Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

volwassen hond bijt pup dood, wat zouden jullie doen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Rob* schreef:
estelle schreef:maar jij mag dus wel een hond dood maken maar een hond mag dat niet? :denken:
Wat doe jij eigenlijk als een volwassen hond komt afgestormd en je puppie afmaakt?
Dat vraag ik me ook af. :ok:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

MonaToetje schreef:
Rob* schreef:
estelle schreef:maar jij mag dus wel een hond dood maken maar een hond mag dat niet? :denken:
Wat doe jij eigenlijk als een volwassen hond komt afgestormd en je puppie afmaakt?
Mocht het gebeuren, wat ik al schreef ik vind dat je met een pup en zeker op een hondenuitlaatveldje, de boel goed in de gaten moet houden.

Dan zou ik die Mechel een gigantische rotschop verkopen op het moment dat ik zou zien dat het geen snuffelen is.

En de pup proberen te beschermen alsof ik zijn roedelleider zou zijn.

Als er nu een echt mega akelige hond komt aanstormen weet ik het ook niet meer...
Kenai

Ongelezen bericht door Kenai »

De leuke andere kant van een hond die mijn hondje zo grijpt dat ze schade oploopt, boeit mij niet.
Ik heb niet "toevallig" een makkelijke hond.
Ik kies bewust voor een ras dat bekend staat om diens zachtaardigheid.
Geen garantie, maar wel een redelijk grote kans.
Ook hier in de buurt zijn en paar honden die zich agressief opstellen, ook als mijn duidelijk als hond herkenbare, zich volgens de hondengedragscode gedragende hond, netjes inhoudt als ze aan de uitdrukking van de andere hond kan zien dat haar belangstelling niet op prijs gesteld wordt.
en wat voor honden zijn deze agressievelingen dan?
Jack Russels, mechelaren, mastino's e.d.
Meer regel dan uitzondering.
Deze rassen worden vaak gekozen door mensen die zo'n hond stoer vinden; een funeste combinatie!
Als een hond zich eenmaal een paar keer misdragen heeft, koop lekker een hutje op de heide met een grote muur erom heen.
Kan je lekker van hem/haar blijven genieten.
Een pedofiel heeft bijvoorbeeld ook misschien en sympathieke kant, maar het is toch wel de omgekeerde wereld, dat ik mijn kinderen zou moeten thuishouden zodat hij/ zij de straat op kan.
Ik vind dat terreinen waar honden los kunnen gevrijwaard moeten blijven van zich misdragende honden.En daarmee bedoel ik honden die willens en wetens een andere hond beschadigen.
niet de Mechelaar in dit verhaal, die kan het volgens mij niet helpen...
(let wel, de maltezer en de betrokken personen ook niet).
En ook niet bijvoorbeeld de drie witte herders die bij ons keurig los met hun bazinnetje rondlopen.
En dan vraag ik van een afstand of het oké is, want ik ben wel zuinig op mijn meisje.
Ik bedoel natuurlijk ook niet die types die ondanks hun wat scherpere afkomst het geluk hebben door een goede baas te zijn opgevoed.
Maar dan zie je zo'n hond loslopen en dat de eigenaar hem niet aanlijnt als jij komt aanlopen met je hond, en dan laat ik haar ook gaan.
Kenai

"Dan laat je je kinderen toch lekker misbruiken?"
Ik geloof dat je geen woord van mijn verhaal hebt begrepen: ik vind dat die pedo( indien praktizerend) moet worden opgesloten achter een hoge muur, net als een valse hond...
Permanent uit de samenleving verwijderen die handel!
Doodmaken hoeft niet. :wink:
Ik kan aan de neuzen niet zien of er sprake is van een pedo, net zo min of er sprake is van een valse hond.
Asl ik het eenmaal weet, neem ik mijn kind of hond in bescherming.
Edwin Fagnano
Actief
Contacteer:

Kenai schreef:De leuke andere kant van een hond die mijn hondje zo grijpt dat ze schade oploopt, boeit mij niet.
Ik heb niet "toevallig" een makkelijke hond.
Ik kies bewust voor een ras dat bekend staat om diens zachtaardigheid.
Geen garantie, maar wel een redelijk grote kans.
Ook hier in de buurt zijn en paar honden die zich agressief opstellen, ook als mijn duidelijk als hond herkenbare, zich volgens de hondengedragscode gedragende hond, netjes inhoudt als ze aan de uitdrukking van de andere hond kan zien dat haar belangstelling niet op prijs gesteld wordt.
en wat voor honden zijn deze agressievelingen dan?
Jack Russels, mechelaren, mastino's e.d.
Meer regel dan uitzondering.
Deze rassen worden vaak gekozen door mensen die zo'n hond stoer vinden; een funeste combinatie!
Als een hond zich eenmaal een paar keer misdragen heeft, koop lekker een hutje op de heide met een grote muur erom heen.
Kan je lekker van hem/haar blijven genieten.
Een pedofiel heeft bijvoorbeeld ook misschien en sympathieke kant, maar het is toch wel de omgekeerde wereld, dat ik mijn kinderen zou moeten thuishouden zodat hij/ zij de straat op kan.
Ik vind dat terreinen waar honden los kunnen gevrijwaard moeten blijven van zich misdragende honden.En daarmee bedoel ik honden die willens en wetens een andere hond beschadigen.
niet de Mechelaar in dit verhaal, die kan het volgens mij niet helpen...
(let wel, de maltezer en de betrokken personen ook niet).
En ook niet bijvoorbeeld de drie witte herders die bij ons keurig los met hun bazinnetje rondlopen.
En dan vraag ik van een afstand of het oké is, want ik ben wel zuinig op mijn meisje.
Ik bedoel natuurlijk ook niet die types die ondanks hun wat scherpere afkomst het geluk hebben door een goede baas te zijn opgevoed.
Maar dan zie je zo'n hond loslopen en dat de eigenaar hem niet aanlijnt als jij komt aanlopen met je hond, en dan laat ik haar ook gaan.

Zet je je auto ook niet op slot in hartje Amsterdam?

Ga je ook 's nachts een achterbuurt in waar 99% allochtoon is?

Ik snap dat je idealistisch bent maar je moet wel reeël blijven in de Nederlandse samenleving.
Kenai

Oké, ik leer hier een hoop bij......
Ik durf mijn hond nauwelijks nog te laten gaan! :N:
Ik ben denk ik wat naiëf, in de zin dat ik ook geleerd heb, dat honden het onder elkaar wel oplossen en dat als ze zich als underdog onderwerpen, veilig zijn.
Blijkbaar is dat niet zo.....
En dan heb ik toch het grootste deel van mijn leven met honden samengeleefd! :jank:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Inge O schreef: waar het mij nog meer om te doen was is die grens (die hier op deze pagina ook al goed wordt bediscussiëerd :roll: ) : een hond doodbijten kan je weliswaar nog verklaren vanuit het hondengedrag, maar kan je volledig onacceptabel gedrag noemen omdat de minderheid van de honden dit gedrag nog zo extreem zal vertonen (tenzij bij 'een ongeluk').

een kat daarentegen wordt al een héééééél ander verhaal (zuivere, zuivere, prooi!), en een cavia, een konijn en een schaap nogggggggg erger : als hond deze dieren bijten/doden is volstrekt, volstrekt, volstrekt (tot de 1000e macht als je wil, kwestie van overtuigend over te komen :wink: ) normaal hondengedrag - als je dán ook (zware) sancties zou gaan nemen omdat er ook hier een gedupeerd baasje is, dan ben je heel erg bezig het wezen hond heel erg tekort te doen.

nee, een hond mag de cavia/kat/konijn van de buren niet doodbijten, daar heb je als baas voor te zorgen - maar van de hond uit bekeken is het doodnormaal als hij dat wel doet - en het is maar een zeer kleine stap om ook in zo'n gevallen met zeer doorwegende maatregelen te gaan zwaaien - we zien hier in dit topic alleen al hoeveel mensen er uiteindelijk geen bal van het wezen hond begrijpen (en die hébben dan nog honden) (en, nee, linda, hiermee bedoel ik echt jou niet :wink: ).
Hier ben ik het heel erg mee eens! Al heb ik nog niet zo lang een hond, maar ik lees er wel veel over en wat leg je het weer heel goed uit Inge!

Heel erg voor het pupje wat het niet overleefd heeft uiteraard, maar qua reacties lees ik niets anders in dit topic, niemand wil dat een pup dood gaat, onder welke omstandigheden dan ook.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

tekkel schreef: Bedankt voor de uitleg, ik dacht (hoopte!) al zoiets.

ik zet er maar geen smilie meer achter :mrgreen:
Gevoelig puntje, zullen we maar zeggen. :wink:
Smilies kunnen soms best op hun plaats zijn, hoor. :mrgreen:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Martijn schreef:
Zoek stok! schreef:Jij bent volgens mij een liberaal in hart en nieren en ik een niet-liberaal in hart en nieren :mrgreen:

Natuurlijk ben ik liberaal. Ieder weldenkend mens is liberaal.

Het is een illusie om te denken dat je ieder individu in een samenleving kan voorschrijven wat ze wanneer en op welke manier moeten doen. En dat dat vervolgens een prettig geheel oplevert.
Als je echt een liberaal bent, accepteer je ook dat er mensen zijn die niet-liberaal zijn :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Rob* schreef:
Ten eerste loop ikal niet met mijn pup op uitlaatveldjes o.i.d. daarvoor zijn er hier veels te mooie afgelegen gebieden waar geen kip komt.

Ten tweede als ik een hond op mijn pup af zie stormen dan grijp ik mijn pup in de lucht en bescherm hem met alles wat ik kan.
Daarbij zullen mijn andere honden dit absoluut niet accepteren en de betreffende hond al te grijpen hebben eer hij ook maar bij pup in de buurt zal kunnen komen. :wink:

Maar goed, mocht het toch gebeuren. Ja natuurlijk ben ik dan boos. Natuurlijk neem ik zo'n eigenaar iets kwalijk en ik zou de hond wellicht ook nooit meer moeten zien maar of die nou maar dood moet????
Maar ja dat komt w.s. omdat ik dus zelf zo'n hond heb.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

MonaToetje schreef:
Rob* schreef:
En wat doe jij als jouw hond nou eens een chi-pupje pakt in de veronderstelling dat het een muis is? Of een hele kleine pup te hard corrigeert waardoor het pupje het leven laat?

Iedereen kan zich verplaatsen in de pupbaas..we hebben bijna allemaal wel eens een kleine kwetsbare pup gehad en we weten allemaal hoe het voelt om de koning te rijk te zijn met je goddelijke puppekind.
Alleen niet iedereen staat er open voor dat zijn hond ook wel eens ineens dader kan worden..want degene wiens hond wel eens een andere hond "gepakt" heeft wist dat ook niet van te voren.

En ik wil graag nog even kwijt dat prooigedrag geen agressie is. Het is prooigedrag.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Eline* schreef:
MonaToetje schreef:
Rob* schreef:
En wat doe jij als jouw hond nou eens een chi-pupje pakt in de veronderstelling dat het een muis is? Of een hele kleine pup te hard corrigeert waardoor het pupje het leven laat?

En ik wil graag nog even kwijt dat prooigedrag geen agressie is. Het is prooigedrag.
Jij rekt het hele verhaal uit zijn verband , want in deze topic werd het pupje zonder reden doodgebeten. Herder stormt op het pupje af en bijt pupje dood.
En wie zegt dat de herder het pupje voor een muis aanzag , kun jij in de kop van die hond kijken? Dat vind ik knap hoor! :ok:
Als ik met Mona in de bus zit ,en ze kijkt uit het raam zie ik dat ze andere soortgenoten herkend. Je ziet het gewoon aan haar reactie , want als er een kat voorbijloopt reageert ze niet .En normaal gesproken ruikt een hond of hij met een soortgenoot te maken heeft of met een " prooi " .
Hij kan zich vergist hebben , maar dat zullen we nooit weten. :19:
Ik zou zo`n hond nooit meer kunnen vertrouwen , ook mijn eigen hond niet als ze zoiets zou doen.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

MonaToetje schreef:[Jij rekt het hele verhaal uit zijn verband , want in deze topic werd het pupje zonder reden doodgebeten. Herder stormt op het pupje af en bijt pupje dood.
En wie zegt dat de herder het pupje voor een muis aanzag , kun jij in de kop van die hond kijken? Dat vind ik knap hoor! :ok:
Het hele incident voldoet aan alle criteria van prooigedrag dus ik ga er even vanuit dat het prooigedrag is geweest.
Als ik met Mona in de bus zit ,en ze kijkt uit het raam zie ik dat ze andere soortgenoten herkend. Je ziet het gewoon aan haar reactie , want als er een kat voorbijloopt reageert ze niet .En normaal gesproken ruikt een hond of hij met een soortgenoot te maken heeft of met een " prooi " .
Een hond ruikt niks als hij een wegrennend ding grijpt. Je denkt toch niet dat een windhond, die achter een plastic haas aan zit, zich afvraagt waar hij achteraan zit? Hij wordt getriggert en reageert.
Veel honden laten eigen katten thuis met rust, maar rent er buiten een kat voor ze weg gaan ze er wel achter aan.

Maar geef me eens antwoord op mijn vraag?
Laatst gewijzigd door Eline* op 12 jul 2006 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

MonaToetje schreef:Ik zou zo`n hond nooit meer kunnen vertrouwen , ook mijn eigen hond niet als ze zoiets zou doen.
Dat kan geen enkele eigenaar als zoiets je overkomt. Maar dat vroeg ik niet. Wat doe jij met jouw hond als hij ineens zo een ander hondje doodmaakt?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MonaToetje schreef:
Eline* schreef:
MonaToetje schreef:
Rob* schreef: Wat doe jij eigenlijk als een volwassen hond komt afgestormd en je puppie afmaakt?

Jij rekt het hele verhaal uit zijn verband , want in deze topic werd het pupje zonder reden doodgebeten. Herder stormt op het pupje af en bijt pupje dood.
dus jij kan wel in de kop van de hond kijken dat het zonder reden is gebeurt? hondse redenen dan he
jij dus ook niet, dus beweren dat iets zonder reden gebeurt kun je ook niet
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

lieke schreef:
Zoek stok! schreef:Het lastige is natuurlijk wel dat je die eigenaren niks kunt opleggen. Wie zegt mij dat ze die hond vanaf nu aangelijnd gaan uitlaten? Sorry, maar dat vertrouwen in hondenbezitters ben ik al lang kwijt.
Helemaal mee eens. Wiens pup is de volgende keer de klos? Of kat of kind... :devil: ?
Waarom denken mensen toch dat honden die andere dieren doden meteen potentiele kindermordernaars zijn?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

lieke schreef:En ik bestrijd nog steeds dat dit 'normaal' hondengedrag is. In onze samenleving is geen plaats voor honden die zomaar andere honden, katten, kinderen of volwassenen aanvallen en/of doden
Waarom vind jij in godsnaam dat honden die gedrag vertonen dat niet maatschappelijk aanvaardbaar is meteen gestoord zijn??
Je blijft die twee dingen maar aan elkaar koppelen en komt het niet bij je op dat sommig honden gedrag, vanuit de hond gezien, normaal is maar voor ons niet aanvaardbaar.
Ik vind dat je op deze manier het wezen hond ontkend. Niet dat je moet gaan staan juichen als je hond een ander wezen doodbijt of aanvalt maar een hond is niet meteen gestoord als hij niet aan jou verwachtingen voldoet.
lieke schreef:[(en ik heb het niet over honden die hun territorium, lees= hun tuin, verdedigen)
:denken: Dus?? Als het in je tuin gebeurd is het ineens wel normaal?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Sandro schreef:
lieke schreef:En ik bestrijd nog steeds dat dit 'normaal' hondengedrag is. In onze samenleving is geen plaats voor honden die zomaar andere honden, katten, kinderen of volwassenen aanvallen en/of doden
Waarom vind jij in godsnaam dat honden die gedrag vertonen dat niet maatschappelijk aanvaardbaar is meteen gestoord zijn??
Je blijft die twee dingen maar aan elkaar koppelen en komt het niet bij je op dat sommig honden gedrag, vanuit de hond gezien, normaal is maar voor ons niet aanvaardbaar.
Ik vind dat je op deze manier het wezen hond ontkend. Niet dat je moet gaan staan juichen als je hond een ander wezen doodbijt of aanvalt maar een hond is niet meteen gestoord als hij niet aan jou verwachtingen voldoet.
lieke schreef:[(en ik heb het niet over honden die hun territorium, lees= hun tuin, verdedigen)
:denken: Dus?? Als het in je tuin gebeurd is het ineens wel normaal?
Als het in je eigen tuin gebeurd, kan het wel allemaal.
Dus als mijn hond in de tuin, de kat van de buren opeet, kan dat wel aanvaard worden, maar als hij dat buiten doet, is het een gestoorde hond?
gekke redenering.

gr Aimee
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

wat ik zou doen?

Ik zou het echt niet weten.
@nee
geregistreerd lid

herder bijt pup dood

Ongelezen bericht door @nee »

ik sluit me aan bij lieke,vind het ook een heel onnatuurlijk gedrag van de herder,had het er toevallig met mijn DA over,omdat ik zelf nu ook een pup als 2e hond erbij heb,en je weet nooit wat de ander doet,maar de DA verzekerde mij dat zoiets echt onnatuurlijk gedrag is. dussssssssssss,die zal het wel weten denk ik toch?

gr anne
chanou en jill
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Re: herder bijt pup dood

@nee schreef:ik sluit me aan bij lieke,vind het ook een heel onnatuurlijk gedrag van de herder,had het er toevallig met mijn DA over,omdat ik zelf nu ook een pup als 2e hond erbij heb,en je weet nooit wat de ander doet,maar de DA verzekerde mij dat zoiets echt onnatuurlijk gedrag is. dussssssssssss,die zal het wel weten denk ik toch?

gr anne
chanou en jill
Nou, nee hoor. Maak je geen ilusie's. De gemiddelde gedragstherapeut weet overigens weer weinig van darmafsluitingen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

@nee schreef:ik sluit me aan bij lieke,vind het ook een heel onnatuurlijk gedrag van de herder,had het er toevallig met mijn DA over,omdat ik zelf nu ook een pup als 2e hond erbij heb,en je weet nooit wat de ander doet,maar de DA verzekerde mij dat zoiets echt onnatuurlijk gedrag is. dussssssssssss,die zal het wel weten denk ik toch?

gr anne
chanou en jill
en dit is nou het enge...... een Da die gaat vertellen over gedrag, terwijl echt serieus de gemiddelde DA ( en ik ken er een boel) genoeg weten over de binnenkant en buitenkant medisch, maar absoluut geen gedragdspecialisten zijn.

dezelfde da prijst pedigree brokken aan, of castratie zo vroeg mogelijk
Kenai

En dan was er ook nog iemand die zegt dat de kat '100% prooidier' is voor de hond.
Volgens mij is dat niet zo.
De hond eet in de 1e plaats vegetariërs, en niet zo snel een mederoofdier.
Degene die het aanvaardbaar vindt dat diens hond mijn kat in eigen tuin opvreet, mag er rekening mee houden dat ik het dan net zo aanvaardbaar vind dat ik hele rare dingen ga doen... :devil: :boos:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Als het mijn hond was die het had gedaan? nooit meer de straat op zonder muilkorf omdat ik het risico niet meer wil nemen en omdat ik nooit de precieze oorzaak te weten kom.

Gebeurd het met mijn pup? tja die heb ik dus bijna meegemaakt... ook een Herder die uit een tuin gerend kwam, de straat overstak en zich vol storte op mijn niets vermoedende 10 weken oude Fangio, die zijn buikje bloot gaf en daarmee bijna zijn eigen doodvonnis tekende.. ik moet je eerlijk zeggen, HAD ik die hond te pakken gekregen had ik hem gesloopt.. ik kan nu wel heel verantwoord iets gaan typen dat het gedrag van die Herder verklaart maar op dat moment? nope, hij had eraan gegaan als een van ons hem te pakken had gekregen :devil: echter had ik niet zo veel tijd om achter hem aan te gaan want ik had een zwaar bloedende pup met een opengescheurde buik.,.

Ik zal niet zo bang zijn dat die hond over gaat op kinderen of wat dan ook maar wat ik net al zei; hij zou de kans niet meer krijgen bij mij :19:
Het geneuzen van d.a. die denken dat ze verstand van hondengedrag hebben is eigenlijk ook best "eng" zij moeten zich bezig houden met het beter maken van dieren, meer niet
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Kenai schreef:En dan was er ook nog iemand die zegt dat de kat '100% prooidier' is voor de hond.
Degene die het aanvaardbaar vindt dat diens hond mijn kat in eigen tuin opvreet, mag er rekening mee houden dat ik het dan net zo aanvaardbaar vind dat ik hele rare dingen ga doen... :devil: :boos:

wees dan maar blij dat ik je buurman niet bent, want de kat die het hier in de tuin waagt terwijl mijn hondje er ligt te slapen word opzeker gegrepen en doodgemaakt......roofdieren in de natuur bijten ook mekaars concurenten dood als die in mekaars leefgebied komen als je dan toch de natuur erbij wil halen....de wilde natuur dan wel te verstaan. :ok:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

gr anne
chanou en jill

Dussssssssssss.....nee niet echt, een chirurg snapt ook geen ene fuck van psychotherapie(om maar iets te noemen) ieder ze eigen vak zal ik maar zeggen, en daar moet een DA het lekker bijhouden, want zo raken mensen juist door de war van dat slappe gelul van een DA :ok:
Edwin Fagnano
Actief
Contacteer:

Rob* schreef:
Kenai schreef:En dan was er ook nog iemand die zegt dat de kat '100% prooidier' is voor de hond.

wees dan maar blij dat ik je buurman niet bent, want de kat die het hier in de tuin waagt terwijl mijn hondje er ligt te slapen word opzeker gegrepen en doodgemaakt......roofdieren in de natuur bijten ook mekaars concurenten dood als die in mekaars leefgebied komen als je dan toch de natuur erbij wil halen....de wilde natuur dan wel te verstaan. :ok:

Ja maar dat past niet in de verhaaltjes van veel mensen hier boven, dat weet je toch. Mensen willen honden als honden zien als het hun uitkomt, maar als er menselijk medelijden bij komt kijken dan gaan ze honden als mens zien. En als het kwaad al geschied is moet er ook nog een wraakactie komen ook. Pfff.
Zoek stok!
Zeer actief

Toch even een vraagje. Hoe kan het dat het gros van de honden heel lief is tegen pups en dat er af en toe een hond is die een pup wil bijten? Als dat laatste natuurlijk gedrag is, hoe kan het dan dat de meeste honden het niet doen?

Ik heb een tijd met een pup rondgelopen en het is heel schattig hoe het merendeel van de honden op pups reageert. Zijn die dan hun natuurlijke instinct (vreemde pup = bijten) kwijt?

Ik heb het dus even niet over honden die een pup voor een konijn aanzien.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Kenai schreef: Degene die het aanvaardbaar vindt dat diens hond mijn kat in eigen tuin opvreet, mag er rekening mee houden dat ik het dan net zo aanvaardbaar vind dat ik hele rare dingen ga doen... :devil: :boos:
Als jij nou gewoon zorgt dat jouw kat niet in mijn tuin komt, houd ik mijn hond aan de lijn binnen de bebouwde kom zodat hij geen katten kan grijpen. Bram mag katten uit de tuin jagen. Het is zijn tuin. Hij mag ook aanslaan als er iemand de tuin in komt lopen.

Als ik vogels zou houden, zou ik ze moeten beschermen tegen jouw kat. Of mag ik hem z'n kop omdraaien als hij mijn Tweety opvreet? Of jouw kop? Nee he, dan was het 'heel natuurlijk' :19:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Kenai schreef: Degene die het aanvaardbaar vindt dat diens hond mijn kat in eigen tuin opvreet, mag er rekening mee houden dat ik het dan net zo aanvaardbaar vind dat ik hele rare dingen ga doen... :devil: :boos:
Nou mijn honden mogen katten uit mijn tuin jagen hoor. Heb daar geen probleem mee. Die katten vreten immers mijn vissen op in mijn tuin dus ben ik blij als de katten de tuin weer uit zijn. Buiten de tuin om mogen ze uiteraard niets doen tegen katten. Maar goed als jij zou zorgen dat jouw kat bij mijn tuin uit de buurt blijft is er toch niets aan de hand.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”