Oh dat heb ik genoeg gedaan hoor. Wees niet bang.Jip schreef:Als jij iets gezien hebt wat je niet aanstaat kan je misschien beter naar die persoon toe gaan ipv hier gefrustreerd anti IPO te gaan lopen zijn.......
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De nieuwe trainingsmethode in IPO
Moderator: moderatorteam
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Re: De nieuwe trainingsmethode in IPO

Cash v Heiligental en Flow.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Maar dat wil ik heus wel geloven hoor dat er een kentering plaats vind. Dat steeds meer africhters erachter komen dat het ook anders kan of dat clubgenoten elkaar aanspreken op 't gedrag richting een hond.malinois schreef:je hoort mij toch niet zeggen dat het nooit gebeurd, ik zeg alleen dat IK dit al jaren niet meer tegenkom gelukkig en dat dit ook ligt aan de nieuwe manier van trainen die diverse africhters er inmiddels op nahouden. En dat is de manier die je kunt vergelijken met het verhaal waar TS mee begon hier.
Diverse clubgenoten gaan al een aantal jaren zeer regelmatig naar Duitsland en BB om zich bij te laten spijkeren over de nieuwe manier van trainen. En zoals je ziet zijn het ook de duitsers die bij de FCI top draaien. Net als bij de FMBB. Verstandig dus om daar eens een lichtje op te doen om te kijken wat zij nu zo anders doen dan wij. En dan is het de kunst dit niet compleet te kopiëren maar toe te passen wat er bij onze honden nodig is. En gelukkig zijn wij niet de enige die dit doen dit doen inmiddels al veel africhters. Maar NL zal NL ook niet zijn dat diverse manieren om dit een beetje bij de verenigingen aan de man te kunnen brengen stranden omdat al die koninkrijkjes geen inbreng van buiten willen. Het zou maar eens werken.Dan kunnen zij niet zeggen dat zij diegene zover gebracht hebben. Dus we zullen altijd een paar stappen achter de rest van de wereld aanhobbelen, puur door de NL mentaliteit.
Ik gebruik van alles en nog wat, dingen van CM, van BB, van Knut en van wie dan ook... als het maar bij mn honden past en minstens zo belangrijk...bij mij.
En ja bij opvoeden en trainen horen correcties vind ik idd. niet bij aanleren maar wel in het vervolg erop. We hebben het bij de puntjes op de i ook niet over aanleren volgens mij.
Ik heb ook steeds meer africhters de clicker zien gaan gebruiken omdat ze bij andere clubgenoten zagen dat dit toch wel heel goed werkte.

Cash v Heiligental en Flow.
-
- Zeer actief
@Budkes: goed gezegd!
Ik word eigenlijk nooit vrolijk van wat voor "nieuwe trainingsmethode" dan ook. Ik geloof niet zo in 1 methode die overal op van toepassing is, of dat nou dit is of de clicker of wat dan ook. Wel in bepaalde principes, maar die zijn niet meer dan dat. Ook die principes zijn alleen een beschrijving van wat er aan de buitenkant zichtbaar is, en geen verklaring. Uiteindelijk vind ik het waardevoller om te begrijpen wat voor keuzes je hebt, wat de voor en nadelen van elke manier zijn en waar je jezelf OK bij voelt en waarbij je zelf geloofwaardig en duidelijk overkomt bij de hond in kwestie in de fase waarin de hond op dat moment zit. Plus een behoorlijke dosis zelfkritiek. Niet alleen in het trainen maar zeker ook met de opvoeding. Niet elke hond leert elk ding op dezelfde manier, en reageert op jou op dezelfde manier (en omgekeerd). We zijn allemaal geen robots. Voor mij ligt de uitdaging en de lol erin om jezelf continu te evalueren op het resultaat van wat je doet. En dat zijn niet alleen de punten, maar ook (en niet in de minste plaats) hoe de hond erbij toont en de zin die de hond heeft om de oefeningen/activiteiten te doen en bij de geleider te zijn.Budkes schreef:Maar deze " nieuwe trainingsmethode in IPO" daar wordt ik niet echt vroljk van.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
.Gos schreef:@Budkes: goed gezegd!
Ik word eigenlijk nooit vrolijk van wat voor "nieuwe trainingsmethode" dan ook. Ik geloof niet zo in 1 methode die overal op van toepassing is, of dat nou dit is of de clicker of wat dan ook. Wel in bepaalde principes, maar die zijn niet meer dan dat. Ook die principes zijn alleen een beschrijving van wat er aan de buitenkant zichtbaar is, en geen verklaring. Uiteindelijk vind ik het waardevoller om te begrijpen wat voor keuzes je hebt, wat de voor en nadelen van elke manier zijn en waar je jezelf OK bij voelt en waarbij je zelf geloofwaardig en duidelijk overkomt bij de hond in kwestie in de fase waarin de hond op dat moment zit. Plus een behoorlijke dosis zelfkritiek. Niet alleen in het trainen maar zeker ook met de opvoeding. Niet elke hond leert elk ding op dezelfde manier, en reageert op jou op dezelfde manier (en omgekeerd). We zijn allemaal geen robots. Voor mij ligt de uitdaging en de lol erin om jezelf continu te evalueren op het resultaat van wat je doet. En dat zijn niet alleen de punten, maar ook (en niet in de minste plaats) hoe de hond erbij toont en de zin die de hond heeft om de oefeningen/activiteiten te doen en bij de geleider te zijn.Budkes schreef:Maar deze " nieuwe trainingsmethode in IPO" daar wordt ik niet echt vroljk van.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Als je zorgt dat ze de rest nou net zo leuk vinden, heb je nergens meer stroom voor nodigmalinois schreef:hier nog nooit stroom nodig gehad om te springen hoor ze vinden het veel te leuk

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ze vinden alles hartstikke leuk hoor... maar dat wil niet zeggen dat ik geen puntjes op de i ga zetten op welke manier dan ook...Zoek stok! schreef:Als je zorgt dat ze de rest nou net zo leuk vinden, heb je nergens meer stroom voor nodigmalinois schreef:hier nog nooit stroom nodig gehad om te springen hoor ze vinden het veel te leuk

Overigens zoals al zo vaak gezegd heb ik al zeker een half jaar tot een jaar geen stroom gebruikt meer bij Xito. Bij Xavi gebruik ik het dus nog niet die is nog aan het aanleren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi