze :W:
Tineke
Zeer actief

Er zijn hier op dit forum een paar mensen die altijd correct zullen reageren, iemand als Ranetje bijv. die vliegt nooit van de hendel zoals vele, waaronder ikzelf, wel doen.
Ik vind een hoop reacties dus best wel hypocriet van die boterhoofden met die van Marjoleine met stip bovenaan want veel valser dan zij is komen ze niet.
Afbeelding

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

:pop:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

ellen en de birmanen schreef::pop:
Een verlate kerstrel :E:
Afbeelding

Sandra&co

Nee, een kerstrel moet een duidelijk onderwerp hebben. Deze rel is een beetje wazig. Het is meer een frustratierel over vanalles en nog wat. Lekker uitkuren, dan kunnen we straks fris de lente in.
Tineke
Zeer actief

Sandra&co schreef:Nee, een kerstrel moet een duidelijk onderwerp hebben. Deze rel is een beetje wazig. Het is meer een frustratierel over vanalles en nog wat. Lekker uitkuren, dan kunnen we straks fris de lente in.
Dan maken we er een forumroast van :mrgreen:
Afbeelding

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

Hm. Wat ik vooral lastig vind is dat dingen altijd zo ingevuld worden zonder dat er eens ergens naar gevraagd wordt. Ik ben ook nog wel vaker ingelogd, heb vaker inhoudelijk gereageerd, topics geopend over voornamelijk Fay. Iemand zei dat ik niets over mijn honden schrijf maar misschien, wanneer je die interesse hebt, kun je er ook eens naar vragen?

Ja ik heb reclame gemaakt voor de wedstrijd met die twee foto's. Impulsieve actie waarvan ik vooral uit enthousiaste reageerde. Achteraf natuurlijk helemaal niet passend op een hondenforum, daar geef ik jullie helemaal gelijk in. Maar ik ben absoluut niet bezig met reclame maken, ik ben wel trots op wat ik doe.

Ik denk niet dat ik hier veel klandizie hoef te verwachten toch? ;) Dus nee, ik heb het niet over mijn fotografie gehad om reclame te maken voor mijn bedrijf.

Zoals Marjoleine al aangaf heb ik gewoon mijn werk als voorbeeld gebruikt. En daarnaast meermaals geprobeerd het onderwerp bij de HUS te houden en niet bij geboortefotografie. En daarna besloten dan maar uitleg te geven over wat het nou eigenlijk inhoudt omdat veel mensen dit beroep niet begrijpen of er weinig van weten.

En dan wordt het me ook kwalijk genomen dat ik niet uit mijn slof spring zoals ik dat jaren geleden deed? Ik denk dat het vrij positief is dat iemand die zich hier aanmeldt van een jaar of 19, 11 jaar later niet hetzelfde puberale gedrag vertoont. Het maakt me dan ook niet uit wat er van mij gevonden wordt, het maakt me uit dat er respectloos en grof gedaan wordt wat echt volledig onnodig was. Ik heb er verder geen last van maar het is gewoon niet leuk voor de sfeer en de discussie die er gevoerd werd, die ik overigens heel interessant vond. En ik ben hier weer meer actief omdat ik het leuk vind. Dus als er op zo'n manier gesproken wordt over je beroep wat je met veel passie uitvoert dan kan ik daar niet om lachen maar vind ik dat gewoon ontzettend kinderachtig gedrag. En ik houd best van wat harde humor maar dit had niets met humor te maken. Of nou, laat ik het bij mezelf houden, ik vond het niet grappig. Je kan daar niet alles onder schalen. Het wordt altijd zo gedraaid dat je maar gewoon moet kunnen typen wat je vind of denkt en als de ander dat niet accepteert dan ben je een zeikwijf of stel je ej aan. Zo kom je inderdaad overal lekker makkelijk mee weg zonder eens echt naar je eigen opmerkingen en gedrag te kijken. Ook daarin verschillen mensen maar als ik zo de reacties van anderen lees was ik niet de enige die daar iets van vond. Dan kan ik hier al jaren zitten en Cleva en Nanna 'kennen' maar dat houdt niet in dat ik alles dan maar oké vind. Dat heb ik misschien in al die jaren ook al niet gevonden overigens.

En verder is alles wel gezegd denk ik zo. Zonde van de huidige discussie want die vond ik echt interessant.
Tineke
Zeer actief

Ik zou me er niet al te druk om maken Jody, het heeft ongetwijfeld ook met het feit te maken dat het beroep van geboortefotograaf nog redelijk nieuw is.
Om het maar eens weer over hussen te gaan hebben :mrgreen:, toen ik een kleine 24 jaar geleden mijn hus begon was dat ook nog een redelijk onbekend fenomeen.
Je wilt niet weten wat een melige grappen ik heb moeten aanhoren erover.

Inmiddels zijn we jaren verder en is een hus vrij algemeen bekend, en doe ik het nog steeds met veel plezier.
En daar gaat het tenslotte om, dat jij weet waar je mee bezig bent en iets doet waar je goed in bent en plezier in hebt.
En wat mij betreft is het niet arrogant om te zeggen dat je goed bent in je werk, ik zeg het zelf ook en andere trouwens ook over mij :pffff:
Afbeelding

Gollum
Zeer actief

Nou precies, wat een onzin allemaal. Ik begon hier ook als reldel en ik hoor er niemand meer over. We zijn ook al weer wat jaartjes verder. En ik heb ook wel eens trots wat over de muziek van mijn vriend gepost en er zijn zelfs forumleden die zijn CD hebben gekocht. En ik zeg ook nog eens even terloops dat hij goed is in websites maken :pffff:
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ήυs schreef:Hm. Wat ik vooral lastig vind is dat dingen altijd zo ingevuld worden zonder dat er eens ergens naar gevraagd wordt. Ik ben ook nog wel vaker ingelogd, heb vaker inhoudelijk gereageerd, topics geopend over voornamelijk Fay. Iemand zei dat ik niets over mijn honden schrijf maar misschien, wanneer je die interesse hebt, kun je er ook eens naar vragen?

Ja ik heb reclame gemaakt voor de wedstrijd met die twee foto's. Impulsieve actie waarvan ik vooral uit enthousiaste reageerde. Achteraf natuurlijk helemaal niet passend op een hondenforum, daar geef ik jullie helemaal gelijk in. Maar ik ben absoluut niet bezig met reclame maken, ik ben wel trots op wat ik doe.

Ik denk niet dat ik hier veel klandizie hoef te verwachten toch? ;) Dus nee, ik heb het niet over mijn fotografie gehad om reclame te maken voor mijn bedrijf.

Zoals Marjoleine al aangaf heb ik gewoon mijn werk als voorbeeld gebruikt. En daarnaast meermaals geprobeerd het onderwerp bij de HUS te houden en niet bij geboortefotografie. En daarna besloten dan maar uitleg te geven over wat het nou eigenlijk inhoudt omdat veel mensen dit beroep niet begrijpen of er weinig van weten.

En dan wordt het me ook kwalijk genomen dat ik niet uit mijn slof spring zoals ik dat jaren geleden deed? Ik denk dat het vrij positief is dat iemand die zich hier aanmeldt van een jaar of 19, 11 jaar later niet hetzelfde puberale gedrag vertoont. Het maakt me dan ook niet uit wat er van mij gevonden wordt, het maakt me uit dat er respectloos en grof gedaan wordt wat echt volledig onnodig was. Ik heb er verder geen last van maar het is gewoon niet leuk voor de sfeer en de discussie die er gevoerd werd, die ik overigens heel interessant vond. En ik ben hier weer meer actief omdat ik het leuk vind. Dus als er op zo'n manier gesproken wordt over je beroep wat je met veel passie uitvoert dan kan ik daar niet om lachen maar vind ik dat gewoon ontzettend kinderachtig gedrag. En ik houd best van wat harde humor maar dit had niets met humor te maken. Of nou, laat ik het bij mezelf houden, ik vond het niet grappig. Je kan daar niet alles onder schalen. Het wordt altijd zo gedraaid dat je maar gewoon moet kunnen typen wat je vind of denkt en als de ander dat niet accepteert dan ben je een zeikwijf of stel je ej aan. Zo kom je inderdaad overal lekker makkelijk mee weg zonder eens echt naar je eigen opmerkingen en gedrag te kijken. Ook daarin verschillen mensen maar als ik zo de reacties van anderen lees was ik niet de enige die daar iets van vond. Dan kan ik hier al jaren zitten en Cleva en Nanna 'kennen' maar dat houdt niet in dat ik alles dan maar oké vind. Dat heb ik misschien in al die jaren ook al niet gevonden overigens.

En verder is alles wel gezegd denk ik zo. Zonde van de huidige discussie want die vond ik echt interessant.
Inderdaad zou ik het leuk vinden om te lezen hoe het met je honden gaat. Dat zou ik kunnen vragen daar heb je gelijk in. Maar bij de meeste mensen komen de verhalen over hun honden wel terug in de reacties. Ik vind het heel erg knap dat je je zo hebt ontwikkeld :ok: En dingen doet waar je goed in bent en duidelijk leuk vind.

Aan de andere kan denk ik ook dat je ook weet hoe het hier gaat en dat verongelijkt slachtoffer zijn niet de manier is. :wink: Niet alles zo serieus nemen. Iedereen is anders en uit zich anders en je weet wel dat als de een iets zegt dat je dat niet zo zwaar moet nemen terwijl als een ander hetzelfde zou zeggen het wel hatelijk bedoeld is. Zeggen dat je zelf ook gereld hebt op dit forum, daar wil ik alleen mee zeggen dat je wel weet dat de soep niet zo heet wordt gegeten als wordt opgediend hier.
Sandra&co

Gollum schreef:Nou precies, wat een onzin allemaal. Ik begon hier ook als reldel en ik hoor er niemand meer over.
Ik hou jou met een schuin oog in de gaten :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”