Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma is thuis!!!!!!!!!!!!!!!!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Re: Uma is thuis!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Sulluna »

En nu vergeet ik helemaal Judith en Valerie te bedanken voor hun cadeaus! Ontzettend lief!! :I: :I: :I:
Sulluna
Zeer actief

En nu vergeet ik helemaal Judith en Valerie te bedanken voor hun cadeaus! Ontzettend lief!! :I: :I: :I:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb het ook gehad nu. Niemand zegt ook maar een verkeerd woord en het zou ongepast zijn? Wat is ongepast? Zeggen dat je vind dat een hond los moet als je daarbij overduidelijk aangeeft alle begrip te hebben dat dat nu nog niet aan de orde is? Jeetje. Geef even aan wat gepast is dan? Want ik vind het nogal ver gaan om mijn reacties af te doen als ongepast. Alsof ik lullig loop te doen ofzo...Jeetje. Maargoed. Ik laat de topic voor wat het is want ik vind juist dat het erg ongepast is om te gaan zeiken over wat ik schrijf. Ik heb niks verkeerd gezegd en dat laat ik me ook niet aanpraten. Niks persoonlijks maar wel genoeg om geen zin meer te hebben.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Sulluna schreef:En nu vergeet ik helemaal Judith en Valerie te bedanken voor hun cadeaus! Ontzettend lief!! :I: :I: :I:
Geen dank :flower: hopelijk kunnen jullie weer lekker genieten dat ze terug is. Ze is weer lekker thuis :cheer: alweer een week!
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Iedereen bedankt voor hun advies en goede woorden.

Ik heb bewust niet gereageerd op de discussie wel of niet los. Het kan zomaar dat ze wel nog een jaar aan de lijn blijft. Dan maar minder gelukkig maar ik heb nou ook niet het idee dat ze heel gelukkig in die duinen rondgezworven heeft.
Wat Cleva al zei: ook met die gps band laat je haar niet gerust los.

Ik vind het wel interessant, deze discussie. Maar ik betrek het liever even niet op onze situatie. Wat Sulluna zegt klopt. De werkelijkheid is nog steeds niet helemaal doorgedrongen en heeft veel effect op ons allemaal (gehad).

Ik vind het heel fijn te lezen dat een ieder zoveel vertrouwen in mij heeft :D
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Hoe gaat het met de wonden van oa het tuigje? Ik hoop dat dat snel geneest!
Dikke knuffel voor jullie en Uma :J:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

laeken schreef:Ik heb het ook gehad nu.
Laat dus dan ook gewoon maar.

Nikki doet het prima, blijkt haar eigen hond ook nog eens prima te kennen, dus heeft geen losloop-adviezen nodig.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Natuurlijk heeft het veel effect gehad op jullie allemaal, zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.

Jarah van mij is nogal ongehoorzaam en vanochtend lag er een vuilniszak met barbecueafval op het veld bij een flat naast ons.

We waren in het bos en ineens was Jarah pleitte, ik dacht eerst dat ze onderweg wel weer een drol geroken zou hebben maar nee, er kwam een man aan en die zei dat ze op topsnelheid de wijk in was gerend, ze moest, om terug te gaan naar dat veld waar die zak lag, een drukke weg oversteken nou mijn hart zat in mijn keel was als de dood dat ze langs de weg zou liggen.
Gelukkig was dat niet het geval, maar die tien minuten dat ik terug moest lopen duurde voor mijn gevoel erg lang. En ja hoor madam zat helemaal met haar kop in die vuilniszak en liet zich mooi niet pakken.
Heb toen eerst die zak maar opgeraapt en in de barbecue gezet met een plank ervoor, de rest wat nog op het veld lag heb ik zo goed mogelijk in een vuilnisbak staan proppen tot er niks meer bij kon.

Uiteindelijk liet ze zich wel lokken met een brokje maar dat lukte ook alleen maar omdat er niks meer te vreten lag.

Af en toe bezorgt die meid me grijze haren.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief

Marion. schreef:

Nikki doet het prima, blijkt haar eigen hond ook nog eens prima te kennen, dus heeft geen losloop-adviezen nodig.

We hadden het ook helemaal niet tegen Nikki, ze doet het zeker prima en alleen zij kent haar eigen hond. Het was gewoon een zijstraatje omdat iemand het over loslopen had.

Begrijp best hoor dat ze er nou niet aan moet denken om Uma los te laten. Maar al zou ik het niet begrijpen het gaat me niks aan.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
80564M

gonnie schreef:
Marion. schreef:

We hadden het ook helemaal niet tegen Nikki, ze doet het zeker prima en alleen zij kent haar eigen hond. Het was gewoon een zijstraatje omdat iemand het over loslopen had.

Begrijp best hoor dat ze er nou niet aan moet denken om Uma los te laten. Maar al zou ik het niet begrijpen het gaat me niks aan.
En ik zeg dan, hou gewoon je betweterige bek.
Het gaat hier namelijk wèl om Uma, en wèl om Nikki. Open dan lekker een nieuw topic over honden die los horen te lopen.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Sulluna schreef:En nu vergeet ik helemaal Judith en Valerie te bedanken voor hun cadeaus! Ontzettend lief!! :I: :I: :I:

Jullie hebben het allemaal verdiend!
Fijn dat je de kwinkslag kon waarderen :mann:
80564M

Heavy schreef:Het is natuurlijk heel wat anders als je een hond hebt die wel eens ontsnapt en dat die de volgende dag weer voor de deur staat . Die kan zichzelf redden en daar kan je misschien nog wel eens om lachen.
Maar in het geval van Uma vind ik het best ernstig en vooral dat vervreemden van Nikki.
De "podenco-mensen" denken dat podenco's zich wel redden. En vooral zichzelf wel in leven kunnen houden.

Uma heeft dat wel 2 weken volgehouden, maar het had denk ik niet veel langer moeten duren. Tot zover, de beste baasjes staan aan wal.
laeken
Zeer actief

Marion. schreef:
gonnie schreef:
Marion. schreef:

En ik zeg dan, hou gewoon je betweterige bek.
Het gaat hier namelijk wèl om Uma, en wèl om Nikki. Open dan lekker een nieuw topic over honden die los horen te lopen.
Ga toch weg, labiele gek. Jij zit ongegeneerd je gram te halen hier terwijl je in niks oprecht bent. Ik ken je langer dan vandaag. Totaal onbetrouwbaar en op niks anders uit dan andermans topic misbruiken om mensen te zieken. Was jij niet al weg? Jammer dat je er weer bent en dat je nog steeds niks veranderd bent....
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Maargoed. Veel plezier hier want dit gaat uitdraaien op niks dan gezeik....
Afbeelding
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Hoe gaat het nu met Uma? En de pijn aan haar poten en met de medicatie, vlooien en teken? Sterkt ze al wat aan?
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het met Uma is
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Ik denk, dat Nikkie dit gehakketak verre van leuk zal vinden. ( Mijn inschatting).
Er zijn nu al zoveel geluiden geweest, er moet maar eens een knoop doorgehakt worden.

Daar gaan we.

Een windhond moet ten aller tijde, overal uit kunnen razen.

edit: verbeterd.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Het is goed bedoeld denk ik de adviezen over loslopen. Maar dat lijkt me iets te snel gaan voor de betrokkenen.

Als jouw hond twee weken vermist is, helemaal alleen rondzwerft in kou en regen, zo mager teruggevonden wordt, zoveel spanning die je doorgemaakt hebt dan heb je wel even de tijd nodig om weer een beetje bij je positieven te komen. Ik hoop dat alle gebeurtenissen binnenkort een beetje gaan landen in jullie hoofd.

En dat Uma opknapt en weer veilig is, daar draait het om. Het lijkt me echt een mes in je hart gevoel als je naar je hond kijkt en je je realiseert dat ze zo heeft afgezien en zo alleen geweest is de afgelopen weken. Hartverscheurend is het idee. Dat ze naar je op zoek is, helemaal in paniek over die stranden is gerend. Dat wil je toch helemaal nooit meer.

En dan is loslopen echt geen prioriteit. Maar Uma verzorgen, haar weer gezond krijgen en haar veilig houden wel. En ooit, op een moment dat dat kan gaan de gedachten wel weer naar loslopen denk ik. Maar alles op z'n tijd. En die tijd bepaalt Nikki. Voor Uma.
Sulluna
Zeer actief

laeken schreef:Ik heb het ook gehad nu. Niemand zegt ook maar een verkeerd woord en het zou ongepast zijn? Wat is ongepast? Zeggen dat je vind dat een hond los moet als je daarbij overduidelijk aangeeft alle begrip te hebben dat dat nu nog niet aan de orde is? Jeetje. Geef even aan wat gepast is dan? Want ik vind het nogal ver gaan om mijn reacties af te doen als ongepast. Alsof ik lullig loop te doen ofzo...Jeetje. Maargoed. Ik laat de topic voor wat het is want ik vind juist dat het erg ongepast is om te gaan zeiken over wat ik schrijf. Ik heb niks verkeerd gezegd en dat laat ik me ook niet aanpraten. Niks persoonlijks maar wel genoeg om geen zin meer te hebben.
Ehm, nu leg je woorden in mijn mond die ik niet gezegd heb :) Ik noem jouw reacties niet ongepast? Ik zeg expres nog onderaan dat het niet naar jou is, op de eerste alinea na. ( over dat wij niet zo maar weer de draad kunnen oppakken alsof er niks gebeurd is) Ik zei alleen dat ik de sfeer na discussie ongepast vond. En dat vind ik ook, want de sfeer zou ( naar mijn idee) nu wel even lekker heel vrolijk en gezellig mogen zijn na al die narigheid :) Jammer, dat je alles zo negatief hebt opgevat. Was niet mijn insteek :) Mijn insteek was om er een gezellig "feest" topic sfeer van de maken.. Na ontelbaar opmerkingen/discussies via Facebook ( naast de vele positieve reacties hoor!!) zou het leuk zijn als dat hier niet hoeft.. :) Want het gaat hier om Nikki en Uma, niet om of een hond gelukkig is als hij nooit van de lijn mag. Ik bedoelde het goed en positief, jammer dat het zo verkeerd opgevat word.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

De vraag of bepaalde honden los MOETEN kunnen lopen lijkt me hier volledig off-topic. Dit topic gaat over Uma en haar vermissing en terugkomst. Dat die discussie ontstaat naar aanleiding van dit topic, wil nog niet zeggen dat het hier dan gedaan moet worden. Maak dan liever een apart discussie-topic aan in plaats van hier van het oorspronkelijke onderwerp af te dwalen.

Nikki, volgens mij klopt jouw instinct wat betreft Uma erg goed. Lees tips van anderen, maar gebruik alleen datgene waarvan jij voelt dat je er wat aan hebt! Voor nu is het voor jullie allemaal tijd om te herstellen en het vertrouwen te hervinden. Geef het de tijd, dan komt het goed! Vertrouwen kun je tenslotte niet afdwingen, dat moet groeien
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

En hoe gaat het inmiddels met onze forum celeb?

Is ze alweer lekker aangesterkt en kun je merken dat ze blij is om weer bij jullie te zijn? Valt de verhuizing haar zwaar?
Manu

lijn schreef:Hoe gaat het nu met Uma? En de pijn aan haar poten en met de medicatie, vlooien en teken? Sterkt ze al wat aan?
Het gaat heel goed met Uma! Ze is ontzettend vrolijk, ze kwispelt meer dan voordat ze vermist raakte.
Ze is sowieso wat veranderd.
Elk persoon die ze ook maar een beetje kent begroet ze, en wil ze zelfs bij knuffelen? Dat had ze eerder echt niet.

Ik heb haar ook meegenomen naar Agnes en normaal lag ze dan onder of bij mijn benen, opgekruld en een beetje rillerig.
Nu klom ze op de bank en stak ze die puntneus in je armen als je ophield met kriebelen.
Ze heeft nog steeds meer honger dan eerder, ze mag rustig aan weer kluiven en dat doet ze dan ook graag. Ze pakt snoepjes aan, wat ze voor haar vermissing nét begon te doen van mij, van anderen echt niet. Nu zelfs van het dierenwinkelpersoneel?
:80:
Ze springt de achterbak in, zelf, en dat is ook raar.

Verder is ze heel alert, maar op een vrolijke manier, geen gestreste.
Ze loopt buiten met de oren erop, staart hoog en lijkt veel zelfverzekerder. Geen idee hoe of waarom, ik had juist verwacht dat ze angstiger zou zijn.
Mevrouw denkt geloof ik de hele wereld aan te kunnen en stiekem vind ik dat positief. Je zou bijna durven zeggen dat het haar goed gedaan heeft.

Ze is enorm aangekomen. We voeren haar kleine beetjes verdeeld over de dag.
Als je ziet hoe snel dat gaat, echt verbazingwekkend.
Vlooien en teken gelukkig geen enkele last meer van, het enige wat nog steeds niet helemaal lekker gaat is het poepen. Ze heeft nu brokken i.p.v. rauw, en toch poept ze maar om de dag 1x. Ze heeft dan weer moeite om het eruit te persen omdat het verdroogt. Ze krijgt daarvoor al een laxeermiddel maar helemaal werkt het nog niet.
Ik geef al zalmolie erbij. Voorlopig eet ze dus gewoon even brok, ik ben bang dat ze op vlees nog meer moeite krijgt met poepen.
Wellicht heeft iemand hier nog een tip om het haar iets gemakkelijker te maken?

Uma ligt nu weer te stinken in ons bed en begroet ons 's ochtends met geknor, ontblote tanden en een hoop gedraai en geduw.
Ik heb er een filmpje van gemaakt:
Sulluna
Zeer actief

Heerlijk filmpje is het toch :I:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Heerlijk dat ze zo vooruit gaat!
En wat een bizarre dingen doet ze nu, maar wel fijn dat ze er geestelijk niet onder geleden heeft. Juist tegenovergesteld, lijkt wel.

Hoe reageerde ze voorheen op verse pens (geen pensstaafjes :F: )? Misschien dat dat helpt. Bij mijn stel werkt dat altijd laxerend.
gonnie
Zeer actief

Wat fijn dat het weer beter met haar gaat.

Gaat ze juist van vlees niet beter poepen?

Misschien een beetje melk bij haar water daar wordt de ontlasting van mijn honden wat zachter van.

Wat een leuk filmpje, ze heeft het erg naar haar zin.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

oh!!!!! Wat is het toch een heerlijk wijffie!
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Heerlijk om haar zo te zien :D
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Goed om te lezen dat het zo goed met haar gaat.
Gimmick hielp het enorm door de brokken flink onder water te zetten. Zodat ze nog meer vocht binnen krijgen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Manu

JBK schreef:Heerlijk dat ze zo vooruit gaat!
En wat een bizarre dingen doet ze nu, maar wel fijn dat ze er geestelijk niet onder geleden heeft. Juist tegenovergesteld, lijkt wel.

Hoe reageerde ze voorheen op verse pens (geen pensstaafjes :F: )? Misschien dat dat helpt. Bij mijn stel werkt dat altijd laxerend.
Ze heeft altijd al wat moeilijk gepoept. Sowieso komt er dan ineens een hoop uit :80:
Dat het net lijkt of er een Sint Bernard langs geweest is.

Pens gaf ik eens per week maar ik heb nooit goed op verschil in ontlasting gezien.
Voorlopig mag ze echter nog geen vers vlees, omdat ik dan meer volume moet geven en haar darmen nog zo'n paar dagen moeten wennen aan het feit dat ze weer voedsel krijgt en ze dus weer aan het werk moeten. Daarom krijgt ze nu brokken. Eerst kreeg ze veterinair, maar dit meng ik nu met een graanvrije brok.
In dat veterinaire voer zat niet eens vlees zag ik.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Wat fijn dat ze het zo goed!! Moet voor jullie ook fijn zijn en wellicht hebt het om alles wat sneller een plekje te geven nu je ziet dat ze het allemaal weer zo snel
oppikt het dagelijkse huiselijke leven.

Hier doen vuile penslappen altijd goed werk bij honden waarvan de stoelgang verbeterd moet worden.
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”