Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
corason del perro schreef: Waarom leer je je honden aan om anderen honden aan te vallen? Volgens mij klopt dat niet helemaal ik zie de lol er in iedergeval niet van in. Ik bedoel het gedrag van Jola is echt wel idd honds maar toch wil ik het liever niet hebben zeker niet bij vreemden honden en mensen. Zou er niet echt gezelliger op worden denk ik!
Omdat ik tussen allemaal mafketels met agressieve honden woonde, die elke keer mijn Schapendoes aanvielen, dus toen heb ik een nestje gefokt en twee reuen gehouden, en ze geleerd samen te werken als ze aangevallen werden.
hier zijn echt geen woorden voor:jank:
Laatst gewijzigd door ashanti op 03 jan 2006 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
corason del perro schreef: Waarom leer je je honden aan om anderen honden aan te vallen? Volgens mij klopt dat niet helemaal ik zie de lol er in iedergeval niet van in. Ik bedoel het gedrag van Jola is echt wel idd honds maar toch wil ik het liever niet hebben zeker niet bij vreemden honden en mensen. Zou er niet echt gezelliger op worden denk ik!
Omdat ik tussen allemaal mafketels met agressieve honden woonde, die elke keer mijn Schapendoes aanvielen, dus toen heb ik een nestje gefokt en twee reuen gehouden, en ze geleerd samen te werken als ze aangevallen werden.
@idoo schreef:
Ze komen alleen blaffend op je hond af.
en dat is nergens voor nodig. Een hond kan ook rustig en afwachtend op een soortgenoot afstappen.
Een hond die al blaffend op mijn honden afkomt heeft denk ik wel een probleem want die zal wel duidelijk gemaakt worden dat dat niet geaccepteerd wordt!
En nee geen bloederige knokpartijen maar een duidelijke correctie!
jij spoort echt niet volgens mij....
Echt wel, toen die reutjes een maand of negen werden was het dus voorgoed afgelopen met die aanvallen van de buurhonden!
ach ja, je zou er ook een minuutje voor om moeten lopen
@idoo schreef:
en dat is nergens voor nodig. Een hond kan ook rustig en afwachtend op een soortgenoot afstappen.
Een hond die al blaffend op mijn honden afkomt heeft denk ik wel een probleem want die zal wel duidelijk gemaakt worden dat dat niet geaccepteerd wordt!
Je hebt helemaal gelijk dat een hond dat kan.
Maar Schapendoezen horen zich dus zo te gedragen.
Het is functioneel gedrag en Schapendoezen die het niet vertonen horen van de fok te worden uitgesloten.
Precies wat bijv. Mol zegt in het item over lijnteelt: vorm en functie moeten beiden bewaard blijven!
is ongewenst gedrag in onze samenleving.
er zijn zoveel dingen die bewaard moeten blijven maar niet alles KAN bewaard blijven met zoveel mensen op een kluidje....
malinois schreef:is ongewenst gedrag in onze samenleving.
er zijn zoveel dingen die bewaard moeten blijven maar niet alles KAN bewaard blijven met zoveel mensen op een kluidje....
Jamaar het is alleen ongewenst gedrag voor mensen met honden die hier helemaal niet thuis horen.
Ik ben het helemaal met je eens dat niet alles meer kan in Nederland, daarom vind ik dus ook dat je alleen honden mag houden die hier thuishoren!
Houd nou eens met dat gezeur en gestook over honden die hier niet thuishoren. Ik blijf met verbazing lezen welke onzin jij uitkraamt en ik weet ook niet of ik je serieus moet nemen of om je moet lachen,maar je maakt me behoorlijk pissig met zulke achterlijke uitspraken. Idioot
Jamaar het is alleen ongewenst gedrag voor mensen met honden die hier helemaal niet thuis horen.
Ik ben het helemaal met je eens dat niet alles meer kan in Nederland, daarom vind ik dus ook dat je alleen honden mag houden die hier thuishoren!
die van jou dus niet, die gedragen zich ongewenst. En jij doet er niks aan als eigenaar!
@idoo schreef:
Het is functioneel gedrag en Schapendoezen die het niet vertonen horen van de fok te worden uitgesloten.
Precies wat bijv. Mol zegt in het item over lijnteelt: vorm en functie moeten beiden bewaard blijven!
Waarom is het functioneel gedrag? Ik kan me geen reden bedenken waarom het functioneel gedrag is om heel hard blaffend op andere honden in te rennen
Sorry maar je bent een vreemd persoon!
en stinkt een beetje zo af en toe
af en toe....stinkt ie niet ja, de zeldzame keren dat hij onder de douche vandaan komt
@idoo schreef:
Sorry maar je bent een vreemd persoon!
en stinkt een beetje zo af en toe
af en toe....stinkt ie niet ja, de zeldzame keren dat hij onder de douche vandaan komt
malinois schreef:
Waarom is het functioneel gedrag? Ik kan me geen reden bedenken waarom het functioneel gedrag is om heel hard blaffend op andere honden in te rennen
Je fokt dus Schapendoezen zonder te weten wat hun functionaliteit is?
Het blaffend op andere honden afrennen is niet een eigenschap waar ik mijn doezen op uit zoek. Ik vind het zeer ongewenst.
Ik vind het prima als mijn hond de schapen aanblaft op mijn verzoek
Tsja, nou sta je met je mond vol tanden, want je kunt niet waar maken dat je je honden selecteert op het niet op andere honden afrennen, omdat dat gezwam in de ruimte is.
Je kiest je hond namelijk uit op een moment dat je nog helemaal niet kunt inschatten hoe ze zich gaan gedragen!
Volgens jou moet een hond uitgesloten worden voor de fok als hij/zij dat gedrag niet vertoond. Daar reageer ik op, ik selecteer mijn honden daar namelijk niet op voor het wel of niet geschikt zijn om mee te fokken.
En als we het gaan hebben over gezwam in de ruimte..............
Tsja, nou sta je met je mond vol tanden, want je kunt niet waar maken dat je je honden selecteert op het niet op andere honden afrennen, omdat dat gezwam in de ruimte is.
Je kiest je hond namelijk uit op een moment dat je nog helemaal niet kunt inschatten hoe ze zich gaan gedragen!
Maar vertel nou even wat het functionele is om blaffend op honden af te rennen. Een schapendoes weet toch het verschil wel tussen een schaap en een hond?
Senna1 schreef:Daar gaat het niet om. Het gaat om het resultaat als ze een Dog tegen komen die ze niet uit de weg kunnen blaffen.
Heb je er wel eens over nagedacht hoe het is voor mensen die een niet zo'n vriendelijke hond hebben en dagelijks mensen tegen komen met overtuigingen zoals jij?
Nee.. dacht ik ook al niet...
Heb ik nog ooit meegemaakt hoor, maar dat moeten mijn honden dan zelf maar oplossen, zijn ze honds genoeg voor!
Honden van die grootte mogen nooit en te nimmer uitvallen naar schapendoezen en honden van dergelijk formaat!
Ze horen totaal niet te reageren op aanblaffen maar moeten het negeren!
Vallen ze uit zijn ze onbetrouwbaar en dus gevaarlijk en horen ze niet thuis op de openbare weg!
Ik snap ook niet dat je jezelf prettig voelt met een hond van die grootte die gevaarlijk wordt als ie aangeblaft wordt, maar dan ook nog eisen dat anderen rekening met je gevaarlijke hond houden is echt van de gekke!
Jij bent echt lelijk op je hoofd gevallen he!!
Als jouw niet opgevoede bolletjes als een halve idioot op mijn netjes aangelijnde hond komen aanrennen hebben ze alle recht om daar op te reageren. Mijn hond is niet gevaarlijk als een ander de moeite neemt om z'n hond bij hem te houden en als je dat niet kunt je hond aan te lijnen, zoals het hoort in niet losloopgebieden
.
Dus alle herplaatsers met een 'probleem' moeten we maar laten inslapen? of in een hokje stoppen?
Echt, mensen met zo'n egocentrische en asociale instelling en daarbij 0,0% verstand van honden zoals jij daar zouden ze een apart uitlaatgebied voor moeten inrichten.