Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft zijn reu laten castreren (ervaring)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Wie heeft zijn reu laten castreren (ervaring)

Ongelezen bericht door Gittje »

Onze herplaatser Max, kruising lab x rottie, werd door z'n eerste baasjes op jonge leeftijd gecastreerd vermoedelijk om z'n dominantie binnen de perken te houden. Dit heeft blijkbaar niet geholpen gezien hij op 14 maanden toch in het asiel is beland.

Toen wij hem op een leeftijd van 2 1/2 jaar adopteerden, was hij nog steeds dominant en bleek hij tot onze verrassing relatief weinig lichaamsbeweging nodig te hebben. Na een wandeling van 1u30 liep hij altijd systematisch achter. Aanvankelijk dachten wij dat hij misschien problemen had met z'n hart of met z'n schildklier, maar de DA verklaarde hem na de nodige onderzoekingen kerngezond .

Eens hij ouder werd dan 6 jaar kregen wij er een probleem bij nl. z'n gewicht werd van langsom moeilijker in de hand te houden, ondanks dat hij gemiddeld 30 % minder voer krijgt. Het is ook niet fijn te zien dat de hond continu op z'n honger bljft zitten :(

Volgens mij zijn het minder actief zijn & neiging tot overgewicht ondanks een strak dieet een rechtstreeks gevolg van zijn castratie.

Op 8-jarige leeftijd ontwikkelde hij artrose, waarbij ik me de vraag stel in hoever dit misschien niet onrechtstreeks gerelateerd is met de castratie op jonge leeftijd :denken:

Vorig jaar vond ik op http://saveourdogs.net/2009/03/28/summa ... payneuter/" onclick="window.open(this.href);return false; een overzicht van de voor- & nadelen van castreren. Vooral het lijstje van de nadelen viel mij op gezien de meeste DA het daar zelden over hebben.
Hans de hondenvriend
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hans de hondenvriend »

Joera schreef:Wat een onzin. Bovendien zeg je het alsof een teef 6 weken per keer loops is. En bijna elke teef loopt gewoon los als ze loops is hoor, alleen tijdens de dekrijpe dagen moet je goed opletten waar je je hond loslaat (of gewoon helemaal niet) en dat zijn 3 dagen.

En als je niet van loopsheden houd neem je een reu :idea:

heb je het daar wel eens met je huisarts over gehad.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hans de hondenvriend schreef:
Joera schreef:Wat een onzin. Bovendien zeg je het alsof een teef 6 weken per keer loops is. En bijna elke teef loopt gewoon los als ze loops is hoor, alleen tijdens de dekrijpe dagen moet je goed opletten waar je je hond loslaat (of gewoon helemaal niet) en dat zijn 3 dagen.

:denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

malinois schreef:
Hans de hondenvriend schreef:

:denken:
Oja, ik ben degene die het ergens over moet hebben :lol:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”