Maar voor het meisje vinden we het (terecht) wel vreselijk, maar de onschuldige honden die zijn afgespoten noemen we agressief?Heavy schreef:Ik ontken ook niet dat er onschuldigen honden zijn ingeslapen dat kan haast niet anders ja want ik kan me ook niet voorstellen dat alle 11 honden hebben gebeten .
Maar in dit soort situaties vallen nu eenmaal onschuldige slachtoffers , dat is het meisje tenslotte ook een onschuldig slachtoffer.
In het voorbeeld wat ik aanhaalde, zou ik woedend zijn als mijn hond zou worden ingeslapen en ik vermoed zomaar dat de meeste mensen
hier woedend zouden zijn.
Op één of andere manier wordt dat dan anders als het onbekende honden zijn en zien we alleen nog maar dat meisje wat vreselijk is gebeten
en wordt de rest over één kam geschoren en is er geen enkel gevoel meer voor wat een hond is.
Natuurlijk snap ik dat het zo goed als onmogelijk is om aan te tonen welke honden wat hebben gedaan. Wellicht ooggetuigen (het vriendinnetje,
de man die de honden wegjoeg?), in ieder geval had daar wat mij betreft meer onderzoek naar gedaan maar worden, maar in plaats daarvan
worden de daden van de werkelijke schuldige (de broodfokker) goedgepraat 'hij heeft de monsters afgespoten', hoera!
De monsters (jawel, honden met gevoel in hun donder) die hij kweekte, verwaarloosde en verhandelde.
Is het voor de honden beter? Uiteindelijk denk ik van wel, die hadden geen schijn van kans vanaf de eerste minuut dat ze op de wereld
gezet zijn met als enige doel geld verdienen.