Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nu zijn t eens niet die gevaarlijke pitbuls of herders

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Nu zijn t eens niet die gevaarlijke pitbuls of herders

Ongelezen bericht door Caro. »

Heavy schreef:Ik ontken ook niet dat er onschuldigen honden zijn ingeslapen dat kan haast niet anders ja want ik kan me ook niet voorstellen dat alle 11 honden hebben gebeten .

Maar in dit soort situaties vallen nu eenmaal onschuldige slachtoffers , dat is het meisje tenslotte ook een onschuldig slachtoffer.
Maar voor het meisje vinden we het (terecht) wel vreselijk, maar de onschuldige honden die zijn afgespoten noemen we agressief?
In het voorbeeld wat ik aanhaalde, zou ik woedend zijn als mijn hond zou worden ingeslapen en ik vermoed zomaar dat de meeste mensen
hier woedend zouden zijn.
Op één of andere manier wordt dat dan anders als het onbekende honden zijn en zien we alleen nog maar dat meisje wat vreselijk is gebeten
en wordt de rest over één kam geschoren en is er geen enkel gevoel meer voor wat een hond is.

Natuurlijk snap ik dat het zo goed als onmogelijk is om aan te tonen welke honden wat hebben gedaan. Wellicht ooggetuigen (het vriendinnetje,
de man die de honden wegjoeg?), in ieder geval had daar wat mij betreft meer onderzoek naar gedaan maar worden, maar in plaats daarvan
worden de daden van de werkelijke schuldige (de broodfokker) goedgepraat 'hij heeft de monsters afgespoten', hoera! :cheer:
De monsters (jawel, honden met gevoel in hun donder) die hij kweekte, verwaarloosde en verhandelde.

Is het voor de honden beter? Uiteindelijk denk ik van wel, die hadden geen schijn van kans vanaf de eerste minuut dat ze op de wereld
gezet zijn met als enige doel geld verdienen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: een beetje als met tieners die iemand in elkaar schoppen, ik zou dan toch willen weten wie de fatale schop gegeven heeft.
Als ze allemaal aan het schoppen zijn doet het er niet toe wie de fatale schop gaf. In mijn ogen zijn ze allemaal even schuldig.
maar er zijn er altijd tussen die er wel bij staan, maar niet schoppen, niet ingrijpen is bij mensen ook wel laakbaar, maar zijn die dan net zo schuldig als de gene die trappen.
zijn de trappers net zo schuldig als degene die echt schopt om "bewust"flinke schade aan te richten.
Ik vind dat soort dingen best complex
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik denk dat je daar helemáál niet mee bezig bent als je eigen kind kapot gaat van de pijn op de IC.
Dan zouden die honden me geen ruk kunnen schelen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zoals Manu en Naana schrijven samengevat.
Als mijn kind door een stel pubers word aangevallen wil ik ook dat ze gepakt worden en als het een stel honden waren ook.

En als mij honden het waren geweest had het leed van het meisje ook flink opgespeeld en zou ik als een soort van spijtbetuiging ook mijn honden in laten slapen . Een soort van gebaar naar het meisje en ouders dat mijn honden het geen 2e x zullen doen en ze niet bang hoeven te zijn ze nog eens tegen te komen.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Nou ik zou me daar geen sikkepit beter door voelen,......... sorry
te laat en de honden laten boeten voor jou fouten, nou nee dank je wel.
Ik zou jou dan nooit mer tegen willen komen,.......... misschien dan toch maar heeeeeeeel ver weg gaan wonen
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:Nou ik zou me daar geen sikkepit beter door voelen,......... sorry
Het gaat niet eens om je beter voelen. Als mijn hond bovenop een langsfietsend kind klapt en het de IC op bijt dan zou ik zelf al geen trek meer hebben in een hond die bewezen heeft dermate onbetrouwbaar te zijn.
En nee, ik ga niet rondwandelen met muilkorven, ijzeren kettingen en de hond in dubbeldikke stalen kennels houden.
Helemaal prima- doe je t niet, maar ik zou de eigenaar van zo`n hond ook niet meer willen zien, gewoon niet. die hond kan ik nog enig begrip voor opbrengen , voor die eigenaar helemaal niet, zeker niet als die persoon denkt van ik maak deze hond dood hop volgende :ugh: - gewoon geen honden meer en uit mijn buurt blijven- punt
geef die hond een spuit en neem er zelluf ook een - sarcasme modus uit :F: probleem opgelost
bouvierpoedel
Zeer actief

Zou mijn kind ook aan zijn kraag afleveren bij de politie als hij iemand molt of dingen uitvreet die niet kunnen.
En mijn paard die iemand kapot schopt ook een spuit laten geven.
Of een kat die een kind de ogen uitkrabt ook laten hemelen.

Maar goed heb geen kind ,paard of kat ,maar wel een beetje meer met mijn eigen soort de mens. Hoe gek ik ook ben met mijn honden.

Ik zou ook genoegdoening willen hebben en straf voor diegeen die mijn kind wat aan doet.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Een hond kan altijd bijten. Zit ik ook niet mee.
Maar als één van mijn honden vanuit het niets een nietsvermoedende passant dermate grof meent aan te moeten vallen dat die persoon operaties nodig heeft om weer enigszins kans te hebben op een normaal leven te hebben vind ik dat toch van een andere orde.
Maar daar zal ik dan wel een rare in zijn :19:
Ben blij dat jij niet naast mij woond :pffff:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nanna schreef:Nou ja, hoe dan ook.
Ik snap best dat er geen spuugmonsters worden genomen of beetafdrukken worden opgemeten om eens haarfijn uit te zoeken welke hond nou wel en welke niet gebeten heeft. Het doet er ook niet toe.
De hele roedel was zo te horen behoorlijk doorgedraaid en niet alleen het meisje is gebeten.
Dat dan de optie 'de hele bups inslapen' is vind ik te billijken. Niet eens omdat dan de hond die niet zo hard gebeten heeft ook er mee heen gaat maar omdat deze honden sowieso niet meer plaatsbaar waren.
Ik snap deze keuze ook wel met honden in deze situatie, maar het is natuurlijk helemaal waar dat de honden de dupe zijn geworden van hun baas en de manier waarop ze gehouden werden. Net zoals het meisje een onschuldig slachtoffer was, zullen er vast ook een paar honden onnodig zijn ingeslapen. Ik begrijp het als pragmatische keuze in deze situatie, ook omdat de honden die niets hebben gedaan hoogstwaarschijnlijk toch niet meer plaatsbaar waren geweest en het nauwelijks te achterhalen valt welke honden daadwerkelijk hebben gebeten. Maar ethisch gezien is het inderdaad geen rechtvaardige keuze voor de honden die niets hebben gedaan.
Ik stel me even voor dat ik daar met mijn eigen hond in de buurt had gelopen, en die was getriggerd door het geblaf en lawaai ernaartoe gerend en had er wat omheen staan blaffen (heel denkbare situatie voor veel honden, lijkt mij) - had ik mijn hond dan ook in moeten laten slapen?
S@ndr@
Zeer actief

Maar als één van mijn honden vanuit het niets een nietsvermoedende passant dermate grof meent aan te moeten vallen dat die persoon operaties nodig heeft om weer enigszins kans te hebben op een normaal leven te hebben vind ik dat toch van een andere orde.
ergens wel, je snapt dat een hond kan bijten, alleen als t jou hond zou zijn dan wordt t een enkeltje DA.
Ik weet dat mijn hond kan bijten en ga er zo mee om dat t niet gebeurt, zou t wel gebeuren, ben ik heftig teleurgesteld in mezelf en ga ik er verder voor zorgen dat t never nooit meer voorkomt.
Wordt ik gebeten door een hond, dan ga ik als een bloedhond achter de eigenaar aan, ik sla de hele hond over, de baas mot ik hebben en goed ook
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

S@ndr@ schreef: Ik weet dat mijn hond kan bijten en ga er zo mee om dat t niet gebeurt, zou t wel gebeuren, ben ik heftig teleurgesteld in mezelf en ga ik er verder voor zorgen dat t never nooit meer voorkomt.
Wordt ik gebeten door een hond, dan ga ik als een bloedhond achter de eigenaar aan, ik sla de hele hond over, de baas mot ik hebben en goed ook

maar voor jezelf neem je gewoon met een teleurstelling genoeg? :19:
S@ndr@
Zeer actief

daarom zal ik ook ten alle tijden voorkomen dat er iets gebeurt, en er niet van uit gaan dat mijn hond dat niet doet :wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nee hoor, dat zou ik ook doen. Alleen dat heeft totaal niets te maken met deze hele zaak :19:

Een éénling die een mens (of dier) dusdanig aanvalt is onaanvaardbaar gedrag.
Een groep honden waarvan er zeer waarschijnlijk een paar hebben gebeten en een paar er 'alleen' omheen hebben staan blaffen,
is voor mij geen bewezen gevaarlijk gedrag van de blaffers en als mijn hond om een gebeuren heen zou staan blaffen en hij wordt
afgespoten, zou ik woedend zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

DeDiana schreef:
Nanna schreef:Nou ja, hoe dan ook.
Ik snap best dat er geen spuugmonsters worden genomen of beetafdrukken worden opgemeten om eens haarfijn uit te zoeken welke hond nou wel en welke niet gebeten heeft. Het doet er ook niet toe.
De hele roedel was zo te horen behoorlijk doorgedraaid en niet alleen het meisje is gebeten.
Dat dan de optie 'de hele bups inslapen' is vind ik te billijken. Niet eens omdat dan de hond die niet zo hard gebeten heeft ook er mee heen gaat maar omdat deze honden sowieso niet meer plaatsbaar waren.
Ik snap deze keuze ook wel met honden in deze situatie, maar het is natuurlijk helemaal waar dat de honden de dupe zijn geworden van hun baas en de manier waarop ze gehouden werden. Net zoals het meisje een onschuldig slachtoffer was, zullen er vast ook een paar honden onnodig zijn ingeslapen. Ik begrijp het als pragmatische keuze in deze situatie, ook omdat de honden die niets hebben gedaan hoogstwaarschijnlijk toch niet meer plaatsbaar waren geweest en het nauwelijks te achterhalen valt welke honden daadwerkelijk hebben gebeten. Maar ethisch gezien is het inderdaad geen rechtvaardige keuze voor de honden die niets hebben gedaan.
Ik stel me even voor dat ik daar met mijn eigen hond in de buurt had gelopen, en die was getriggerd door het geblaf en lawaai ernaartoe gerend en had er wat omheen staan blaffen (heel denkbare situatie voor veel honden, lijkt mij) - had ik mijn hond dan ook in moeten laten slapen?
Precies :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

maart
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:daarom zal ik ook ten alle tijden voorkomen dat er iets gebeurt, en er niet van uit gaan dat mijn hond dat niet doet :wink:
Precies. Maar de meneer van de Labradors heeft op dat gebied behoorlijk verzaakt. En dan heb je opeens niet meer zoveel recht om te eisen van dit en dat.
Ik denk zomaar dat je voorgoed je hond kwijt bent.
idd.

"als" scenario's zijn allemaal goed en makkelijk en leuk... ze zijn immers niet reëel.
Wat wel reëel is, is dat dat kind met stukken uit haar armen in het ziekenhuis ligt.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:daarom zal ik ook ten alle tijden voorkomen dat er iets gebeurt, en er niet van uit gaan dat mijn hond dat niet doet :wink:
Precies. Maar de meneer van de Labradors heeft op dat gebied behoorlijk verzaakt. En dan heb je opeens niet meer zoveel recht om te eisen van dit en dat.
Ik zou willen dat t gewoon niet genoeg is, ik gun die honden een tweede leven, die vent nog een 5 minuten .
t inslapen van die honden is symbolisch en leeg, meneer zou moeten inleveren en dan bedoel ik niet zijn honden( waar hij toch al geen reed om geeft aangezien hij t zo grif deed
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Manu schreef:Ik denk dat je daar helemáál niet mee bezig bent als je eigen kind kapot gaat van de pijn op de IC.
Dan zouden die honden me geen ruk kunnen schelen.
Uiteraard ben je daar niet mee bezig als je kind daar ligt. Dat is wel het laatste wat je dan interesseert.
Afbeelding
A good dog never dies...

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

maart schreef:
Nanna schreef:
idd.

"als" scenario's zijn allemaal goed en makkelijk en leuk... ze zijn immers niet reëel.
Wat wel reëel is, is dat dat kind met stukken uit haar armen in het ziekenhuis ligt.
en die stukken groeien op wonderbaarlijke wijze weer aan als er honden die aan die verwondingen geen deel hebben gehad worden ingeslapen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
maart
Zeer actief

renee-uk schreef:
maart schreef:
Nanna schreef:
idd.

en die stukken groeien op wonderbaarlijke wijze weer aan als er honden die aan die verwondingen geen deel hebben gehad worden ingeslapen?
nee. Maar het voorkomt in elk geval dat er nog meer stukken gaan uitgescheurd worden uit een ander.

Daarnaast heeft die koe die ik straks deels zal opeten me ook niets misdaan. Toch werd ze gedood. Zomaar, omdat de mens dat wil.
Ik kan er niet van wakker. Sneu voor die koe. Sneu voor die honden. Maar goed, hadden ze dan maar als mens geboren moeten worden, dan hadden ze meer inspraak gehad in hun levensbeëindiging.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: een beetje als met tieners die iemand in elkaar schoppen, ik zou dan toch willen weten wie de fatale schop gegeven heeft.
Als ze allemaal aan het schoppen zijn doet het er niet toe wie de fatale schop gaf. In mijn ogen zijn ze allemaal even schuldig.
maar er zijn er altijd tussen die er wel bij staan, maar niet schoppen, niet ingrijpen is bij mensen ook wel laakbaar, maar zijn die dan net zo schuldig als de gene die trappen.
zijn de trappers net zo schuldig als degene die echt schopt om "bewust"flinke schade aan te richten.
Ik vind dat soort dingen best complex
ik vind het bij dieren anders.
bij mensen geldt: bijgestaan is meegedaan.
al loop je maar weg om te bellen, wat dan ook.
wie zwijgt stemt toe en maakt mogelijk.
onacceptabel.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: t inslapen van die honden is symbolisch en leeg, meneer zou moeten inleveren en dan bedoel ik niet zijn honden( waar hij toch al geen reed om geeft aangezien hij t zo grif deed
Daarom zou voor mij het inslapen van die honden ook niet als straf voor die meneer gelden. Waarschijnlijk vindt hij het alleen maar jammer vanwege gederfde inkomsten.
Die beesten hebben een fout levenslot getroffen. Opgesloten in een schuur, je als werkhond niet kunnen uiten en dan maar losgaan op het eerste het beste dat langskomt zodra die kans zich voordoet.
Zij zijn voor mij in dit hele verhaal ook geen dader. De enige dader is die vent.
voor die honden is t over en misschien zelfs een verlossing, meneer echter denkt de dans te ontspringen door zijn honden op te geven, mafkees.
de enige echte schuldige, bijna alsof je je pistool inlevert na een moord en dan een andere gaat halen, klaar opgelost
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 05 feb 2014 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

maart schreef:
renee-uk schreef:
maart schreef: idd.

nee. Maar het voorkomt in elk geval dat er nog meer stukken gaan uitgescheurd worden uit een ander.
maar dat is niet van toepassing als het gaat om de honden die aan dat verwonden geen deel hebben gehad :scratch:
de koe heb ik er even uitgehaald, die is niet zo van toepassing en voordat je het weet gaat de discussie over de honger in afrika.
is prima hoor, maar doe dat maar beter in een nieuw topic.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
maart schreef: nee. Maar het voorkomt in elk geval dat er nog meer stukken gaan uitgescheurd worden uit een ander.
maar dat is niet van toepassing als het gaat om de honden die aan dat verwonden geen deel hebben gehad :scratch:
Ja, maar dat is dus niet meer uit te zoeken. Of je moet er een heel CSI specialistenteam voor een paar maanden tegenaan gooien. En ik denk zomaar dat dat niet gaat gebeuren.
bij andere honden die na een bijtincident in beslag genomen worden, wordt ook een gedragstest gedaan, zie niet in waarom dat bij deze honden niet had gekund.
Afbeelding

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
maart schreef: nee. Maar het voorkomt in elk geval dat er nog meer stukken gaan uitgescheurd worden uit een ander.
Ja, maar dat is dus niet meer uit te zoeken. Of je moet er een heel CSI specialistenteam voor een paar maanden tegenaan gooien. En ik denk zomaar dat dat niet gaat gebeuren.
Het kwalijke eraan is, dat er niet eens meer een poging tot uitzoeken gedaan kan worden. Er zijn getuigen toch?
Maar goed, meneer de broodfokker heeft op slinkse wijze en ten koste van zeer waarschijnlijk een aantal onschuldige honden
zijn hachje weer kunnen redden :kotz:

Overigens, niet dat ik enig heil voor die honden had gezien dat ze weer weggesloten zouden worden in afwachting tot een
gedragstest en praktisch onmogelijke herplaatsing.

Maar gewoon het feit dat hondenliefhebbers voorbij gaan aan de 'kant van de hond' vind ik dan wel erg.
Het is een zeer trieste zaak, uiteraard in de eerste plaats voor het meisje en haar ouders, maar daarnaast vind ik het ook zeer
verdrietig voor de honden die mogelijk niets gedaan hebben.
Een zaak weer met alleen verliezers, dat is duidelijk :(:
Afbeelding
A good dog never dies...

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

renee-uk schreef:
Nanna schreef:
renee-uk schreef:
bij andere honden die na een bijtincident in beslag genomen worden, wordt ook een gedragstest gedaan, zie niet in waarom dat bij deze honden niet had gekund.
Maar hier heeft toch niemand van buitenaf beslist dat dat niet kon. De andere honden zijn in beslag genomen voor gedragsevaluatie, dat had idd bij deze ook gekund, maar de eigenaar heeft zelf besloten om ze direkt in te slapen. Motief van deze eigenaar is zondermeer dubieus, maar gezien de omstandigheden vind ik het niet onbegrijpelijk.
renee-uk
Zeer actief

Caro. schreef:
Nanna schreef:
renee-uk schreef:
Het kwalijke eraan is, dat er niet eens meer een poging tot uitzoeken gedaan kan worden. Er zijn getuigen toch?
Maar goed, meneer de broodfokker heeft op slinkse wijze en ten koste van zeer waarschijnlijk een aantal onschuldige honden
zijn hachje weer kunnen redden :kotz:

Overigens, niet dat ik enig heil voor die honden had gezien dat ze weer weggesloten zouden worden in afwachting tot een
gedragstest en praktisch onmogelijke herplaatsing.

Maar gewoon het feit dat hondenliefhebbers voorbij gaan aan de 'kant van de hond' vind ik dan wel erg.
Het is een zeer trieste zaak, uiteraard in de eerste plaats voor het meisje en haar ouders, maar daarnaast vind ik het ook zeer
Een zaak weer met alleen verliezers, dat is duidelijk :(:
nou dat dus en vooral het eerste en het laatste deel :ok: :ok:
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

juist om dat mensen t kunnen begrijpen ( not me) werkt t ook, voor de meesten en ontspringt ie de dans :kotz:
hoe gemakkelijk kun je je in de luren laten leggen, hij gaat ff dood liggen, slaat t stof van zijn kleren en gaat weer door met de dagelijkse dingen
renee-uk
Zeer actief

kipo schreef:
renee-uk schreef: bij andere honden die na een bijtincident in beslag genomen worden, wordt ook een gedragstest gedaan, zie niet in waarom dat bij deze honden niet had gekund.
Maar hier heeft toch niemand van buitenaf beslist dat dat niet kon. De andere honden zijn in beslag genomen voor gedragsevaluatie, dat had idd bij deze ook gekund, maar de eigenaar heeft zelf besloten om ze direkt in te slapen. Motief van deze eigenaar is zondermeer dubieus, maar gezien de omstandigheden vind ik het niet onbegrijpelijk.
het gaat me in deze hele discussie niet zozeer om wat die meneer vindt het gaat me om wat er hier van meet af gegild wordt: ze moeten allemaal dóód en om wat caro zo prima beschrijft:
Caro. schreef:
Een zaak weer met alleen verliezers, dat is duidelijk :(
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:juist om dat mensen t kunnen begrijpen ( not me) werkt t ook, voor de meesten en ontspringt ie de dans :kotz:
hoe gemakkelijk kun je je in de luren laten leggen, hij gaat ff dood liggen, slaat t stof van zijn kleren en gaat weer door met de dagelijkse dingen
ja inderdaad :ok:
want wat goed van hem he, hij heeft die honden allemaal een spuit gegeven, nou dan wil je wel hoor als eigenaar :kotz:
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

waarom t wapen ( in de ogen van omstanders)- de honden zin dood- weg, klaar
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”