Fangio weegt 47/48 kg en krijgt 2x een half pilletje fenobarbital? schrijf ik dat goed?MoniqueDM schreef:Cloris, ik meen me te herinneren dat je had geschreven dat Fiango sinds kort een ani-epilepticum slikt. Zo ja, welk anti-epilepticum krijgt Fiango en hoeveel miligram? En hoe zwaar is Fiango?cloris schreef:Hij was vanmorgen toch weer wat sloom..... heeft wel goed gegeten maar wilde niet echt lopen.
Misschien zie ik spoken hoor, misschien komt het door de medicijnen ik weet het niet maar ik houd hem even heel scherp in de peiling..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Arme Fangio.. Update; 18-10-06
Moderator: moderatorteam
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
-
bianca83
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ja hoor, dat schrijf je goed. Het kan ook met Ph geschreven worden, maar dat terzijde.cloris schreef:Fangio weegt 47/48 kg en krijgt 2x een half pilletje fenobarbital? schrijf ik dat goed?MoniqueDM schreef:Cloris, ik meen me te herinneren dat je had geschreven dat Fiango sinds kort een ani-epilepticum slikt. Zo ja, welk anti-epilepticum krijgt Fiango en hoeveel miligram? En hoe zwaar is Fiango?cloris schreef:Hij was vanmorgen toch weer wat sloom..... heeft wel goed gegeten maar wilde niet echt lopen.
Misschien zie ik spoken hoor, misschien komt het door de medicijnen ik weet het niet maar ik houd hem even heel scherp in de peiling..
Hoeveel miligram zijn die pilletjes Phenobarbital? Het is namelijk heel goed mogelijk dat de sloomheid/sufheid van Fiango door de Phenobarbital wordt veroorzaakt. Dat is een bijwerking van dit middel, net als; meer drinken/plassen, verhoogde eetlust en veel slapen.
Met enkele weken zal dit minder moeten worden.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- cloris
- Zeer actief
100 mg staat er op
Dat meer drinken was mij idd opgevallen, verhoogde eetlust :N: die heeft hij zijn hele leven al dus daar kan ik niets van zeggen en het slapen is ook niet echt meer geworden dan anders
Hij heeft gespuugd 2x en ik denk dat hij zich daarom niet helemaal tof voelt.. ik hoop dat het gewoon een misselijkheidje was want zijn maag heeft natuurlijk wel een mega-opdonder gehad de afgelopen tijd met al die medicijnen enz.. zijn temp was gelukkig wel okej 38.0
Nu ligt hij eigenlijk een beetje languit in de keuken
Dat meer drinken was mij idd opgevallen, verhoogde eetlust :N: die heeft hij zijn hele leven al dus daar kan ik niets van zeggen en het slapen is ook niet echt meer geworden dan anders
Hij heeft gespuugd 2x en ik denk dat hij zich daarom niet helemaal tof voelt.. ik hoop dat het gewoon een misselijkheidje was want zijn maag heeft natuurlijk wel een mega-opdonder gehad de afgelopen tijd met al die medicijnen enz.. zijn temp was gelukkig wel okej 38.0
Nu ligt hij eigenlijk een beetje languit in de keuken

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Zou makkelijk kunnen hoor Cloris, dat Fiango zich niet helemaal lekker voelt door het spugen.
Fiango krijgt een minimale dosering Phenobarbital. Normaal beginnen artsen met een startdosering tussen de 2 en 5 mg. per kilo lichaamsgewicht en Fiango komt net aan die 2 mg. Dus dat zit allemaal wel snor
.
Volgens mij heerst er ook wel weer een maag- en darminfectie. Donna ging afgelopen zondag ook al spontaan aan de spuitpoep en ik zie in onze omgeving meer van die vieze kledders liggen. Dus ik zou er niet raar van staan te kijken als Fiango een maaginfectie(tje) heeft.
Sterkte voor jullie allebei!
Fiango krijgt een minimale dosering Phenobarbital. Normaal beginnen artsen met een startdosering tussen de 2 en 5 mg. per kilo lichaamsgewicht en Fiango komt net aan die 2 mg. Dus dat zit allemaal wel snor
Volgens mij heerst er ook wel weer een maag- en darminfectie. Donna ging afgelopen zondag ook al spontaan aan de spuitpoep en ik zie in onze omgeving meer van die vieze kledders liggen. Dus ik zou er niet raar van staan te kijken als Fiango een maaginfectie(tje) heeft.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- cloris
- Zeer actief
Ja ze wilde Fangio ook idd de minimale dosering geven dat klopt.MoniqueDM schreef:Zou makkelijk kunnen hoor Cloris, dat Fiango zich niet helemaal lekker voelt door het spugen.
Fiango krijgt een minimale dosering Phenobarbital. Normaal beginnen artsen met een startdosering tussen de 2 en 5 mg. per kilo lichaamsgewicht en Fiango komt net aan die 2 mg. Dus dat zit allemaal wel snor.
Ik kijk het gewoon even aan, zijn middageten heeft hij niet uitgespuugd dus ik hoop dat het eenmalig was

- cloris
- Zeer actief
Op het Fangio-front ben ik eindelijk een beetje optimistischer aan het worden, hij is al een paar dagen redelijk stabiel kwa temperatuur en gedrag, soms nog wel wat hyper en daarna weer heel diep slapen. Dat hyperen komt vaak voor bij hem doordat hij aan het dwingen is, hij wil eten eten eten en daar blijft hij dan bijna in. Ik ben daar heel streng in nu; HUP op de plaats en dan negeer ik hem even want hij gaat bijna handstand doen om mijn aandacht te krijgen.
Als hij dan in slaap valt is het gelijk diep
Hij ziet er frisser uit, kijkt lekker uit zijn oogjes en had er vanmorgen zin in... na het eten krijg ik weer het hele scala aan AWAAAA'S te horen en staat hij weer in het rondte te "springen" hij sleept minder met zijn achterhand en kan weer echt zelfstandig de bank op
Morgen de laatste AB pillen dus ik houd mijn vingers gekruist dat zijn temp niet weer direct sky-high wordt.
Maar ik ben tevreden met hoe hij nu is en
Als hij dan in slaap valt is het gelijk diep
Hij ziet er frisser uit, kijkt lekker uit zijn oogjes en had er vanmorgen zin in... na het eten krijg ik weer het hele scala aan AWAAAA'S te horen en staat hij weer in het rondte te "springen" hij sleept minder met zijn achterhand en kan weer echt zelfstandig de bank op
Morgen de laatste AB pillen dus ik houd mijn vingers gekruist dat zijn temp niet weer direct sky-high wordt.
Maar ik ben tevreden met hoe hij nu is en

-
bianca83
- Zeer actief
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Klinkt goed!
en inderdaad maag/darm infecties heersen...
Op de KC al over een paar honden gehoord en
Amiga is van de week ook voor het eerst 1 dag aan de spuitpoep geweest.
Dat slome door de phenobarbital wordt inderdaad minder..
en de dosering is ook superlaag, dat was bij onze Gabber wel anders.
en inderdaad maag/darm infecties heersen...
Op de KC al over een paar honden gehoord en
Amiga is van de week ook voor het eerst 1 dag aan de spuitpoep geweest.
Dat slome door de phenobarbital wordt inderdaad minder..
en de dosering is ook superlaag, dat was bij onze Gabber wel anders.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
- Gonny
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- cloris
- Zeer actief
Even een up-date;
Sinds een paar dagen zonder AB de koorts/verhoging is nog weggebleven gelukkig en dat is waar ik echt angstig voor was.. het idee van een tumor in zijn hoofd is nog steeds niet helemaal weg natuurlijk, dat houd ik wel in gedachte (jammer genoeg)
Hij heeft echt weer supermomenten maar zijn buien gaan af en toe van hyper naar heel veel slapen.. of dat van de medicijnen komt? ik heb geen idee dat ga ik even navragen nog.
Doordat zijn calciumlevel nu goed is zijn zijn spieren weer geheel ontspannen wat andere "klachten" met zich meebrengt.. zijn spieren zijn slap nu en ook die spieren in zijn rug waardoor hij dus met regelmaat even door de achterhand zakt, niet zo heel letterlijk maar hij kan 1 van de achterpoten dan even niet op tijd meenemen lijkt het wel, dat probleem komt voor uit die spondylose dat weet ik maar dat was iets wat hij niet deed meer en nu weer wel.
Aan de andere kant, hij was gister wel zo ondeugend dat hij gewoon het rit aanging en de sloot in sprong terwijl ik hem riep, ik rennen naar de andere kant van het veld, want sjips daar komt hij echt niet zelf uit met die hoge kant, stond hij daar prinsheerlijk midden in de sloot mij aan te kijken zo van; Oh bedoelde je MIJ toen je FAAAAAANNNGIIOOOO NIET DOENNNNNNN stond te brullen
Ik blijf gewoon nog even doorhopen dat we nu gewoon klaar zijn met die ellende en dat het een beetje onder controle is allemaal
Sinds een paar dagen zonder AB de koorts/verhoging is nog weggebleven gelukkig en dat is waar ik echt angstig voor was.. het idee van een tumor in zijn hoofd is nog steeds niet helemaal weg natuurlijk, dat houd ik wel in gedachte (jammer genoeg)
Hij heeft echt weer supermomenten maar zijn buien gaan af en toe van hyper naar heel veel slapen.. of dat van de medicijnen komt? ik heb geen idee dat ga ik even navragen nog.
Doordat zijn calciumlevel nu goed is zijn zijn spieren weer geheel ontspannen wat andere "klachten" met zich meebrengt.. zijn spieren zijn slap nu en ook die spieren in zijn rug waardoor hij dus met regelmaat even door de achterhand zakt, niet zo heel letterlijk maar hij kan 1 van de achterpoten dan even niet op tijd meenemen lijkt het wel, dat probleem komt voor uit die spondylose dat weet ik maar dat was iets wat hij niet deed meer en nu weer wel.
Aan de andere kant, hij was gister wel zo ondeugend dat hij gewoon het rit aanging en de sloot in sprong terwijl ik hem riep, ik rennen naar de andere kant van het veld, want sjips daar komt hij echt niet zelf uit met die hoge kant, stond hij daar prinsheerlijk midden in de sloot mij aan te kijken zo van; Oh bedoelde je MIJ toen je FAAAAAANNNGIIOOOO NIET DOENNNNNNN stond te brullen
Ik blijf gewoon nog even doorhopen dat we nu gewoon klaar zijn met die ellende en dat het een beetje onder controle is allemaal

-
S@ndr@
- Zeer actief
- MJ
- Zeer actief
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- cloris
- Zeer actief
Ja dat zijn de acties waarbij ik later denk; heerlijk dat is zo typisch Fangio 
Maar op dat moment schrik je je rot en zet je het op een rennen, want hij kan en die sloot niet zomaar uit, er staan paarden aan de andere kant en ik vind het gewoon niet prettig dat hij in dat soort slootjes duikt zeker niet met de verminderde weerstand die hij heeft natuurlijk...
Maar die pretoogjes en dat ongelofelijk onschuldige smoelwerk van hem, zucht.. ik hoop nog zo'n tijd te mogen genieten van hem
Maar op dat moment schrik je je rot en zet je het op een rennen, want hij kan en die sloot niet zomaar uit, er staan paarden aan de andere kant en ik vind het gewoon niet prettig dat hij in dat soort slootjes duikt zeker niet met de verminderde weerstand die hij heeft natuurlijk...
Maar die pretoogjes en dat ongelofelijk onschuldige smoelwerk van hem, zucht.. ik hoop nog zo'n tijd te mogen genieten van hem

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Cloris,
Dat zijn toch de betere berichten! Ik hoop echt dat jullie nog heel lang van die ondeugende blikken mogen genieten!
Dat zijn toch de betere berichten! Ik hoop echt dat jullie nog heel lang van die ondeugende blikken mogen genieten!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'