Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

buitenlandse stichtingen allemaal weldoeners?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: buitenlandse stichtingen allemaal weldoeners?

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

:80: Je maakt het nu zelf wel heel erg bont , en dan verbaasd zijn als je daarop afgerekent word en niet mee mag lullen. :hmmm: Laat ik nu gedacht hebben dat je een ware hondenliefhebber was met visie en .........ben zo geschokt dat ik niet op het woord kan komen. :jank:
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
remarelo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door remarelo »

*Wolf* schreef:
remarelo schreef:Persoonlijk zou ik pas een 'zielige' hond uit het buitenland nemen als alle zielige honden in Nederland 'op' zijn.
En hoeveel Nederlandse zielige honden heb jij al opgenomen in je leven?
Eén, om precies te zijn. Helaas ondertussen overleden. Veel medische ellende mee gehad, maar toch nooit willen missen!
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Tineke schreef:
Nanna schreef:
pioenroos schreef:
Asiels die geen kansrijke Nederlandse honden meer aannemen omdat ze vol zitten met buitenlanders heb ik nog nooit van gehoord. Wel dat ze een stop hebben op het aantal exemplaren van 1 type hond. Domweg omdat die honden al zo lang zitten en je nimmer 10 stuks van 1 soort hond binnen korte tijd uit 1 asiel geplaatst krijgt. Kunnen ze beter via een andere weg geplaatst worden. Of idd, inslapen.
Uiteindelijk zullen we, als dat hier zo doorgaat, ook wel Amerikaanse toestanden krijgen. Dus dat we voor afgestane vechthondtypes een zero tolerance beleid krijgen. Dat wil zeggen dat ze dezelfde dag dat ze door hun baas afgestaan zijn ingeslapen worden. Agressieve hond? Spuit erin. Dat zal denk ik ook wel een soort van barriėre opwerpen want nu betekent het dat als je Tyson na het verscheuren van buuf d'r maltezer het asiel brengt hij diezelfde avond ook al dood is ook.
Als je de achtervang van een asiel op die manier wegneemt denken mensen misschien eerst eens wat meer na voordat ze aan een stoeruh hond beginnen.
En tegelijk blijft er meer ruimte over voor honden waar wel vraag naar is.
Je kunt echt niet direct terecht met je hond bij ene asiel hoor ,vaak zijn er wachtlijsten dus met die direct paraat staande achtervang valt het wel mee , zeker voor moeilijk plaatsbare honden.
Dan dump je 'm gewoon op straat. Wordt ie gratis en voor niks opgehaald door de dierenambu, twee weken opgevangen in het asiel en daarna ter plaatsing aangeboden als zijnde 'vondeling'.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
remarelo
Vaste gebruiker

laeken schreef:Ga nou niet teveel aandacht aan wawa-Wilders besteden. Denk dat de betreffende persoon veel keft maar waarschijnlijk broodfok hondjes heeft.
Hahahaha, ga je nou echt de Wilders troef trekken? Misschien kun je beter een INHOUDELIJKE discussie voeren. Ik gaf alleen mijn mening, maar helaas mag je in Nederland geen afwijkende mening hebben, of in ieder geval niet op dit forum, blijkbaar.

O ja, en de broodfok troef, ook erg intelligent.

Ik lees regelmatig berichten op dit forum, maar het lijkt wel alsof elke minuscuul afwijkende mening meteen snoeihard wordt afgestraft met domme, idiote en snerende opmerkingen. Ik zal er maar niet verder op reageren. Ik zal meer reageren op de diverse inhoudelijke opmerkingen die ik op mijn reactie heb gehad. Ik kan het er niet mee eens zijn, maar ik respecteer de mening van een ander WEL.
remarelo
Vaste gebruiker

Tamara/Bayko schreef:
Dan dump je 'm gewoon op straat. Wordt ie gratis en voor niks opgehaald door de dierenambu, twee weken opgevangen in het asiel en daarna ter plaatsing aangeboden als zijnde 'vondeling'.
Helaas is dat maar al te vaak de praktijk.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

remarelo schreef:
Ik lees regelmatig berichten op dit forum, maar het lijkt wel alsof elke minuscuul afwijkende mening meteen snoeihard wordt afgestraft met domme, idiote en snerende opmerkingen. Ik zal er maar niet verder op reageren. Ik zal meer reageren op de diverse inhoudelijke opmerkingen die ik op mijn reactie heb gehad. Ik kan het er niet mee eens zijn, maar ik respecteer de mening van een ander WEL.

:mrgreen: Respect joh.
remarelo
Vaste gebruiker

dagmar88 schreef:
remarelo schreef:

:mrgreen: Respect joh.
Het ging mij niet om de normale mening van een ander, dat respecteer ik. Maar om mij een wilders-aanhanger of een broodfokker of broodfokproduct-eigenaar te noemen zonder mij te kennen ging mij even te ver. Dat was puur bedoeld om me uit de tent te lokken of om mij de mond te snoeren. Misschien heb ik me wel uit de tent laten lokken, maar ik laat me niet de mond snoeren.
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
remarelo schreef:

:mrgreen: Respect joh.[/quote
Word er week van als mensen nader tot elkaar komen. :jank: :mann:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

remarelo schreef:Persoonlijk zou ik pas een 'zielige' hond uit het buitenland nemen als alle zielige honden in Nederland 'op' zijn.
Hoe rijm je dat dan met je fokkerspraktijken? Hebben de door jou gefokte honden dan weer voorrang op de Nederlandse asielhonden?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
bouvierpoedel
Zeer actief

Rataplan schreef:
Hoe rijm je dat dan met je fokkerspraktijken? Hebben de door jou gefokte honden dan weer voorrang op de Nederlandse asielhonden?[/quote
Misschien iets van eerst eigen straatje schoonvegen .En zoiets als eerst je buuf helpen ipv een vreemde 2000 km verderop.?
Of eerst eens kijken in eigen land ipv 1 of ander postorder bruidje. Je hoeft het niet zo moeilijk te maken hoor en niet gelijk ergens tegen te zijn als je voor wat anders kiest. :19:
remarelo
Vaste gebruiker

Rataplan schreef:
Hoe rijm je dat dan met je fokkerspraktijken? Hebben de door jou gefokte honden dan weer voorrang op de Nederlandse asielhonden?
Mijn fokkerspraktijken? Jeetje wat klinkt dat negatief, alsof dat een vies iets is. Ik gaf alleen de mening dat ik, als ik geen 'verse' pup neem, liever een hond uit het eigen land heb dan een buitenlandse hond. En de reden daarvoor is dat ik vind dat onze eigen asiels ook honden heeft die een fijne huisgenoot kunnen zijn.

En mijn gefokte honden hebben geen voorrang hoor. Sommige mensen willen een pup van een fokker, anderen gaan naar een asiel, weer anderen halen ze uit het buitenland. Voor elk wat wils. Nogmaals, ik respecteer dat een ander een andere mening heeft, maar persoonlijk (ik blijf het herhalen) kies ik niet voor een opvanghond uit het buitenland. Ik heb ooit een asielhond genomen en dat beviel prima, maar ondertussen ben ik nu eenmaal een ander pad ingeslagen. Misschien neem ik ooit nog eens een nieuwe asielhond, als ik met pensioen ben :-)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

remarelo schreef:
Rataplan schreef:
Mijn fokkerspraktijken? Jeetje wat klinkt dat negatief, alsof dat een vies iets is. Ik gaf alleen de mening dat ik, als ik geen 'verse' pup neem, liever een hond uit het eigen land heb dan een buitenlandse hond. En de reden daarvoor is dat ik vind dat onze eigen asiels ook honden heeft die een fijne huisgenoot kunnen zijn.

En mijn gefokte honden hebben geen voorrang hoor. Sommige mensen willen een pup van een fokker, anderen gaan naar een asiel, weer anderen halen ze uit het buitenland. Voor elk wat wils. Nogmaals, ik respecteer dat een ander een andere mening heeft, maar persoonlijk (ik blijf het herhalen) kies ik niet voor een opvanghond uit het buitenland. Ik heb ooit een asielhond genomen en dat beviel prima, maar ondertussen ben ik nu eenmaal een ander pad ingeslagen. Misschien neem ik ooit nog eens een nieuwe asielhond, als ik met pensioen ben :-)
dat kan ook makkelijk als de asiels vol zitten met het soort hond dat jij zoekt, maar ik betwijfel of je hetzelfde zou vinden als je een herplaats mechelaar wil hebben en in de asiels alleen maltesers en yorken vindt en de sporadische mechelaar al weg is voordat je ook maar kunt reageren.
denk dat de aanschaf van een mechel uit het buitenland, waar ze wel overvloedig aanwezig zijn, dan toch een stuk aantrekkelijker dan wel begrijpelijker wordt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
boemel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door boemel »

ik moest nog net niet over mijn nek na het lezen van een reeks reacties. Ik ben daarom ook maar gestopt om verder te lezen.
Ik vind het spijtig dat men hardnekkig blijft bezig houden met persoonlijke aanvallen, verwijtingen over en weer , vooroordelen over mensen terwijl men elkaar niet kent!
Het ergste vind ik dat er nog niets over ingegrepen wordt ook.
Sommigen zoals wolf blijven alleen maar schoppen en stoere taal uitslaan en dit figuur denkt mij nog te kennen om met zijn of haar vooroordelen naar mij toe uit te braken ?????
Ik ga deze topic niet meer lezen dus ga er verder niet meer op in. Voor de mensen die er blijkbaar op geilen om te schelden, verwijten te maken en denken in te vullen hoe iemand is , ga gerust jullie gang!!
Blijkbaar is een normale discussie hier niet mogelijk en wordt dit allemaal toegestaan.
Veel plezier verder !
dagmar88
Zeer actief

boemel schreef: Blijkbaar is een normale discussie hier niet mogelijk en wordt dit allemaal toegestaan.
Veel plezier verder !
Blijkbaar hebben we nummertje 7634 met minder dan 30 berichten die precies weet hoe het zit en het anders wil.
Inderdaad, hier wordt nauwelijks gemodereerd gelukkig.

Even komen vertellen dat je er van kotst is trouwens wel een aardige manier van discussiëren?
remarelo
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:dat kan ook makkelijk als de asiels vol zitten met het soort hond dat jij zoekt, maar ik betwijfel of je hetzelfde zou vinden als je een herplaats mechelaar wil hebben en in de asiels alleen maltesers en yorken vindt en de sporadische mechelaar al weg is voordat je ook maar kunt reageren.
denk dat de aanschaf van een mechel uit het buitenland, waar ze wel overvloedig aanwezig zijn, dan toch een stuk aantrekkelijker dan wel begrijpelijker wordt.
Dat is het mooie van elkaars mening respecteren: verschillende reacties hebben mij getoond dat er door gebrek aan het ras wat je wil in de Nederlandse asiels en (goede) andere opvanghuizen, je zou kunnen overgaan tot een kijkje in het buitenland. persoonlijk zou ik dan toch voor een pup gaan (als ik perse een bepaald ras wil) en dan dus niet een asielhond nemen. Of ik zou proberen geduld te hebben en wachten tot het ras WEL voorbijkomt in een asiel.

Ik heb overigens meerdere redenen om huiverig te zijn voor buitenlandse honden. Niet alleen vind ik dat onze eigen asiels vol genoeg zitten en dus best een hond voor mij zouden kunnen hebben. Ook zie je toch vaak teveel dat bepaalde mensen en instanties de 'hondwens' misbruiken om snel veel geld te verdienen. Uiteraard zijn er goede instanties, dat weet ik ook wel. Maar teveel instanties bieden honden aan die zo slecht er aan toe zijn, dat veel mensen zwichten en toch weer de handel voeden door zo'n hond te nemen om de hond die ze zien, te redden.

Daarom ben ik ook een groot voorstander van één internationaal orgaan, dat gecontroleerd en onder strikte regels opereert. Daarmee voorkom je niet alles, maar als je dat doet en de rest verbiedt, denk ik dat je veel dierenellende voorkomt. Wat zou het mooi zijn (utopie, ik weet het) als je gewoon online je interesse in een bepaalde hond kunt uiten/invullen en dan nationaal en internationaal aanbod te zien krijgt. Als er dan ook nog regels komen voor wanneer welke hond uit het buitenland aangeboden mag worden , zou het perfect zijn: honden waarvan er in nederland genoeg zijn in asiels, mogen alleen uit nederland gehaald worden en honden van rassen die (bijna) niet te krijgen zijn in Nederland, mag je ook uit het buitenland halen. Daarmee voorkom je dat de nederlandse asiels vol blijven zitten en geef je toch mensen de kans in het buitenland te kijken indien de 'voorraad' in Nederland te klein is.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

remarelo schreef:
renee-uk schreef:dat kan ook makkelijk als de asiels vol zitten met het soort hond dat jij zoekt, maar ik betwijfel of je hetzelfde zou vinden als je een herplaats mechelaar wil hebben en in de asiels alleen maltesers en yorken vindt en de sporadische mechelaar al weg is voordat je ook maar kunt reageren.
Dat is het mooie van elkaars mening respecteren: verschillende reacties hebben mij getoond dat er door gebrek aan het ras wat je wil in de Nederlandse asiels en (goede) andere opvanghuizen, je zou kunnen overgaan tot een kijkje in het buitenland. persoonlijk zou ik dan toch voor een pup gaan (als ik perse een bepaald ras wil) en dan dus niet een asielhond nemen. Of ik zou proberen geduld te hebben en wachten tot het ras WEL voorbijkomt in een asiel.

Ik heb overigens meerdere redenen om huiverig te zijn voor buitenlandse honden. Niet alleen vind ik dat onze eigen asiels vol genoeg zitten en dus best een hond voor mij zouden kunnen hebben. Ook zie je toch vaak teveel dat bepaalde mensen en instanties de 'hondwens' misbruiken om snel veel geld te verdienen. Uiteraard zijn er goede instanties, dat weet ik ook wel. Maar teveel instanties bieden honden aan die zo slecht er aan toe zijn, dat veel mensen zwichten en toch weer de handel voeden door zo'n hond te nemen om de hond die ze zien, te redden.

Daarom ben ik ook een groot voorstander van één internationaal orgaan, dat gecontroleerd en onder strikte regels opereert. Daarmee voorkom je niet alles, maar als je dat doet en de rest verbiedt, denk ik dat je veel dierenellende voorkomt. Wat zou het mooi zijn (utopie, ik weet het) als je gewoon online je interesse in een bepaalde hond kunt uiten/invullen en dan nationaal en internationaal aanbod te zien krijgt. Als er dan ook nog regels komen voor wanneer welke hond uit het buitenland aangeboden mag worden , zou het perfect zijn: honden waarvan er in nederland genoeg zijn in asiels, mogen alleen uit nederland gehaald worden en honden van rassen die (bijna) niet te krijgen zijn in Nederland, mag je ook uit het buitenland halen. Daarmee voorkom je dat de nederlandse asiels vol blijven zitten en geef je toch mensen de kans in het buitenland te kijken indien de 'voorraad' in Nederland te klein is.

Nou ik denk dat regels nooit een verbetering zijn, want juist regels vanuit de overheid zijn vaak zakkenvullerige protocollen, waar weer mensen voor betaald moeten worden om die uit te voeren. En wat met enig dierenwelzijn niks te maken heeft.

Ik denk dat iedereen gewoon moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Zolang je een hond een goed thuis geeft is het prima en waar die hond vandaan komt mag je helemaal zelf weten. Hoeveel geld je daaraan uit wilt geven ook. Al wil ik 5000 euro betalen voor een zieke hond uit het buitenland, dan mag ik dat nog steeds zelf weten want het is mijn eigen geld.

Zelf zou ik dat bijvoorbeeld nooit aan een rashond uit willen geven maar wel aan een dure operatie als een hond er van opknapt. Niet dat een hond maar gered moet worden tegen elke prijs, maar ik wil graag zelf de regie houden over mijn eigen keuzes en over de hond die in mijn gezin moet passen en waar ik hopelijk een hele lange tijd mee moet leven.
Laatst gewijzigd door Jackira op 30 mar 2016 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

remarelo schreef:geef je toch mensen de kans in het buitenland te kijken indien de 'voorraad' in Nederland te klein is.
Oké. Mag er dan wel nog gefokt worden? Of mag dat ook pas als de voorraad op is? En als je nog wel mag fokken, Mag je dan een buitenlandse reu gebruiken of een teef importeren voor vers bloed of moet je die ook eerst uit het asiel betrekken?
Want 50.000 stamboompups per jaar dragen heel wat meer bij aan die voorraad dan 8 of 9000 buitenlandse honden (buz-honden).
remarelo
Vaste gebruiker

Nanna schreef: Wat een berg met onzin. Dus als ik in een Belgisch asiel een leuke xmechelaar zie moet ik die laten zitten omdat eerst de Nederlandse xmechelaars op moeten?
Schei toch uit.
En wat als ik die, met jouw regels, tóch ophaal? Wat dan? Krijg ik dan gevangenisstraf? Want 'eigen hond eerst'?
:piew:
Het doel zou zijn ongeoorloofde handel en snelle winst door malafide (of goed bedoelde maar slechte) instanties zo te beperken dat de handel in dat soort dieren opdroogt en de 'goeden' overblijven. En ja, dat zou kunnen betekenen dat je niet zomaar uit een willekeurig land een asielhond mag nemen. Natuurlijk moet het werkbaar blijven en zou je alleen rassen moeten beperken waarvan er veel in de Nederlandse asiels zitten. En een dergelijke lijst zou ook regelmatig bijgewerkt/geupdate moeten worden. En dat zou inderdaad alleen maar werken als er ook sancties op staan. Het was maar een idee hoor, maar ik denk dat het best wel eens zou kunnen werken. Natuurlijk lijden de goeden dan onder de regels die bedoeld zijn om de kwaden te stoppen, maar dat is nu eenmaal het leven. Overigens zei ik al dat het een utopie was :-)

En voor wat betreft 'eigen hond eerst'. Ik ben al beschuldigd met soortgelijke woorden van nazipraktijken, dus erg origineel ben je niet.
dagmar88
Zeer actief

remarelo schreef:
Nanna schreef: Wat een berg met onzin. Dus als ik in een Belgisch asiel een leuke xmechelaar zie moet ik die laten zitten omdat eerst de Nederlandse xmechelaars op moeten?
Schei toch uit.
En wat als ik die, met jouw regels, tóch ophaal? Wat dan? Krijg ik dan gevangenisstraf? Want 'eigen hond eerst'?
:piew:
Het doel zou zijn ongeoorloofde handel en snelle winst door malafide (of goed bedoelde maar slechte) instanties zo te beperken dat de handel in dat soort dieren opdroogt en de 'goeden' overblijven. En ja, dat zou kunnen betekenen dat je niet zomaar uit een willekeurig land een asielhond mag nemen. Natuurlijk moet het werkbaar blijven en zou je alleen rassen moeten beperken waarvan er veel in de Nederlandse asiels zitten. En een dergelijke lijst zou ook regelmatig bijgewerkt/geupdate moeten worden. En dat zou inderdaad alleen maar werken als er ook sancties op staan. Het was maar een idee hoor, maar ik denk dat het best wel eens zou kunnen werken. Natuurlijk lijden de goeden dan onder de regels die bedoeld zijn om de kwaden te stoppen, maar dat is nu eenmaal het leven. Overigens zei ik al dat het een utopie was :-)

En voor wat betreft 'eigen hond eerst'. Ik ben al beschuldigd met soortgelijke woorden van nazipraktijken, dus erg origineel ben je niet.

:mrgreen: Is dat even fijn, in één klap je hele plannetje overbodig :E:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

laeken schreef:Ik lees weer een aantal berichten waar me de mond van open valt. Buitenlandse asielhonden hier naartoe halen en dan herplaatsen via een asiel mag niet? Dus in feite betekent dat heel letterlijk genomen eigen honden eerst en dan pas de landsgrenzen open voor andere vaak hele makkelijke honden? Immers, je mag pas aan een buitenlandse hond denken als de asielen leeg zijn. :19: Dat is apart. Een asielhond uit Spanje is ook gewoon een asielhond. En een raspup kopen uit Engeland of Denemarken mag dus wel? Of moeten eerst de gefokte eigen pups ook op zijn? :19:

En een buitenlandse hond moet probleemloos zijn want anders mag die in Nederland niet herplaatst worden. Hij mag niet weglopen, niet bang zijn en niet ziek zijn. Maar een Nederlandse asielhond mag wel bang zijn, wel ziek zijn en wel weglopen? :denken:

En een Stichting wordt veroordeeld om het feit dat ze een bange hond de kans geven om niet meer bang te zijn en een goed tehuis te krijgen maar een Nederlands asiel mag gewoon een in beslag genomen pitbull met 3 incidenten op zijn naam herplaatsen? Kan iemand mij uitleggen waarom er zo enorm met twee maten gemeten wordt als het gaat om buitenlands en Nederlands? En als het gaat om een Stichting vs een asiel? Als je nu naar een Nederlands asiel gaat kan je per direct een hond meenemen die andere honden afmaakt. Je kiest Thyson en je negeert de waarschuwing dat hij slecht met reuen of kleine hondjes kan. Hij bijt dan dus echt de volgende dag de hond van de buren dood als je het verkeerd aanpakt. Maar dat mag gewoon herplaatst worden? Nederlandse probleemhonden gaan voor? Je kan als je dat wil ook gewoon een kangal halen die kinderen die de bal uit je tuin halen aan gort trekt. Of een mechel die niet tegen bezoek kan en daar zijn tanden in zet. Maar o wee als je een podenco naar Nederland haalt die ontsnapt als je hem de kans geeft. Dat mag dus niet. :neenee: Honden uit het buitenland moeten zich gedragen, gezond zijn en alleen lief. Nooit weglopen en niet bang tonen. Want dat is irritant. Ze komen uit het buitenland dus ze moeten ideaal zijn of daar blijven? Ik weet niet hoor, ik krijg er een beetje een vreemd gevoel bij.....

Eigenlijk moet de buitenlandse hond al geslaagd zijn voor de inburgeringscursus voordat hij naar Nederland komt. :piew: Je mag er geen werk aan hebben en tijd om te wennen krijgen ze ook niet.

Neem Uma van het forum. Ja die liep weg. So what! Ze is er toch weer en ze is nu helemaal gewend en ligt met haar kont in de boter te rollen bij een forumlid. Maar Uma mocht hier niet zijn van jullie?
Neem Lilo van het forum. Ja die was bang. Maar nu niet meer. Maargoed, die had begrijp ik van jullie lekker moeten blijven rotten in Spanje in een groot asiel?
Neem Bas, ja die was wat bangig voor grote honden en is hem ook een keertje gesmeerd. Gelukkig kan ze niet zo hard en kon ik haar inhalen. Was dat een pointer oid geweest was ze denk ik ook een dagje kwijt geweest. Ze rende voor haar leven weg voor een hardloper....Maar nu is ze de liefste hond die ik ken en geeft niks meer om hardlopers.

En als er iemand op dit forum met een asiel stafford rondloopt en vragen stelt over dubbel zekeren en welke muilkorf het beste is dan is dat prima. Want die komt uit Nederland. Of een husky die hem smeert....dat mag wel. Dat is immers een Nederlandse hond.
Weet je hoeveel Nederlandse honden wegrennen met oud en nieuw? Of in het bos?

Ik kan het niet uitstaan dat mensen hierover oordelen terwijl de bazen van die honden totaal gelukkig met die honden zijn. En borstklopperij? Ja tuurlijk kan dat. Ik ben ook blij dat ik een "gered" hondje heb. Dat pas gewoon beter bij me en ik geniet extra van Bas als ik zie hoe heerlijk ze het nu heeft. Dat kan ik afzetten tegen haar tijd in een Spaans asiel. Op straat. Toen ze zwierf met haar pup die nu heerlijk op Texel woont. Dat geeft me gewoon een extra prettig gevoel. Waarom dat verboden zou zijn? Want dat is op dit forum taboe....

Wat me ook enorm tegen de borst stuit is dat mensen meer problemen maken van iets waar ze zelf helemaal geen last van hebben dan van iets waar ze wel last van hebben. De mechelaar uit het Nederlandse asiel die bijt, de pitbull of staff die honden grijpt en de uitvallende JR die salto's maakt bij de aanblik van je hond gaan voor op de bange of zieke of weglopende Spaanse hond. Waar is nu precies de logica? De hond van iemand anders is bang en dat irriteert blijkbaar meer dan dat de hond van iemand anders jouw hond wil grijpen? De hond van iemand anders loopt weg en dat is een groter probleem dan dat de hond van iemand anders mensen bijt en op een boerderij in een kennel moet? Of als waakhond geplaatst moet worden? Half Nederland maakt zich hard voor een heftige akita maar ondertussen roepen die mensen dat je een bange pointer die geen vlieg kwaad doet niet naar Nederland mag halen?

Er klopt gewoon iets niet kwa logica aan dat soort redenaties.

Verder is nog nooit gebleken dat een Nederlandse labrador of golden langer in het asiel zit omdat er Stichtingen honden uit het buitenland halen. Ook heb ik nog nooit gehoord dat er hier pups in asiels achter blijven zonder geplaatst te worden. Of vlinderhondjes, boomers en jachthonden. Geen van de probleemloze honden moet hier levenslang in het asiel blijven DOOR buitenlandse honden. En als je een mecheltje moet nemen of een staffordje MOET nemen omdat die er nu eenmaal nog is voordat je verder mag zoeken in buitenlandse asielen dan is dat gewoon de grootste kul die ik kan bedenken. De mensen die hier de mond over vol hebben hebben ook geen pitbull genomen uit een Nederlands asiel. En als dat wel had gemoeten dan hadden we van die honden een stuk meer last dan van Bas, Uma of Lilo.... :ok:
Het is de tijdsgeest waarin we leven;

Blijf maar lekker verrotten in je eigen land - mens EN dier...
Wil je hier toch naartoe komen ? - dan graag inburgeren VOORDAT je hier komt - op eigen kosten ook graag aub
Ben je hier in Nederland ? - dan wil men dat je geen stuiver kost en vooral wat oplevert voor de samenleving.
Maar eigenlijk is de bottomline - ik heb het financieel iets minder voor elkaar dan 10 jaar geleden toen het dak er niet af kon en omdat IK een stuiver in heb moeten leveren kan de rest van de wereld de Tyfus genieten; met een granaatscherf in je reet, een kogel in je kop of een zwemvest om je dode, dobberende lijf ... Boeit niet, als hunnie maar dat extra blikje Schultenbrauer open kunnen trekken.
En of het nou om een Spaanse of Roemeense zwerfhond gaat of om een mens, dat is ook niet zo interessant.
Tenslotte staat het wel stoer om op facebook lekker gevat en kek uit de hoek te komen met een onliner dat het je niet boeit.

Wen er maar aan want die tijdsgeest gaat nog wel even aanhouden
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
remarelo schreef: Het doel zou zijn ongeoorloofde handel en snelle winst door malafide (of goed bedoelde maar slechte) instanties zo te beperken dat de handel in dat soort dieren opdroogt
En ik denk dat als je snelle winst wilt maken je beter in drugs kunt gaan handelen. In de asielhondenbusiness is geen droog brood te verdienen.
Als ik voor 225 euro een hond uit het buitenland kan betrekken waarvan de vaccinaties, castratie/sterilisatie/ chip en transport reeds betaald zijn zie ik niet waar de winst zit, tenminste. :19:
Assie eg van huntjies sou houwe dan hat je wel een flinke smak geld over om een egte rashond aan te schaffen.Je bint gewoon een zunnige nederlander en geen egte diereliefhebber. :hmmm:
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

boemel schreef:ik moest nog net niet over mijn nek na het lezen van een reeks reacties. Ik ben daarom ook maar gestopt om verder te lezen.
Ik vind het spijtig dat men hardnekkig blijft bezig houden met persoonlijke aanvallen, verwijtingen over en weer , vooroordelen over mensen terwijl men elkaar niet kent!
Sommigen zoals wolf blijven alleen maar schoppen en stoere taal uitslaan en dit figuur denkt mij nog te kennen om met zijn of haar vooroordelen naar mij toe uit te braken ?????
Ik ga deze topic niet meer lezen dus ga er verder niet meer op in. Voor de mensen die er blijkbaar op geilen om te schelden, verwijten te maken en denken in te vullen hoe iemand is , ga gerust jullie gang!!
Blijkbaar is een normale discussie hier niet mogelijk en wordt dit allemaal toegestaan.
Veel plezier verder !
Ik ben het helemaal met je eens Boemel.
Ik heb nog nooit een ander forum meegemaakt waar op zo'n agressieve en associale manier wordt gediscusieerd.
En als nieuwkomer mag je er blijkbaar ook helemaal niets van zeggen en mag je alleen je mond houden.
Gelukkig is het slechts een klein groepje wat zich niet kan gedragen, denk ik, hoop ik.
Ik vraag mij wel oprecht af wat er moet gebeuren om de moderators tot ingrijpen te laten komen. Of wordt hier gewoon alles getolereerd?
dagmar88
Zeer actief

Goh wat een verrassing na al je geklaag, dat had ik nu nooit verwacht.
Inderdaad wordt hier nauwelijks gemodereerd, maar dat was al een aantal keer duidelijk gemaakt.
Zo werkt dit forum, dat is de charme er van.
Als puntje bij paaltje komt zijn mensen er wel voor elkaar, of dat nu om steun of praktische hulp gaat. Dan wordt alles aan onhebbelijkheden opzij gezet. Maar dat kun je niet weten.
Dat constante gemauw dat het allemaal niet leuk/lief/aardig/fatsoenlijk/volwassen is, is niet minder sfeerverziekend.
Rataplan
Zeer actief

kipo schreef:
remarelo schreef:geef je toch mensen de kans in het buitenland te kijken indien de 'voorraad' in Nederland te klein is.
Oké. Mag er dan wel nog gefokt worden? Of mag dat ook pas als de voorraad op is? En als je nog wel mag fokken, Mag je dan een buitenlandse reu gebruiken of een teef importeren voor vers bloed of moet je die ook eerst uit het asiel betrekken?
Want 50.000 stamboompups per jaar dragen heel wat meer bij aan die voorraad dan 8 of 9000 buitenlandse honden (buz-honden).
Dit is toch wel een goede vraag. Een potentiele fokker zou eerst in het dierenasiel moeten kijken voor hij nog meer honden op de wereld zet.
Buitenlandse honden zijn echt geen concurrenten van Nederlandse asiel, sterker nog ik verwees door naar stichtingen als wij niets hadden zitten. De broodfok is de grootste concurrentie want die hebben alles, gelijk en voor een lage prijs (soort Action).
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
bouvierpoedel
Zeer actief

Rataplan schreef:
kipo schreef:
Dit is toch wel een goede vraag. Een potentiele fokker zou eerst in het dierenasiel moeten kijken voor hij nog meer honden op de wereld zet.
Buitenlandse honden zijn echt geen concurrenten van Nederlandse asiel, sterker nog ik verwees door naar stichtingen als wij niets hadden zitten. De broodfok is de grootste concurrentie want die hebben alles, gelijk en voor een lage prijs (soort Action).
Ligt iets anders , was het maar zo simpel.
Je zou ook kunnen zeggen stop met die honden hierheen halen omdat er nog zat bij gastgezinnen zitten en ook zat weer moeten verkassen of in het dierenasiel terechtkomen na plaatsing.

Het zit elkaar niet in de weg . Een stichting die buitenlandse honden hierheen haalt heeft zal een fokker zijn klanten niet wegjatten of andersom.
Voor ieder is een publiek . De 1 wil geen buitenlandertje , de ander geen rashond bij een fokker , de ander weer alleen uit het dierenasiel of gratis van MP of plukt er 1 bij een broodfokker vandaan . En niemand heeft last van elkaar Snap dat hele gezeik niet zo over dat die of die de markt van een ander zou verzieken en de schuld is van al het hondenleed.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

dagmar88 schreef:Als puntje bij paaltje komt zijn mensen er wel voor elkaar, of dat nu om steun of praktische hulp gaat. Dan wordt alles aan onhebbelijkheden opzij gezet. Maar dat kun je niet weten.
Nee, maar een oordeel klaar hebben is wel zo gemakkelijk ;)
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Rataplan
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Rataplan schreef:
kipo schreef:
Ligt iets anders , was het maar zo simpel.
Je zou ook kunnen zeggen stop met die honden hierheen halen omdat er nog zat bij gastgezinnen zitten en ook zat weer moeten verkassen of in het dierenasiel terechtkomen na plaatsing.

Het zit elkaar niet in de weg . Een stichting die buitenlandse honden hierheen haalt heeft zal een fokker zijn klanten niet wegjatten of andersom.
Voor ieder is een publiek . De 1 wil geen buitenlandertje , de ander geen rashond bij een fokker , de ander weer alleen uit het dierenasiel of gratis van MP of plukt er 1 bij een broodfokker vandaan . En niemand heeft last van elkaar Snap dat hele gezeik niet zo over dat die of die de markt van een ander zou verzieken en de schuld is van al het hondenleed.
Nou een broodfokker is naar mijn idee toch echt behoorlijk schuldig aan hondenleed, daarin verschillen we dan van mening. :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Easy_Rider schreef:
boemel schreef:ik moest nog net niet over mijn nek na het lezen van een reeks reacties. Ik ben daarom ook maar gestopt om verder te lezen.
Veel plezier verder !
Ik ben het helemaal met je eens Boemel.
Ik heb nog nooit een ander forum meegemaakt waar op zo'n agressieve en associale manier wordt gediscusieerd.
En als nieuwkomer mag je er blijkbaar ook helemaal niets van zeggen en mag je alleen je mond houden.
Gelukkig is het slechts een klein groepje wat zich niet kan gedragen, denk ik, hoop ik.
Ik vraag mij wel oprecht af wat er moet gebeuren om de moderators tot ingrijpen te laten komen. Of wordt hier gewoon alles getolereerd?
Nou gelukkig veel... dat is de charme van dit forum. En dat moet ook zo blijven. Gebeurd in real life ook hoor.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

remarelo schreef:

dus lang verhaal kort zou je zelf nooit voor een buitenlandse hond gaan.
waarom dan al die rare en in mijn ogen vergezochte regels opstellen voor andere mensen die dat wel willen?
het lijkt mij een beetje een ver van mijn bed show op die manier, lekker een vinger in andermans pap steken omdat het je zelf toch niet raakt.
beetje erg makkelijk eigenlijk :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief

Als het erop aan komt dan kun je bij ieder wel het hondenleed neerleggen.
Heb ergens anders al gezegt dat het allemaal mensenwerk is en zolang er mensen zijn zal er zooi tussen zitten bij stichtingen, fokkers ,huiskamernestjes ,asielen. enz enz , maar ging nu even van de goede uit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”