laeken schreef:Mit schreef:semmyboy schreef:
De baasjes vinden het o zo stoer dat hun hondje tegen mijn grote herder aan durven te blaffen, en moedigen dit vaak aan.
Ik kan dit toch maar slecht geloven hoor. Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt.
Mijn ervaring is eerder andersom: ik corrigeer ze en de andere mensen zeggen dat het alleen maar goed is en laat toch en haha.
Ik geloof er ook geen snars van dat mensen hun chi's maar wat laten bijten. Hoe lang gaan die dan mee vraag ik me af? Zover ik in kan schatten bijt een chi 3 keer een hond en dan treft hij de verkeerde. Hap en dood. Dus ik geloof er ook geen snars van dat mensen lachend kleine hondjes grote honden laten aanvallen. Dat is larie. Dat overleven ze gewoon helemaal niet.
Nou ja, niet helemaal waar. Hier in de buurt loopt een gek mens met 5 of 6 chi's (ze heeft er weer één bij

) die één teefje aan de lijn houdt en de andere (reutjes) lekker los laat lopen. Die beestjes lopen gillend en schreeuwend op élke hond af. Heb er wel eens één uit Kyra's vacht moeten plukken waar die zich in had vastgebeten.
Gisteravond kwam ik ze per ongeluk weer tegen en mijn honden worden gewoonweg beláágd door die krengen. Het horen en zien vergaat je gewoon van het lawaai.
Echt vervelend, want in het donker is Kyra al helemaal gedesoriënteerd en ze wordt helemaal onzeker door die mormels.
En dat mens maar roepen: 'Kom 'es hier, Snoepie!'
Ik kon geen kant uit want ik was helemaal omsingeld door dat gebroed en dan wordt er ook nog gezegd: 'Ja, ze schrikken als ze ineens iemand in het donker zien.'
Krijg je nog de schuld óók dat je er loopt. Ik heb wel eens beleefd gezegd dat het nog eens fout gaat en een hond een correctie gaat uitdelen met een kapotte chi als resultaat. Kreeg ik een enorme scheldkannonade naar m'n hoofd.
Ik denk dat het voornamelijk ligt aan de bazen zelf. Er zijn helaas enorme domme oelewappers die alles wat hun Snoepie of Tarzan doet als geweldig leuk, grappig of schattig zien. Een schuimbekkende ambull wordt vergoelijkt met 'hij is eens als pup gegrepen door een herder' en van een gillende chi wordt gezegd 'ach, kijk hem eens schattig zijn.'
In beide gevallen levert het onbenul van de eigenaar gevaar op. In het eerste geval voor een onschuldige passerende hond, in het tweede geval voor het hondje zélf.