Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shih tzu of cruising

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Shih tzu of cruising

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat het heel erg lucratief is om goed te fokken met bepaalde rassen. Dat geeft niks maar het is wel zo. Er zijn zat grote kennels waarvan de eigenaren niet werken. Dus dat zegt genoeg denk ik. Dieren fokken kan gewoon heel veel geld opleveren.

Als ik beslis om drie honden te nemen voor de hobby kan ik drie honden nemen. Maar ik kan ook 1 teef nemen van een lucratief ras. Beetje showen, beetje testen doen en dan fokken. Hoef ik teef twee ook niet te kopen maar die fok ik dan gewoon. Zelfde verhaal herhalen en teefje drie aanhouden. Weer drie nesten. Zit je dus op 3 X 3 is 9 nesten. Pak een ras van 1000 euro zoals de RR en fok zeg per nest 8 pups. Dat is nog behoorlijk zuinig want vaak zijn het er meer. Dan hebben we 9 X 8000 euro is 72000 euro. Plus gratis honden. Wil niet lullig doen maar iets wat zo duidelijk is is niet te verklaren met dekgeld en oogtesten. Dat is gewoon goed geld maken. Als je drie RR koopt vreten ze ook, is de aanschaf 3000 euro en show je er vaak ook mee als je dat leuk vindt.

Zat mensen die prima fokken voor een prima zakcentje extra.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Soms denk ik zelf ook wel eens, hmmm, ik kan ook 4 hondjes nemen en minder gaan werken.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

laeken schreef:Wil niet lullig doen maar iets wat zo duidelijk is is niet te verklaren met dekgeld en oogtesten. Dat is gewoon goed geld maken.
Op jouw manier wel ja. Alleen doen goede fokkers het dus niet zo. Die betalen gewoon veel onderzoekskosten en hebben kosten aan van alles. Dekgeld bijvoorbeeld. Plus lege teven en daardoor dekgeld dat je kwijt bent, ziekte met alle kosten van dien, dood, enten, onderhoud, gedoe als er iets is met een pup, noem het maar op.
Als je het wilt geloven moet je het vooral maar doen.
Gemiddeld speel je quitte als je het goed wilt doen.

Maar goed, ik heb dan ook geen populair ras en vraag ook al geen hoofdprijs. Dom, neem ik aan. :roll:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik was een keer bij een Australian kelpie fokker op bezoek en ik begon deze discussie (=€1000/pup). Ik werd nog nèt niet met de matteklopper dr Brabantse woonboerderij uitgejaagd :mrgreen: Volgens haar was t een heel dure hobby, om aan de lopende band Kelpies te fokken.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Paisley schreef:Ik was een keer bij een Australian kelpie fokker op bezoek en ik begon deze discussie (=€1000/pup). Ik werd nog nèt niet met de matteklopper dr Brabantse woonboerderij uitgejaagd :mrgreen: Volgens haar was t een heel dure hobby, om aan de lopende band Kelpies te fokken.
Een lopende band is ook vreselijk duur hoor :F:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Marjoleine schreef:
laeken schreef:Wil niet lullig doen maar iets wat zo duidelijk is is niet te verklaren met dekgeld en oogtesten. Dat is gewoon goed geld maken.
Op jouw manier wel ja. Alleen doen goede fokkers het dus niet zo. Die betalen gewoon veel onderzoekskosten en hebben kosten aan van alles. Dekgeld bijvoorbeeld. Plus lege teven en daardoor dekgeld dat je kwijt bent, ziekte met alle kosten van dien, dood, enten, onderhoud, gedoe als er iets is met een pup, noem het maar op.
Als je het wilt geloven moet je het vooral maar doen.
Gemiddeld speel je quitte als je het goed wilt doen.

Maar goed, ik heb dan ook geen populair ras en vraag ook al geen hoofdprijs. Dom, neem ik aan. :roll:
Nee, natuurlijk niet dom. Denk dat jij je ook niet aangesproken hoeft te voelen want je fokt niet veel en vaak met moderasjes. Maar je weet best dat het wel kan. En goed en veel en met flinke winst. Je hoeft niet te modderen met slechte pups om goed te fokken. Je hoeft geen dure reu te gebruiken. Je kan ook de reu van een kennis gebruiken die prima is. En een slechte pup kun je ook laten gaan en dat goed onderbouwd. Lege teef maakt minder uit als je reu gratis was. Volgende keer beter.

Om een fantastische Ridgeback te fokken hoef je niet veel kosten te maken. De honden wilde je toch al dan. Een Ridgeback hoeft ook geen werk te doen om waarde te hebben. Een mooie lieve goede teef die wat testen heeft gehad is al snel een prima hond. Zeker als je er een titel op krijgen kan in show. Leuk om te doen en hoeft niks te kosten.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nogmaals. Er zijn grote bekende kennels in boerderijen met een twintigtal honden en op die boerderij woont niemand die een baan heeft. Rara hoe kan dat?
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

laeken schreef:Nogmaals. Er zijn grote bekende kennels in boerderijen met een twintigtal honden en op die boerderij woont niemand die een baan heeft. Rara hoe kan dat?
Die zijn er inderdaad. Maar die zijn dan ook bedrijfsmatig bezig. Ik weet niet hoe dat tegenwoordig precies zit, maar dat was geloof ik max 20 pups en daarboven belasting?
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
laeken schreef:Nogmaals. Er zijn grote bekende kennels in boerderijen met een twintigtal honden en op die boerderij woont niemand die een baan heeft. Rara hoe kan dat?
Die zijn er inderdaad. Maar die zijn dan ook bedrijfsmatig bezig. Ik weet niet hoe dat tegenwoordig precies zit, maar dat was geloof ik max 20 pups en daarboven belasting?
Ja, 20 pups of meer dan 2 nesten per jaar en dat regelmatig.

Afbeelding

Neeltje

Nanna schreef:Als ik bedrijfsmatig moest gaan fokken, dus vier of meer nesten per jaar, kon je me met oud en nieuw opvegen....
Ik zou helemaal gek worden, alhoewel ik denk dat je dan ook misschien wel personeel hebt of zo? Van de fokker die ik 'kende' nu ja van horen zeggen en heb hem ook eens gebeld om te gaan kijken. Maar toen hij vertelde dat zijn Franse Bulldogs allemaal in kennels zaten, ben ik meteen afgehaakt. Hoorde later van de fokker van Tirsa hoe de vork in de steel zat.

Ik zie me niet eens één nestje fokken, al zeggen een aantal fokkers dat Lotje, net als haar zusje, een goede TT is. Stel dat ze net als Maya 7 puppies zou krijgen en die lopen hier dan allemaal rond.... ik vond één puppy al meer dan genoeg.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef: Stel dat ze net als Maya 7 puppies zou krijgen en die lopen hier dan allemaal rond.... ik vond één puppy al meer dan genoeg.
Mensen zeggen wel eens: Ik snap niet dat je ze allemaal wég kan doen!

Nou, als ze een week of acht zijn is dat opeens heel wel mogelijk, kan ik je zeggen.
Dat wij alles in huis hebben zal vast schelen, maar toch.

Afbeelding

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Marjoleine schreef:
Neeltje schreef: Stel dat ze net als Maya 7 puppies zou krijgen en die lopen hier dan allemaal rond.... ik vond één puppy al meer dan genoeg.

Nou, als ze een week of acht zijn is dat opeens heel wel mogelijk, kan ik je zeggen.

Ook als ze buiten zitten hoor ;) je merkt gewoon dat ze toe zijn aan (meer) individuele aandacht
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ts, leuk dat je nu voor de havanezer bent gevallen en ik kan je alleen maar gelijk geven.
Ach je kunt tenslotte ook nog een beetje sparen als je nog ff moet wachten op DE pup.
Heel veel plezier gewenst met je voorpret en ik hoop dat je een heel lief maatje voor de toekomst vindt.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:Heb je al eens aan een smoushondje gedacht? Ze zijn er niet in zwart wit :wink:
Maar als je een klein hondje zoekt om lekker mee te wandelen en wat een stamboom heeft en dus getest is op aandoeningen enz en 350 tot 400 euro kost dan zou je het eens kunnen overwegen.

Ze zijn goudkleurig soms wit.Er is een wachtlijst van een jaar. En als je hondje geschikt is wordt er van je verwacht dat je een reu een keer laat dekken en een teef een nestje laat krijgen.
Niet enkel als je hondje geschikt is helaas. Een vriendin met een smous mocht pas na veel aandringen voor de dekking de reuen gaan bekijken die de vereniging voor haar teef geselecteerd had en zat niks geschikts bij. Van imuun probleem (wat later haar teef ook nog eens bleek te hebben dus ze was blij nooit gefokt te hebben) tot zeer angstige karakters.
Zelf had ze een in haar ogen geschikte (medisch en karakter) smous reu gevonden maar omdat die een scheef oortje had mocht dat niet van de vereniging.
laeken
Zeer actief

Ik zou NOOIT een hond kopen met dat soort achterlijke voorwaarden. Het staat ze niet netjes dat je je hond moet laten dekken terwijl je helemaal niet geschikt hoeft te zijn om een nest pups groot te brengen. Verder vind ik het van de zotte dat er gefokt moet worden met elk hondje dat fokgeschikt bevonden wordt door een vereniging. Rasverenigingen zijn in mijn ogen nu niet bepaald altijd het voorbeeld van goede keuzes en de beste motivatie. Kans is ook nog groot dat je zelf niet eens je pups mag plaatsen, ze verplicht moet verkopen voor een bepaalde prijs aan mensen die de rasvereniging uitgekozen heeft.

Ik zou zeggen, steek die Smous maar waar het nooit licht is want dat vind ik Labradoodle achtige onzin. :piew:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

blacky schreef: Rosita: Tja als iemand al een kruising fokt uit geteste ouders dan ligt de prijs ook echt niet onder de 500 euro dus dit vind ik een rare opmerking.
Klopt hoor, ik heb voor mijn Laporto's 850 gevraagd, uit geteste ouders, en daar heb ik wel aan overgehouden. Maar toch,......... wat valt er te testen aan die bichonachtigen? Niet veel, hoop ik? Een keertje patella en een ecvotest? Da's de moeite niet. Eten doet het ook minimaal.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Lizzie. schreef:
Rosita Compagner schreef:
Lizzie. schreef: Je vergeet de ruwharige, die krijgen ook drama vachten na castreren;)
Ruwharen hebben een baard, veranderen dus nauwelijks.
Ik ken heel wat ruwharige jack russells en teckels die na castratie drama vachten kregen hoor ;)
Ik niet, hoor ;-) En ik zie ze al dertig jaar dagelijks. Misschien moet je degene die jij kent eens langs sturen voor een goede plukbeurt
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
Belasting (21% BTW in ieder geval) zou iedereen moeten betalen. Zoek de hondenfokker eens waar je een BTW-bon bij je pup krijgt. Negen van de tien keer komen die pups niet in de boeken. Betalen er ook geen inkomstenbelasting over dus.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Ik zou NOOIT een hond kopen met dat soort achterlijke voorwaarden. Het staat ze niet netjes dat je je hond moet laten dekken terwijl je helemaal niet geschikt hoeft te zijn om een nest pups groot te brengen. Verder vind ik het van de zotte dat er gefokt moet worden met elk hondje dat fokgeschikt bevonden wordt door een vereniging. Rasverenigingen zijn in mijn ogen nu niet bepaald altijd het voorbeeld van goede keuzes en de beste motivatie. Kans is ook nog groot dat je zelf niet eens je pups mag plaatsen, ze verplicht moet verkopen voor een bepaalde prijs aan mensen die de rasvereniging uitgekozen heeft.

Ik zou zeggen, steek die Smous maar waar het nooit licht is want dat vind ik Labradoodle achtige onzin. :piew:
dat schijnt ook zo te zijn ;)

ik was pas bij een stabij fokker ook ernstig verbaasd dat een deel van het nest verplicht via de vereniging verkocht moest worden (al begreep ik dat ze wel iets inspraak had en ook enkele geweigerd had en dat de RV bij haar ook kritisch was met wie ze stuurden)
Neeltje

Marjoleine schreef:

Neu, ik ga straks gewoon even puppyknuffe. Ik zie voor mezelf iets te veel opstakels, bij voorbeeld zoiets als werk...... je weet wel, brood op de plank.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Lizzie. schreef:
Lizzie. schreef: Je vergeet de ruwharige, die krijgen ook drama vachten na castreren;)
Ruwharen hebben een baard, veranderen dus nauwelijks.
Ik ken heel wat ruwharige jack russells en teckels die na castratie drama vachten kregen hoor ;)
Ik niet, hoor ;-) En ik zie ze al dertig jaar dagelijks. Misschien moet je degene die jij kent eens langs sturen voor een goede plukbeurt
Daar verschillen we dan in mening, ik ken heel veel JR en Teckel fokkers die tientallen jaren fokken en hun castratie honden kregen allemaal drama vachten en ze weten echt wel hoe ze een plukvacht moeten behandelen ;)
Afbeelding
Jikke
Actief
Mijn ras(sen): Een grote en een kleinere "rasechte" kliko ;)

Ongelezen bericht door Jikke »

Nanna schreef:
Heavy schreef:terug fok progamma
Terugfokprogramma :hmmm:

En het kan me niet schelen wat de achterliggende gedachte is. Ik heb geen zin om met handen en voeten aan de één of andere vereniging gebonden te zijn als ik me gewoon een huishond aanschaf. :19:
Maar goed, ik ben dan ook niet verplicht zo'n ras te nemen ;-) Zal ik ook wel niet doen ook :pffff:
Smous hebben wij dus ook bekeken en om deze reden dus ook niet gedaan, veel te veel mitsen en maren, hoe leuk me het hondje verder ook leek..
voorboomer
Actief

Ongelezen bericht door voorboomer »

Ik sta nu op de lijst!! in december gaat moeder bevallen. dus spannend!!
:I: Storm :I:
laeken
Zeer actief

Nou, gefeliciteerd. Veel plezier met de voorpret.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Spannend!
laeken
Zeer actief

Nou even over al die extreem hoge prijzen met fokken.
Neem nou dekgeld. Dat is puur winst maken. Waarom zou je anders 1000 euro vragen om je reu een wipje te laten maken? Teef komt vaak naar de reu. Ik vind dekgeld werkelijk het meest absurde in de fokkerij. En door dit soort achterlijke bedragen gaat alles om achterlijkheid vwbt de prijzen in de fokkerij.

Je kan het ook gewoon leuk vinden als je reu een date heeft. Lekker dollen met een teef die ook nog eens loops is. Ik zou persoonlijk enorm veel schaamte voelen als de eigenaar van zo'n teef vervolgens 1000 euro gaat betalen voor een kwakkie. Bezopen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

O ja, het kwakje van een bastaard is gratis. Dat van een mechelaar meestal een paar honderd euro en die van een Chihuahua met stamboom kost 1000 euro. Nestgrootte en andere stierenpoep zijn daar toch echt niet op van toepassing.
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Marjoleine schreef:
laeken schreef: De twee nesten daarna heeft je nog meer opgeleverd want de testen blijven dan gewoon geldig. Een nest van vier schoothondjes grootbrengen kost je echt geen 5600 euro. Puur winst. Eigenlijk is goed fokken ook gewoon broodfok bij sommige rassen :pffff:
Nee.
Ten eerste vergeet je voor het gemak dat oogtesten jaarlijks herhaald moeten worden en ten tweede vergeet je voor het gemak dat er ook nog dekgeld is.
En alle officiele papieren en aanverwante zaken, de entingen enzovoorts.
Ik ben met je eens dat de prijzen aanzienlijk zijn maar zoals jij het voorstelt is het ook niet.
Dus ze zijn zo gezond dat jaarlijks oogtesten herhaald moeten worden, nou die mocht je mooi houden voor dat geld, pluk er wel een van de straat af in spanje
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

laeken schreef:O ja, het kwakje van een bastaard is gratis. Dat van een mechelaar meestal een paar honderd euro en die van een Chihuahua met stamboom kost 1000 euro. Nestgrootte en andere stierenpoep zijn daar toch echt niet op van toepassing.
Wat ik me afvraag is als je zoveel testen moet doen hoe gezond is een ras dan niet ?
Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Gefeliciteerd! De voorpret kan beginnen! Weet je al of je een reu of een teefje wilt? Hou je ons op de hoogte met lieve puppyfoto's tegen die tijd? :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”