precies. want zoals ik behandeld wil worden, gebeurd ook niet.Senna1 schreef:Ooh ok, omdat hun het doen moet jij het ook doen? als jouw keuze's van hunnie afhangen wens ik je veel sterkte!honiahaka-kuckunniwi schreef:doen hun ook. behandel mensen eens zoals jezelf behandeld wil worden. hun doen dat zo. prima. dan doe ik het ook zo naar hun.Senna1 schreef:Jammer dat je nu hetzelfde doet. Je gaat er maar vanuit dat mensen die het niet met jouw zienswijze eens zijn dus ook geen "karakter" hebben en dat ze alles is komen aanwaaien...honiahaka-kuckunniwi schreef:ik heb nooit gezegt dat het houden van een dier hetzelfde is als van een mens.
maar een dier doet me meer.
naar mijn idee hebben mensen die zeggen dat je maar "ziek" bent als je meer om dieren geeft dan om mensen, niks meegmaakt en is daar alles op een presenteerbladje aan komen waaien.
ik beweer niet dat alle mensen "slecht" zijn. maar de hele goeie moet ik nog tegen komen. en soms kom je ze tegen, maar gaan dan weer weg.
jammer genoeg wordt ik nog teveel teleur gesteld door de medemens.
ik weet dat het ook gedeeltijk aan mezelf ligt, maar werk wel aan mezelf.
Ik ben het ook niet eens met het feit dat je meer van dieren kan houden dan van mensen. Je kan en mag dat niet vergelijken, de verhouding ligt gewoon heel anders. Als je die twee verward is er dus ergens iets mis gegaan naar mijn idee. En nee.. het is me niet allemaal aan komen waaien maar het is wel de manier hoe je ermee omgaat. Het zijn allemaal keuzes die je maakt en je hoeft niet bang te zijn toe te geven dat je misschien ergens een verkeerde keuze gemaakt hebt, die kan je terug draaien of herzien... ook dat is een keuze!
ik heb het over de mensen die zeggen dat je ziek bent.
zeker mag je het er niet eens mee zijn. ieder zijn mening.
ik heb net al gezegt dta het idd niet hetzelfde is. maar moet dat dan? waarom moet je perse meer van mensen houden?
omdat het zo hoort?
en ik heb ook verteld dat het ook gedeeltelijk aanmezelf ligt en dat ik aan mezelf werk.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vervolg "om wie geef je meer"
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Mol
- Zeer actief
sorry hoor ,maar jij lult makelijk voor iemand die dus duidelijk dit soort dingen voor het eerst tegen komt ,als je het vertrouwen in de mens kwijt ben kan je dat niet zo makkelijk zoals jij sugereerd terug zetten,en iets toegeven aan je zelf is meschien wel het zwaarste gedeelte dat een persoon moet maken voor dat zij/hij verder kan gaan met het proses om die om switch te maken ,en dat is niet zo makkleijk als jij doet lijken om het ff terug te draaien ,dat jij nu 1maal in mama's schoot veilig ben op gegroeit zonder tegen slagen wil dit niet zeggen dat dit voor andere mensen ook zo is, ik wil niet zeggen dat jij geen niks heb mee gemaakt in je leven hoe hard en vuil mensen kunnen zijn en hoe ze een mes in je rug kunnen steken op een dus danige manier dat deze de rest van je leven schaden heeft toe gericht, dat het een heel bijzonder iemand moet zijn die die wond kan helen ,en als mensen zich dan veiliger voelen om meer te voelen voor hun hond is dat heel begrijpelijk ,het niet een houden van die het zelfde is ten zichte van mensen maar tis wel onveraarderlijk en niet ordelen.Senna1 schreef:Jammer dat je nu hetzelfde doet. Je gaat er maar vanuit dat mensen die het niet met jouw zienswijze eens zijn dus ook geen "karakter" hebben en dat ze alles is komen aanwaaien...honiahaka-kuckunniwi schreef:ik heb nooit gezegt dat het houden van een dier hetzelfde is als van een mens.
naar mijn idee hebben mensen die zeggen dat je maar "ziek" bent als je meer om dieren geeft dan om mensen, niks meegmaakt en is daar alles op een presenteerbladje aan komen waaien.
ik beweer niet dat alle mensen "slecht" zijn. maar de hele goeie moet ik nog tegen komen. en soms kom je ze tegen, maar gaan dan weer weg.
Ik ben het ook niet eens met het feit dat je meer van dieren kan houden dan van mensen. Je kan en mag dat niet vergelijken, de verhouding ligt gewoon heel anders. Als je die twee verward is er dus ergens iets mis gegaan naar mijn idee. En nee.. het is me niet allemaal aan komen waaien maar het is wel de manier hoe je ermee omgaat. Het zijn allemaal keuzes die je maakt en je hoeft niet bang te zijn toe te geven dat je misschien ergens een verkeerde keuze gemaakt hebt, die kan je terug draaien of herzien... ook dat is een keuze!
en de eerste klap is een daalder waart
mol
- little-wolf
- Zeer actief
- Senna1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Mol wat zeg je nu eigenlijk??v.d Lupinehof schreef:sorry hoor ,maar jij lult makelijk voor iemand die dus duidelijk dit soort dingen voor het eerst tegen komt ,als je het vertrouwen in de mens kwijt ben kan je dat niet zo makkelijk zoals jij sugereerd terug zetten,en iets toegeven aan je zelf is meschien wel het zwaarste gedeelte dat een persoon moet maken voor dat zij/hij verder kan gaan met het proses om die om switch te maken ,en dat is niet zo makkleijk als jij doet lijken om het ff terug te draaien ,dat jij nu 1maal in mama's schoot veilig ben op gegroeit zonder tegen slagen wil dit niet zeggen dat dit voor andere mensen ook zo is, ik wil niet zeggen dat jij geen niks heb mee gemaakt in je leven hoe hard en vuil mensen kunnen zijn en hoe ze een mes in je rug kunnen steken op een dus danige manier dat deze de rest van je leven schaden heeft toe gericht, dat het een heel bijzonder iemand moet zijn die die wond kan helen ,en als mensen zich dan veiliger voelen om meer te voelen voor hun hond is dat heel begrijpelijk ,het niet een houden van die het zelfde is ten zichte van mensen maar tis wel onveraarderlijk en niet ordelen.Senna1 schreef:
Jammer dat je nu hetzelfde doet. Je gaat er maar vanuit dat mensen die het niet met jouw zienswijze eens zijn dus ook geen "karakter" hebben en dat ze alles is komen aanwaaien...
mol
In één stuk zeg je dat ik veilig in moeders schoot ben opgegroeid en nooit iets heb meegemaakt en even verder zeg je weer dat je het niet weet en dan dat ik misschien ook wel eens teleurgesteld ben?
Ik doe het niet makkelijk lijken.. ik zeg je dus dat dat een keuze is... hoe je ermee omgaat. Ja je kan je afsluiten voor de rest van de mensheid en ja dan duurt het heel lang voor je wonden geheeld zijn. Maar dan kan een hond echt nog niet de menselijke band vervangen.
-
joe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Volgens mij gaat het met jou ook iets beter?v.d Lupinehof schreef:sorry hoor ,maar jij lult makelijk voor iemand die dus duidelijk dit soort dingen voor het eerst tegen komt ,als je het vertrouwen in de mens kwijt ben kan je dat niet zo makkelijk zoals jij sugereerd terug zetten,en iets toegeven aan je zelf is meschien wel het zwaarste gedeelte dat een persoon moet maken voor dat zij/hij verder kan gaan met het proses om die om switch te maken ,en dat is niet zo makkleijk als jij doet lijken om het ff terug te draaien ,dat jij nu 1maal in mama's schoot veilig ben op gegroeit zonder tegen slagen wil dit niet zeggen dat dit voor andere mensen ook zo is, ik wil niet zeggen dat jij geen niks heb mee gemaakt in je leven hoe hard en vuil mensen kunnen zijn en hoe ze een mes in je rug kunnen steken op een dus danige manier dat deze de rest van je leven schaden heeft toe gericht, dat het een heel bijzonder iemand moet zijn die die wond kan helen ,en als mensen zich dan veiliger voelen om meer te voelen voor hun hond is dat heel begrijpelijk ,het niet een houden van die het zelfde is ten zichte van mensen maar tis wel onveraarderlijk en niet ordelen.Senna1 schreef:Jammer dat je nu hetzelfde doet. Je gaat er maar vanuit dat mensen die het niet met jouw zienswijze eens zijn dus ook geen "karakter" hebben en dat ze alles is komen aanwaaien...honiahaka-kuckunniwi schreef:ik heb nooit gezegt dat het houden van een dier hetzelfde is als van een mens.
mol
Ik vind het knap dat je je gevoelens zo goed kunt uiten.
Had dit niet van je verwacht
- Mol
- Zeer actief
die keuze is niet altijd voor iedereen even zicht baar en daar moet je dan ook in dit soor gevallen niet al te makkelijk over denkenSenna1 schreef:Mol wat zeg je nu eigenlijk??v.d Lupinehof schreef:sorry hoor ,maar jij lult makelijk voor iemand die dus duidelijk dit soort dingen voor het eerst tegen komt ,als je het vertrouwen in de mens kwijt ben kan je dat niet zo makkelijk zoals jij sugereerd terug zetten,en iets toegeven aan je zelf is meschien wel het zwaarste gedeelte dat een persoon moet maken voor dat zij/hij verder kan gaan met het proses om die om switch te maken ,en dat is niet zo makkleijk als jij doet lijken om het ff terug te draaien ,dat jij nu 1maal in mama's schoot veilig ben op gegroeit zonder tegen slagen wil dit niet zeggen dat dit voor andere mensen ook zo is, ik wil niet zeggen dat jij geen niks heb mee gemaakt in je leven hoe hard en vuil mensen kunnen zijn en hoe ze een mes in je rug kunnen steken op een dus danige manier dat deze de rest van je leven schaden heeft toe gericht, dat het een heel bijzonder iemand moet zijn die die wond kan helen ,en als mensen zich dan veiliger voelen om meer te voelen voor hun hond is dat heel begrijpelijk ,het niet een houden van die het zelfde is ten zichte van mensen maar tis wel onveraarderlijk en niet ordelen.Senna1 schreef:
Jammer dat je nu hetzelfde doet. Je gaat er maar vanuit dat mensen die het niet met jouw zienswijze eens zijn dus ook geen "karakter" hebben en dat ze alles is komen aanwaaien...
mol
In één stuk zeg je dat ik veilig in moeders schoot ben opgegroeid en nooit iets heb meegemaakt en even verder zeg je weer dat je het niet weet en dan dat ik misschien ook wel eens teleurgesteld ben?
Ik doe het niet makkelijk lijken.. ik zeg je dus dat dat een keuze is... hoe je ermee omgaat. Ja je kan je afsluiten voor de rest van de mensheid en ja dan duurt het heel lang voor je wonden geheeld zijn. Maar dan kan een hond echt nog niet de menselijke band vervangen.
en je afsluiten is de makkleijkste weg en om dat het helen van die wonden daar door juist sneler gaat om dat er geen mens meer is die je kan raken, en die hond vervangt we zeker het gevoel van eenzaamheid ,en die hond veroodeel je niet zoals mensen doen, als ze denken dat ze het allemaal hebben uit gevonden.
mol
- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
Heel misschien zijn er ook mensen die niet altijd veroordelen?v.d Lupinehof schreef:die keuze is niet altijd voor iedereen even zicht baar en daar moet je dan ook in dit soor gevallen niet al te makkelijk over denkenSenna1 schreef:Mol wat zeg je nu eigenlijk??v.d Lupinehof schreef:sorry hoor ,maar jij lult makelijk voor iemand die dus duidelijk dit soort dingen voor het eerst tegen komt ,als je het vertrouwen in de mens kwijt ben kan je dat niet zo makkelijk zoals jij sugereerd terug zetten,en iets toegeven aan je zelf is meschien wel het zwaarste gedeelte dat een persoon moet maken voor dat zij/hij verder kan gaan met het proses om die om switch te maken ,en dat is niet zo makkleijk als jij doet lijken om het ff terug te draaien ,dat jij nu 1maal in mama's schoot veilig ben op gegroeit zonder tegen slagen wil dit niet zeggen dat dit voor andere mensen ook zo is, ik wil niet zeggen dat jij geen niks heb mee gemaakt in je leven hoe hard en vuil mensen kunnen zijn en hoe ze een mes in je rug kunnen steken op een dus danige manier dat deze de rest van je leven schaden heeft toe gericht, dat het een heel bijzonder iemand moet zijn die die wond kan helen ,en als mensen zich dan veiliger voelen om meer te voelen voor hun hond is dat heel begrijpelijk ,het niet een houden van die het zelfde is ten zichte van mensen maar tis wel onveraarderlijk en niet ordelen.Senna1 schreef:
mol
en je afsluiten is de makkleijkste weg en om dat het helen van die wonden daar door juist sneler gaat om dat er geen mens meer is die je kan raken, en die hond vervangt we zeker het gevoel van eenzaamheid ,en die hond veroodeel je niet zoals mensen doen, als ze denken dat ze het allemaal hebben uit gevonden.
mol
Afsluiten is de makkelijkste weg omdat je je dan niet meer kwetsbaar hoeft op te stellen... dat is een veilig gevoel maar zal je vertrouwen in de mensheid niet herstellen. Je zal zelfs nog kwetsbaarder worden. Ja je hond kan ervoor zorgen dat je je niet eenzaam voelt, maar zal nooit eenzelfde functie kunnen vervullen als het houden van mensen en de gelijkwaardige band die je daar me kan hebben. Commentaar is niet altijd slecht mol, soms kan je er ook wat mee....
- little-wolf
- Zeer actief
Senna1 schreef:Heel misschien zijn er ook mensen die niet altijd veroordelen?v.d Lupinehof schreef:die keuze is niet altijd voor iedereen even zicht baar en daar moet je dan ook in dit soor gevallen niet al te makkelijk over denkenSenna1 schreef:Mol wat zeg je nu eigenlijk??v.d Lupinehof schreef: sorry hoor ,maar jij lult makelijk voor iemand die dus duidelijk dit soort dingen voor het eerst tegen komt ,als je het vertrouwen in de mens kwijt ben kan je dat niet zo makkelijk zoals jij sugereerd terug zetten,en iets toegeven aan je zelf is meschien wel het zwaarste gedeelte dat een persoon moet maken voor dat zij/hij verder kan gaan met het proses om die om switch te maken ,en dat is niet zo makkleijk als jij doet lijken om het ff terug te draaien ,dat jij nu 1maal in mama's schoot veilig ben op gegroeit zonder tegen slagen wil dit niet zeggen dat dit voor andere mensen ook zo is, ik wil niet zeggen dat jij geen niks heb mee gemaakt in je leven hoe hard en vuil mensen kunnen zijn en hoe ze een mes in je rug kunnen steken op een dus danige manier dat deze de rest van je leven schaden heeft toe gericht, dat het een heel bijzonder iemand moet zijn die die wond kan helen ,en als mensen zich dan veiliger voelen om meer te voelen voor hun hond is dat heel begrijpelijk ,het niet een houden van die het zelfde is ten zichte van mensen maar tis wel onveraarderlijk en niet ordelen.
mol
mol
Afsluiten is de makkelijkste weg omdat je je dan niet meer kwetsbaar hoeft op te stellen... dat is een veilig gevoel maar zal je vertrouwen in de mensheid niet herstellen. Je zal zelfs nog kwetsbaarder worden. Ja je hond kan ervoor zorgen dat je je niet eenzaam voelt, maar zal nooit eenzelfde functie kunnen vervullen als het houden van mensen en de gelijkwaardige band die je daar me kan hebben. Commentaar is niet altijd slecht mol, soms kan je er ook wat mee....
lees je ook de andere dingen die er staan?
ik zei toch dat het idd niet hetzelfde is!
en als je verder leest, staat er dat ik er aan werk.
- Mol
- Zeer actief
sorry maar daar ben ik het dus niet mee eensSenna1 schreef:Heel misschien zijn er ook mensen die niet altijd veroordelen?v.d Lupinehof schreef:die keuze is niet altijd voor iedereen even zicht baar en daar moet je dan ook in dit soor gevallen niet al te makkelijk over denkenSenna1 schreef:Mol wat zeg je nu eigenlijk??v.d Lupinehof schreef: sorry hoor ,maar jij lult makelijk voor iemand die dus duidelijk dit soort dingen voor het eerst tegen komt ,als je het vertrouwen in de mens kwijt ben kan je dat niet zo makkelijk zoals jij sugereerd terug zetten,en iets toegeven aan je zelf is meschien wel het zwaarste gedeelte dat een persoon moet maken voor dat zij/hij verder kan gaan met het proses om die om switch te maken ,en dat is niet zo makkleijk als jij doet lijken om het ff terug te draaien ,dat jij nu 1maal in mama's schoot veilig ben op gegroeit zonder tegen slagen wil dit niet zeggen dat dit voor andere mensen ook zo is, ik wil niet zeggen dat jij geen niks heb mee gemaakt in je leven hoe hard en vuil mensen kunnen zijn en hoe ze een mes in je rug kunnen steken op een dus danige manier dat deze de rest van je leven schaden heeft toe gericht, dat het een heel bijzonder iemand moet zijn die die wond kan helen ,en als mensen zich dan veiliger voelen om meer te voelen voor hun hond is dat heel begrijpelijk ,het niet een houden van die het zelfde is ten zichte van mensen maar tis wel onveraarderlijk en niet ordelen.
mol
mol
ik ken heel wat mensen en die niet veroordelen inwat voor vorm dan ook zij heel ver te zoeken turlijk zijn ze er wel maar die zijn heel bijzonder, want bijna iederren veroodeeld wel iets omdat ze het niet kunnen begrijpen of te erg vinden of totaal niet weten hoe ze met iest over weg moeten gaan.
en kwetsbaarder worden door dat e de deur voor iedereen ze smoel dicht gooit nee dat denk ik niet ik denk zelf dat je eerder er nog harder van word ,cometaar word op een gegeven moment gewoon als slecht er varen of je he nou leuk vind of niet.
mol
- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik lees zeker ook de andere dingen en als jij goed gelezen hebt reageerde ik in dit geval op hetgeen mol schreef!honiahaka-kuckunniwi schreef:
lees je ook de andere dingen die er staan?
ik zei toch dat het idd niet hetzelfde is!
en als je verder leest, staat er dat ik er aan werk.
Mijn laatste commentaar aan jou was dat ik het jammer vind dat je het van hunnie laat afhangen hoe jij je opsteld.
- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ik leuk vind doet er in dit geval niet toe. Ik bedoelde er dus maar mee te zeggen dat als je je aflsuit je dus ook die mensen die je wel kunnen helpen buiten sluit en dat is jammer. Je krijgt een zure kijk op de wereld als je die deur maar dicht blijft gooien en ja je wordt er harder van maar of je leven daar ook zo veel plezieriger van wordt weet ik zo net nog niet. Hoe langer je die houding volhoudt hoe harder het zal zijn je ooit weer eens kwetsbaar op te stellen. Commentaar moet je met een korrel zout nemen in deze, ik bedoel dat sommige mensen ook iets zinnigs kunnen inbrengen in je situatie en je een andere kijk op sommige dingen kunnen geven....v.d Lupinehof schreef:
sorry maar daar ben ik het dus niet mee eens
ik ken heel wat mensen en die niet veroordelen inwat voor vorm dan ook zij heel ver te zoeken turlijk zijn ze er wel maar die zijn heel bijzonder, want bijna iederren veroodeeld wel iets omdat ze het niet kunnen begrijpen of te erg vinden of totaal niet weten hoe ze met iest over weg moeten gaan.
en kwetsbaarder worden door dat e de deur voor iedereen ze smoel dicht gooit nee dat denk ik niet ik denk zelf dat je eerder er nog harder van word ,cometaar word op een gegeven moment gewoon als slecht er varen of je he nou leuk vind of niet.
mol
- Mol
- Zeer actief
als mensen echt oprecht intresse in je hebben dan blijven deze toch wel proberen zo niet dan zijn deze mensen het aan kijken nog niet waardSenna1 schreef:Wat ik leuk vind doet er in dit geval niet toe. Ik bedoelde er dus maar mee te zeggen dat als je je aflsuit je dus ook die mensen die je wel kunnen helpen buiten sluit en dat is jammer. Je krijgt een zure kijk op de wereld als je die deur maar dicht blijft gooien en ja je wordt er harder van maar of je leven daar ook zo veel plezieriger van wordt weet ik zo net nog niet. Hoe langer je die houding volhoudt hoe harder het zal zijn je ooit weer eens kwetsbaar op te stellen. Commentaar moet je met een korrel zout nemen in deze, ik bedoel dat sommige mensen ook iets zinnigs kunnen inbrengen in je situatie en je een andere kijk op sommige dingen kunnen geven....v.d Lupinehof schreef:
mol
mol
- Lupo
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja, tot op zekere hoogte. Op een gegeven moment gaat dat over, het moet namelijk wel van twee kanten komen. Of je je weer kwetsbaar op kunt stellen is een tweede. Dat is niet een rationele keuze.v.d Lupinehof schreef:als mensen echt oprecht intresse in je hebben dan blijven deze toch wel proberen zo niet dan zijn deze mensen het aan kijken nog niet waardSenna1 schreef:Wat ik leuk vind doet er in dit geval niet toe. Ik bedoelde er dus maar mee te zeggen dat als je je aflsuit je dus ook die mensen die je wel kunnen helpen buiten sluit en dat is jammer. Je krijgt een zure kijk op de wereld als je die deur maar dicht blijft gooien en ja je wordt er harder van maar of je leven daar ook zo veel plezieriger van wordt weet ik zo net nog niet. Hoe langer je die houding volhoudt hoe harder het zal zijn je ooit weer eens kwetsbaar op te stellen. Commentaar moet je met een korrel zout nemen in deze, ik bedoel dat sommige mensen ook iets zinnigs kunnen inbrengen in je situatie en je een andere kijk op sommige dingen kunnen geven....v.d Lupinehof schreef:
mol
mol
- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat is ook weer de makkelijkste weg, hopen op het doorzettingsvermogen van een ander...maar goed, als je geluk moet afhangen van hoe goed een ander z'n best doet...v.d Lupinehof schreef:als mensen echt oprecht intresse in je hebben dan blijven deze toch wel proberen zo niet dan zijn deze mensen het aan kijken nog niet waardSenna1 schreef:Wat ik leuk vind doet er in dit geval niet toe. Ik bedoelde er dus maar mee te zeggen dat als je je aflsuit je dus ook die mensen die je wel kunnen helpen buiten sluit en dat is jammer. Je krijgt een zure kijk op de wereld als je die deur maar dicht blijft gooien en ja je wordt er harder van maar of je leven daar ook zo veel plezieriger van wordt weet ik zo net nog niet. Hoe langer je die houding volhoudt hoe harder het zal zijn je ooit weer eens kwetsbaar op te stellen. Commentaar moet je met een korrel zout nemen in deze, ik bedoel dat sommige mensen ook iets zinnigs kunnen inbrengen in je situatie en je een andere kijk op sommige dingen kunnen geven....v.d Lupinehof schreef:
mol
mol
- Mol
- Zeer actief
sorry hoor maar nu geef je blijk dat jij dus nooit echt maar dan ook ECHT genaait ben zonder vazalineSenna1 schreef:Ja dat is ook weer de makkelijkste weg, hopen op het doorzettingsvermogen van een ander...maar goed, als je geluk moet afhangen van hoe goed een ander z'n best doet...v.d Lupinehof schreef:als mensen echt oprecht intresse in je hebben dan blijven deze toch wel proberen zo niet dan zijn deze mensen het aan kijken nog niet waardSenna1 schreef:Wat ik leuk vind doet er in dit geval niet toe. Ik bedoelde er dus maar mee te zeggen dat als je je aflsuit je dus ook die mensen die je wel kunnen helpen buiten sluit en dat is jammer. Je krijgt een zure kijk op de wereld als je die deur maar dicht blijft gooien en ja je wordt er harder van maar of je leven daar ook zo veel plezieriger van wordt weet ik zo net nog niet. Hoe langer je die houding volhoudt hoe harder het zal zijn je ooit weer eens kwetsbaar op te stellen. Commentaar moet je met een korrel zout nemen in deze, ik bedoel dat sommige mensen ook iets zinnigs kunnen inbrengen in je situatie en je een andere kijk op sommige dingen kunnen geven....v.d Lupinehof schreef:
mol
mol
mol
- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat mag jij denken mol, geeft ook niet...v.d Lupinehof schreef:sorry hoor maar nu geef je blijk dat jij dus nooit echt maar dan ook ECHT genaait ben zonder vazalineSenna1 schreef:Ja dat is ook weer de makkelijkste weg, hopen op het doorzettingsvermogen van een ander...maar goed, als je geluk moet afhangen van hoe goed een ander z'n best doet...v.d Lupinehof schreef:als mensen echt oprecht intresse in je hebben dan blijven deze toch wel proberen zo niet dan zijn deze mensen het aan kijken nog niet waardSenna1 schreef: Wat ik leuk vind doet er in dit geval niet toe. Ik bedoelde er dus maar mee te zeggen dat als je je aflsuit je dus ook die mensen die je wel kunnen helpen buiten sluit en dat is jammer. Je krijgt een zure kijk op de wereld als je die deur maar dicht blijft gooien en ja je wordt er harder van maar of je leven daar ook zo veel plezieriger van wordt weet ik zo net nog niet. Hoe langer je die houding volhoudt hoe harder het zal zijn je ooit weer eens kwetsbaar op te stellen. Commentaar moet je met een korrel zout nemen in deze, ik bedoel dat sommige mensen ook iets zinnigs kunnen inbrengen in je situatie en je een andere kijk op sommige dingen kunnen geven....
mol
mol
Het zegt alleen heel veel als je je gedrag laat afhangen van- en je leven laat sturen door wat anderen wel of niet doen.
- Mol
- Zeer actief
,wat ik daar me bedoel is dat er ook mensen zijn die je echt op hun ziel zijn getrapt en het niet zien zitten om zich open te stellen voor een ander omdat ze niet nog eens gekwetst willen worden op zo dus danige manierSenna1 schreef:Dat mag jij denken mol, geeft ook niet...v.d Lupinehof schreef:sorry hoor maar nu geef je blijk dat jij dus nooit echt maar dan ook ECHT genaait ben zonder vazalineSenna1 schreef:Ja dat is ook weer de makkelijkste weg, hopen op het doorzettingsvermogen van een ander...maar goed, als je geluk moet afhangen van hoe goed een ander z'n best doet...v.d Lupinehof schreef: als mensen echt oprecht intresse in je hebben dan blijven deze toch wel proberen zo niet dan zijn deze mensen het aan kijken nog niet waard
mol
mol
Het zegt alleen heel veel als je je gedrag laat afhangen van- en je leven laat sturen door wat anderen wel of niet doen.
dat het hun ziel en zaligheid heeft gekost.
en mensen met een istelling van oke ik kijk of ik die deur open krijg nee nou bekijk het maar, nou dat soort mesnen zijn dus de geen waar deze persoon dus niet op zit te wachten maar op de mensen die eerst door het sleutel gat zitten de kijken en zo probeten contact te krijgen deze mensen zijn goud waard en de rest moet gewoon een deur verder gaan.
mol
- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus sla je niet altijd de deur keihard dicht? en dat zei je namelijk wel!v.d Lupinehof schreef: ,wat ik daar me bedoel is dat er ook mensen zijn die je echt op hun ziel zijn getrapt en het niet zien zitten om zich open te stellen voor een ander omdat ze niet nog eens gekwetst willen worden op zo dus danige manier
en mensen met een istelling van oke ik kijk of ik die deur open krijg nee nou bekijk het maar, nou dat soort mesnen zijn dus de geen waar deze persoon dus niet op zit te wachten maar op de mensen die eerst door het sleutel gat zitten de kijken en zo probeten contact te krijgen deze mensen zijn goud waard en de rest moet gewoon een deur verder gaan.
mol
Ik zeg ook niet dat je niet voorzichtig moet zijn, natuurlijk moet dat wel. Maar je absoluut afsluiten en iedereen de deur wijzen tenzij ze een engelen geduld hebben is een scenario om ook de goede misschien weg te jagen.
maar goed, tijd doet wonderen!
-
joe
- Zeer actief
Ze blijven niet eeuwig proberen, maar als ze idd echt oprecht je vrienden zijn blijven ze wel wachten;v.d Lupinehof schreef: als mensen echt oprecht intresse in je hebben dan blijven deze toch wel proberen zo niet dan zijn deze mensen het aan kijken nog niet waard
mol
Totdat jij zover bent dat je je meer openstelt. Wanneer dat is, zal de tijd leren.
Ik kan wel begrijpen dat als je keer op keer teleurgesteld bent in je medemens, dat je er even niets van moet hebben en even lekker met je hond door het leven gaat! Die "naait" je tenminste nooit, zeker weten!
Maar geloof me, dat er echt mensen zijn, die het beste met je voor hebben en die te vertrouwen zijn. Ze zijn alleen dun gezaaid.
Je loopt dus meer kans tegen het "verkeerd" soort mensen aan te lopen. Begrijpelijk dat je nu even dat risico niet wilt lopen.
- Mol
- Zeer actief
die deur is gewoon pertinent dicht, die gaat niet eens open het is voor dit soort mesnen sleutel gat werk en dan nog veel al van de koude kermis thuis komen, maar elke keer op nieuw proberen dat is het geen wat deze soort mensen zo bijzonder maakt ze hebben gedult en veroordelen niet als die deur op een kiertje komt dat hij weer eenrottrap dicht krijgt ,maar weer beginen aan het sleutel gat, en ze krijgen die deur echt wel meer dan 10 keer voor hun kop hoor maar geven niet op , want deze mense verwachten niks terug ze doen het oprecht en zonder eenige verwachting terugSenna1 schreef:Dus sla je niet altijd de deur keihard dicht? en dat zei je namelijk wel!v.d Lupinehof schreef: ,wat ik daar me bedoel is dat er ook mensen zijn die je echt op hun ziel zijn getrapt en het niet zien zitten om zich open te stellen voor een ander omdat ze niet nog eens gekwetst willen worden op zo dus danige manier
mol
Ik zeg ook niet dat je niet voorzichtig moet zijn, natuurlijk moet dat wel. Maar je absoluut afsluiten en iedereen de deur wijzen tenzij ze een engelen geduld hebben is een scenario om ook de goede misschien weg te jagen.
mol
-
joe
- Zeer actief
Mol, wat ik niet begrijp is dat je soms ontzettend grof tegen anderen mensen kunt zijn. Je kwetst ze dan.v.d Lupinehof schreef:die deur is gewoon pertinent dicht, die gaat niet eens open het is voor dit soort mesnen sleutel gat werk en dan nog veel al van de koude kermis thuis komen, maar elke keer op nieuw proberen dat is het geen wat deze soort mensen zo bijzonder maakt ze hebben gedult en veroordelen niet als die deur op een kiertje komt dat hij weer eenrottrap dicht krijgt ,maar weer beginen aan het sleutel gat, en ze krijgen die deur echt wel meer dan 10 keer voor hun kop hoor maar geven niet op , want deze mense verwachten niks terug ze doen het oprecht en zonder eenige verwachting terugSenna1 schreef:Dus sla je niet altijd de deur keihard dicht? en dat zei je namelijk wel!v.d Lupinehof schreef: ,wat ik daar me bedoel is dat er ook mensen zijn die je echt op hun ziel zijn getrapt en het niet zien zitten om zich open te stellen voor een ander omdat ze niet nog eens gekwetst willen worden op zo dus danige manier
mol
mol
Jij wilt niet gekwetst worden, dus waarom doe je het zelf dan ook??
Kan me voorstellen dat deze houding niet bepaald het soort reacties oproept die je wilt,
maar waarschijnlijk de reacties die je verwacht (dus toch wilt????)
- Mol
- Zeer actief
ja zo kan je het ook wel zeggen jajoe schreef:Ze blijven niet eeuwig proberen, maar als ze idd echt oprecht je vrienden zijn blijven ze wel wachten;v.d Lupinehof schreef: als mensen echt oprecht intresse in je hebben dan blijven deze toch wel proberen zo niet dan zijn deze mensen het aan kijken nog niet waard
mol
Totdat jij zover bent dat je je meer openstelt. Wanneer dat is, zal de tijd leren.
Ik kan wel begrijpen dat als je keer op keer teleurgesteld bent in je medemens, dat je er even niets van moet hebben en even lekker met je hond door het leven gaat! Die "naait" je tenminste nooit, zeker weten!
Maar geloof me, dat er echt mensen zijn, die het beste met je voor hebben en die te vertrouwen zijn. Ze zijn alleen dun gezaaid.
Je loopt dus meer kans tegen het "verkeerd" soort mensen aan te lopen. Begrijpelijk dat je nu even dat risico niet wilt lopen.
mol
- Niekie
- Zeer actief
Het zijn echt niet altijd keuzes die je maakt, dit kan voor sommige mensen misschien wel heel kwetsend overkomen. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemand zóveel mee heeft gemaakt, zo aan de grond zat dat diegene zo'n enorme muur om zich heen gebouwd heeft....dat is een natuurlijk mechanisme van de mens; zelfbescherming. Je wilt wel mensen toelaten, maar je KUNT het niet meer. Je weet niet hoe, je bent zó gekwetst en je hebt zoveel pijn en verdriet gehad dat je je af hebt gesloten. Je kwetsbaar opstellen lukt dan simpelweg niet meer. Dat is geen keuze die je maakt hoor, echt niet.Senna1 schreef:Jammer dat je nu hetzelfde doet. Je gaat er maar vanuit dat mensen die het niet met jouw zienswijze eens zijn dus ook geen "karakter" hebben en dat ze alles is komen aanwaaien...honiahaka-kuckunniwi schreef:ik heb nooit gezegt dat het houden van een dier hetzelfde is als van een mens.
Dus ik kan me Mol z'n reactie wel enigszins voorstellen....makkelijk praten. Keuzes. Niks keuzes, sommige keuzes worden voor jou gemaakt.
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

- Lisa
- Zeer actief
Dan heb je m.i. meestal nog de keuze hoe je daar mee omgaat als die keuzes voor je gemaakt worden. En als je je veiliger voelt ergens mee door niemand in je leven te laten, prima natuurlijk als je dat wilt. Maar de deur voor iedereen gesloten laten want "dan kan ik niet meer gekwetst worden" is ook een keuze. En keuze is niet altijd in die zin van dat je het zelf of voor jezelf misschien een positieve keuze vindt, maar wel dat je daarvoor dus kiest ook al is dat omdat je niet meer weet hoe het anders moet en niemand in je leven wilt laten die het je wil "leren". Hmz nogal verwarrend geloof ik hoe ik het omschrijf, maar volgens mij wordt hier keuze opgevat als dat het altijd maar positief moet zijn als je keuze maakt.Niekie schreef: Het zijn echt niet altijd keuzes die je maakt, dit kan voor sommige mensen misschien wel heel kwetsend overkomen. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemand zóveel mee heeft gemaakt, zo aan de grond zat dat diegene zo'n enorme muur om zich heen gebouwd heeft....dat is een natuurlijk mechanisme van de mens; zelfbescherming. Je wilt wel mensen toelaten, maar je KUNT het niet meer. Je weet niet hoe, je bent zó gekwetst en je hebt zoveel pijn en verdriet gehad dat je je af hebt gesloten. Je kwetsbaar opstellen lukt dan simpelweg niet meer. Dat is geen keuze die je maakt hoor, echt niet.
Dus ik kan me Mol z'n reactie wel enigszins voorstellen....makkelijk praten. Keuzes. Niks keuzes, sommige keuzes worden voor jou gemaakt.
Groetjes Lisa
- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
zucht, nog een keer dan:Niekie schreef:Het zijn echt niet altijd keuzes die je maakt, dit kan voor sommige mensen misschien wel heel kwetsend overkomen. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemand zóveel mee heeft gemaakt, zo aan de grond zat dat diegene zo'n enorme muur om zich heen gebouwd heeft....dat is een natuurlijk mechanisme van de mens; zelfbescherming. Je wilt wel mensen toelaten, maar je KUNT het niet meer. Je weet niet hoe, je bent zó gekwetst en je hebt zoveel pijn en verdriet gehad dat je je af hebt gesloten. Je kwetsbaar opstellen lukt dan simpelweg niet meer. Dat is geen keuze die je maakt hoor, echt niet.Senna1 schreef:Jammer dat je nu hetzelfde doet. Je gaat er maar vanuit dat mensen die het niet met jouw zienswijze eens zijn dus ook geen "karakter" hebben en dat ze alles is komen aanwaaien...honiahaka-kuckunniwi schreef:ik heb nooit gezegt dat het houden van een dier hetzelfde is als van een mens.
Nee ik heb niet makkelijk praten, en nee het is niet makkelijk en ja het is erg vervelend als je gekrenkt bent tot in je ziel. Maar: Je hebt keuzes!! altijd!
Je kunt er voor kiezen je nooit meer kwetsbaar op te stellen en jezelf af te sluiten voor de buitenwereld of...
je kiest ervoor het te proberen. Lukt het de eerste keer niet? niks aan de hand.. en ja misschien gaat daar heel lang overheen maar je hebt ervoor gekozen het te proberen. Dat is iets heel anders dan je bewust af sluiten voor mensen en te zwelgen in je verdriet en zelfmedelijden. Daar zeg ik ook weer niet mee dat dat fout is, dat is best goed op z'n tijd. Maar het zijn nu eenmaal keuzes of je dat nu leuk vind of niet!
- Niekie
- Zeer actief
Iemand KIEST daar niet bewust voor. Dat overkomt iemand. Iemand KAN niet anders, door alles wat hij mee heeft gemaakt. Onbewust sluit je je volledig af. Daar kies je niet voor.Lisa schreef:Dan heb je m.i. meestal nog de keuze hoe je daar mee omgaat als die keuzes voor je gemaakt worden. En als je je veiliger voelt ergens mee door niemand in je leven te laten, prima natuurlijk als je dat wilt. Maar de deur voor iedereen gesloten laten want "dan kan ik niet meer gekwetst worden" is ook een keuze. En keuze is niet altijd in die zin van dat je het zelf of voor jezelf misschien een positieve keuze vindt, maar wel dat je daarvoor dus kiest ook al is dat omdat je niet meer weet hoe het anders moet en niemand in je leven wilt laten die het je wil "leren". Hmz nogal verwarrend geloof ik hoe ik het omschrijf, maar volgens mij wordt hier keuze opgevat als dat het altijd maar positief moet zijn als je keuze maakt.Niekie schreef: Het zijn echt niet altijd keuzes die je maakt, dit kan voor sommige mensen misschien wel heel kwetsend overkomen. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemand zóveel mee heeft gemaakt, zo aan de grond zat dat diegene zo'n enorme muur om zich heen gebouwd heeft....dat is een natuurlijk mechanisme van de mens; zelfbescherming. Je wilt wel mensen toelaten, maar je KUNT het niet meer. Je weet niet hoe, je bent zó gekwetst en je hebt zoveel pijn en verdriet gehad dat je je af hebt gesloten. Je kwetsbaar opstellen lukt dan simpelweg niet meer. Dat is geen keuze die je maakt hoor, echt niet.
Groetjes Anique

- Niekie
- Zeer actief
Ik ben het daar niet mee eens. Het is geen keuze die iemand maakt. Het gebeurt, onbewust sluit iemand zich helemaal af. En dan kun je inderdaad wel de keuze maken dat je het WILT veranderen, maar door alles wat je hebt meegemaakt maakt jouw afweermechanisme de keuze om een muur op te trekken. Was het maar zo makkelijk, dat je altijd een keuze hebt. Je hebt inderdaad altijd de keuze om iets te willen veranderen. Maar je hebt lang niet altijd de keuze, de kracht om dit ook te laten lukken.Senna1 schreef:zucht, nog een keer dan:Niekie schreef:Het zijn echt niet altijd keuzes die je maakt, dit kan voor sommige mensen misschien wel heel kwetsend overkomen. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemand zóveel mee heeft gemaakt, zo aan de grond zat dat diegene zo'n enorme muur om zich heen gebouwd heeft....dat is een natuurlijk mechanisme van de mens; zelfbescherming. Je wilt wel mensen toelaten, maar je KUNT het niet meer. Je weet niet hoe, je bent zó gekwetst en je hebt zoveel pijn en verdriet gehad dat je je af hebt gesloten. Je kwetsbaar opstellen lukt dan simpelweg niet meer. Dat is geen keuze die je maakt hoor, echt niet.Senna1 schreef:Jammer dat je nu hetzelfde doet. Je gaat er maar vanuit dat mensen die het niet met jouw zienswijze eens zijn dus ook geen "karakter" hebben en dat ze alles is komen aanwaaien...honiahaka-kuckunniwi schreef:ik heb nooit gezegt dat het houden van een dier hetzelfde is als van een mens.
Nee ik heb niet makkelijk praten, en nee het is niet makkelijk en ja het is erg vervelend als je gekrenkt bent tot in je ziel. Maar: Je hebt keuzes!! altijd!
Je kunt er voor kiezen je nooit meer kwetsbaar op te stellen en jezelf af te sluiten voor de buitenwereld of...
je kiest ervoor het te proberen. Lukt het de eerste keer niet? niks aan de hand.. en ja misschien gaat daar heel lang overheen maar je hebt ervoor gekozen het te proberen. Dat is iets heel anders dan je bewust af sluiten voor mensen en te zwelgen in je verdriet en zelfmedelijden. Daar zeg ik ook weer niet mee dat dat fout is, dat is best goed op z'n tijd. Maar het zijn nu eenmaal keuzes of je dat nu leuk vind of niet!
Groetjes Anique

- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
je afweer mechanisme maakt geen keuze, die maak jij!Niekie schreef: Ik ben het daar niet mee eens. Het is geen keuze die iemand maakt. Het gebeurt, onbewust sluit iemand zich helemaal af. En dan kun je inderdaad wel de keuze maken dat je het WILT veranderen, maar door alles wat je hebt meegemaakt maakt jouw afweermechanisme de keuze om een muur op te trekken. Was het maar zo makkelijk, dat je altijd een keuze hebt. Je hebt inderdaad altijd de keuze om iets te willen veranderen. Maar je hebt lang niet altijd de keuze, de kracht om dit ook te laten lukken.
en zoals ik al schreef: als je de keuze maakt dit te willen veranderen ben je op de goede weg... ik zeg niet dat dit binnen 3 minuten kan!
- Lisa
- Zeer actief
Iemand KIEST daar niet bewust voor. Dat overkomt iemand. Iemand KAN niet anders, door alles wat hij mee heeft gemaakt. Onbewust sluit je je volledig af. Daar kies je niet voor.[/quote]Niekie schreef: Dan heb je m.i. meestal nog de keuze hoe je daar mee omgaat als die keuzes voor je gemaakt worden. En als je je veiliger voelt ergens mee door niemand in je leven te laten, prima natuurlijk als je dat wilt. Maar de deur voor iedereen gesloten laten want "dan kan ik niet meer gekwetst worden" is ook een keuze. En keuze is niet altijd in die zin van dat je het zelf of voor jezelf misschien een positieve keuze vindt, maar wel dat je daarvoor dus kiest ook al is dat omdat je niet meer weet hoe het anders moet en niemand in je leven wilt laten die het je wil "leren". Hmz nogal verwarrend geloof ik hoe ik het omschrijf, maar volgens mij wordt hier keuze opgevat als dat het altijd maar positief moet zijn als je keuze maakt.
Waarom is de een helemaal stuk na een gebeurtenis en kan een ander het leven uiteindelijk weer oppakken na exact dezelfde ingrijpende gebeurtenis? Iemand kan die keuze dan maken van nu heeft het lang genoeg mijn leven beheerst, ik kies ervoor er wat aan te doen om er anders mee om te gaan en verder te gaan met mijn leven en het niet zo te laten beheersen als het nu doet. En net zoals Danny ook schrijft in zijn posting, dat is niet in 3 minuten gebeurd natuurlijk.
Groetjes Lisa
- little-wolf
- Zeer actief
Waarom is de een helemaal stuk na een gebeurtenis en kan een ander het leven uiteindelijk weer oppakken na exact dezelfde ingrijpende gebeurtenis? Iemand kan die keuze dan maken van nu heeft het lang genoeg mijn leven beheerst, ik kies ervoor er wat aan te doen om er anders mee om te gaan en verder te gaan met mijn leven en het niet zo te laten beheersen als het nu doet. En net zoals Danny ook schrijft in zijn posting, dat is niet in 3 minuten gebeurd natuurlijk.[/quote]Lisa schreef:Iemand KIEST daar niet bewust voor. Dat overkomt iemand. Iemand KAN niet anders, door alles wat hij mee heeft gemaakt. Onbewust sluit je je volledig af. Daar kies je niet voor.Niekie schreef: Dan heb je m.i. meestal nog de keuze hoe je daar mee omgaat als die keuzes voor je gemaakt worden. En als je je veiliger voelt ergens mee door niemand in je leven te laten, prima natuurlijk als je dat wilt. Maar de deur voor iedereen gesloten laten want "dan kan ik niet meer gekwetst worden" is ook een keuze. En keuze is niet altijd in die zin van dat je het zelf of voor jezelf misschien een positieve keuze vindt, maar wel dat je daarvoor dus kiest ook al is dat omdat je niet meer weet hoe het anders moet en niemand in je leven wilt laten die het je wil "leren". Hmz nogal verwarrend geloof ik hoe ik het omschrijf, maar volgens mij wordt hier keuze opgevat als dat het altijd maar positief moet zijn als je keuze maakt.
de 1 is stuk na een gebeurtenis omdatie misschien al het 1 en ander heeft meegemaakt?
misschien wel emotioneler is?
het minder snel verwerkt?
was het allemaal maar zo makkelijk. kon je maar in je vingers knippen, en je was zoals je wezen wilt. dan had ik het allang gedaan.
maarja. jammer genoeg werkt het niet zo.
en gaan we door met zoeken wat wel helpt op langer termijn.