Rosita Compagner schreef:Doet er eens een informatief filmpje bij
http://www.youtube.com/watch?v=9Az6K1wZGb8
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat een gezeik allemaal
Moderator: moderatorteam
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: wat een gezeik allemaal
-
Pakdebal
.
ik zou mijn hond niet eens kennis willen laten maken , met zo'n dominante husky . ! .

ja, inderdaad , ik had eerder hem van herders moeten weghalen, dat bedoel je zeker ? Dat aanvallen van die herders , daar werd hij onzeker vanmalinois schreef:Nee; JIJ
ik zou mijn hond niet eens kennis willen laten maken , met zo'n dominante husky . ! .
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee jij had niet je stress en onzekerheid over moeten brengen op je hond.Pakdebal schreef:.ja, inderdaad , ik had eerder hem van herders moeten weghalen, dat bedoel je zeker ? Dat aanvallen van die herders , daar werd hij onzeker vanmalinois schreef:Nee; JIJ
Daarnaast ga je helemaal een verhaal bedenken hoe vreselijk het wel niet is en dat alle herders eng zijn, en je daar ook naar gedragen met als gevolg dat je hond deze angst feilloos aanvoelt en overneemt. Dus maak je het probleem alleen maar groter ipv dat je het oplost. Je had het op moeten zoeken, met herders die je zelf uitzocht en waar je je zeker bij voelde. Je kijkt toch weleens naar CM? Ik weet zeker dat hij hem in nog geen 2 dagen in een roedel van 20 herders had hebben lopen zonder enig probleem en ook nog spelend.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Pakdebal
malinois schreef:Nee jij had niet je stress en onzekerheid over moeten brengen op je hond.Pakdebal schreef:.ja, inderdaad , ik had eerder hem van herders moeten weghalen, dat bedoel je zeker ? Dat aanvallen van die herders , daar werd hij onzeker vanmalinois schreef:Nee; JIJ
![]()
Daarnaast ga je helemaal een verhaal bedenken hoe vreselijk het wel niet is en dat alle herders eng zijn, en je daar ook naar gedragen met als gevolg dat je hond deze angst feilloos aanvoelt en overneemt. Dus maak je het probleem alleen maar groter ipv dat je het oplost. Je had het op moeten zoeken, met herders die je zelf uitzocht en waar je je zeker bij voelde. Je kijkt toch weleens naar CM? Ik weet zeker dat hij hem in nog geen 2 dagen in een roedel van 20 herders had hebben lopen zonder enig probleem en ook nog spelend.
lezen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik had geen stress !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en trouwens , Bauke liep altijd los , dus ik WAS NIET EENS IN DE BUURT !
je wilt gewoon niet toegeven , dat het echt aan de herders lag
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Idd. omdat het aan jou lag. Ik lees prima, ik lees jouw antipathie tegen herders en jouw doodangsten hiervoor. Je kunt mij in ieder geval niet wijsmaken dat je dit niet over hebt gebracht op je hond, je schrijft het nl. zelf...Pakdebal schreef:malinois schreef:Nee jij had niet je stress en onzekerheid over moeten brengen op je hond.Pakdebal schreef:.ja, inderdaad , ik had eerder hem van herders moeten weghalen, dat bedoel je zeker ? Dat aanvallen van die herders , daar werd hij onzeker vanmalinois schreef:Nee; JIJ
![]()
lezen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik had geen stress !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en trouwens , Basuke liep altijd los , dus ik WAS NIET EENS IN DE BUURT !
Wat jij doet heet schuld afschuiven... is niet nodig gewoon even naar jezelf kijken en naar je eigen handelen... dan gaat er een wereld voor je over.
ps. ik had dit bij welk ras dan ook gezegd hoor als je daar een antipathie tegen had, dat heeft niks te maken met dat ik toevallig herders heb.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Pakdebal
malinois schreef:[
Idd. omdat het aan jou lag. Ik lees prima, ik lees jouw antipathie tegen herders en jouw doodangsten hiervoor. Je kunt mij in ieder geval niet wijsmaken dat je dit niet over hebt gebracht op je hond, je schrijft het nl. zelf...
Wat jij doet heet schuld afschuiven... is niet nodig gewoon even naar jezelf kijken en naar je eigen handelen... dan gaat er een wereld voor je over.
ps. ik had dit bij welk ras dan ook gezegd hoor als je daar een antipathie tegen had, dat heeft niks te maken met dat ik toevallig herders heb.
ik geef het op .
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Goed filmpje. Al ergerde ik me dood aaan die klapkakenbaas die zijn honden maar zo halfslachtig tegenhield. De baas van de puggle had benijdenswaardige zelfbeheersing. Ik zou hebben geschopt en tegen die man hebben geschreeuwdRosita Compagner schreef:Rosita Compagner schreef:Doet er eens een informatief filmpje bij
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Muk
Hoe kun je nu weten dat het aan de andere hond lag als je niet eens in de buurt was? Zoals ik jouw verhalen lees, was jij ook niet echt een verantwoorde hondenbaas. Zeker niet als jij Bauke altijd los liet lopen en ongevraagd op andere honden af liet gaan. Dat zou ik in ieder geval nooit doen en ook niet waarderen van een andere hondenbaas.PakdeBal schreef: en trouwens , Basuke liep altijd los , dus ik WAS NIET EENS IN DE BUURT !
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
Ik vermoed dat veel mensen met grote honden niet in de gaten hebben
hoe het voor een kleine hond moet zijn als er een grote hond op hen afdendert.
Ik liep altijd in het losloopgebied maar 2 van mijn 3 honden werden er niet vrolijk
van toen het drukker werd. mijn oudje werd omver gerold waardoor ze weer last kreeg van haar spieren, en mijn andere hondje
werd er bang van. en toen 1 van mijn honden vorig jaar ook nog zo werd gebeten
dat ze het bijna niet overleefde was voor mij de maat vol. "hij doet niks hoor". ik hoor
het die vrouw nog zo roepen toen de hond op ons kwam afstormen.
Geen enkele hond komt nu bij ons in de buurt.
afnokken! Ik wandel nu in bossen aan de lange lijn met ze, want ik begrijp
dat mensen zoals willem, met geen inzicht in het leven van de verschillende honden,
daar blijven lopen met hun hond die elke hond maar mag bestormen.
ik bescherm mijn honden. ze hoeven bij mij niet bang te zijn, kom nou toch.
helaas kan ik ze niet alle 3 optillen, anders deed ik het ook. Gelukkig kan ik hier
uren wandelen zonder iemand tegen te komen, dat is dan wel aan de lange lijn maar
ze zijn gelukkig nu.
knielen bij je honden om anderen af te weren? ze horen er niet te komen.
naar mijn mening hoor je ook in een losloopgebied je hond bij je te houden
totdat baasjes overeen zijn gekomen dat de honden samen mogen spelen.
je bent toch niet voor niks baas!
bah, ik haat die kortzichtige baasjes.
hoe het voor een kleine hond moet zijn als er een grote hond op hen afdendert.
Ik liep altijd in het losloopgebied maar 2 van mijn 3 honden werden er niet vrolijk
van toen het drukker werd. mijn oudje werd omver gerold waardoor ze weer last kreeg van haar spieren, en mijn andere hondje
werd er bang van. en toen 1 van mijn honden vorig jaar ook nog zo werd gebeten
dat ze het bijna niet overleefde was voor mij de maat vol. "hij doet niks hoor". ik hoor
het die vrouw nog zo roepen toen de hond op ons kwam afstormen.
Geen enkele hond komt nu bij ons in de buurt.
afnokken! Ik wandel nu in bossen aan de lange lijn met ze, want ik begrijp
dat mensen zoals willem, met geen inzicht in het leven van de verschillende honden,
daar blijven lopen met hun hond die elke hond maar mag bestormen.
ik bescherm mijn honden. ze hoeven bij mij niet bang te zijn, kom nou toch.
helaas kan ik ze niet alle 3 optillen, anders deed ik het ook. Gelukkig kan ik hier
uren wandelen zonder iemand tegen te komen, dat is dan wel aan de lange lijn maar
ze zijn gelukkig nu.
knielen bij je honden om anderen af te weren? ze horen er niet te komen.
naar mijn mening hoor je ook in een losloopgebied je hond bij je te houden
totdat baasjes overeen zijn gekomen dat de honden samen mogen spelen.
je bent toch niet voor niks baas!
bah, ik haat die kortzichtige baasjes.
-
willem
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bouvier x H. Herder (Dirk)
Waar ging het ook weer over, we zijn 11 pagina's verder en inderdaad ik heb me bescheurd van het lachen, al gaan de laatste 4á5 over jullie zelf, over en weer bekvechten (lijkt wel honden gedrag haha) maar laten we even bij de point blijven. 90-95% spuwde zijn/haar gal, de rest snapte het of was het eens. Bij de grootste groep proefde ik bij enkele wat frustraties, asociaal - hoop je nooit tegen te komen - mijn honden vreten 'm aan stukken en nog wat kreten. Ik pak er geen personen persoonlijk uit (daar is geen beginnen aan) vragen jullie je nooit af wat jullie hond nou echt zou willen. Een hond mag toch hond zijn maar als ie en aan de lijn en onder appél staat of moet verbaast het mij niet dat er wordt gesnauwd naar een andere hond die op visite komt, zo'n beest is niet zich zelf en voelt dat ie geen kant op kan, je hebt natuurlijk gevoelige - minder gevoelig + jij brengt ook je spanning over naar jouw hond en al die dingen samen creëren de reactie van jouw hond. Let wel, we praten over gezonde beesten, dus niet ziek-zeer of onderweg. Dirk is een agressief-loze hond met een hoop pit, hier thuis rent ie z'n poten uit z'n lijf of is in z'n eentje aan het voetballen en keepen of ik speel een potje met 'm mee. Denken jullie nou echt dat ik met een NIET betrouwbare hond en NIET aan de lijn het strand op ga. In het hoogseizoen ga ik na 9en s'avonds naar strand (mag vanaf 19.00 los) om niet de nog dan aanwezige mensen tot last te zijn met een losse hond en na een paar honderd meter voorbij de afgang gaat ie los. Wat ik wel eens denk bij sommige mensen is; ben je nu voor je hond op strand of voor je zelf en toevallig heb ik een hond mee, bij een aantal denk ik toch het eerste, ik kijk echt niet star voor me uit maar observeer ook. Ik blijf erbij, op het strand moet een hond los kunnen en als er mensen zijn die dat niet leuk vinden, daar zijn andere plekken voor waar een hond aan de lijn MOET waar ik niet kom. Nogmaals, een losse hond voelt zich veiliger omdat ie weg kan als het 'm niet zint, wat Dirk dus ook doet dan één die aan de lijn loopt en geen vluchtweg ziet. Dirk krijgt ook wel eens een snauw of knauw .... so-what.
- tekkel
- Erelid
Doe eens iets met interpunctie?willem schreef:Waar ging het ook weer over, we zijn 11 pagina's verder en inderdaad ik heb me bescheurd van het lachen, al gaan de laatste 4á5 over jullie zelf, over en weer bekvechten (lijkt wel honden gedrag haha) maar laten we even bij de point blijven. 90-95% spuwde zijn/haar gal, de rest snapte het of was het eens. Bij de grootste groep proefde ik bij enkele wat frustraties, asociaal - hoop je nooit tegen te komen - mijn honden vreten 'm aan stukken en nog wat kreten. Ik pak er geen personen persoonlijk uit (daar is geen beginnen aan) vragen jullie je nooit af wat jullie hond nou echt zou willen. Een hond mag toch hond zijn maar als ie en aan de lijn en onder appél staat of moet verbaast het mij niet dat er wordt gesnauwd naar een andere hond die op visite komt, zo'n beest is niet zich zelf en voelt dat ie geen kant op kan, je hebt natuurlijk gevoelige - minder gevoelig + jij brengt ook je spanning over naar jouw hond en al die dingen samen creëren de reactie van jouw hond. Let wel, we praten over gezonde beesten, dus niet ziek-zeer of onderweg. Dirk is een agressief-loze hond met een hoop pit, hier thuis rent ie z'n poten uit z'n lijf of is in z'n eentje aan het voetballen en keepen of ik speel een potje met 'm mee. Denken jullie nou echt dat ik met een NIET betrouwbare hond en NIET aan de lijn het strand op ga. In het hoogseizoen ga ik na 9en s'avonds naar strand (mag vanaf 19.00 los) om niet de nog dan aanwezige mensen tot last te zijn met een losse hond en na een paar honderd meter voorbij de afgang gaat ie los. Wat ik wel eens denk bij sommige mensen is; ben je nu voor je hond op strand of voor je zelf en toevallig heb ik een hond mee, bij een aantal denk ik toch het eerste, ik kijk echt niet star voor me uit maar observeer ook. Ik blijf erbij, op het strand moet een hond los kunnen en als er mensen zijn die dat niet leuk vinden, daar zijn andere plekken voor waar een hond aan de lijn MOET waar ik niet kom. Nogmaals, een losse hond voelt zich veiliger omdat ie weg kan als het 'm niet zint, wat Dirk dus ook doet dan één die aan de lijn loopt en geen vluchtweg ziet. Dirk krijgt ook wel eens een snauw of knauw .... so-what.
Dit kunnen mijn ouwe ogen niet lezen hoor
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik vind het regelrecht bezopen dat jij je hond dingen zelf uit laat zoeken. Ik vind dat dankzij bazen zoals jij er dus een groot gedeelte van de honden problemen hebben. Groot, klein, zeker, onzeker.willem schreef:Waar ging het ook weer over, we zijn 11 pagina's verder en inderdaad ik heb me bescheurd van het lachen, al gaan de laatste 4á5 over jullie zelf, over en weer bekvechten (lijkt wel honden gedrag haha) maar laten we even bij de point blijven. 90-95% spuwde zijn/haar gal, de rest snapte het of was het eens. Bij de grootste groep proefde ik bij enkele wat frustraties, asociaal - hoop je nooit tegen te komen - mijn honden vreten 'm aan stukken en nog wat kreten. Ik pak er geen personen persoonlijk uit (daar is geen beginnen aan) vragen jullie je nooit af wat jullie hond nou echt zou willen. Een hond mag toch hond zijn maar als ie en aan de lijn en onder appél staat of moet verbaast het mij niet dat er wordt gesnauwd naar een andere hond die op visite komt, zo'n beest is niet zich zelf en voelt dat ie geen kant op kan, je hebt natuurlijk gevoelige - minder gevoelig + jij brengt ook je spanning over naar jouw hond en al die dingen samen creëren de reactie van jouw hond. Let wel, we praten over gezonde beesten, dus niet ziek-zeer of onderweg. Dirk is een agressief-loze hond met een hoop pit, hier thuis rent ie z'n poten uit z'n lijf of is in z'n eentje aan het voetballen en keepen of ik speel een potje met 'm mee. Denken jullie nou echt dat ik met een NIET betrouwbare hond en NIET aan de lijn het strand op ga. In het hoogseizoen ga ik na 9en s'avonds naar strand (mag vanaf 19.00 los) om niet de nog dan aanwezige mensen tot last te zijn met een losse hond en na een paar honderd meter voorbij de afgang gaat ie los. Wat ik wel eens denk bij sommige mensen is; ben je nu voor je hond op strand of voor je zelf en toevallig heb ik een hond mee, bij een aantal denk ik toch het eerste, ik kijk echt niet star voor me uit maar observeer ook. Ik blijf erbij, op het strand moet een hond los kunnen en als er mensen zijn die dat niet leuk vinden, daar zijn andere plekken voor waar een hond aan de lijn MOET waar ik niet kom. Nogmaals, een losse hond voelt zich veiliger omdat ie weg kan als het 'm niet zint, wat Dirk dus ook doet dan één die aan de lijn loopt en geen vluchtweg ziet. Dirk krijgt ook wel eens een snauw of knauw .... so-what.
Ik weet alleen wel heel goed waar ik over praat want ik heb hier thuis ook zo'n etter zitten die maar graag ergens heen wilt gaan. Daar heb ik te laat op ingegrepen en zit ik met de gebakken peren. Ze kan overdag niet meer los met andere honden want daarmee ben ik andere honden tot last. Als je zo lui wilt zijn zoals jij jezelf voordoet, ga lekker wandelen als er geen andere honden zijn en kijk eens goed naar welke hond er wel past bij jouw hond om sociale interactie mee te hebben. Kleine kleur bekenning, ik heb ook wel eens momenten dat ik gewoon even relax wil lopen en dan loop ik dus inderdaad 's avonds laat zodat ik even niet of hoef te letten
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Liesbeth
- Zeer actief
Pakdebal schreef:malinois schreef:Nee jij had niet je stress en onzekerheid over moeten brengen op je hond.Pakdebal schreef:.ja, inderdaad , ik had eerder hem van herders moeten weghalen, dat bedoel je zeker ? Dat aanvallen van die herders , daar werd hij onzeker vanmalinois schreef:Nee; JIJ
![]()
en trouwens , Bauke liep altijd los , dus ik WAS NIET EENS IN DE BUURT !
JIJ had wel stress m.b.t. herders, die had je al voordat je Bauke had
JIJ WAS NIET IN DE BUURT, MAAR DAAR HAD JIJ WEL MOETEN ZIJN
JOUW hond, JOUW verantwoordelijkheid.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Er is een verschil tussen kennismaken met elkaar en opdringerig gedrag. Kennismaken vindt mijn hond prima, opdringerig gedrag niet.willem schreef: Ik pak er geen personen persoonlijk uit (daar is geen beginnen aan) vragen jullie je nooit af wat jullie hond nou echt zou willen. Een hond mag toch hond zijn maar als ie en aan de lijn en onder appél staat of moet verbaast het mij niet dat er wordt gesnauwd naar een andere hond die op visite komt, zo'n beest is niet zich zelf en voelt dat ie geen kant op kan, je hebt natuurlijk gevoelige - minder gevoelig + jij brengt ook je spanning over naar jouw hond en al die dingen samen creëren de reactie van jouw hond. Let wel, we praten over gezonde beesten, dus niet ziek-zeer of onderweg.
Bo loopt vrijwel altijd los. Spelen doet ze graag (even) met bekende honden, minder makkelijk met vreemde honden en al helemaal niet met opdringerige en lompe honden. Die kunnen een lelijke snauw krijgen. Nogmaals, ze loopt gewoon los en kan (en loopt ook) weg maar sommige honden (en bijbehorende baasjes) lijken niet te begrijpen dat ze niet van contact is gediend.
Hoewel ik Bo ook graag los laat lopen en je punt begrijp, ben ik het niet helemaal met je eens. Het strand is geen exclusief gebied voor loslopende honden. Het losloopgebied hier is eigenlijk gewoon een wandelgebied waar honden ook los mogen, dus ook niet exclusief voor loslopende honden. Het lijkt mij volstrekt normaal dat je dus een beetje rekening met elkaar houdt.Ik blijf erbij, op het strand moet een hond los kunnen en als er mensen zijn die dat niet leuk vinden, daar zijn andere plekken voor waar een hond aan de lijn MOET waar ik niet kom. Nogmaals, een losse hond voelt zich veiliger omdat ie weg kan als het 'm niet zint, wat Dirk dus ook doet dan één die aan de lijn loopt en geen vluchtweg ziet. Dirk krijgt ook wel eens een snauw of knauw .... so-what.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Jammer dat dat het enige is dat je er uit pakt.Pakdebal schreef:.ja, inderdaad , ik had eerder hem van herders moeten weghalen, dat bedoel je zeker ? Dat aanvallen van die herders , daar werd hij onzeker vanmalinois schreef:Nee; JIJ
ik zou mijn hond niet eens kennis willen laten maken , met zo'n dominante husky . ! .![]()
-
willem
- Vaste gebruiker
Jullie hebben het maar over aanstormen en denderen etc maar dat gaat ook een eigen leven lijden en dan ruk je een verhaal uit z'n verband. Ik kan met een brede grijns op m'n bek kijken naar een stel honden (4-5) die heerlijk aan het donderen zijn, branding in en uit strand op en maar rennen achter elkaar, als Dirk mee wil doen zitten ze hem ook na, rent naar mij toe en weer terug en doet lekker mee, kies voor je zelf wat je leuk vindt of wat de hond leuk vindt.***puppy*** schreef:Ik vind het regelrecht bezopen dat jij je hond dingen zelf uit laat zoeken. Ik vind dat dankzij bazen zoals jij er dus een groot gedeelte van de honden problemen hebben. Groot, klein, zeker, onzeker.
Ik weet alleen wel heel goed waar ik over praat want ik heb hier thuis ook zo'n etter zitten die maar graag ergens heen wilt gaan. Daar heb ik te laat op ingegrepen en zit ik met de gebakken peren. Ze kan overdag niet meer los met andere honden want daarmee ben ik andere honden tot last. Als je zo lui wilt zijn zoals jij jezelf voordoet, ga lekker wandelen als er geen andere honden zijn en kijk eens goed naar welke hond er wel past bij jouw hond om sociale interactie mee te hebben. Kleine kleur bekenning, ik heb ook wel eens momenten dat ik gewoon even relax wil lopen en dan loop ik dus inderdaad 's avonds laat zodat ik even niet of hoef te letten
-
willem
- Vaste gebruiker
Dacht dat er genoeg . en , instonden om adem te halen.tekkel schreef: Doe eens iets met interpunctie?
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Het is bijna onleesbaarwillem schreef:Waar ging het ook weer over, we zijn 11 pagina's verder en inderdaad ik heb me bescheurd van het lachen, al gaan de laatste 4á5 over jullie zelf, over en weer bekvechten (lijkt wel honden gedrag haha) maar laten we even bij de point blijven. 90-95% spuwde zijn/haar gal, de rest snapte het of was het eens. Bij de grootste groep proefde ik bij enkele wat frustraties, asociaal - hoop je nooit tegen te komen - mijn honden vreten 'm aan stukken en nog wat kreten. Ik pak er geen personen persoonlijk uit (daar is geen beginnen aan) vragen jullie je nooit af wat jullie hond nou echt zou willen. Een hond mag toch hond zijn maar als ie en aan de lijn en onder appél staat of moet verbaast het mij niet dat er wordt gesnauwd naar een andere hond die op visite komt, zo'n beest is niet zich zelf en voelt dat ie geen kant op kan, je hebt natuurlijk gevoelige - minder gevoelig + jij brengt ook je spanning over naar jouw hond en al die dingen samen creëren de reactie van jouw hond. Let wel, we praten over gezonde beesten, dus niet ziek-zeer of onderweg. Dirk is een agressief-loze hond met een hoop pit, hier thuis rent ie z'n poten uit z'n lijf of is in z'n eentje aan het voetballen en keepen of ik speel een potje met 'm mee. Denken jullie nou echt dat ik met een NIET betrouwbare hond en NIET aan de lijn het strand op ga. In het hoogseizoen ga ik na 9en s'avonds naar strand (mag vanaf 19.00 los) om niet de nog dan aanwezige mensen tot last te zijn met een losse hond en na een paar honderd meter voorbij de afgang gaat ie los. Wat ik wel eens denk bij sommige mensen is; ben je nu voor je hond op strand of voor je zelf en toevallig heb ik een hond mee, bij een aantal denk ik toch het eerste, ik kijk echt niet star voor me uit maar observeer ook. Ik blijf erbij, op het strand moet een hond los kunnen en als er mensen zijn die dat niet leuk vinden, daar zijn andere plekken voor waar een hond aan de lijn MOET waar ik niet kom. Nogmaals, een losse hond voelt zich veiliger omdat ie weg kan als het 'm niet zint, wat Dirk dus ook doet dan één die aan de lijn loopt en geen vluchtweg ziet. Dirk krijgt ook wel eens een snauw of knauw .... so-what.
Ik ga ook wel eens naar het strand na 20.00 uur omdat ik mijn hondjes ook wel eens even los wil laten rennen zonder steeds als een havik om me heen te moeten kijken of ik geen aso's met stoere, overal op af denderende honden tegenkom.
En dan lopen er dikke 60 plussers rond met een bord voor hun kop die denken dat de wereld en het strand er alleen voor hun is
Laatst gewijzigd door Anja op 23 okt 2013 01:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Kies voor jezelf, zeg je. Dat doen mensen hier dus maar daar ben jij het vervolgens niet mee eens, zoals ik je begrijp. Je vindt het gezeik als mensen ervoor kiezen hun hond niet te laten spelen. En zoals ik hierboven al schreef, niet iedere hond houdt ervan om met vreemde honden te spelen. Mijn hond houdt er echt niet van.
- Crescent
- Zeer actief
Hier nog zo'n enge herder. Gelukkig heeft ze prima hondenetiquette. Opdringerige pups en reuen krijgen netjes eerst tand te zien, en daarna een snauw in de lucht. Bij hitsige reuen die aanstalten maken op haar te springen bijt ze wat in het nekvel na genoeg waarschuwing.
Ik krijg het meeste stress van alles wat klein is en luid blaft, met name omdat er al eens een klein bloeddorstig wezen met vier poten van de grond in haar nekvel heeft gehangen - al schuddend - en mijn hond gelukkig koel genoeg in haar kop bleef om mij op tijd te laten ingrijpen.
Ja, hier in de stad is het voornamelijk dat kleine, zichzelf overschattende spul waar ik me zorgen over maak.
Ik krijg het meeste stress van alles wat klein is en luid blaft, met name omdat er al eens een klein bloeddorstig wezen met vier poten van de grond in haar nekvel heeft gehangen - al schuddend - en mijn hond gelukkig koel genoeg in haar kop bleef om mij op tijd te laten ingrijpen.
Ja, hier in de stad is het voornamelijk dat kleine, zichzelf overschattende spul waar ik me zorgen over maak.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik zou me toch eens wat meer in honden en hondentaal gaan verdiepen!willem schreef:Jullie hebben het maar over aanstormen en denderen etc maar dat gaat ook een eigen leven lijden en dan ruk je een verhaal uit z'n verband. Ik kan met een brede grijns op m'n bek kijken naar een stel honden (4-5) die heerlijk aan het donderen zijn, branding in en uit strand op en maar rennen achter elkaar, als Dirk mee wil doen zitten ze hem ook na, rent naar mij toe en weer terug en doet lekker mee, kies voor je zelf wat je leuk vindt of wat de hond leuk vindt.***puppy*** schreef:Ik vind het regelrecht bezopen dat jij je hond dingen zelf uit laat zoeken. Ik vind dat dankzij bazen zoals jij er dus een groot gedeelte van de honden problemen hebben. Groot, klein, zeker, onzeker.
Als mijn 4 honden lekker aan het spelen zijn in de branding, houd dat niet in dat jou hond maar lekker mee moet gaan doen. Komt jou hond zomaar een roedel binnen lopen/denderen dan kan dat heel snel heel fout aflopen.
Ik zet in zo'n geval mijn reu onder appèl, zou ik dat niet doen dan heb je gegarandeerd rottigheid, hij zou jou reu wel wat normen en waarden bij willen brengen dan
En ja ik loop daar voor mijn plezier en het plezier van de honden, daar hoort een onuitgenodigde en ongeleid projectiel die niet snapt dat hij niet welkom is niet bij, dat verpest juist het plezier!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Liesbeth
- Zeer actief
Valt wat tegenwillem schreef:Dacht dat er genoeg . en , instonden om adem te halen.tekkel schreef: Doe eens iets met interpunctie?
Vrij veel hak op de tak. Weinig alinea's, lange zinnen en nog al wat zaken die er niet toe doen, nmm
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- tekkel
- Erelid
Dank jeLiesbeth schreef:Valt wat tegenwillem schreef:Dacht dat er genoeg . en , instonden om adem te halen.tekkel schreef: Doe eens iets met interpunctie?
Dit kunnen mijn ouwe ogen niet lezen hoor.
Vrij veel hak op de tak. Weinig alinea's, lange zinnen en nog al wat zaken die er niet toe doen, nmm.
Uit de reacties maak ik op dat hij weinig heeft opgestoken van 11 pag's opmerkingen
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Op zich snap ik het wel. Want het is ook geweldig om een groep honden te zien ravotten natuurlijk. Dat zie ik ook heel graag. Mijn honden kunnen dat alleen niet zo goed, ze zijn niet zo sociaal. Shelly kan het vaak wel maar Bruno niet, die gaat knokken. Maar in het loslooppark hebben ze veel vriendjes en soms lopen we met meerdere baasjes op, met in totaal een hond of tien. En dat vinden zij ook genieten, dat zie ik, in zo'n grote groep honden. Ik vind het wel prettig als ze contact kunnen hebben met honden die ze nog niet kennen op een leuke manier maar dat lukt helaas niet altijd.
En het is natuurlijk wel zo als je een grote hond hebt, dat mensen dat eng vinden. Veel mensen wel. Wij hebben Bruno die vrij groot is en we maken wel eens mee dat mensen echt heel bang voor hem zijn en opzij springen of niet langs hem durven te lopen. Dan denk ik wel, we weten allemaal dat sommige grote honden heel erg lief kunnen zijn, en kleine hondjes kunnen krengetjes zijn. Elke hond heeft een uniek karakter en je kunt niet aan de buitenkant zien, hoe dat eruit ziet. Ik ken een boerboel die hartstikke bang is voor kleine hondjes bijvoorbeeld. Pas als je ze ziet met andere honden, weet je of ze betrouwbaar zijn of niet.
En dat is het hele punt natuurlijk, mensen kennen jou en jouw hond niet. En maken dan zelf een overweging over zijn betrouwbaarheid. En bij grote honden valt die vaak negatief uit. Ik vind dat sommige mensen wel erg met de billen tegen elkaar aan geplakt naar Bruno kijken. Dat is bij Bruno trouwens alleen terecht als het gaat om grote reuen, want daar wil ie wel mee vechten.
Maar goed, Ts, je zegt dat je je hond goed in de gaten houdt, da's toch mooi. En als ie niet agressief is, zie ik het probleem ook niet zo. Als ie zich netjes kan gedragen en lekker speelt met vreemde honden zonder te gaan patsen, mooi toch? Er zijn zat mensen die hun hond wel altijd los gooien. Ik vind zelf ook, een losloopgebied is een losloopgebied en daar lopen honden nu eenmaal los. Als je het dan vervelend vindt als een hond komt buurten, ja, dat is dan je eigen probleem. Zo werkt het nu eenmaal. Rekenen op andermans begrip als je niet wilt dat andere honden in de buurt komen, kun je niet, want het is een losloopgebied. Dus dan ben jij degene die zich anders gedraagt natuurlijk. Je kunt er wel om vragen maar als je ècht ècht niet wilt dat honden in de buurt komen, moet je niet in een losloopgebied gaan lopen.
Wij lijnen Bruno dus aan als dat gebeurt, anders heb je kans dat die die hond weg wil jagen en er dan achteraan gaat jagen. We noemen Bruno liefkozend de Generaal want hij denkt dat ie iedereen de baas is. Maar we houden hem goed in de smiezen en dat moet, want wij zijn de uitzondering, wij hebben een niet-sociale hond, dus passen wij ons aan. En mensen met een hele enthousiaste hond die komt buurten, ik kan er echt niet boos om worden, die vrolijke fluiters. Die zijn de norm, Bruno niet. Ik heb tot nu toe (even afkloppen) nog niet meegemaakt dat we echt een schuimbekkend monster troffen die losliep.
Dus ik vind, als jouw hond dat allemaal wel kan en niet vervelend is, patst, vecht of zich opdringt op een onprettige manier, dan kan ie toch ook gewoon los? Als mensen schrikken van zijn grootte, tja, da's wel een beutje discriminatie natuurlijk want ik ken heel veel grote lieve lobessen.
Ik denk dat het een teken is dat mensen elkaar minder vertrouwen. Misschien komt dat ook wel door de negatieve krantenberichten over honden die andere honden doodbijten. Mensen zijn goed in collectief bang zijn. Maar ja, dat komt dus wel door de mensen die hun hond losgooien en er helemaal niet op letten wat ze eigenlijk doen. Ik heb wel eens met mensen opgelopen toen er een gevecht achter ons uitbrak (niet mijn honden). Ik erop af om ze uit elkaar te trekken. En sommige mensen deden niks, die zeiden, ach het zijn honden he, die vechten. Nee, ik vind vechten niet okee en dat ziet er ook heel anders uit dan spelen. Maar dan moet je wel kijken anders leer je dat verschil ook niet.
Maar ik denk dus wel dat je het sociale gedrag van je hond naar andere honden toe, maar voor een deel kunt beïnvloeden. Het grootste deel ligt toch in de aard van het beestje, is mijn mening en niet zozeer rasgebonden. Elke hond is uniek. Je hebt nestgenoten waarvan de een supersociaal is en de ander helemaal niet. Hoe de baas zich voelt, heeft wel wat invloed. Als de hond het sociale al wat lastig vindt, is spanning van de baas erbij, olie op het vuur. Maar ik denk niet dat je een niet sociale hond sociaal krijgt, alleen door heel ontspannen te zijn. Hun eerste ingeving over hoe zich te gedragen naar andere honden toe, komt van binnenuit. En dan kun je dat begeleiden natuurlijk. Maar die eerste gedragingen, de manier waarop ze kijken ed, kun je nauwelijks trainen bij ze.
Ik denk dat je van alles kunt doen om te voorkomen dat je hond nog minder sociaal wordt. Maar ik denk niet dat je een niet sociale hond sociaal kunt maken door de manier waarop je hem begeleid. Als ze aan zichzelf overgelaten worden, doen ze het niet goed en dat blijven ze niet goed doen, in mijn ervaring. Ik zie Bruno wel vooruitgaan, maar héél langzaam. Hij wordt rustiger en windt zich niet meer zo heel snel op. Maar tot de dag dat hij sterft, zal ik voorzichtig zijn met honden in zijn buurt laten. Hij heeft een aantal keer laten zien dat hij onbetrouwbaar kan zijn namelijk en met zo'n grote hond, wil je echt niet dat het hem een keer lukt om aan te vallen.
Toch kan ik me wel ontspannen tijdens het wandelen. Ik heb namelijk zelf wel prima sociale vaardigheden en pas me aan aan anderen. Je kunt lol hebben op zoveel manieren met een hond dus dat Bruno niet zo sociaal is, is voor ons verder geen punt. We maken met veel mensen kennis om die reden, omdat ik soms wat uit te leggen heb (waarom moet ie aan de lijn, wat zielig!). Dan ben ik soms geneigd te zeggen, okee, zal ik hem maar losgooien dan, op jullie verantwoording dan he! Maar dat doen we maar niet, hahaha. Als ik mensen aan zie komen met een benauwde blik op Bruno gericht, lijnen we hem ook aan. We willen geen hysterische toestanden natuurlijk. Bruno reageert daar namelijk ook op dus dan is voorkomen beter dan genezen.
We kunnen ons hier soms erg druk maken, zoals je ziet, maar dat het topic zoveel pagina's bestrijkt, komt ook omdat je, Ts, zoveel tijd laat zitten tussen reacties. Dit is een druk forum en dan gaat men speculeren ed, als je niet meer reageert. Als je een topic opent, na een uur heb je al reacties, dus als je 24 uur wacht, heb je soms een paar pagina's. Ik vraag me dan altijd af, waar blijft Ts?? En ik reageer ook pas weer als die terug komt. Maar dan weet je hoe het hier werkt.
Maar ik denk ook dat je wel weet dat een 'lamawaaiuh' en een 'lang leve de lol!' houding in Nederland, meestal niet zo gewaardeerd wordt, als het gaat over onderwerpen waar controverse in is. Er raken wel degelijk honden en mensen (en kinderen) gewond door honden waar de baas niet op let namelijk. Dus ik dacht in het begin even dat je expres je topic in zo'n sfeer had geplaatst, van, waar maakt iedereen zich toch druk om, om mensen hier op stok te jagen. Dat had je ergens kunnen verwachten. Dit is een hondenforum dus men is hier erg genuanceerd over wat wel en niet okee is in hondenland. Ik moet er ook wel eens om lachen dat een topic zo hard groeit maar dat hebben de meeste mensen hier ook. Dan gaat het over iets controversieels en dan kunnen mensen zich flink opwinden. Lijkt me geen ontzettende verrassing, of wel?
O en ik krijg ook altijd de kritiek dat ik te lang schrijf. Het helpt als je wat ruimte laat tussen alinea's, dan wordt het niet één blok tekst. Dat is trouwens op alle forums gelijk, volgens mij, dat mensen willen dat het prettig leesbaar is. Wat moet je je toch veel aanpassen in de wereld he. Zo is het nu eenmaal, ik kan me er niet druk om maken. Dan kun je alles wel gezeik gaan vinden, je moet je ook aan de verkeerregels houden. En mensen vinden uiterlijk erg belangrijk, ik helemaal niet. Toch ga ik er ook niet bij lopen als een zwerver want ik wil ook graag geaccepteerd en gewaardeerd worden. Vind jij dat dan niet belangrijk, dat mensen je waarderen? Ik pas me liever aan en krijg dan vriendelijkheid, dan dat ik dat niet doe want dan krijg je pas gezeik. Dat voorkom ik liever hoor. Krijg je ook geen tig pagina's commentaar.
En het is natuurlijk wel zo als je een grote hond hebt, dat mensen dat eng vinden. Veel mensen wel. Wij hebben Bruno die vrij groot is en we maken wel eens mee dat mensen echt heel bang voor hem zijn en opzij springen of niet langs hem durven te lopen. Dan denk ik wel, we weten allemaal dat sommige grote honden heel erg lief kunnen zijn, en kleine hondjes kunnen krengetjes zijn. Elke hond heeft een uniek karakter en je kunt niet aan de buitenkant zien, hoe dat eruit ziet. Ik ken een boerboel die hartstikke bang is voor kleine hondjes bijvoorbeeld. Pas als je ze ziet met andere honden, weet je of ze betrouwbaar zijn of niet.
En dat is het hele punt natuurlijk, mensen kennen jou en jouw hond niet. En maken dan zelf een overweging over zijn betrouwbaarheid. En bij grote honden valt die vaak negatief uit. Ik vind dat sommige mensen wel erg met de billen tegen elkaar aan geplakt naar Bruno kijken. Dat is bij Bruno trouwens alleen terecht als het gaat om grote reuen, want daar wil ie wel mee vechten.
Maar goed, Ts, je zegt dat je je hond goed in de gaten houdt, da's toch mooi. En als ie niet agressief is, zie ik het probleem ook niet zo. Als ie zich netjes kan gedragen en lekker speelt met vreemde honden zonder te gaan patsen, mooi toch? Er zijn zat mensen die hun hond wel altijd los gooien. Ik vind zelf ook, een losloopgebied is een losloopgebied en daar lopen honden nu eenmaal los. Als je het dan vervelend vindt als een hond komt buurten, ja, dat is dan je eigen probleem. Zo werkt het nu eenmaal. Rekenen op andermans begrip als je niet wilt dat andere honden in de buurt komen, kun je niet, want het is een losloopgebied. Dus dan ben jij degene die zich anders gedraagt natuurlijk. Je kunt er wel om vragen maar als je ècht ècht niet wilt dat honden in de buurt komen, moet je niet in een losloopgebied gaan lopen.
Wij lijnen Bruno dus aan als dat gebeurt, anders heb je kans dat die die hond weg wil jagen en er dan achteraan gaat jagen. We noemen Bruno liefkozend de Generaal want hij denkt dat ie iedereen de baas is. Maar we houden hem goed in de smiezen en dat moet, want wij zijn de uitzondering, wij hebben een niet-sociale hond, dus passen wij ons aan. En mensen met een hele enthousiaste hond die komt buurten, ik kan er echt niet boos om worden, die vrolijke fluiters. Die zijn de norm, Bruno niet. Ik heb tot nu toe (even afkloppen) nog niet meegemaakt dat we echt een schuimbekkend monster troffen die losliep.
Dus ik vind, als jouw hond dat allemaal wel kan en niet vervelend is, patst, vecht of zich opdringt op een onprettige manier, dan kan ie toch ook gewoon los? Als mensen schrikken van zijn grootte, tja, da's wel een beutje discriminatie natuurlijk want ik ken heel veel grote lieve lobessen.
Ik denk dat het een teken is dat mensen elkaar minder vertrouwen. Misschien komt dat ook wel door de negatieve krantenberichten over honden die andere honden doodbijten. Mensen zijn goed in collectief bang zijn. Maar ja, dat komt dus wel door de mensen die hun hond losgooien en er helemaal niet op letten wat ze eigenlijk doen. Ik heb wel eens met mensen opgelopen toen er een gevecht achter ons uitbrak (niet mijn honden). Ik erop af om ze uit elkaar te trekken. En sommige mensen deden niks, die zeiden, ach het zijn honden he, die vechten. Nee, ik vind vechten niet okee en dat ziet er ook heel anders uit dan spelen. Maar dan moet je wel kijken anders leer je dat verschil ook niet.
Maar ik denk dus wel dat je het sociale gedrag van je hond naar andere honden toe, maar voor een deel kunt beïnvloeden. Het grootste deel ligt toch in de aard van het beestje, is mijn mening en niet zozeer rasgebonden. Elke hond is uniek. Je hebt nestgenoten waarvan de een supersociaal is en de ander helemaal niet. Hoe de baas zich voelt, heeft wel wat invloed. Als de hond het sociale al wat lastig vindt, is spanning van de baas erbij, olie op het vuur. Maar ik denk niet dat je een niet sociale hond sociaal krijgt, alleen door heel ontspannen te zijn. Hun eerste ingeving over hoe zich te gedragen naar andere honden toe, komt van binnenuit. En dan kun je dat begeleiden natuurlijk. Maar die eerste gedragingen, de manier waarop ze kijken ed, kun je nauwelijks trainen bij ze.
Ik denk dat je van alles kunt doen om te voorkomen dat je hond nog minder sociaal wordt. Maar ik denk niet dat je een niet sociale hond sociaal kunt maken door de manier waarop je hem begeleid. Als ze aan zichzelf overgelaten worden, doen ze het niet goed en dat blijven ze niet goed doen, in mijn ervaring. Ik zie Bruno wel vooruitgaan, maar héél langzaam. Hij wordt rustiger en windt zich niet meer zo heel snel op. Maar tot de dag dat hij sterft, zal ik voorzichtig zijn met honden in zijn buurt laten. Hij heeft een aantal keer laten zien dat hij onbetrouwbaar kan zijn namelijk en met zo'n grote hond, wil je echt niet dat het hem een keer lukt om aan te vallen.
Toch kan ik me wel ontspannen tijdens het wandelen. Ik heb namelijk zelf wel prima sociale vaardigheden en pas me aan aan anderen. Je kunt lol hebben op zoveel manieren met een hond dus dat Bruno niet zo sociaal is, is voor ons verder geen punt. We maken met veel mensen kennis om die reden, omdat ik soms wat uit te leggen heb (waarom moet ie aan de lijn, wat zielig!). Dan ben ik soms geneigd te zeggen, okee, zal ik hem maar losgooien dan, op jullie verantwoording dan he! Maar dat doen we maar niet, hahaha. Als ik mensen aan zie komen met een benauwde blik op Bruno gericht, lijnen we hem ook aan. We willen geen hysterische toestanden natuurlijk. Bruno reageert daar namelijk ook op dus dan is voorkomen beter dan genezen.
We kunnen ons hier soms erg druk maken, zoals je ziet, maar dat het topic zoveel pagina's bestrijkt, komt ook omdat je, Ts, zoveel tijd laat zitten tussen reacties. Dit is een druk forum en dan gaat men speculeren ed, als je niet meer reageert. Als je een topic opent, na een uur heb je al reacties, dus als je 24 uur wacht, heb je soms een paar pagina's. Ik vraag me dan altijd af, waar blijft Ts?? En ik reageer ook pas weer als die terug komt. Maar dan weet je hoe het hier werkt.
Maar ik denk ook dat je wel weet dat een 'lamawaaiuh' en een 'lang leve de lol!' houding in Nederland, meestal niet zo gewaardeerd wordt, als het gaat over onderwerpen waar controverse in is. Er raken wel degelijk honden en mensen (en kinderen) gewond door honden waar de baas niet op let namelijk. Dus ik dacht in het begin even dat je expres je topic in zo'n sfeer had geplaatst, van, waar maakt iedereen zich toch druk om, om mensen hier op stok te jagen. Dat had je ergens kunnen verwachten. Dit is een hondenforum dus men is hier erg genuanceerd over wat wel en niet okee is in hondenland. Ik moet er ook wel eens om lachen dat een topic zo hard groeit maar dat hebben de meeste mensen hier ook. Dan gaat het over iets controversieels en dan kunnen mensen zich flink opwinden. Lijkt me geen ontzettende verrassing, of wel?
O en ik krijg ook altijd de kritiek dat ik te lang schrijf. Het helpt als je wat ruimte laat tussen alinea's, dan wordt het niet één blok tekst. Dat is trouwens op alle forums gelijk, volgens mij, dat mensen willen dat het prettig leesbaar is. Wat moet je je toch veel aanpassen in de wereld he. Zo is het nu eenmaal, ik kan me er niet druk om maken. Dan kun je alles wel gezeik gaan vinden, je moet je ook aan de verkeerregels houden. En mensen vinden uiterlijk erg belangrijk, ik helemaal niet. Toch ga ik er ook niet bij lopen als een zwerver want ik wil ook graag geaccepteerd en gewaardeerd worden. Vind jij dat dan niet belangrijk, dat mensen je waarderen? Ik pas me liever aan en krijg dan vriendelijkheid, dan dat ik dat niet doe want dan krijg je pas gezeik. Dat voorkom ik liever hoor. Krijg je ook geen tig pagina's commentaar.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
M@scha schreef:Pakdebal schreef:M@scha schreef:ik ken meerdere stabijs en dat zijn stuk voor stuk leuke, maar wel "echte" honden en zeker geen watjes.
waarom ga je dan Marjoleine haar mening achterna , als je zelf andere ervaringen hebt ?
die ervaring is dezelfde als die marjoleine aangeeft. ik bevestig dat alleen
Omdat er tussen alle soorten van honden lieve en minder lieve en vervelende honden zitten.
Dus ook onder stabijs zitten lieve en vervelende en minder lieve honden.
Tjonge is het nou zo moeilijk te begrijpen Pak de Bal, je kan toch lezen of niet, mevrouw.
Dat jij nou alleen maar lieve stabijs hebt ontmoet, ik ontmoet ook hele lieve herders en lieve staffords.
En ook weleens minder lieve herders, vervelende staffords ben ik nog nooit tegen gekomen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
willem schreef:Waar ging het ook weer over, we zijn 11 pagina's verder en inderdaad ik heb me bescheurd van het lachen, al gaan de laatste 4á5 over jullie zelf, over en weer bekvechten (lijkt wel honden gedrag haha) maar laten we even bij de point blijven. 90-95% spuwde zijn/haar gal, de rest snapte het of was het eens. Bij de grootste groep proefde ik bij enkele wat frustraties, asociaal - hoop je nooit tegen te komen - mijn honden vreten 'm aan stukken en nog wat kreten. Ik pak er geen personen persoonlijk uit (daar is geen beginnen aan) vragen jullie je nooit af wat jullie hond nou echt zou willen. Een hond mag toch hond zijn maar als ie en aan de lijn en onder appél staat of moet verbaast het mij niet dat er wordt gesnauwd naar een andere hond die op visite komt, zo'n beest is niet zich zelf en voelt dat ie geen kant op kan, je hebt natuurlijk gevoelige - minder gevoelig + jij brengt ook je spanning over naar jouw hond en al die dingen samen creëren de reactie van jouw hond. Let wel, we praten over gezonde beesten, dus niet ziek-zeer of onderweg. Dirk is een agressief-loze hond met een hoop pit, hier thuis rent ie z'n poten uit z'n lijf of is in z'n eentje aan het voetballen en keepen of ik speel een potje met 'm mee. Denken jullie nou echt dat ik met een NIET betrouwbare hond en NIET aan de lijn het strand op ga. In het hoogseizoen ga ik na 9en s'avonds naar strand (mag vanaf 19.00 los) om niet de nog dan aanwezige mensen tot last te zijn met een losse hond en na een paar honderd meter voorbij de afgang gaat ie los. Wat ik wel eens denk bij sommige mensen is; ben je nu voor je hond op strand of voor je zelf en toevallig heb ik een hond mee, bij een aantal denk ik toch het eerste, ik kijk echt niet star voor me uit maar observeer ook. Ik blijf erbij, op het strand moet een hond los kunnen en als er mensen zijn die dat niet leuk vinden, daar zijn andere plekken voor waar een hond aan de lijn MOET waar ik niet kom. Nogmaals, een losse hond voelt zich veiliger omdat ie weg kan als het 'm niet zint, wat Dirk dus ook doet dan één die aan de lijn loopt en geen vluchtweg ziet. Dirk krijgt ook wel eens een snauw of knauw .... so-what.
Mijn honden mogen hond zijn, maar het is gewoon zo dat honden in een roedel vaak geen behoefte hebben aan bezoek van een andere hond, mijn honden vinden bezoek van een andere hond alleen fijn als ze loops zijn, buiten de loopsheden moeten ze opzouten van ze.
En mijn honden lopen los op plekken waar het mag.
Als ze aangelijnd zijn dan houden ze er helemaal niet van als een vreemde hond komt buurten.
Alleen als ze loops zijn dus wel, moeten ze wel tegelijk loops zijn, want als b.v. Tama loops is dan snauwt Nikkie de reuen weg die gaat dan tussen Tama en de reuen in staan.
Als ze los lopen kunnen sommigen honden wel komen buurten, alleen castraten die mogen niet komen buurten van ze. En al helemaal niet aan hun kont ruiken. Dan wordt er gesnauwd door de dames.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Ήυs
- Zeer actief
Typen is ook een kunst.willem schreef:Waar ging het ook weer over, we zijn 11 pagina's verder en inderdaad ik heb me bescheurd van het lachen, al gaan de laatste 4á5 over jullie zelf, over en weer bekvechten (lijkt wel honden gedrag haha) maar laten we even bij de point blijven. 90-95% spuwde zijn/haar gal, de rest snapte het of was het eens. Bij de grootste groep proefde ik bij enkele wat frustraties, asociaal - hoop je nooit tegen te komen - mijn honden vreten 'm aan stukken en nog wat kreten. Ik pak er geen personen persoonlijk uit (daar is geen beginnen aan) vragen jullie je nooit af wat jullie hond nou echt zou willen. Een hond mag toch hond zijn maar als ie en aan de lijn en onder appél staat of moet verbaast het mij niet dat er wordt gesnauwd naar een andere hond die op visite komt, zo'n beest is niet zich zelf en voelt dat ie geen kant op kan, je hebt natuurlijk gevoelige - minder gevoelig + jij brengt ook je spanning over naar jouw hond en al die dingen samen creëren de reactie van jouw hond. Let wel, we praten over gezonde beesten, dus niet ziek-zeer of onderweg. Dirk is een agressief-loze hond met een hoop pit, hier thuis rent ie z'n poten uit z'n lijf of is in z'n eentje aan het voetballen en keepen of ik speel een potje met 'm mee. Denken jullie nou echt dat ik met een NIET betrouwbare hond en NIET aan de lijn het strand op ga. In het hoogseizoen ga ik na 9en s'avonds naar strand (mag vanaf 19.00 los) om niet de nog dan aanwezige mensen tot last te zijn met een losse hond en na een paar honderd meter voorbij de afgang gaat ie los. Wat ik wel eens denk bij sommige mensen is; ben je nu voor je hond op strand of voor je zelf en toevallig heb ik een hond mee, bij een aantal denk ik toch het eerste, ik kijk echt niet star voor me uit maar observeer ook. Ik blijf erbij, op het strand moet een hond los kunnen en als er mensen zijn die dat niet leuk vinden, daar zijn andere plekken voor waar een hond aan de lijn MOET waar ik niet kom. Nogmaals, een losse hond voelt zich veiliger omdat ie weg kan als het 'm niet zint, wat Dirk dus ook doet dan één die aan de lijn loopt en geen vluchtweg ziet. Dirk krijgt ook wel eens een snauw of knauw .... so-what.
Afijn, Willem. Ik geloof niet dat je erg goed gelezen hebt. Veel van deze hondeneigenaren hebben de hond niet aan de lijn.
Je hond kan ook los met jou mee lopen en geen behoefte hebben aan een energiebonk genaamd Dirk. Je doet nu net of honden alleen plezier kunnen hebben als ze met andere honden spelen. Wat dacht je van honden die apporteren?
Mijn Toller, genaamd Fay, die loopt altijd los, maar heeft echt 0,0 behoefte aan een onopgevoede Dirk die komt buurten omdat 'ie toevallig een luie baas heeft die 't wel lekker makkelijk vindt als hij geen moeite hoeft te doen voor zijn hond.
Nee Dirkje wordt weg gesnauwd, want IK ben met mijn hond bezig. Apporteren, dat is wat ze graag doet. Spelen met andere honden is wat ze absoluut niet graag doet.
Dan heb je nog honden die liever op de baas gefocust blijven, het gewoon lekker vinden om mee te lopen, te snuffelen, graven.
Als jij denkt dat honden zich alleen maar kunnen vermaken door met anderen te spelen dan kan je hier beter geen discussies gaan voeren. Dat je geen verstand hebt van honden bleek al uit je eerdere posts maar het wordt er niet echt beter op.
Dus volgens jou, Willem, mag ik niet in een losloop gebied lopen omdat Fay niet graag met andere honden speelt? Terwijl ze altijd los loopt en het liefste apporteert met de baas?
Wat een bijzondere gedachtegang. En dan noem je een aantal mensen hier asociaal? Ik vind dat nogal een asociale en egoïstische uitspraak.
Ik wens je overigens wel succes met je discussie punt. Je denkt dat je wat van honden af weet, maar niets is minder waar.
Denk je overigens dat als je honden in een roedel stopt, ze alleen maar de hele tijd met elkaar aan het spelen zijn?
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=276259
Bekijk hier het filmpje maar eens, roedel van 6 maar ze spelen echt niet met elkaar en zijn toch moe en voldaan als ze thuis komen. Oh en andere spelende energie bonken zoals jouw hond worden overigens genegeerd door zo'n roedel. Vinden ze niets aan.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook niet zeiken dan als ik je na een waarschueing met verzoek jebhobd bij je te houden en daar geen reactie op komt ik er voor zorg dat ie oprot.willem schreef:Waar ging het ook weer over, we zijn 11 pagina's verder en inderdaad ik heb me bescheurd van het lachen, al gaan de laatste 4á5 over jullie zelf, over en weer bekvechten (lijkt wel honden gedrag haha) maar laten we even bij de point blijven. 90-95% spuwde zijn/haar gal, de rest snapte het of was het eens. Bij de grootste groep proefde ik bij enkele wat frustraties, asociaal - hoop je nooit tegen te komen - mijn honden vreten 'm aan stukken en nog wat kreten. Ik pak er geen personen persoonlijk uit (daar is geen beginnen aan) vragen jullie je nooit af wat jullie hond nou echt zou willen. Een hond mag toch hond zijn maar als ie en aan de lijn en onder appél staat of moet verbaast het mij niet dat er wordt gesnauwd naar een andere hond die op visite komt, zo'n beest is niet zich zelf en voelt dat ie geen kant op kan, je hebt natuurlijk gevoelige - minder gevoelig + jij brengt ook je spanning over naar jouw hond en al die dingen samen creëren de reactie van jouw hond. Let wel, we praten over gezonde beesten, dus niet ziek-zeer of onderweg. Dirk is een agressief-loze hond met een hoop pit, hier thuis rent ie z'n poten uit z'n lijf of is in z'n eentje aan het voetballen en keepen of ik speel een potje met 'm mee. Denken jullie nou echt dat ik met een NIET betrouwbare hond en NIET aan de lijn het strand op ga. In het hoogseizoen ga ik na 9en s'avonds naar strand (mag vanaf 19.00 los) om niet de nog dan aanwezige mensen tot last te zijn met een losse hond en na een paar honderd meter voorbij de afgang gaat ie los. Wat ik wel eens denk bij sommige mensen is; ben je nu voor je hond op strand of voor je zelf en toevallig heb ik een hond mee, bij een aantal denk ik toch het eerste, ik kijk echt niet star voor me uit maar observeer ook. Ik blijf erbij, op het strand moet een hond los kunnen en als er mensen zijn die dat niet leuk vinden, daar zijn andere plekken voor waar een hond aan de lijn MOET waar ik niet kom. Nogmaals, een losse hond voelt zich veiliger omdat ie weg kan als het 'm niet zint, wat Dirk dus ook doet dan één die aan de lijn loopt en geen vluchtweg ziet. Dirk krijgt ook wel eens een snauw of knauw .... so-what.
En nee ik loop los met mn honden dus in een losloopstrand en niet aangelijnd. Je zorgt maar dat je een ander niet tot last bent.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als mijn 3 honden met zn 3en rennen doen ze dat met hun roedel. Komt daar een vreemde hond bij krijg je grote problemen dus zorg ik ervoor dat die gewoon opsout naar zn baas. En die laatste is dan al gewaarschuwd en verzocht zn hond bij zich te houden. Hoe moeilijk kan t zijnwillem schreef:Jullie hebben het maar over aanstormen en denderen etc maar dat gaat ook een eigen leven lijden en dan ruk je een verhaal uit z'n verband. Ik kan met een brede grijns op m'n bek kijken naar een stel honden (4-5) die heerlijk aan het donderen zijn, branding in en uit strand op en maar rennen achter elkaar, als Dirk mee wil doen zitten ze hem ook na, rent naar mij toe en weer terug en doet lekker mee, kies voor je zelf wat je leuk vindt of wat de hond leuk vindt.***puppy*** schreef:Ik vind het regelrecht bezopen dat jij je hond dingen zelf uit laat zoeken. Ik vind dat dankzij bazen zoals jij er dus een groot gedeelte van de honden problemen hebben. Groot, klein, zeker, onzeker.

- Ήυs
- Zeer actief
Ligt er hoop ik wel aan wat voor vreemde honden. Want het kan natuurlijk wel eens gebeuren dat een puber die nog niet goed luistert en in training is even komt buurten. Ookal wil de baas het eigenlijk niet hebben. Oefening baart kunst. Neem aan dat het niet meteen een probleem is in jouw roedel? Dat lijkt me dan ook weer niet de bedoeling.malinois schreef:Als mijn 3 honden met zn 3en rennen doen ze dat met hun roedel. Komt daar een vreemde hond bij krijg je grote problemen.willem schreef:Jullie hebben het maar over aanstormen en denderen etc maar dat gaat ook een eigen leven lijden en dan ruk je een verhaal uit z'n verband. Ik kan met een brede grijns op m'n bek kijken naar een stel honden (4-5) die heerlijk aan het donderen zijn, branding in en uit strand op en maar rennen achter elkaar, als Dirk mee wil doen zitten ze hem ook na, rent naar mij toe en weer terug en doet lekker mee, kies voor je zelf wat je leuk vindt of wat de hond leuk vindt.***puppy*** schreef:Ik vind het regelrecht bezopen dat jij je hond dingen zelf uit laat zoeken. Ik vind dat dankzij bazen zoals jij er dus een groot gedeelte van de honden problemen hebben. Groot, klein, zeker, onzeker.