Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond aan baby-baby aan hond voorstellen..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: hond aan baby-baby aan hond voorstellen..

Ongelezen bericht door flamme »

Wolfsblut schreef:
Dat mag hoor Flamme. Maar als een man of 25 al forse kritiek geuit hebben ga ik er geen schepje meer boven op doen. Want dan weet ze onderhand wel hoe de meesten er over denken. Zelf heb ik de indruk dat er veel meer aan de hand is maar dat om bepaalde redenen, terecht of onterecht niet kenbaar wil maken.

Hoeveel anderen zullen er niet zij die hun hond aan de eerste de beste weggegeven of gedumpt hebben en dan hier een of ander zielig doch plausibel verhaal komen ophangen.
Je weet het maar nooit. Je kunt de mensen wel voor de kop kijken maar niet erin.

Ik probeer in dezen toch een beetje te relativeren.

Oh ik begrijp helemaal dat mensen niet alles kenbaar willen maken hoor. Dat is aan iedereen zelf. Maar als je bepaalde zaken wel opschrijft dan is het natuurlijk te verwachten dat daar op gereageerd wordt :wink: Met zoveel leden kan dat wel eens heel veel reacties oproepen.

Dat er hier mensen zullen zijn die hun hond dumpen en een zielig verhaal ophangen is goed mogelijk. Maar, voor mezelf sprekende, ik kan nu eenmaal niet reageren op zaken waarvan ik de feiten niet weet.
Dat maakt in deze het verhaal anders begrijp je? Omdat TS zelf bepaalde zaken heeft geschreven.
Ik ben normaal niet zo van het reageren in reltopics. Nu wel, nu ben ik achter in de rij aangesloten :wink:
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

flamme schreef:
Wolfsblut schreef:
Dat mag hoor Flamme. Maar als een man of 25 al forse kritiek geuit hebben ga ik er geen schepje meer boven op doen. Want dan weet ze onderhand wel hoe de meesten er over denken. Zelf heb ik de indruk dat er veel meer aan de hand is maar dat om bepaalde redenen, terecht of onterecht niet kenbaar wil maken.

Hoeveel anderen zullen er niet zij die hun hond aan de eerste de beste weggegeven of gedumpt hebben en dan hier een of ander zielig doch plausibel verhaal komen ophangen.
Je weet het maar nooit. Je kunt de mensen wel voor de kop kijken maar niet erin.

Ik probeer in dezen toch een beetje te relativeren.

Oh ik begrijp helemaal dat mensen niet alles kenbaar willen maken hoor. Dat is aan iedereen zelf. Maar als je bepaalde zaken wel opschrijft dan is het natuurlijk te verwachten dat daar op gereageerd wordt :wink: Met zoveel leden kan dat wel eens heel veel reacties oproepen.

Dat er hier mensen zullen zijn die hun hond dumpen en een zielig verhaal ophangen is goed mogelijk. Maar, voor mezelf sprekende, ik kan nu eenmaal niet reageren op zaken waarvan ik de feiten niet weet.
Dat maakt in deze het verhaal anders begrijp je? Omdat TS zelf bepaalde zaken heeft geschreven.
Ik ben normaal niet zo van het reageren in reltopics. Nu wel, nu ben ik achter in de rij aangesloten :wink:
Ik begrijp je bedoeling Flamme.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

:ok: oké.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Op stnl is de topic allang weer gesloten. Daar zijn namelijk mensen die ernstig op hun tenen getrapt waren, volkomen terrecht hoor. Ik trouwens ook, maar heb het toch netjes weten te houden.
Ik ben behoorlijk pissed om het feit eigenlijk dat ze op de dag dat ik Rio heb laten inslapen ze me allemaal vragen ging stellen over Darko. En ik daar dus gewoon normaal antwoord op heb gegeven, advies niet hoor want ik voelde me of ik serieus gefaald had. Ik heb 2,5 jaar geknokt met en voor Rio en het helaas op heb moeten geven voor mijn kind. Kan me ook serieus gewoon niet voorstellen dat je gewoon echt helemaal niks probeert, dat kan toch gewoon niet :S:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat ik heb gelezen van Devel verbaasd het mij niet dat de hond pleite is. Vond het wel uit de berichten op te maken dat dit wel eens een hondje zou kunnen worden wat in het nieuws zou komen waarin kind,hond,gemold,ziekenhuis of erger, de trefwoorden zouden kunnen zijn. Wel jammer voor Thom dat hij nu niet kan mededelen hier dat hij dat op SBS heeft gezien. :roll: Oh nee dat kijkt hij nooit. :vaag:
Misschien dan maar goed dat hond pleite is en kind veilig. Geloof dat bijna iedereen eerder voor zijn kind kiest dan voor de hond ,ongeacht of dat komt door eigen geklungel in opvoeden of niet.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

billy schreef:
duitse herder schreef:
billy schreef:
Ja dat we op de hoogte zijn he, ik heb daar zo'n hekel aan :mep:
Nou inderdaad, wat nemen mensen het forum toch persoonlijk door dingen van facebook erbij te halen. Kan daar ook niet eens wat aan gedaan worden? Vind het echt stemmingmakerij.
Of je moet er op kicken, Dat is Thom zijn ding, waarom is hij bevriend met Devel, omdat het heel ws fout zou gaan en dan kan hij mooi de moraalridder uithangen door dingen van haar FB hier neer te plempen :kotz: ik heb even gekeken en zie veel hondenforummers als vriend bij Thom staan, ik zou zeggen kijk uit :mrgreen:
Ach, iedereen kan nu wel verbolgen zijn over wat Thom hier neerplempt van Devel. Maar als ik het me goed herinner was Devel destijds met dat gedoe omtrent Leane(van winter) degene die er zelfs een topic over opende en nu niet bepaald zachtzinnig was met haar kritiek richting Leane.

Ik en met mij vele andere ook niet hoor, maar "zij" was degene die het hier "aanhankelijk" maakte en ook nog eens info van elders hierheen haalde. Dus ja, als je zelf voor dergelijke dingen je hand niet omdraait moet je niet raar op kijken als anderen zo ongeveer "hetzelfde" doen.

Gevalletje eigen schuld dikke bult denk ik dan maar :ok:

Overigens. Als zo iemand had ik allang al van mijn fb afgepleurd en andersom, als iemand zich zo over mij elders (hier in dit geval) uit zou laten had ik diegene zélf nog van mijn fb afgegooid. Dat je nog "vrinden" met haar bent (of zij met jou) , verbaasd me dan weer wel :LOL:

Miranda schreef:
Wolfsblut schreef: Misschien was er meer aan de hand.
Dat denk ik wel ja. Aangezien dit de tweede hond is van dit kaliber die ze binnen korte tijd (minder dan een jaar) herplaatst. De eerste reageerde namelijk raar op haar zwangerschap. Welja.
De tweede reageerde raar op haar kind, dat toen nog in het ziekenhuis was. Jaja.
Dit is gewoon een egoïst die honden behandelt als vieze zakdoeken. Het bevalt me niet meer, weg ermee, en zo snel mogelijk.

Dát is waar mensen over vallen.

Dit dus. Uit alles bleek wel dat Darko daar niet lang zou zitten, dat is door menigeen ook gewoon eerlijk gezegd en dat werd allemaal als onzin afgedaan en :blah: :blah: :blah: ze zou wel met Darko aan de slag gaan (cursus) als de kleine er eenmaal was (en wat groter) en :blah: :blah: :blah: en hoe verbazingwekkend (kuchkuch) is het dan dat Darko al "gone with the windy" is nog voor hij een glimp op de kleine heeft kunnen geven.

Tis gewoon een leugenachtige grootsmoel die in de toekomst beter een houten hond koopt waar ze (behalve tzt afstoffen) totaal niet naar om hoeft te kijken :E:

bouvierpoedel schreef: Geloof dat bijna iedereen eerder voor zijn kind kiest dan voor de hond ,ongeacht of dat komt door eigen geklungel in opvoeden of niet.

En voor wat bovenstaande betreft. Hoewel het van te voren al voorspeld was is het voor zowel de kleine als Darko maar goed dat deze tóch supersnel herplaatst wordt/is want gezien haar "opvoedkundig inzicht" vwb honden ben ik idd bang dat het binnen niet al te lange tijd fout zal zijn gegaan en Darko daar zeer zeker de dupe van zou zijn geworden. Is ie nu ook, maar nu heeft hij nog een kans bij iemand anders. Dáár bij haar was er voor hem geen eer te behalen in ieder geval.

Hopelijk doet ze het met kinderen dan ook beter dan met honden :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Wat uitermate gênant weer dit :ugh:
Hoop dat de hond echt beter terechtkomt maar gezien de snelheid van "herplaatsen" en het grote aanbod heb ik mijn twijfels.
Jammer dat sommige mensen zo weinig geduld met een hond hebben :roos:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Misselijkmakend allemaal..... :oohja: :kotz:

Darko het gaat je goed!!!!!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

smoekie schreef:Ach, iedereen kan nu wel verbolgen zijn over wat Thom hier neerplempt van Devel.

Overigens. Als zo iemand had ik allang al van mijn fb afgepleurd en andersom, als iemand zich zo over mij elders (hier in dit geval) uit zou laten had ik diegene zélf nog van mijn fb afgegooid. Dat je nog "vrinden" met haar bent (of zij met jou) , verbaasd me dan weer wel
Waarom dat ik vind Thom in dit topic niet de leuke Thom , maar dat wil toch niet zeggen dat hij door en door slecht is.
Ik geloof dat iedereen zijn voor en nadelen heeft ook ik, de perfecte mens moet nog geboren worden
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Tara schreef:
thom schreef:
duitse herder schreef:
thom schreef:Over de Rottweiler gesproken, deze was en is van haar schoonouders. De bedoeling was deze in huis te nemen, omdat ze graag een eigen hond wilde en de tijd en ruimte hadden. Dat probeerde ze een korte tijd, maar wilde niet lukken, dus heeft ze die hond nooit echt overgenomen, deze is nog steeds bij haar schoonouders, zover ik weet.
Kan je nog reageren op de andere vragen? Waarom zet je vertrouwelijke info van facebook hier op het forum?
Ik wil er nog wel 1 reactie op geven. Ik volgde het gisteren allemaal op FB, vol walging, afschuw en woede. Je mag best weten dat ik er vannacht weinig door geslapen heb, maar kon er verder niet zo heel veel mee. Toen iemand het hier bekend maakte, ben ik los gegaan in mijn totale boosheid. Netjes ?? Nee, misschien niet. Het was trouwens geen prive informatie, want het stond allemaal openbaar op FB. Tot zover mijn bijdrage nog. Ik mag hopen dat Darko een fijn en blijvend huis heeft gevonden en wens Jolanda het allerbeste toe met haar baby.
Ik vind dat je heel naar bezig bent. Bah.
Precies dit dus.

Ik vind het overigens wel privé-informatie want ik denk dat ze niet onder dezelfde nick op FB zit als hier, ze zal haar eigen naam wel gebruiken lijkt me, en die weet de gemiddelde persoon die niet bevriend met haar is op FB niet lijkt me.

Ik zou het persoonlijk ook absoluut niet waarderen als mijn FB-berichten ongevraagd op fora opduiken, zeker niet als die gebruikt worden voor stemmingmakerij. Zoals ik eerder al schreef Thom, het staat je verre van netjes dit gestook. Ik zou jou niet als vriend willen op FB, alleen al hierom niet.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

O devel heb ik volgens mij ook niet op facebook
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Jeeeeetjjeee wat kijk ik op tegen jou met je hondenkennis......
Het komt allemaal wel goed.
Je wist van tevoren dat het allemaal goed zou komen.
Dat het nu niet goed gaat met je zoontje is natuurlijk ontzettend klote

maar wat een vreselijk misselijkmakend mens ben jij zeg.
eigenlijk verbaasd het me niks.
En maar niks aannemen van mensen die er WEL kennis van hebben.
Hoop dat je zijn stroomband niet mee hebt gegeven?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Alles is wel gezegd, maar nog 1 ding.
Net zoals je voor je kind hebt gekozen, heb je dat ook voor je hond. Klaar.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Geplaatst: 20 sep 2014, 14:35
Devel schreef:Ik zal jullie betreft darko op de hoogte brengen. Hij stond niet op marktplaats voor de baby geboren is maar erna. Ik weet niet wie dat verzonnen heeft maar dat klopt dus niet. Ik heb er inderdaad alles aan gedsan maar ik herkende Darko niet meer zodra hij de baby zag. Hij kwam niet rustig kijken en likken helemaal niets van dat. Zijn houding veranderde helemaal hij maakte zich groot zijn ogen donker en werd helemaal gek, niet meer te houden. Zijn spring gedrag was er helemaal uit maar deze keren heeft hij vaker geprobeerd op ons te springen en dat ging niet zachtjes en ik was blij dst vriendlief hem een aantal keer kon tegen houden.

Darko is niet naar de mensen gegaan die geboden hebben. Het bod ben ik namelijk helemaal niet op i gegsan. Darko is naar mensen gegaan die met hem gaa sporten. Zij hebben eerder een hond gehad van dit ras en deze is 13 jaar geworden. Na 2 jaar zochten ze weer een hondje waar ze wat mee konden doen. Zij weten precies hoe de vork in de steel zit alles is gewoon eerlijk verteld.

Misschien ben ik te snel geweest maar ik had mezelf nooit vergeven als er wat was gebeurd. Hij zit daar super. Ik wordt op de hoogte gehouden via app en fotos en die liegen er niet om. Over een tijde wil ik langs gaan om te kijken hoe het met hem gaat, maar eerst de heftige situatie op dit moment verwerken. Mijn zoon ligt inmiddels voor de 2e keer in het ziekenhuis dus daar gaat mijn aandacht naar uit. Ipv de forums.

Ik heb een aanvraag gedaan tot verwijdering van mij account. Ik ga mij dus verder niet verantwoorden er zijn altijd mensen die beter zullen weten al kennen ze mij of de hond niet.
Kan die aanvraag niet even gehonoreerd worden?
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

jenny* schreef:Alles is wel gezegd, maar nog 1 ding.
Net zoals je voor je kind hebt gekozen, heb je dat ook voor je hond. Klaar.
Dat hoop ik niet voor de baby :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Ik bedoel er mee te zeggen dat je je kind niet uit huis plaatst, evenmin je hond.

TENZIJJJJJJ ( voor de taalnazi's) strikt noodzakelijk.
Maar dat kan je pas na langere tijd vaststellen, en niet na de eerste kennismaking.
Laatst gewijzigd door jenny* op 21 sep 2014 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Rosita Compagner schreef:
Devel schreef:Ik heb een aanvraag gedaan tot verwijdering van mij account.
Kan die aanvraag niet even gehonoreerd worden?
Nou ga je er van uit dat ze hierover wel de waarheid spreekt ;)
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

jenny* schreef: Ik bedoel er mee te zeggen dat je je kind niet uit huis plaatst, evenmin je hond.

Mits strikt noodzakelijk.
Maar dat kan je pas na langere tijd vaststellen, en niet na de eerste kennismaking.
Je bedoelt denk ik tenzij?
And few will ever climb
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

ja, dat bedoel ik.

ik ben niet zo'n taalnazi.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

jenny* schreef:ik ben niet zo'n taalnazi.
Ik wel. En in deze is het handig dat je het juiste woord gebruikt, aangezien het iets heel anders betekent :mrgreen:
And few will ever climb
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

mits en tenzij worden vaker verward.
net opgezocht :lees: :pffff:
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Om allen hier tevreden te houden, hahahah....
jaja, heb ook zoveel tijd :lol1:
Gelukkig ben ik Bakker van beroep en geen schrijFer :lekkerpuh:
Laatst gewijzigd door jenny* op 21 sep 2014 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Miranda schreef:
jenny* schreef: Ik bedoel er mee te zeggen dat je je kind niet uit huis plaatst, evenmin je hond.

Mits strikt noodzakelijk.
Je bedoelt denk ik tenzij?
:E:

En zo moeilijk is het niet eens;
Mits en tenzij; twee woorden die jouw teksten net iets formeler en zakelijker maken. Maar dan moet je ze wel goed gebruiken. Wat is nu eigenlijk het verschil tussen beide woorden en wanneer moet je ze gebruiken?

Tenzij
Dit is het makkelijkste woord van de twee en het betekent ‘behalve als’. Ik noem het ook wel een negatieve voorwaarde. ‘Ik ga naar school, tenzij het regent.’ Oftewel, als het regent, dan ga ik niet naar school. Vervang ‘tenzij’ door ‘behalve als’ om te controleren of je het woord correct gebruikt: ‘Ik ga naar school, behalve als het regent.’

Mits
Mits is eigenlijk het tegenovergestelde van tenzij. Het betekent ‘als’ of ‘op voorwaarde dat’. We kunnen hier dus ook spreken van een positieve voorwaarde. ‘Ik ga naar school, mits het droog is.’ Ook hier kun je ‘mits’ vervangen door ‘op voorwaarde dat’ om te controleren of je het juiste woord gebruikt. Let op: gebruik ‘mits’ niet ter vervanging van ‘als’ indien er geen sprake is van een voorwaarde. In de volgende zin kun je ‘mits’ beter niet gebruiken. ‘Ik maak wel wat eten voor je mits je thuiskomt.’ In deze zin lijkt het te gaan om een tijdstip en niet om een voorwaarde.

Test

Je bent nu klaar om deze woorden in je teksten te gebruiken, mits je de onderstaande oefenzinnen goed aanvult. Welk woord moet er staan op het stippellijntje?

Je krijgt een bonus aan het einde van het jaar, ……….. je voldoende omzet genereert.
Wij nemen uw klacht in behandeling, ……….. u het klachtenformulier volledig invult.
Artikelen worden niet teruggenomen, ………… ze een fabrieksfout bevatten.
Hans gaat naar het feestje, ………. Pieter ook komt.
Hans gaat naar het feestje, .........Devel ook komt.
Lemuria

Tara schreef:
Lemuria schreef:
Test

Je bent nu klaar om deze woorden in je teksten te gebruiken, mits je de onderstaande oefenzinnen goed aanvult. Welk woord moet er staan op het stippellijntje?

Je krijgt een bonus aan het einde van het jaar, ……….. je voldoende omzet genereert.
Wij nemen uw klacht in behandeling, ……….. u het klachtenformulier volledig invult.
Artikelen worden niet teruggenomen, ………… ze een fabrieksfout bevatten.
:LOL:

Loeder!
Da's om het verschil duidelijk te maken in bepaalde contexten :mann:
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Lemuria schreef:
Test

:LOL: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Kirra op 21 sep 2014 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

toedels, heb wel weer genoeg hondenforum gezien, jeetje...... dag doei auf wiedersehen..
Afbeelding
Lemuria

jenny* schreef:toedels, heb wel weer genoeg hondenforum gezien, jeetje...... dag doei auf wiedersehen..
Zeg, is het nou rage om te dreigen weg te gaan? En wordt er dan serieus gedacht dat we in koor roepen "Ach neeeeee, blijf toch. Alsjeblieft!". Je schrijft hier al even mee, je kunt toch onderhand wel inschatten hoe er op bepaalde dingen gereageerd wordt? :19:
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Wie zegt dat ik van het forum weg ga?
Ik ga helemaal niet van het forum weg.
Zit gewoon een uurtje ter ontspanning achter het forum, that,s it.
En als er dan een opmerking gemaakt word, prima.
Daar zie ik eerst echt de grap van in, ben inderdaad geen taalnazi.
Maar om het uit te zuigen, en zeggen dat het niet zo moeilijk is, nee dank je.
Dan heb ik leukere bezigheden, Lemuria.
Dus ik ga mij bezighouden met dingen waar ik wel lol uithaal, in plaats van het lachertje van het topic te zijn.
Doe dat maar over andermans rug.
Afbeelding
Lemuria

Waar schrijf ik dat je weggaat van het forum? Dat "Auf wiedersehen" bewees al anders. Als je het beu bent, kun je toch ook woordeloos uitloggen? Waarom dat dramatische element eraan toevoegen?
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Waarom gelijk een taallesje geven?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”