Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebeten .. en nu? ** let op ; met foto's**

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Gebeten .. en nu? ** let op ; met foto's**

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

bennie schreef:
S@ndr@ schreef:tja, wat noem jij een expert, ook daar valt nog behoorlijk over te twisten, verder volgende puntje op de agenda
en wat ik kan uitkuren bij mijn hond -dat kun jij of iemand anders zeker niet, dus die expert ook niet, hoe wil je testen dan of hij agressief is, hij zou het er maar net van worden :19: .
kan met die rottie ook wel zo zijn
gewoon eigenaren in de portemonnee pakken, lijkt me test genoeg :F:
daar zou een wettelijke regeling voor moeten komen

ik zie alleen dat gelijk trekken van het een met het ander soort agressie niet zo :19:
Ik benoem geen experts, de overheid heeft daar specifieke mensen voor. Vooralsnog vertrouw ik daar meer in dan in de zelfbenoemde experts in dit topic
-edit: (die zichzelf zo knap vinden dat ze op basis van dit topic kunnen zeggen dat die hond niet mensen agressief is, zonder de hond ooit gezien te hebben)-.
Nee, jij trekt het geheel de andere kant op, die hond heeft een hond gepakt dus hij zal ook wel mensen eten, dat is *** om daar geen onderscheid in te maken.
mensen die zomaar dingen aannemen zorgen voor "de enge" roddels in deze wereld :ugh:
En mijn vertrouwen in de overheid als het gaat om, experts leveren, :N: op het gebied van dieren gedrag.
doe maar even niet, de reputatie is niet al te best over het geheel genomen als het gaat om dieren.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

S@ndr@ schreef:tja, wat noem jij een expert, ook daar valt nog behoorlijk over te twisten, verder volgende puntje op de agenda
en wat ik kan uitkuren bij mijn hond -dat kun jij of iemand anders zeker niet, dus die expert ook niet, hoe wil je testen dan of hij agressief is, hij zou het er maar net van worden :19: .

ik zie alleen dat gelijk trekken van het een met het ander soort agressie niet zo :19:
bennie schreef:Ik benoem geen experts, de overheid heeft daar specifieke mensen voor. Vooralsnog vertrouw ik daar meer in dan in de zelfbenoemde experts in dit topic.
dagmar88 schreef:En hoe zouden jouw collies zich gedragen na een maand in een kennel en niet kunnen werken?
bennie schreef:Heb jij enig inzicht uberhaupt in honden? Je maakt jezelf ronduit belachelijk met deze opmerking.
Kennelijk niet bennie... :lekkerpuh: T cast mag een wonder heten dat ik niet door één van mijn honden ben verorbert. Charlie heeft matige hond agressie en Spike had angstagressie, dus een gevaar voor de kinderen in de buurt :smile2:
:U: Ik stelde volgens mij een serieuze en relevante vraag; namelijk hoe jouw honden zich zouden gedragen na een maand zonder contact met andere honden en minimaal contact met mensen in een kennel.
Omdat dat is wat er gebeurt bij beoordeling door zo'n expert waar jij vertrouwen in hebt.
Ik denk dat mijn hond er relatief normaal in zou gaan en behoorlijk gestoord weer uit zou komen...
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Inge O schreef:
bennie schreef: (die zichzelf zo knap vinden dat ze op basis van dit topic kunnen zeggen dat die hond niet mensen agressief is, zonder de hond ooit gezien te hebben)-.
nee, dat zegt hier niemand - niet de zaken om gaan draaien.

er wordt gezegd dat het feit dat een hond hondagressief is totaal geen relatie hoeft te hebben met het feit of hij wel of niet mensagressief is - iets waar jij met al je kennis via het scherm blijkbaar wel vanuit gaat.
Er is een incident geweest op basis van agressie met behoorlijk ernstig letsel als resultaat. Ik vind dat, in combinatie met de angst van TS, voldoende reden om een hond op agressie te testen, zowel naar honden als naar mensen.
Laatst gewijzigd door bennie op 30 dec 2010 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
bennie
Zeer actief
Border Collie

dagmar88 schreef:

bennie schreef:Ik benoem geen experts, de overheid heeft daar specifieke mensen voor. Vooralsnog vertrouw ik daar meer in dan in de zelfbenoemde experts in dit topic.
dagmar88 schreef:En hoe zouden jouw collies zich gedragen na een maand in een kennel en niet kunnen werken?
bennie schreef:Heb jij enig inzicht uberhaupt in honden? Je maakt jezelf ronduit belachelijk met deze opmerking.
Kennelijk niet bennie... :lekkerpuh: T cast mag een wonder heten dat ik niet door één van mijn honden ben verorbert. Charlie heeft matige hond agressie en Spike had angstagressie, dus een gevaar voor de kinderen in de buurt :smile2:
:U: Ik stelde volgens mij een serieuze en relevante vraag; namelijk hoe jouw honden zich zouden gedragen na een maand zonder contact met andere honden en minimaal contact met mensen in een kennel.
Omdat dat is wat er gebeurt bij beoordeling door zo'n expert waar jij vertrouwen in hebt.
Ik denk dat mijn hond er relatief normaal in zou gaan en behoorlijk gestoord weer uit zou komen...
Dan zou je eens een ander ras moeten overwegen.
Laatst gewijzigd door bennie op 30 dec 2010 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

bennie schreef:
Inge O schreef:
bennie schreef: (die zichzelf zo knap vinden dat ze op basis van dit topic kunnen zeggen dat die hond niet mensen agressief is, zonder de hond ooit gezien te hebben)-.

er wordt gezegd dat het feit dat een hond hondagressief is totaal geen relatie hoeft te hebben met het feit of hij wel of niet mensagressief is - iets waar jij met al je kennis via het scherm blijkbaar wel vanuit gaat.
Er is een incident geweest op basis van agressie met behoorlijk ernstig letsel als resultaat. Ik vind dat, in combinatie met de angst van TS, voldoende reden om een hond op agressie te testen, zowel naar honden als naar mensen.
TS is bang dat hij haar hond de volgende keer misschien vermoord in combinatie met de deur die steeds op een kier staat en de kans dat hij dat doet is best reëel ,
ik geloof niet dat ze nu gelijk bang is dat de hond het op haar gemunt heeft, wel dat ze hem waarschijnlijk niet van haar hond af zal krijgen :19:
maar dat zou je haar moeten vragen :19:
bennie
Zeer actief
Border Collie

S@ndr@ schreef:
bennie schreef:
Inge O schreef:[..]

TS is bang dat hij haar hond de volgende keer misschien vermoord in combinatie met de deur die steeds op een kier staat en de kans dat hij dat doet is best reëel ,
ik geloof niet dat ze nu gelijk bang is dat de hond het op haar gemunt heeft, wel dat ze hem waarschijnlijk niet van haar hond af zal krijgen :19:
maar dat zou je haar moeten vragen :19:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze zelf de deur niet dicht durft te trekken op het moment dat die openstaat. Daaruit heb ik dat opgemaakt.
dagmar88
Zeer actief

bennie schreef:
dagmar88 schreef:

Dan zou je eens een anders ras moeten overwegen.
:E: En jij had het er over dat de zogenaamde experts op dit forum je tegen staan? Ik stelde je voor de tweede keer een normale vraag, en voor de tweede keer is het enige waar jij toe in staat bent een onbeschoft 'antwoord' te geven.
:mrgreen: Ik zal mij nu diep gaan schamen voor mijn belachelijke gebrek aan inzicht en het ras van mijn hond :Q:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Welk ras :denken: je hebt een kruising :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

mijn hond heeft geen last van agressie, toch kan hij flink tekeer gaan ja hij waakt, allicht daar is hij voor gefokt , maar dat wil niet zeggen dat hij bijt of agressief is naar mensen.
Denk wel dat als je voor de deur staat en ik er niet ben, dat je snel weer wegloopt en als mijn deur op een kiertje staat dan ga je niet even kijken of de deur dicht doen als je hem hoort, zoveel weet ik wel :F: - en het is echt een lieverd

ik denk dat de angst van topic starter te maken heeft, met de bibbers die ze in de benen heeft van het gehele plaatje.
Een rotti is gewoon lastig te lezen, en best indruk wekkend :wink:
en hij heeft haar hond bijna gesloopt :N: als je dat ziet, daar wordt je niet heel blij en vrolijk van, geeft ook niet veel vertrouwen :19:
dagmar88
Zeer actief

Valerie schreef:Welk ras :denken: je hebt een kruising :mrgreen:
:mep: Zeg, wil jij dat oordeel eens even snel aan Bennie overlaten?!

:mrgreen:
Valerie
Zeer actief

Mijn meest hondagressieve honden waren ook het meest lief voor mensen. Hier gaat die vlieger dus niet op.
bennie
Zeer actief
Border Collie

Inge O schreef:
bennie schreef:
Inge O schreef:[..]

tja, en daarin is de meerderheid hier het dus niet met je over eens.

ga je honden ook laten testen als ze achter een kat hebben aan gezeten? of een hamster hebben doodgebeten?
wat doet jou besluiten dat er een link ligt tussen hond-hond-agressie en hond-mens-agressie?
Godzijdank heeft de mening van de meerderheid hier niks te maken met de werkelijkheid.
bennie
Zeer actief
Border Collie

Valerie schreef:Mijn meest hondagressieve honden waren ook het meest lief voor mensen. Hier gaat die vlieger dus niet op.
Uiteraard. Bij deze het expertbewijs dat deze hond absoluut niet gevaarlijk is voor mensen. Hondenforum-approved.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

S@ndr@ schreef: En mijn vertrouwen in de overheid als het gaat om, experts leveren, :N: op het gebied van dieren gedrag.
doe maar even niet, de reputatie is niet al te best over het geheel genomen als het gaat om dieren.
En toch moet ik het even voor die mensen opnemen hier. Ik vermoed dat ik 1 van de weinigen ben hier op het forum die wel eens met die mensen contact heeft gehad en de resultaten heb gezien van hun testen en de honden waar het om ging heb gezien. Tot nu toe heb ik nog nooit gedacht joh wat zitten jullie er mijlenver naast. Sterker nog ze zijn bijzonder zorgvuldig en geven de honden alle kansen die ze nodig hebben. En het zijn daarnaast ook nog echte hondenliefhebbers die heel veel schuld bij de verkeerde geleider/begeleiding neer leggen. Tenminste dat is wat ik tot nu toe heb meegemaakt in de mij bekende gevallen.
Terwijl ik ook heeel heel sceptisch was de eerste keer dat er een hond in opdracht van justitie moest worden getest. Maar ze hebben mij duidelijk positief verrast.

-edit- en ze worden eerst een maand in een opvang geplaatst wat niet automatisch inhoudt dat ze minimaal contact met mensen of honden hebben, minder contact met mensen ok, dat zal gemiddeld genomen wel zo zijn, maar het is niet zo dat ze worden veroordeeld tot eenzame opsluiting.
Gr. Aniek

Afbeelding
Valerie
Zeer actief

bennie schreef:
Valerie schreef:Mijn meest hondagressieve honden waren ook het meest lief voor mensen. Hier gaat die vlieger dus niet op.
Uiteraard. Bij deze het expertbewijs dat deze hond absoluut niet gevaarlijk is voor mensen. Hondenforum-approved.
Tnx
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

bennie schreef:
wat ben jij een zwartkijker zeg zoals je in dit topic reageert.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Budkes schreef:
S@ndr@ schreef: En mijn vertrouwen in de overheid als het gaat om, experts leveren, :N: op het gebied van dieren gedrag.
En toch moet ik het even voor die mensen opnemen hier. Ik vermoed dat ik 1 van de weinigen ben hier op het forum die wel eens met die mensen contact heeft gehad en de resultaten heb gezien van hun testen en de honden waar het om ging heb gezien. Tot nu toe heb ik nog nooit gedacht joh wat zitten jullie er mijlenver naast. Sterker nog ze zijn bijzonder zorgvuldig en geven de honden alle kansen die ze nodig hebben. En het zijn daarnaast ook nog echte hondenliefhebbers die heel veel schuld bij de verkeerde geleider/begeleiding neer leggen. Tenminste dat is wat ik tot nu toe heb meegemaakt in de mij bekende gevallen.
Terwijl ik ook heeel heel sceptisch was de eerste keer dat er een hond in opdracht van justitie moest worden getest. Maar ze hebben mij duidelijk positief verrast.
.
Hier idem.
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door plekkie »

Het zal mij een worst zijn of deze Rottweiler wel of niet ook mensen aan zou kunnen gaan vallen of niet. Het gaat hier niet om een aanval op een mens, dus waar hebben we het over? Het gaat hier wel om een aanval op een andere hond, die afschuwelijk is toegetakeld. En ik vind het in en in triest dat we hier in Nederland blijkbaar door onze eigen wetgeving niet in staat zijn burgers en hun "eigendommen" (om maar even in de wettelijke omschrijving van dieren te blijven, namelijk als bezittingen) goed te beschermen tegen wangedrag van anderen.
En of dat wangedrag voortkomt uit boosaardigheid of uit onwetendheid of uit weet ik veel wat: who cares?
Prima als de vraag naar het waarom en hoe een rol speelt bij de te kiezen aanpak, maar pak het in vredesnaam wel aan!

Nu moet je dus blijkbaar als je netjes aan de wet houdende burger zelf een halve rechtenstudie volgen en je verdiepen in de sociale kaart van de politie organisatie om, met enorm veel inspanningen, te proberen je recht te halen. Laat staan te proberen voor elkaar te krijgen dat de situatie zich niet herhaalt.
Dat is toch waanzin? :O: :O:

Ik vond de wonden vreselijk om te zien en ik zou helemaal gek worden als dit mijn hond zou gebeuren en ik zou machteloos en door niemand van de uitvoerders van de wet geholpen blijven zitten met de hele kwestie. Motiveert ook echt om je zelf aan de wet te houden .... maar niet heus.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

jee wat is jou hondje toegetakeld zeg :ugh: :80:
hoop dat ie snel opknapt
en dat t opgelost word voor jou en de buren :roos:
Afbeelding
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Heeft de buurman de kosten betaald van de dierenarts?
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

rubyred schreef:Heeft de buurman de kosten betaald van de dierenarts?
Ja dat gelukkig wel :roll:
Heb je het topic uberhaupt wel gelezen?

TS veel sterkte voor jou en je hond hoor, wat is ze te grazen genomen. :ugh: :cry:
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

pepim schreef:

TS veel sterkte voor jou en je hond hoor, wat is ze te grazen genomen. :ugh: :cry:
Nou, volgens mij dus niet. Eén van de laatste posts van Caramba was namelijk dat ze het nog één keer met een brief, foto's en de rekening wilde proberen om een reaktie van de buurman te krijgen.

Of jij weet meer dan de rest, die gewoon lezen wat Caramba in dit topic heeft gezet :roll: .

edit: Pjotr is een hij. Misschien eerst zelf eens goed lezen voor je iemand anders de oren wilt wassen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

pepim schreef:

Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
bernersennenhond
Actief

Ongelezen bericht door bernersennenhond »

dagmar88 schreef:
bennie schreef:

Ik benoem geen experts, de overheid heeft daar specifieke mensen voor. Vooralsnog vertrouw ik daar meer in dan in de zelfbenoemde experts in dit topic.
En hoe zouden jouw collies zich gedragen na een maand in een kennel en niet kunnen werken?
Juist.
Als je een hond niet kunt geven wat hij nodig heeft kan zo iets ontstaan.
Dan hoor je ook alle instantie erbij te halen. Dus ook de dierenbescherming.
De eigenaar kan niet verantwoordelijk met de hond omgaan omdat ook een deur gesloten moet blijven voor zo een hond die normaliter al met een muilkorf naar buiten gelaten wordt.

Wat ik wel vreemd vind is dat de eigenaar nu niet meer met de hond wandelt, want dan zou ik hem tijdens een wandeling opwachten.
Wandelt hij niet meer, dan is ook dat te melden naar de dierenbescherming.
Het is een optelsommetje maar er moet wel op gehandeld worden en niet gewacht tot hij een keer van zich laat horen.
What the.....???
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

En zelfs dan, voor een maand zou dat voor onze bc's geen problemen geven. Helaas heeft eentje onlangs een maand lang in de bench rust moeten houden ivm met AKL, en nee, ze is daarna de andere honden niet aangevlogen. Ons uiteraard wel, om te knuffelen.
S@ndr@
Zeer actief

dat is toch even wat anders dan moederziel alleen( zonder vertrouwde mensen en omgang) in een asiel omgeving , maar als je dat verschil al niet ziet :U: dan houdt het gewoon op :oeps:
bernersennenhond
Actief

bennie schreef:En zelfs dan, voor een maand zou dat voor onze bc's geen problemen geven. Helaas heeft eentje onlangs een maand lang in de bench rust moeten houden ivm met AKL, en nee, ze is daarna de andere honden niet aangevlogen. Ons uiteraard wel, om te knuffelen.
Ik denk dat deze hond niet alleen maar een maand niet zijn frustraties heeft kunnen uiten.
Ja nu in de vorm van een hondje aanvallen.
Dat zal in de toekomst, mits niet goed aangepakt, zijn uiting zijn.
Dus ook voor de hond, is het beter als hij daar weggehaald wordt.
Niet alleen voor zijn omgeving.
What the.....???
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

hoezo, er zijn wel meer honden die een ander niet uit kunnen staan hoor,
o.k(ernstig) bijten is een ander ding, maar, mijn vorige hond wou ook overal veters van maken, van mensen en dieren, en toch was het een geweldige schat voor ons en in huis was iedereen veilig, alleen buiten niet
Ik was gewoon in staat om het veilig te houden en buiten ook uit te laten en
te zorgen dat hij de kans niet kreeg, en daar zit hem de kneep.
de eigenaar!!!!!
bernersennenhond
Actief

S@ndr@ schreef:hoezo, er zijn wel meer honden die een ander niet uit kunnen staan hoor,
o.k(ernstig) bijten is een ander ding, maar, mijn vorige hond wou ook overal veters van maken, van mensen en dieren, en toch was het een geweldige schat voor ons en in huis was iedereen veilig, alleen buiten niet
Ik was gewoon in staat om het veilig te houden en buiten ook uit te laten en
te zorgen dat hij de kans niet kreeg, en daar zit hem de kneep.
de eigenaar!!!!!
Zeg ik wat anders dan?
What the.....???
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

S@ndr@ schreef:dat is toch even wat anders dan moederziel alleen( zonder vertrouwde mensen en omgang) in een asiel omgeving , maar als je dat verschil al niet ziet :U: dan houdt het gewoon op :oeps:
Ik zie wel degelijk een verschil, er zijn honden die niet met zo'n situatie om kunnen gaan, en honden die dat wel kunnen. Over de eerste categorie moet je je afvragen of die bij het omschreven baasje op z'n plaats zijn, of daar een tikkende tijdbom vormen. Daarom is het belangrijk om na dit incident zo'n hond te testen, om te zien of de combinatie hond/baas een gevaar vormt voor de omgeving.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”