Nee, is niet dezelfde. Ik bedoel Hondenschool Zwolle, tot een paar jaar geleden Martin Gaus Hondenschool Zwolle. Een professionele hondenschool, maar niet goedkoop. KC Zwolle is weliswaar een stuk goedkoper, maar ook minder professioneel. Juist bij probleemgedrag zou ik liever kiezen voor Hondenschool Zwolle.renee-uk schreef:
ik hoop dat je antwoord krijgt van die cc
is dat dezelfde als waar lieske het over heeft?
want wat zij oppert vind ik wel heel erg goed eigenlijk, denk dat je daar het meeste resulaat mee zult hebben.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Time out
Moderator: moderatorteam
-
Lieske1977
Re: Ik ben hier voorlopig weg
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik heb toen met Baco de MG cursus gedaan, heel goed hoor , maar van de 2 uur zat hij anderhalf uur in de auto, de rest zo`n 30 minuten op t veld.
bij de KC ben je tenminste een uur lang met je hond bezig, en dat lijkt me in dit geval misschien wenselijker
bij de KC ben je tenminste een uur lang met je hond bezig, en dat lijkt me in dit geval misschien wenselijker
-
nathalie71
Nou,ik had heel veel te lezen,kwam net terug van de da.
Onderweg,meneer zat in de mand voorop,heb ik hem steeds afgeleid met lekkers als ik een hond zag naderen zoadt hij die niet door had.
Twee keer zag hij het wel hij ging blaffen,ik zie nee fietste gewoon verder,hij hield op,snoepje er in.
En zo de weg heen en terug.
Ik heb nog even een heel goed gesprek gehad met de da
Ik kreeg een folder mee van Tinley iemand ervaring?Hij vertelde dat hij meerdere mensen kenden die daar heen gingen.
En nog eentje van Maaike Kuyk
Ze schijnen ook met groepen te lopen.
En Tinly wordt vergoed door Petplan.
Ik ga zo even op de sites kijken en mailen,maar graag hoor ik of mensen hier ervaring mee hebben.
Dat groeps verband zie ik het meest zitten.
Heel erg bedankt voor deze super aanbiedingen!!
Ik moet even alles op een rijtje zetten en bekijken,heb nu zo veel informatie gehad.
Op zich lijkt het mij voor Ferry misschien wel goed in een roedel,zoals bij Kees.
Heb jij ook kleinere honden daar bij of alleen groten?
Als hij in jou roedel komt en alleen maar overlopen wordt door grote honden wordt hij dan niet bang voor grote honden?Of werkt dat niet zo,ik moet natuurlijk geen in elkaar gedoken hond terug krijgen.
Ferry een week missen.....
En Miranda,dat je een keer mee wilt kijken is super.Misschien kun je ook even zonder mij gaan lopen met hem en kijken hoe hij reageert en of jou reacties wel helpen,zo iets
Ik moet wel even bezig met een oplossing nu,en heb nu een aantal verschillende dingen voor handen,als ik alles tegelijk ga doen lijkt me ook niet goed.
Ik wil dit even allemaal over denken,kom daar straks op terug.
Als mensen hier een mening over hebben hoor ik dat natuurlijk graag.
Onderweg,meneer zat in de mand voorop,heb ik hem steeds afgeleid met lekkers als ik een hond zag naderen zoadt hij die niet door had.
Twee keer zag hij het wel hij ging blaffen,ik zie nee fietste gewoon verder,hij hield op,snoepje er in.
En zo de weg heen en terug.
Ik heb nog even een heel goed gesprek gehad met de da
Ik kreeg een folder mee van Tinley iemand ervaring?Hij vertelde dat hij meerdere mensen kenden die daar heen gingen.
En nog eentje van Maaike Kuyk
Ze schijnen ook met groepen te lopen.
En Tinly wordt vergoed door Petplan.
Ik ga zo even op de sites kijken en mailen,maar graag hoor ik of mensen hier ervaring mee hebben.
Dat groeps verband zie ik het meest zitten.
Heel erg bedankt voor deze super aanbiedingen!!
Ik moet even alles op een rijtje zetten en bekijken,heb nu zo veel informatie gehad.
Op zich lijkt het mij voor Ferry misschien wel goed in een roedel,zoals bij Kees.
Heb jij ook kleinere honden daar bij of alleen groten?
Als hij in jou roedel komt en alleen maar overlopen wordt door grote honden wordt hij dan niet bang voor grote honden?Of werkt dat niet zo,ik moet natuurlijk geen in elkaar gedoken hond terug krijgen.
Ferry een week missen.....
En Miranda,dat je een keer mee wilt kijken is super.Misschien kun je ook even zonder mij gaan lopen met hem en kijken hoe hij reageert en of jou reacties wel helpen,zo iets
Ik moet wel even bezig met een oplossing nu,en heb nu een aantal verschillende dingen voor handen,als ik alles tegelijk ga doen lijkt me ook niet goed.
Ik wil dit even allemaal over denken,kom daar straks op terug.
Als mensen hier een mening over hebben hoor ik dat natuurlijk graag.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Mijn eerste ingeving zou bij Kees zijn. En dan puur alleen om de roedel. Ik denk dat Kees ook heel goed weet welke hond erbij kan en welke niet.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Mijn ervaring is dat een hond voor een week (of langer) wegbrengen niet echt helpt. Het is meestal de hond-baas combinatie die onder de loep genomen moet worden. Je kan Ferry wel een week naar Kees brengen maar dan komt Ferry terug en jij bent geen Kees. Ik denk dat je er geen wonderen van moet verwachten.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Maar dan kan BP wel waarnemen of hij dat gedrag ook daar vertoond hij zal niet spontaan stoppen
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja hoor, vind ik prima.nathalie71 schreef:En Miranda,dat je een keer mee wilt kijken is super.Misschien kun je ook even zonder mij gaan lopen met hem en kijken hoe hij reageert en of jou reacties wel helpen,zo iets
Stuur maar een PB
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Gollum
- Zeer actief
Tuurlijk, dat kan.twinkeltje schreef:Maar dan kan BP wel waarnemen of hij dat gedrag ook daar vertoond hij zal niet spontaan stoppen
-
S@ndr@
- Zeer actief
van dittum, t is de baas hond combi, dat denk ik ookGollum schreef:Mijn ervaring is dat een hond voor een week (of langer) wegbrengen niet echt helpt. Het is meestal de hond-baas combinatie die onder de loep genomen moet worden. Je kan Ferry wel een week naar Kees brengen maar dan komt Ferry terug en jij bent geen Kees. Ik denk dat je er geen wonderen van moet verwachten.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Ik denk dat het wel helpt. Zo heb ik het met mijn neef en Jessie ook zo gedaan. Na een weekje rust kon hij weer helder nadenken en de situatie rationeel en niet emotioneel beoordelen.Gollum schreef:Mijn ervaring is dat een hond voor een week (of langer) wegbrengen niet echt helpt. Het is meestal de hond-baas combinatie die onder de loep genomen moet worden. Je kan Ferry wel een week naar Kees brengen maar dan komt Ferry terug en jij bent geen Kees. Ik denk dat je er geen wonderen van moet verwachten.
Herplaatsen was in beginsel voor hem geen optie. En Jessie zit nu bij mij en gaat niet meer terug. Mijn neef stort zich dolgelukkig op een nieuwe hond waar hij een hele leuke combinatie mee is, Jessie zit hier een stuk beter en ík heb er een heerlijk hondje bij waar ik dagelijks verbetering in zie. Zo zijn in onze situatie drie partijen er op vooruit gegaan.
Het is soms gewoon even nodig om tot rust te komen voor je rationeel een beslissing kan maken. En wellicht komt Kees straks met een visie waar Nathalie mee uit de voeten kan en het weer helemaal ziet zitten.
Een hond reageert in het moment. Sommige gedragsproblemen verdwijnen als sneeuw voor de zon in alleen al een andere situatie of roedel.
Dat Nathalie al aangeeft dat ze twijfels heeft of Ferry met grote honden zou kunnen omgaan, zegt mij al dat ze in het dagelijks leven het gedrag van Ferry bekrachtigt.
Laatst gewijzigd door Sanchis op 30 jun 2014 16:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- twinkeltje
- moderator
Ja duidelijk geval vind ik eerlijk gezegd ook, hond misdraagt zich , baasje wil niemand tot last zijn raakt gespannen, hond raakt daar door nog meer uit humeur, baasje nog meer spanning en zo zit je in een kring die je moet zien te doorbreken wil het beter gaan
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Dat denk ik ook. Nu zitten ze in een vicieuze cirkel. Ik denk dat een weekje uit logeren bij Kees om twee redenen goed kan zijn. Allereerst voor Nathalie zelf, zodat ze even op adem kan komen en daarna weer met frisse moed aan de slag kan gaan. Daarnaast kan Kees kijken of hij dezelfde problemen ziet en zo ja, in welke situaties hij dat ziet en hoe Ferry op zijn aanpak reageert. Daar kan Nathalie vervolgens misschien iets mee in haar interactie met Ferry. Een weekje Kees zal de situatie niet oplossen, maar geeft misschien wel nieuwe informatie en even rust voor het baasje.twinkeltje schreef:Ja duidelijk geval vind ik eerlijk gezegd ook, hond misdraagt zich , baasje wil niemand tot last zijn raakt gespannen, hond raakt daar door nog meer uit humeur, baasje nog meer spanning en zo zit je in een kring die je moet zien te doorbreken wil het beter gaan
- Gollum
- Zeer actief
In die zin kan het helpen ja, ik bedoelde meer dat ik denk dat je een hond niet in een week kan heropvoeden bij een ander en dan kan verwachten dat de hond bij jou ook anders is.Sanchis schreef:Ik denk dat het wel helpt. Zo heb ik het met mijn neef en Jessie ook zo gedaan. Na een weekje rust kon hij weer helder nadenken en de situatie rationeel en niet emotioneel beoordelen.Gollum schreef:Mijn ervaring is dat een hond voor een week (of langer) wegbrengen niet echt helpt. Het is meestal de hond-baas combinatie die onder de loep genomen moet worden. Je kan Ferry wel een week naar Kees brengen maar dan komt Ferry terug en jij bent geen Kees. Ik denk dat je er geen wonderen van moet verwachten.
Herplaatsen was in beginsel voor hem geen optie. En Jessie zit nu bij mij en gaat niet meer terug. Mijn neef stort zich dolgelukkig op een nieuwe hond waar hij een hele leuke combinatie mee is, Jessie zit hier een stuk beter en ík heb er een heerlijk hondje bij waar ik dagelijks verbetering in zie. Zo zijn in onze situatie drie partijen er op vooruit gegaan.
Het is soms gewoon even nodig om tot rust te komen voor je rationeel een beslissing kan maken. En wellicht komt Kees straks met een visie waar Nathalie mee uit de voeten kan en het weer helemaal ziet zitten.
Een hond reageert in het moment. Sommige gedragsproblemen verdwijnen als sneeuw voor de zon in alleen al een andere situatie of roedel.
Dat Nathalie al aangeeft dat ze twijfels heeft of Ferry met grote honden zou kunnen omgaan, zegt mij al dat ze in het dagelijks leven het gedrag van Ferry bekrachtigt.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Volgens mij biedt kees nog niks aan hoorbouvierpoedel schreef:Nouuuu dat valt wel mee hoor. Iedere hond wil ergens bij horen net als mensen dat willen en liever een correctie dan genegeerd worden ,dat staat ook voor niet geaccepteerd of buiten de groep vallen.Machie schreef:corrigeren bij angstagressie gaat alleen maar de angst bevestigen. Dan zou ik eerder voor dat counter gedoe kiezen.
Heb nog nooit een hond gezien die gecorrigeerd werd binnen de groep die daar bang van werd ,juist het tegenovergestelde.
Zou haast zeggen kom maar een weekje brengen.
-
nathalie71
Ik vraag alleen of Ferry dan Alleen tussen de grote honden komt.Ferry mag ook graag met zijn formaat stoeien! Hij is 5 maanden opgegroeid met een grote hond.Sanchis schreef:Ik denk dat het wel helpt. Zo heb ik het met mijn neef en Jessie ook zo gedaan. Na een weekje rust kon hij weer helder nadenken en de situatie rationeel en niet emotioneel beoordelen.Gollum schreef:Mijn ervaring is dat een hond voor een week (of langer) wegbrengen niet echt helpt. Het is meestal de hond-baas combinatie die onder de loep genomen moet worden. Je kan Ferry wel een week naar Kees brengen maar dan komt Ferry terug en jij bent geen Kees. Ik denk dat je er geen wonderen van moet verwachten.
Ik vind het alleen een beetje eng dat zo~n hummeltje tussen grote honden moet lopen een week lang.Het blijven dieren,en dieren kunnen onvoorspelbaar zijn.1 hap en ik heb geen Ferry meer.
Als er meerdere kleine honden lopen is het een klein beetje anders ...
Lijkt me voor Ferry niet leuk tussen allemaal reuzen.Dat bedoel ik.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou ik denk dat je de honden van Kees echt wel kan vertrouwen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als vergelijking:Sanchis schreef:Ik denk dat het wel helpt. Zo heb ik het met mijn neef en Jessie ook zo gedaan. Na een weekje rust kon hij weer helder nadenken en de situatie rationeel en niet emotioneel beoordelen.Gollum schreef:Mijn ervaring is dat een hond voor een week (of langer) wegbrengen niet echt helpt. Het is meestal de hond-baas combinatie die onder de loep genomen moet worden. Je kan Ferry wel een week naar Kees brengen maar dan komt Ferry terug en jij bent geen Kees. Ik denk dat je er geen wonderen van moet verwachten.
Ferry zou dus naar Kees gaan en daar blijven?
Dat helpt Nathalie wel van een probleem af, maar niet op de manier waarop ze dat zelf in gedachten heeft op dit moment.
Ik denk dat Gollum gelijk heeft.
Een week weg en daarna geen goeie begeleiding baas/hond helpt weinig tot niets.
En Kees woont iets te ver weg om constante begeleiding te kunnen geven.
Nathalie heeft dan wel een weekje rust gehad, dat wel.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik zou mijn meiden er met een gerust hart afleveren en van mij mogen ze ook even flink gecorrigeerd worden door de honden van Kees.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Je vult teveel voor Ferry innathalie71 schreef:Ik vraag alleen of Ferry dan Alleen tussen de grote honden komt.Ferry mag ook graag met zijn formaat stoeien! Hij is 5 maanden opgegroeid met een grote hond.Sanchis schreef:Ik denk dat het wel helpt. Zo heb ik het met mijn neef en Jessie ook zo gedaan. Na een weekje rust kon hij weer helder nadenken en de situatie rationeel en niet emotioneel beoordelen.Gollum schreef:Mijn ervaring is dat een hond voor een week (of langer) wegbrengen niet echt helpt. Het is meestal de hond-baas combinatie die onder de loep genomen moet worden. Je kan Ferry wel een week naar Kees brengen maar dan komt Ferry terug en jij bent geen Kees. Ik denk dat je er geen wonderen van moet verwachten.
Ik vind het alleen een beetje eng dat zo~n hummeltje tussen grote honden moet lopen een week lang.Het blijven dieren,en dieren kunnen onvoorspelbaar zijn.1 hap en ik heb geen Ferry meer.

-
S@ndr@
- Zeer actief
je zou eens moeten zien hoe die grote van mij speelt met die kleine meid, hij houdt zich aan alle kanten in ent is een heerlijk stel samen,nathalie71 schreef:
Ik vraag alleen of Ferry dan Alleen tussen de grote honden komt.Ferry mag ook graag met zijn formaat stoeien! Hij is 5 maanden opgegroeid met een grote hond.
groot en klein kan heel best goed gaan, echt wel , en die grote kan ook heel eerlijk corrigeren als t nodig is, ook kleintjes.
denk dat die grote honden van kees dat prima redden en minder geflambeerd zijn dan de meeste kleintjes
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Kees wat een super aanbod 
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Maar niemand zegt toch dat het na een weekje bij BP opgelost isranetje schreef:Als vergelijking:Sanchis schreef:Ik denk dat het wel helpt. Zo heb ik het met mijn neef en Jessie ook zo gedaan. Na een weekje rust kon hij weer helder nadenken en de situatie rationeel en niet emotioneel beoordelen.Gollum schreef:Mijn ervaring is dat een hond voor een week (of langer) wegbrengen niet echt helpt. Het is meestal de hond-baas combinatie die onder de loep genomen moet worden. Je kan Ferry wel een week naar Kees brengen maar dan komt Ferry terug en jij bent geen Kees. Ik denk dat je er geen wonderen van moet verwachten.
Ferry zou dus naar Kees gaan en daar blijven?![]()
Dat helpt Nathalie wel van een probleem af, maar niet op de manier waarop ze dat zelf in gedachten heeft op dit moment.
Ik denk dat Gollum gelijk heeft.
Een week weg en daarna geen goeie begeleiding baas/hond helpt weinig tot niets.
En Kees woont iets te ver weg om constante begeleiding te kunnen geven.
Nathalie heeft dan wel een weekje rust gehad, dat wel.
Ik persoonlijk geef aan dat ze daarna echt aan de slag moet als ze na een week zonder zich niet bedenkt mbt herplaatsen.
Een kleine hond kan prima in een roedel met grote honden functioneren, en met iemand erbij die kennis heeft van roedels en algemeen honden is hij echt niet in een hap weg.
- twinkeltje
- moderator
Onze herder was ook altijd voorzichtiger met hondjes dan de pekinezen die hadden van Ferry een vloerkleedje gemaakt
- twinkeltje
- moderator
Hij heeft niks aangeboden toch je zou bijna of zo schrijft hijtoots schreef:Kees wat een super aanbod
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Flirt en Sophietje kwamen als pupje bij 4 grote duitse doggen, ging prima.nathalie71 schreef: Ik vind het alleen een beetje eng dat zo~n hummeltje tussen grote honden moet lopen een week lang.Het blijven dieren,en dieren kunnen onvoorspelbaar zijn.1 hap en ik heb geen Ferry meer.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
Manu
Dat las ik ook inderdaad. Het gaat al 2 pagina's over een zogenaamd aanbodRenee1966 schreef:Volgens mij biedt kees nog niks aan hoorbouvierpoedel schreef:
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik denk ook niet dat het opgelost is na een week tussen een vreemde roedel. Maar hondje doet dan wel een goede ervaring op vermoed ik.
Enne.... Ik had hier ook een rottweilerreu van 50 kilo die speelde met een kruising pekinees van 5 kilo.
Als de reu met zijn zus speelde ging hij flink te keer, samen aan een trektouw en het ging hard tegen hard. Hing die kleine aan het trektouw dan bleef hij heel voorzichtig staan en liet die kleine uit alle macht trekken. Had hij gedaan zoals met zijn grote zus had die kleine aan het plafond gehangen.
Enne.... Ik had hier ook een rottweilerreu van 50 kilo die speelde met een kruising pekinees van 5 kilo.
Als de reu met zijn zus speelde ging hij flink te keer, samen aan een trektouw en het ging hard tegen hard. Hing die kleine aan het trektouw dan bleef hij heel voorzichtig staan en liet die kleine uit alle macht trekken. Had hij gedaan zoals met zijn grote zus had die kleine aan het plafond gehangen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Vandaar dat ik dat ook dacht maar heb even gezocht en lees idd nergens een aanbodManu schreef:Dat las ik ook inderdaad. Het gaat al 2 pagina's over een zogenaamd aanbodRenee1966 schreef:Volgens mij biedt kees nog niks aan hoorbouvierpoedel schreef:
Overigens denk ik dat als het hondje een weekje weg is dat Nathalie zelf wat beter tot rust kan komen en misschien wel voldoende om het daarna goed op te pakken in die zin denk ik dat het wel kan werken
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
Sterre
toots schreef:Vandaar dat ik dat ook dacht maar heb even gezocht en lees idd nergens een aanbodManu schreef:Dat las ik ook inderdaad. Het gaat al 2 pagina's over een zogenaamd aanbodRenee1966 schreef:Volgens mij biedt kees nog niks aan hoorbouvierpoedel schreef:
Overigens denk ik dat als het hondje een weekje weg is dat Nathalie zelf wat beter tot rust kan komen en misschien wel voldoende om het daarna goed op te pakken in die zin denk ik dat het wel kan werken
Excuses Kees. Ik had het ook verkeerd gelezen en gezegd dat ze jouw aanbod met beide handen moest aanpakken.
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
ik begrijp je helemaal. dat mensen die een broodfokpup kopen de broodfok in stand houden ben ik het totaal mee oneens. zolang de wet niet verandert, en broodfok legaal blijft, is er niets aan te doen. de pups die al geboren zijn willen ook gewoon een goed leven.nathalie71 schreef:Afgelopen jaar heb ik me geregeld zitten ergeren aan mensen die een ander aanvallen ZONDER dat ze punt a;weten wie je bent,hoe je leeft wat dan ook
punt b; Niet eens je berichten goed lezen..
Maar wel HOPPA!! In de aanval gaan en een ander soms behoorlijk kunnen kwetsen.
Ik ben iemand waar geen kwaad in zit,die graag een ander helpt,die altijd opvang honden heeft gehad omdat ik er liever eentje wil helpen dan een pup kopen.
Het hele Ferry verhaal heb ik al eens verteld,ik heb hem opgehaald als zijnde pup van 5 mnd die nog een huisje zocht,was allemaal niet de bedoeling,buren werden boos omdat ze te veel honden hadden bla die bla.... ik heb heel veel met die mensen gemaild en ook gebeld.
En ja ik ben in een broodfok pup getrapt!
NOU en dan wordt je hier even afgestraft!!! En dan had ik toch echt beter onderzoek moeten doen...
Nou,zielig voor de pups,maar ik HOOP dat het jullie ook over komt...en dat je dan ook vreselijk aangevallen wordt...Misschien snap je dan hoe vreselijk kwetsend of dat is terwijl je juist zo graag wilt helpen VAN UIT EEN GOED HART...weten jullie wat dat is????
Het feit dat ik nu een hond heb die er voor zorgt dat ik bijna nergens meer kom,dat buren boos worden omdat hij staat te blaffen......dat ik bang moet zijn met uit laten omdat zijn gedrag hem een keer een aanval kost.... Dat ik niet meer gezellig met de kar naar de winkels kan omdat hij vreselijk te keer gaat als hij een hond of klein kind ziet....
Maar ik maar vechten om dat er allemaal af te krijgen....ik boos ben dat die mensen maar nestjes blijven hebben en daar heel graag wat tegen zou doen...
Neeeeee,ik krijg een lading over mij heen dat ik broodfok in stand hou!!!Zucht...begrijpen jullie me dan niet of willen jullie het niet begrijpen.??
Ik ben boos,heel boos...
Dit was voor mij de druppel!
Er waren wel meer van die dingetjes....
Ik probeer te helpen.... maar krijg een uitbrander...kan ook anders gezegd worden hoor!!Ik bedoel het ALTIJD goed!![]()
En dan nieuwe mensen die binnen komen met een vraag over een pup,over brokken,over castratie,over Cesar Milan...... Dat zijn onderwerpen waar de meeste uitbranders bij ontstaan!!!
Die mensen weten het niet en komen het vragen,zoeken advies....hebben misschien nog niet 30 jaar honden gehad....Ik vind het vaak erg sneu voor de nieuwen.
Ik heb ook moeten knokken hier om overeind te blijven.....
Ik kom hier omdat ik verder niet zo veel heb en mijn hondjes heel belangrijk voor me zijn.
Leuk om te delen,foto`s te posten..... maar een vraag stellen kan niet meer en advies geven ook niet.
Ik ga voorlopig wel wat anders op zoeken..![]()
viewtopic.php?f=1&t=285925&start=30
ja, ik ben er ook 1 keer ingetrapt, bij mijn eerste en tevens laatste pup(ik ben ook van de herplaatsers). mijn mopshondje stierf met 14 maanden aan een hersentumor, zij bleek uit hongarije te komen.
dat een bepaalde groepje graag mensen de grond intrapt op dit forum viel me vanaf de eerste dag op, maar dat zijn alleen gefrustreerde mensen die niets beters te doen hebben. jammer dat je voor zulke mensen weg blijft.
ik wens je veel succes met ferry, het blijft een schatje om te zien, en waar hij dan ook vandaan komt, is niet zijn fout.