Ik heb de uitzending net terug gekeken en wat een zielig gebeuren zeg. Die testen ken ik wel, tijdens mijn stage bij de Martin gaus school moesten alle honden zo'n test ondergaan voor ze aan de gedragscursus meededen.
Opzich leerde ik wel wat qua gedrag maar er zaten ook Fodor gevallen bij die echt totaal verkeerd beoordeelt waren. Er wordt alleen gekeken naar gedrag en niet naar wat voor ras er achter schuilt. En dat vind ik jammer. Je kan van een kuvasz bvb niet verwachten dat hij heel relax blijft staan als hij dreigend wordt inesloten door een groepje mensen. Naja goed, en dan moest de agressie er uit geclickerd worden

Bij veel honden dacht ik 'als je m nu eens een keer goed op zijn flikker zou geven zou het een stuk verbeteren' maar dat was natuurlijk anti-Martin gaus

Toen bedacht ik me dat dat niet mijn methode was haha.
Dus die testen daar heb ik geen hoge pet van op en die deskundige al helemaal niet. Ze zijn zo bezig met hun eigen theorieën en methode dat ze niet meer naar de hond zelf kijken. Hoe de hond in zijn geheel is, ipv een momentopname met allemaal kul eromheen.
Ik vond haar onzeker, en met wat duidelijkheid en sturing is het volgens mij een hele leuke hond. Ze werd afgeschilderd als een agressieve hond die snel hapt. Ik denk niet dat ze zomaar zou happen maar haar vertrouwen in een gezin met 5 kinderen en twee domme bazen zou ik ook niet doen.
En de fokker.. Hij had gewoon zijn hond terug moeten nemen. Dat wil je dan toch ook! Ala je hond niet goed zit? Jammer dat het blijkbaar weer allemaal om geld draait ipv om de hond.
Ik geloof overigens best dat de hond prima zit bij schoonzus, maar erg veel verstand leek ze er niet van te hebben..
Het mooiste vond ik de opmerkingen van het publiek, die de kopers toch wel even op hun plaats zetten. Die zeiden volgens mij nog de meest nuttige dingen. En die smoel van die eigenaresse

Zo geïrriteerd, haha. Vooral over het feit wie er nu impulsief een tweejarige terriër in huis neemt met 5 kinderen en dan verwacht dat die hond maar meteen mee draait en dat ze beter een hondje in de speelgoedwinkel konden halen. Nou inderdaad.
Al met al zonde voor Anouk, die alleen maar stress heeft moeten ervaren. En afgezet als een onhandelbare hond terwijl dit echt niet het geval is. Zonde dat zulke onnozele deskundige serieus worden genomen.